Új hozzászólás Aktív témák
-
Gyöször
senior tag
-
addikt
Az 50 euro tiszta és nem saját autó igaz?
Mondjuk nem egy hatalmas lóvé, de jobb a semminél. Ha órára vissza osztod nem rossz,A swiftre visszatérve, nekem csak jó tapasztalataim voltak eddig (2007-es 1.3-as szívó) ezért nem is volt téma, hogy mi legyen az új. Biztos vannak 100x jobb autók, de költséghatékonyabbat nehéz elképzelnem.......
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
Én is írogatok minden kiadást az autóra, de alapvetően nem szoktam számolgatni a fogyit, 1-2x számoltam ki kíváncsiságból, hogy mennyit csal a fedélzeti (0,2-0,3l volt nekem is kb)
Azért annyit szeritnem tud számítani, hogyha valaki ennyire elrak minden papírt, az szeritnem kicsit azt sugallja, hogy tényleg figyel az autójára, és karban tartja.„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
-
Gyöször
senior tag
Még a penny gazdazágos üléshuzaton is van airbag felirat, abból 2500 volt egy szett. Ez 5000 volt ezen is van airbag. Viszont a raccsing feliratot hála a magasságosnak elhagyták, csak nehogy olyan tehéngatya legyen manapság ez mint Mexynek
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
addikt
Persze, 120 felett minden tizes vastagon megdobja a fogyasztást.
(Van youtube-on egy video, mikor a II-es swiftet meghajtják a hungaroringen, 22-24 lityót mutat )
A tank mérete meg relatív ugye. Ha 5-ös fogyasztással mész az 700 kilóméter, nem rossz. Persze ha pályázik az ember 150-el, akkor kicsi.más..
A fényszóró állításhoz érdemben nem tudok hozzá szólni, de elég lámaság lenne ha nem lehetne manuálisan utána állítani. Holnap hívom a szervízt, majd leírom mit mondtak....[ Szerkesztve ]
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
addikt
-
Gyöször
senior tag
Gyönyörűen szól . Havernak volt valami swiftje de lehet 1.3, annyi közöm volt hozzá, hogy épp valami szerszám boltban jártam, mikor felhívott tudnék-e adni 8as dugóskulcsot, nem volt neki kéznél. Megkérdeztem vegyek egyet? Kellett neki, eljött érte, így a kocsit se láttam csak mondta, hogy xar hangja volt és a vízpumpa vagy a feszítő görgő adta meg magát. esetleg csak mint ötlet? Amúgy én is a hidrotőkét gyanítanám, ha nem írnátok, hogy nem az.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
laca891
aktív tag
Nekem van egy ilyen Swift 1.0 GL és 160 ezernél még nincs ilyen hangja.
Le kell venni az ékszíjat és úgy meghallgatni.
Egyébként ennek nagyon szelep hangja van. Hidrotőkére tippelnék, de itt mintha az összes rossz lenne. Esetleg olajnyomás vagy motorolaj?
Egyébként így lehet a hidrotőkét ellenőrizni:
[link][ Szerkesztve ]
Szükségem van egy erős PC-re, mint gyenge Téesznek az erős traktorra!!!!!
-
Cunaja
addikt
A kedvedért kiszedtem mindent.
A dobfék és tárcsafék különbséget, lefelé a Mátrából, Pesten, 150fék/óra igenis érezni fogom, pláne 35°C-ban.
Ha túlmelegszik a dobfék, dobhatom a kukába a fékerejét.
Vezettem már ugyanolyan típusban, hátsó dob és hátsó tárcsával. Nem ugyanolyan a megállás, ( fékezési mechanizmus ) a kettőnél. Ezért is kell nekem hátulra tárcsa. Lehet hamarabb kopik el, jobban szennyeződik, de karban lehet tartani. Melóban van féktárcsatisztító bőven.A többit, csak a te kedvedért.
Amikor beállítom az ülésemet a lábam méretéhez, a kormány messze van. Ezért a teleszkópikusan állítható kormány, nekem nagyon kell. Egyszerűen király megoldás.
Automata klíma: Az egyenletes hőmérséklet beállítás, sokkal jobb, mint a tekergetés mindig, mert fázom, vagy melegem van.
Elektronikusan behajtható tükrök: Nálunk mindig érdemes behajtani, így ez is jó extra. Ne menjek már mindig át a másáik oldalra behajtani.
Elektromos ablak: A gyerekek és a hátsó párosodás miatt, igenis fontos a hátsó elektromos állítási lehetőség.
