Új hozzászólás Aktív témák
-
BBke
tag
válasz csaba1203 #46027 üzenetére
Valóban, ha rendszeresen üres tankkal használják az autót akkor az AC pumpa tönkre megy. És itt tévedés van. A benzin nem csak keni az AC pumpa motorját, hanem hűti is. A vízpumpát a fagyálló keni, a sima víznek nincsen kenő hatása. Ugyanez igaz a szélvédő mosó motorjára is, mint a vízpumpára.
Link: [link][ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz csaba1203 #46040 üzenetére
Viszonylag ritka hogy tönkremegy, de ha cserélni kell sem horror tétel az utángyártott. (3-20k)
Maga a processz macerásabb, mert a mosótartály aljára szokták szerelni, ezért akna nélkül ki kell bontani körülötte mindent hogy kivedd a tartályt és hozzáférj a motorhoz... Szerencsére a gyári szerszámkészlettel (1db csavarhúzó és 1db villáskulcs) kivitelezhető.Az szokott a haláluk lenni ha "nyökögtetik" szárazon, na akkor pikk-pakk leég. Amíg kb. negyedig van a tartály mindig, addig örökéletű alkatrész.
A hátsószélvédőmosós/fényszórómosós autóknál szokott pusztulni, mert az emberek húzzák a kart mint süket a csengőt és nem esik le nekik ha azért nem jön semmi mert kifogyott, nem azért mert hosszú a cső, csak addigra le is égették mire erre rádöbbennek. Sikerült már párat cserélni a parkolóban meg autópálya pihenőben is..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz csaba1203 #46051 üzenetére
Helye válogatja, van ahol olcsóbban is megcsinálják, de javaslom hogy üregvédelemmel együtt csináltasd meg.
Az árat a felhasznált anyagmennyisége, a munkaidő és a jelenlegi állapot befolyásolja.
BP-en olyan 100k-tól indul egy közepes méretű sedan (mazda6 2008, e12 corolla) , egy új Ignis gondolom 80k körül meglenne üregvédelemmel, de ezek tavaly előtti árak... és készülj fel hogy a sok import szemét miatt komoly várólista van...
Vidéken (Hajdú-Bihar, JNkSzolnok) egy "maszek" megcsinálja 50-60k-ért is üregvédelemmel, roszdamentesítéssel, konzerválással.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz csaba1203 #46053 üzenetére
Jah, így kerek, nem voltak ismertek a peremfeltételek.
Anyagköltsége 30k körül van, ártani nem árt, mert a gyári nem sokat ér, bár a mazdát még mindig kenterbeveri. Az E11-s corollám sosem volt alvázvédőzve, csak minden tavasszal kamionmosóban alvázmosást kapott bő vízzel, és teljesen rendben volt az alja, nem rozsdamentes, de 19 éves léttére nem volt átlyukadva vagy ilyesmi. Ezt mindenki dönste el maga h mit szeretne, de ártani nem árt.
Nem a faggyal meg a hideggel van gond, hanem a tboldi-tól jól ismert "sómaffiával", akik akkor is szórják a "síkosságmentesítő ultra környezetbarát anyagot", ha nincsen is rá szükség...
Ausztriában októberben kezdik szórni és májusig abba sem hagyják... áprilisban úgy mész az autópályán ha régen volt eső, mintha murván mennél... A hyundai-os srácok nagyon cifrákat szoktak káromkodni amikor kavicsozzák a téliszettet tavasszal...Így a margóra: piszok környezetbarát lehet, ha áteszi magát az alvázvédőn meg a fémen...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
válasz csaba1203 #46051 üzenetére
Nálunk a 16 éves WagonR-en egyedül az utólag felszerelt vonóhorog rozsdás, a kasztni teljesen ép. Megkockáztatnám, hogy az újabb Ignis sem rosszabb.
Mindenesetre ártani nem árt az alváz- és üregvédelem. A Hondán megcsináltattam, de ez német származású, némileg már rozsdás volt. Szerencsére nem volt vészes a helyzet, éppen csak elkezdődött a folyamat, úgyhogy gyorsan kijavíttattam, amíg még nem igényelt vágást és hegesztést, majd megelőzésképpen be lett fújva alvázvédővel is. Ez már 3 éve volt, még mindig tökéletes az alja. 3 hete cseréltem olajat, ilyenkor végig szoktam vizsgálni mindent.
