Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
2005-2010-ig gyártották a swift mk4-et.
a facelift 2008-ban volt, de ebben az évben lehetett kapni régi és új verziót is, elég nagy átfedéssel.
a facelift kívülről csak a hátsó lápán látszik, de sok apró hibát javítottak.[ Szerkesztve ]
-
pjen
félisten
-
Doze
aktív tag
Azért ott baj nem kicsi. De arra gyanakszom fizikai kontakt nem hiszem hogy van. Ha mégis van, szét kell borítani a motor. Olyan mértékben szép magyar szóval "nem tud kiszopósodni", sem a főtengely, sem a csapágyak, ha tényleg annyira szét lenne kopva, annak más tünete is lenne, ráadásul folyamatosan.
Az meglehet, hogy a vezérműtengely, vagy a főtengely oldaláról valami kotyogás van, (elmászik) vezérlés, de a gyújtásról is elképzelhető ugyan ez, pl nincs elég előgyújtás, így kopog mint a veszedelem.
Ezt a munkáljuk le a dugattyúból x tized millimétert meg stb, az baromság... valaki hozzá rakott az idők folyamán?
Javaslom, minél hamarabb nézesd meg, jó esetben csak a hengerfejet kell leszedni, a rosszabbik lehetőség, hogy apró darabokra kell szedni... (szerelési költség mint 50e huff), a teljes motorgenerál 150 alatt nemigen áll meg.
-
Doze
aktív tag
Itt a szelepekkel lesz valami.. tuti nem gyújtás vagy ilyesmi.
Egy olyat megcsinálnék, hogy egyenként, hengerenként kicsavarnám a gyertyát és meghallgatnám végig, hogy muzsikál. Ezzel szinte 100%-ra ki lehet szűrni a mechanikai csörgést...
A furcsa az, hogy csak alapjárat közelében csinálja gondolom, csak hidege... szelephézagok tuti rendben vannak? mert ez a csörgés valami über szelephang is lehet. A másik: ha lehetőség van rá, akkor a gyertyalyukakon keresztül endoszkóppal belesnék... elég sok minden kiderülne.
Ha van egy kis műszaki érzéked a szelepfedelet magad is le tudod szedni... ott legalább a szelephézagot, meg a fizikai sérülésket ellenőrizheted. A még bátrabb vagy, akkor leveheted a hengerfejet is... de figyelni kell a tömítésre, a csavar sorrendre, meghúzási nyomatékokra.
Ez amúgy nem olyan probléma, hogy két csavart megtekersz és jó lesz, a hengerfejet meg mindenképp le kell kapni. De ha nem értesz hozzá, vidd szerelőhöz, lehetőleg minél hamarabb..
-
Doze
aktív tag
A gyertyát szedd ki, mert még akkor is nyomás alatt van a motor....
De most ezt így látatlanban nem lehet megmondani mi a baja, le kell robbantani a hengerfejet. Max ha olyan autószerelőt találsz fórumon aki világéletébe suzukit javított, na az megmondja neked mi a baj...
-
villifog
tag
Suzuki swift K12B motorhoz API SN miősítésű olaj kell.
Elsősorban a minősítés, másodsorban a viszkozitás a fontos.
Viszkozitás szerint 0W-20 és 5W-30 olaj is jó.
A gyári ECSTAR olajból csak a 0W-20 rendelkezik API SN minősítéssel,tehát csak ez a jó,
az 5W-30 API SM ,tehát nem jó.
Nem gyári olajból pl: Eneos létezik 0W-20 olajból kétféle.
ENEOS Premium Ultra 0W-20 API SN, ILSAC: GF-5, ez jó.
ENEOS Premium Ultra 0W-20 API SM ILSAC: GF-4,ez nem jó.
5W-30 ENEOS Sustina szintén jó. -
villifog
tag
K12B váltóhoz (suzuki gear oil 75W-80) hajtóműolaj,
kézi váltóhoz. API GL-4 minősítés. Könyv szerint.Suzuki hajtóműolaj ( váltóolaj ) minden kéziváltóval szerelt benzines modellhez. A diesel üzeműek esetében a szervízkönyv utasításai a mérvadóak.