Kulcsnélküli motorindítás: Miért ne, ha már van ilyen. ( Talán ez nem olyan "nem lehet élni nélküle" extra )
Hátsó kapaszkodó, az utasok miatt nem rossz.
Led rendszámtábla világítás. Ez nélkül is lehetne élni, de miért ne, illetve ideértve a kimaradt extrák is, de jól mutat velük a kicsike.
Egyszer veszek autót. Így már érthető?
Amúgy GL+ sincs a mi színünkben.
Különbség SWift GL+ és GLX[ Szerkesztve ]
A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
Cunaja
addikt
Mikor vetted? 2021-es modellben lett sok minden javítva. Az olasz fórumokon, arra már nem panaszkodnak.
szerk.
xmad: #58601: Most akkor megnyugtattál. A pesti kuplungolás pont jót fog neki tenni. Van bőven szervíz, de ha kell kapcsolat is van. Szóval ez miatt nem aggódom, a hiba jelenség meg vagy jön, vagy nem.[ Szerkesztve ]
A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
Cunaja
addikt
Erre van egy történet.
Annak idején az unokatesommal vettünk Videoton colostar tv-t. Egymá mellet volt a 2 tv kiállítva a Centrumban, és azt vettük meg. Ugyanaz a típus, ugyanaz a szériaszám.
Az övé mindig szerelőnél volt, az enyém 10-év után, csak akkor, amikor a villám becsapott és a sorkimenőt kivágta. Akkor derült ki, hogy az övében lengyel képcső volt, az enyémben Hitachi.
Egyszóval, lehet neked rossz a Swift, de közel sem biztos, hogy az enyém is az lesz.
Lehet a tiédbe indiai paicra szánt alkatrészek kerültek be, lehet az enyémbe EU-s lesz.
Lutri az egész és szerencse. Az én felhasználásommal, 30K km, kb 4-év lesz, szóval van időm ezen gondolkodni. A szerelőm Suzuki szakértő, ha másnem megcsináltatom vele ha gond van és beperelem a szervízt. Nem ilyedek meg, utálom a magyar mentalítást, hogy ott bas...k át az ügyfelet, ahol lehet. Tisztelet a kivételnek, da sajnos ebben is igazad van, hogy nem igazán foglalkoznak vele.A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
addikt
Én nem fogalmaznék, ilyen radikálisan de tökre igazad van.
Néhány kolléga bejegyzéséből az jön le, hogy halálos kockázatot vállal aki dobfékes swiftbe ül. Biztos ők is vezettek dobfékes autót, csak már elfelejtették....
Nekem szégyenszemre egy GL+ swiftem van de olyan finoman fékezek vele, ahogy akarok, vagy ha arra van szükség meg is állok hamar.Igaz, hogy még csak 6k kilométer van benne, de a régi 14 éves swiftemmel sem volt soha gondom a fékekkel.Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
tboldi
nagyúr
Én az elsőkről beszéltem, csak a Brembo márkára akartam reagálni. A WagonR-ünkön a mai napig a gyári dobfék van fent hátul 18 év és 211k km után.
Mondjuk most már illene újra rápillantani.A Lancián (15 év, 165k km) cseréltem nemrég a teljes hátsót, pofákat, dobokat, utánállítót, munkahengert, stb. Még a gyári volt, de be volt állva és félrekopott, egyszerűbb volt egy az egyben kicserélni. Ráadásul az egyik dobból hiányzott is egy darab. 🤷♂️
Az első tárcsákat és betéteket az előző tulaj cseréltethette nem olyan nagyon rég, elég újszerűnek tűnnek, ahhoz nem nyúltam.A Jazz meg elöl-hátul tárcsás, 2,5-3 éve EBC Yellowstuff van rajta körben sima, egyszerű, nem lyukas/fúrt/mart EBC tárcsákkal. Itt már a gumi a szűk keresztmetszet, gyakran lép közbe az ABS.
[ Szerkesztve ]
-
Cunaja
addikt
Nagyszerű, értem már.
Előre tegyek mondjuk sport fékeket és hátra már nem is kell fék, mert úgyis az első fékez.
Teljesen mindegy, hogy dob vagy tárcsa van hátul, akinek, mi tetszik, úgysem fékez, csak az első. Így már világos számomra.
mefistofeles: Senki nem írt olyat, hogy halálos a dob fék. Ugyanúgy teszi a dolgát, mint a másik és még tovább is kitart.
El kell fogadni a mi akaratunkat is, ezzel be is fejezhetjük a másik lejáratását.