Amúgy apum is elgondolkodott az elmúlt hónapban rajta, hogy konzerváljuk a WagonR-t, az SV Autócenternél (Mosonmagyaróvár) 35k-ért megcsinálnák. A pandémia miatt pang az üzlet, az osztrák ügyfelek nem jöhetnek, így most mindent jelentősen olcsóbban csinálnak. Normál esetben olyan 60k körül lenne.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz csaba1203 #46059 üzenetére
Ez még hagyján, a jövőben majd főtengelyszimmeringet kell cserélnem, de egyelőre nem akut a probléma. Egy 3-5000 Ft-os gumigyűrű miatt az egész hajtásláncot szét kell bombázni, valahol 50 és 100k közé saccolnám a munkadíjat.
De ha már így is, úgy is szét kell szedni, akkor kapna új kuplungot is, ami további 60k, meg a váltót sem ártana átcsapágyazni, vagy akár egy másik felújított darabra becserélni, ez meg 80-100k Ft. 200k talán elég lesz az egészre.
[ Szerkesztve ]
-
gyenesmartin
őstag
válasz csaba1203 #46565 üzenetére
Ebben még az a durva, hogy a bal első ajtón lévő 2 db nagy karcot az épp a kocsibeállóban szedte össze, ami csak két oldalán volt nyitott (elöl és hátul). Tavaly volt egy olyan nap amikor nagyon fújt a szél, gondolom felkapott egy kicsit nagyobb kavicsot és nekib@szta a a bal első ajtónak, de legalább még meg is kacsáztatta, így csinált is egy vonalban 2 nagyobb ovális leverődést rá.
Már nem érdekel, hogy tudom-e garanciáztatni vagy hogy CASCO-ban tudom-e érvényesíteni, megcsinálnám saját költségre is, de nem azért vettem új autót, hogy akár napokig is tudjam majd nélkülözni. Nemrég váltottam munkahelyet, franc sem akar már az elején szabadsággal kezdeni, buszozva meg 6 óra oda-vissza lenne az út. -
blakey
titán
válasz csaba1203 #46565 üzenetére
A Swift Japánban készül, a fényezése gyengébb egy S-Cross/Vitara pároshoz képest, nagyjából 40-50%-kal ami nem kevés. Ignis is hasonló, Balenoról nem tudom, hogy milyen.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
PeterPH
senior tag
válasz csaba1203 #46559 üzenetére
Ha fényezni kell, akkor valószínűleg nem éri el a CASCO önrész mértékét, tehát gyakorlatilag te fizeted, nem a biztosító. Ellenben 20-30-40 ezerből megúszható.
Ha kicserélnék az ajtót (ami teljesen életszerűtlen elképzelés, mert semmi nem indokolja), akkor az fix 100.000-be kerülne neked (illetve amennyi minimális önrészt vállaltál). Plusz buknád a CASCO bónuszt is.
De ez alapján a kép alapján én sem zárnám ki egy polírozás elégségességét. -
válasz csaba1203 #46576 üzenetére
Pfuu ez igen bosszantó.
Én ha van rá lehetőség, ezért állok inkább kicsit messzebb, ahol kevés autó van.„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
tboldi
nagyúr
-
válasz csaba1203 #46589 üzenetére
Lesz Corollábol is Suzuki variáns?
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz csaba1203 #46622 üzenetére
És @gyenesmartin: köszönöm az infót nektek, igazából a teflon bevonat technológia bevállása érdekel, mert nekem szabad ég alatt van a kocsi, süti eléggé sokat a Nap, ha árnyékba állok minden alkalommal leszarjak a madarak, vmi brutal szinten, mert ilyen 3-4 férfi tenyérnyi folt szokott lenni és van hogy centis vastagságú... Ha az nem sül bele már jó... Unom elemenkent egy hónap alatt lemosni a kocsit... Újra meg újra...