Amúgy az első fékek is cserélve lesznek komolyabbra a garancia lejárta után.
Szerintem amúgy a fékerö eloszlatását már nem most találták ki. Persze, hogy jobban kopik az első, mert az erőhatások oda hatnak és ezáltal erősebb a fékezési hatás. Viszont ha nem lenne hátul fék, kíváncsi lennék hogyan állna meg a verda. Ugye nem mindegy, hogy milyen fékezési nyomaték alakul ki hátul. Ha egyáltalán kialakul.
Oké, legyen igazatok.
Előre tárcsa és hátra dob. Jelezni is fogom a kereskedésben, hogy a GLX-ben a hátsó féket cseréljék dob fékre. Köszönöm az ötletet.A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
dethroner
veterán
Szóval mivel az első fékek fékeznek nem a hátsó, ezek után nem is értem a sok barom autógyártót, mi a francnak pazarolja a pénzt és az erőforrásokat arra, hogy a hátsó kerekekre is féket szereljen.
Vagy javaslom beszélj az autósport résztvevőivel, hogy mi a bánatért foglalkoznak a hátsó fékekkel, nincs rá szükség, hiszen úgyis az első fék fog és nem a hátsó. Vagy ha már raknak is oda valamit, akkor bőven elég a dobfék. Mert a sok millió ember aki ebből él, az nyilván hülye.
Vagy ha az első fék a lényeg szerinted, akkor oda miért tárcsát raknak? Csak nem valami összeesküvésről van szó, és mégis hatásosabb a tárcsa? Hm, elgondolkodtató, nem?
De igazad van, volt nekem is olyan járművem, amin hátul és elől is dobfék volt. Simson S51A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
Hát elolvastam, de ezt a mondatod nem tudom másképp értelmezni: az első fékek fékeznek nem a hátsó.
Az nem vita tárgya hogy a fékerő nagy részét az első fékek adják. De aki szerint a hátsó fék szinte felesleges, mert kicsi az autó tömege/jól fog az első, stb, az szerintem ne nevezze a másikat műszaki analfabétának.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
Idézd már be azt, ahol én azt írtam hogy harap a fék. Nem vagyok tizenéves hogy ilyen szavakat használjak.
Köszönöm hogy számomra is világossá szeretnéd tenni a tudásod mélységét a fékek kusza világában, én mint egyszerű halandó nem tudok ezért eléggé hálás lenni.
De semmilyen túlzó példa nem indokolja azt a kijelentést, miszerint a hátsó fékek nem fékeznek.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
Hát már másodszor érzem hogy nekem szánod a jelzőt, gyengébbek kedvéért. Nagy kegyet gyakorolsz felém, köszönöm én tudatlan hogy próbálsz fényt gyújtani a setét elmémben, nem tudok ezért elég gyertyát gyújtani a tiszteletedre. Örök hála néked és kívánom hogy ezentúl kizárólag az első fékek harapják a tárcsákat bármilyen gépjárművet is fogsz vezetni életed további részében, a hátsó fékek viszont maradjanak mozdulatlanok, hiszen úgyis csak bekavarnak az általad levezényelt fékút megtervezésében
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
tboldi
nagyúr
Én csak az egyéni preferencia miatt használok emelt fényűt, 4000K körül a legkellemesebb a szememnek.
De amúgy nem okoz gondot, ha a WagonR-t vagy az Ypsilont kell vezetnem sötétben (ezekben per pillanat a legegyszerűbb H4, illetve H7 izzók vannak), pedig a jobb szememre kellene egy cilinderes lencse, fénytörésem van. De mégsem csináltattam, a másik szemem szinte 100%-os, a kettővel együtt az agyam korrigál annyit, hogy semmi problémám a látással. Idén voltam szemésznél, a jogsit is megkaptam újabb 10 évre. -
-
eami
addikt
A +7 évről alá kellett vésni egy biztosítási papírt (mert hát amúgy szimplán egy biztosítás), ott (nekem) le van írva, hogy mik a feltételek. Az első 3 évhez képest írtam csak rugalmasnak... nekem mondjuk most lesz 4 éves és hétfőn viszem szerviz + vizsga. Mondjuk én kötöttem rá +2 év, szóval maradt még a teljes szigor
Amúgy most először van talán az autóval gondom. Szerintem nem működik az automata visszapillantó sötétítés. Majd meglátjuk mit mondanak.