@tboldi: fear of the dark... Még a number of beast vagy a brave New world album... amúgy én hallgatók udot meg acceptet is, de altattam már disturbed-t dudolva...
@AMD Power: i30 is jó, de az 1,4 benzinje kop a ceed-e, a crdi-vel én szopok már pár éve, de egyedi eset. Az 1,5 benzinnel nem tudom szokott e olajeves lenni a hiányos karbantartás miatt, ha nem volt sérülés rozsdasodnia sem szabadna... A nyelestengely csapágy nem tudom érinti e azokat... Amúgy ha találsz megkimeltet kB bestbuy, már ha eladja a tulaja.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
nagyúr
válasz csaba1203 #46559 üzenetére
Habár mindig lehet váratlan szitu ami keresztülhúzza a terveket, de én ezt a kérdést úgy tenném fel magamnak, hogy mi a tervem a kocsival... ha majd valamikor patika állapotban akarom kizárólag eladni, és úgy is akarom "babusgatni", akkor megcsináltatnám szépen, kerül amibe kerül... viszont, ha a tervem pl 10 év a kocsival (tehát ígyis ugyis elértéktelenedik és senki nem fogja nekem megfizetni azt, hogy csillogvillog), akkor csak simán valami javító festékkel + lakkal, vagy valami polírral stb megcsinálnám hogy ne látszódjon és annyi... ugyis nekem van a kocsi és úgyis meg fogják karcolni legközelebb is, tehát ha csak a magam "megnyugtatására" kéne biztos nem költenék százezreket minden egyes karcolás után a kocsimra, mert akkor a végén annyit költenék rá, mint az ára . Úgyis csak én használom, tehát "mindegy" túlzással, hogy mennyire patika a fényezése.
De ha valaki "befektetésnek" veszi és pár év után eladja, hogy megint újba/alig használt gyári fényezésűbe ülhessen, az akkor igen, költsön rá bőven és legyen mindig gyári patika fényezése.
Sajnos ez egy ilyen dolog, nekem még nem volt olyan kocsim amit előbb utóbb valaki ne húzott volna meg, stb. Ezt el kell fogadni... aztán vérméséklet függvénye (meg pénztárca), hogy mennyire hajlandó az ember mindig javítgatni a következő sérülésig.
Másrészt meg mégiscsak egy használati tárgy, ami "kopik", nem egy ékszer... bár tudom sokaknak az... főleg ha nagy nehezen kuporgatták össze a rávalót.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz csaba1203 #46691 üzenetére
A kérdés inkább az h milyen mélyek a fehér csíkok, ha lent van a fehér alapozoig, akkor én ramennek javítószinnel a csíkokra majd kézzel összepoliroznam, de jó ha tudod hogy a japanautok festése relatíve "puha" szóval nagyon érzéssel, plusz a polir a lakkot szedi, ami az amúgy sem vastagon fújt autók esetén nem szerencsés...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz csaba1203 #46693 üzenetére
Amit legutóbb beszéltünk thurtle wax, azt több helyen "tartós polirnak" hirdetik, ha eljutok odáig kíváncsi leszek milyen, remélem a teflon bevonat miatt nem kell túl sokszor használni, mert 5k literje, a Vitarara meg sok kell, nagy a felület.
Vagy neked is tudom reklámozni a karceltávolító filcemet... Csodákra nem képes ellenben jó a marketingje.Amúgy nekem jó szolgálatot tett, mert ha lent van egy karc a fémig, akkor húz rá legalább egy réteg lakkot, így amíg a fenyezohoz eljutok h megcsinalja addig sem kapja a vizet meg a sólét.. Ez főleg pici karcoknal izgi, amik olyan picik h nem éri meg elködöltetni sem, vagy öreg autónál amikor már fel sem tűnik h eggyel több van vagy kevesebb, legalább rozsdalni nem kezd ott el vagy peregni a festék.. Ezen kívül halottnak a csók, ha láttok olcsón ilyen párszáz forintért (egy ezresnél többet nem!) akkor megéri tűzoltásra, egy gépi polir leszedi amúgy is...
De már a negyedik autóban van, szóval..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
bb71
őstag
válasz csaba1203 #46691 üzenetére
Amit én ajánlottam - nem vagyok fényező, csak mekkelek -, abban van egy 1000-3000-es polírpapír (most nem emlékszem pontosan az értékre), azzal kell először vizesen csiszolni a sérülést - és nyilván a karcok mélysége a döntő -, majd polírozni előbb a durvább, majd a finom anyaggal.
Feltételezem, csak polírozta a fényező (mégis ő a szakmabeli), esetleg a csiszolás mélyebbre vette/venné le az anyagot... de lehet, hogy ez a maximum, amit fényezés nélkül ki lehetett hozni. Csak okoskodom... -
blakey
titán
válasz csaba1203 #46837 üzenetére
Ha csak "lecsapatod" és nem használsz pl. szivacsot akkor semmilyen károsodás nem éri, a 8 éves piros Swift II-m is szép volt, nem volt matt, pedig használtan vettem és én hoztam rendbe a fényezését, még csak nem is políroztam. Mosni sem mindegy, hogy milyen vízzel mosód, a csapvíz elég kemény és nyomot hagy, azt finom mikroszálas törlővel át kell törölni vagy olyan kézi mosóba menni ahol lágy vízzel működik a mosás. Van itt a fórumon is "tisztítós" topik illetve a neten is lehet találni praktikákat, hogy miként lehet megőrízni az autót közel gyári állapotában. Van aki hetente mossa az autóját, én 2-3 hetente, utálom ha koszos és utálok beülni egy koszos autóba.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
gyenesmartin
őstag
válasz csaba1203 #46837 üzenetére
Akkor lehet csak a vörös fényt nem sikerült a japánoknak olyan jól eltalálni.
Előző Ignisünk is ásványszürke volt. 1 év alatt azon sem volt egy leverődés sem. De ez?
Tavaly is akkor mostam csak le amikor már tényleg nagyon koszos volt. A mosás is magasnyomásúval leverettem, majd két vödörrel ilyen mikroszálas kesztyűvel áttöröltem. Egyik vödörbe tiszta víz volt mindig, másikban az autósamponos víz, hogy a lehető legkevesebb porszemet vigyem vissza fényezésre, utána magasnyomásúval lemostam, mikroszálas törlőkendővel szépen mindig csak egy irányból áttöröltem gyengéden, majd a végén wax-oltam.
Ezért zavar engemet ez, hogy minden tőlem telhetőt megtettem. Az Ignisünket meg mindig gépi mosóban mostuk. -
2ozzmexy
aktív tag
válasz csaba1203 #46889 üzenetére
[link] nekem egy ilyen szolgált ki 5 évet a Corollában, és még 19 évesen 180ezerrel az órában is töltött a gyári generátor...
Csak beledobtam a tecsóparkolóban és pöc-röf mentem vele...
Utána még egyszer rá kellett bikázni mielőtt elindultam BP-re Gyöngyösről (mivel eléggé kevés kakaó volt benne és csak visszamentem a tecsóból kb 3-4 km, az alatt nem tudott eleget tölteni bele), utána 5 évig járta vele a várost a kis 1,4 szívó benyás, majd egyik napról a másikra nem indult be vele. Akkor vettem ilyet [link] helyette, ezzel is adtam el 4 évvel később...
Ezért is mondom h 5 év után tuti kuka, a nejem már tudja mint a szentírást, amint "az első indítózást nem kapja el rögtön", már kérdezi is h mikori az akku, ha többet mondok mint 4 év akkor mondja is h nézzek bele újat ilyen 30k körül... pedig gazdász, nő és volt már festett szőke is...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz csaba1203 #46914 üzenetére
Azt kicsit nehéz szaktudas, tapasztalat és muszereztseg híján, én ezért szoktam rairni a dátumot egy alkoholos filccel mikor raktam be.