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
Addig adták, míg odahordtam, 13 év, és 385ekm. Ez mondjuk a swift elött volt, nem tudom, most mi a procedúra toyotáéknál, de egy yaris ii-vel sok rizikót nem vállaltak be, mert annak kb sosincs olyan baja, h otthagyjon. Na, ott egészen más a szervíz hozzáállása az emberhez, a garanciához, igaz, drágább is az autó. A szervíz maga nem.
-
eami
addikt
megnézték, működött... mondjuk, hogy nekem miért nem jutott az eszembe, hogy rávilágítsak direktbe a szenzorra és leteszteljem az nem tudom de utána, rápróbáltam én is és tényleg sötétedik. Arra tippelek, hogy mivel a középső fejtámla is fel van húzva, így nem mindig kap akkora fényt direktbe és városon belül, hogy sötétedjen kicsit.
-
2ozzmexy
aktív tag
Az egy szoftveres hiba, sokaknak meg is javították már egy szerviz kampány keretében, egy szoftver frissítés néhány esetet leszámítva megoldotta.
Annak a 700-nak tudjuk a rendszámát? (csak nehogy valaki megvegye, mivel gondolom nem ez lesz a hahus hirdetés első sora hogy random megtorpan )
Soknak pedig a fékkel van baja, végülis régen is volt sárga tengeralattjáró hiba amire a 100as benzin megoldás volt. Nem hibamentesek, ne keverjük, csupán nem szokott random több százezres szervizszámlát benyújtani... Amiket fent is írtam motorok híresen kerülendők, mert random széthullik, a Suzuki nem ilyen, különben ti sem ezt vettetek volna...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Én is olvastam róla, de talán kettő olyan fórumtagot ismerek akinél előjött a hiba néhány alkalommal más típusoknál. Ez kicsit a beázós hibára hajaz, cserébe nem zörög a műszerfalad ha bekapcsolod a klímát.
Tuti hogy valami másképpen van az S-Cross-ban ha ez ennyire kardinális kérdés, de ettől még mindig nem tartom egy vacak motornak, mint a korábban említett lánctépkedős, 50ezrenként generált kérő motorokat... van alma meg van körte, gyümölcs mindkettő de azért nagyon más kávéház. Sajnos itt a kérdés maga sem volt 100%-ban értelmezhető, mert ha így nézzük akkor hibamentes nincs és a megbízható is ebben az országban eléggé kifacsart fogalom...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
ViZo72
tag
Gondolom ezért nem kell a motorolajjal egy periódusban cserélni, hanem csak ritkábban.
Fém kopadék viszont keletkezhet a váltóban és általában még olajszűrő sincs ami kiszűrje
(Jobb esetben mágnessel próbálják szűrni. De ha van mágnes, akkor mégiscsak gondoltak rá, hogy itt bizony lehet szennyeződés.)A mondandóm lényege az lett volna, hogy gyakorlatilag minden más folyadékot belátható időközönként cserélni kell az autóban, pont a váltóolaj lenne a kivétel? :-)
A váltóolaj is egy vegyi anyag, változhatnak a tulajdonságai és szennyeződhet is...
Nekem logikus a viszonylag rendszeres cseréje, de én nem értek hozzá az igaz.
Ezek szerint a japán mérnökök sem. :-)(Jut eszembe ott van még mondjuk a kormányszervó is -már amelyik olajos- ott is nagy a szórás ki mit ír elő.)
-
ncc1701
veterán
Na, ezért fosok vele pályán. Anya yaris II-ese is bő 200kg-al nehezebb, mint az új swiftem. A 2009-es yarisban van 7db légzsák. Ha a swifttel kresselek, tuti beszopom csúnyán. Valós 140-150 körül elkezd baromira könnyülni a kormányzás, egyátalán nem stabil ott már a kis súly miatt, pedig csak 3800 körül forog, úgyhogy bírná.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Vicces képek
- Nyugdíjazza a tuningra szabott, első Raptor Lake-eket az Intel
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Xbox tulajok OFF topicja
- Elemlámpa, zseblámpa
- Dying Light 2
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- Ízlésesre sikerült a Galax alacsony profilú GeForce RTX VGA-ja
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- Aqara MCCGQ11LM nyitásérzékelő (HUB szükséges hozzá) + vízmentes 3D nyomtatott tok
- Meross MSS210 intelligens aljzat Homekit kompatibilis 4 darab
- Meross MSS315MA-EU intelligens aljzat energiamérő funkcióval (Matter / Homekit) 4 darab
- noblechairs alkatrészek azonnal készletről EPIC, ICON, HERO, LEGEND
- Sonoff Snzb-03P Zigbee mozgásérzékelő