Ha több mint 4 éve akkor elmegyek az autos boltba és veszek egyet, blokkot nem eldobni és ha egy héten belül visszaviszem visszaadja a pacak az árát. Még szaktudas sem kell hozzá, csak 2 vérző agysejt meg egy 10es kulcs, kB a tecsoparkoloban végrehajtható szerelés,csak a zsebedben legyen a sluszkulcs vagy legalább az ajtót ne csukd be...Egy selyemrambot már kimuveltunk belőle az akkor 2 éves fiammal a póluscenter parkoloban...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Zolás
addikt
válasz csaba1203 #46961 üzenetére
Lehet, hogy a fék még nem kopott annyira, viszont a tárcsa elég rozsdás, és nem szeretnék úgy beleülni, hogy nem áll meg. Elvileg tavaly szeptemberben volt olajcsere háromezer kilométerrel ezelőtt. Nem tudom mióta áll az autó, és nem azon a hatvanezer forinton szeretnék árokba szaladni.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz csaba1203 #47030 üzenetére
Nem erre akartam kihegyezni a dolgot, inkább arra h mindehhez fel is kell nőni, nem csak pénztárcában hanem agyban, gondolkodásmódban és nem csak 1-2 embernek, hanem mindenkinek, akkor talán jó irányba indulnának el azon a bizonyos úton...
@AMD Power: Ezt a kiszámolós gyereket vmi piszokul rühellem, egy időben folyton LTP-be akarta rakatni mindenki pénzét, előtte állampapírba, most a nyugdíjelőtakarékosság a menő? Én a nyugdíj korhatárt több mint 25év múlva érem el, feltéve hogy nem tolják tovább, de az én korosztályom már így is azért vesz talicskát h a belét vinni tudja magával, szerintem a többség nem fogja megérni. Azért fizessek vmit hogy sose kapjam vissza a reálértékét? Mert a ma befizetet 10ezrem mit fog érni 25 év múlva? Ha ilyen infláció lesz jó esetben kapok majd rajta egy 6-os borsodit, de sebaj, lesz egy nap a panelban amikor nem fog érdekelni h meleg van.
@PeterPH: Ez egy baromság, hogy a jövedelmemhez mérem, arra költöm a fizetésemet amire én akarom, ha rálocsolom mindet az autómra mert az a hobbim h állandóan cirógatom meg foglalkozok vele, akkor az más, ha egy közlekedőedény kell az is más.
De és itt jön a lényeg: Egy autóra mindig költeni kell, olyan autó nincsen amit megveszek és használok és nem kell rá költeni, ezt nem tudom ki kezdte el, de már akasztanám, ilyen nincsen. 5-6 évente minimum egy ganritúra gumi, van KGFB, van teljesítményadó, évi egy olajcsere és akkor még egy centit nem mentem vele. A suzukira is költeni kell, hát az sem megy jóindulatból emberek. Igen, a prémiumhoz prémium fizetés kell, de ha neki büdös beülni egy Vitarába, akkor tessék költeni is rá, ezért is írtam korábban:
"Amúgy én a műszakin a karbantartási ütemtervvel indítanék és ami nincsen kicserélve, azt cseréltetném a tulajjal, addig nincsen műszaki... amit tud számlával igazolni h kicserélték vagy benne van a szervízkönyvben azt nem, de a többit igen..."
Hidd el, rögtön nem lenne dugó. Sok embernek úgy vonatnám ki a bontószökevényét hatóságilag mint a huzat, digitális szervízkönyvet és papíralapút is vezetettnék velük, államilag, amihez minden szervíz, az utolsó zsákfalu zuggarázs szerelője is hozzáférne és lehetne bele írni a dolgokat, amint elkapom h túlment egy hűtőfolyadék már menne is a sárgacsekk... úgyis csak abból tanul, az utakon is ez van, amiért megb*** a rendőr azt nem csinálják, de a többit szabad."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
AMD Power
titán
válasz csaba1203 #47254 üzenetére
Ebben is van valami. De ha szervizkönyves, miért ne lehetne akkor akár lehetséges az évi 1x csere. De mint írtad jó magyar szokás szerint ez nem jellemző. Sok első generációs i30 és Ceed is azért kuka 10 évesen mert a barom gyártó gyárilag írta elő a 30e km olajcserét. Vicc. Persze azóta rájöttek ,hogy öngyilkosság.
Az Sc4 láncos vezérlésű, gondolom!?Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- Bosch SPI25CS03E, 9 terítékes beépíthető mosogatógép
- Renpho talpmasszírozó