Gyári szám: 990F0-22B21-036
Eredeti Suzuki hajtóműolaj.
Szintetikus 75w80-as viszkozitás
Csak 3 literes kiszerelésben.
Az ár 3 literre vonatkozik.
Amíg a készlet tart![ Szerkesztve ]
-
zoleee24
tag
Akkor lehet eleresztette a gázt, van ilyen sajnos, vagy kapcsoló hiba (ennek drukkolj, mert ez filléres dolog ).
@ Kornel - Igen viszont figyelembe véve a telet (-20 vagy az alatt hőmérséklettel) amikor is az olaj ledermed, pont emiatt lett 5W40, a 0 vagy -10W40 helyett
@pjen - abszolút igazad van, nem feltétlenül olaj függő, állítólag szerencse kérdése Suzuki szervizes ismerős is mondta. De ha lehet akkor megelőzöm, plusz nekem adja nagyon a vajpuha váltó.
+ mivel magamnak cseréltem láttam mi jött ki belőle... háááát... pedig az Eneos nem a legrosszabb minőségű olaj.Nekem elvileg gyertyasor csere lenne lassan (104 ezer km), de 120.000-ig bőven jó.
[ Szerkesztve ]
-
zoleee24
tag
Bizakodhatsz, hogy kapcsoló, nálam volt már ilyen, világított a kapcsoló az utastérben olyan volt mintha menne a légkondi, aztán meg nem kapcsolt. Filléres dolog volt.
A gáz töltés már neccesebb, de szerintem az a ritkább, ha addig ment rendesen, nem gondolom hogy egyik pillanatról a másikra megtört a cső, vagy eleresztett egy illesztés, Swiftre nem jellemző.Ú fejből meg nem mondom milyen méret, csináltunk hozzá speciális kulcsot, hogy jobban odaférjen és ne "nyalja" el a csavarfejét. Emberesen belehúzták az utolsó szervízes alkalommal
[ Szerkesztve ]
-
kunberci
aktív tag
0W-20 olaj elvileg a 2010-2016-os Swifthez van gyárilag, de a 2005-2010es-hez is használhatod. A 0W-20 olaj nagyon híg minden kis helyre befolyik. Jobb kenést biztosít hidegben, viszont mivel nagyon híg, ezért jobban fogy a motorból, mint a vastagabb olaj. Nincs más teendőd ami elfogy azt pótolni kell.
-
zoleee24
tag
Nem, direkt nem oda vittem mert rablók.
Klímáshoz vittem, univerzális kapcsoló van benne, vagy olyat tettek bele erre már nem is emlékszem.Ami nekem problémás az információs kijelző (középen, fogyasztás, hő, óra), na ez nekem csíkoz, újraindulgat.
Márkaszervíz mondta hogy csere, 47ezer! Mondom mivan, na neee ?!?
Erre fogtam lehúztam a csatiját azóta nem zavar. Nem kell az oda[ Szerkesztve ]
-
zoleee24
tag
Jah, mondjuk nem különösebben zavar, télen lett volna jó tudni hogy minusz hány fok van vagy fagy-e már kint éppen, hogy mennyire lehet bohóckodni vele.
Most benne van az egység csak lehúztam a gyorscsatlakozót így nem villog az arcomba.Az meg hogy pillanatnyi fogyasztást mér nem is tudom hogy gondolták, EPIC FAIL
(Tudom, az újabbak már tudnak átlag fogyasztást is a 2-es swiftből de ez még 2005-ös kiadás) -
zoleee24
tag
Szerintem vidd el egy klímáshoz még most, míg nem indul be a klímaőrület, ha elkezd melegedni az idő mindenki egyszerre viszi, legalábbis felénk.
Hátha nincs nagy baj és nem kell szétbombázni a motorteret-utasteret, meg hátha nem kompresszor.
Igazából a kompresszor zsebbenyúlós a történetben 60k -> csillagos égig újonnan.[ Szerkesztve ]
-
villifog
tag
Nem igazán, váltóméretet kell használni.
185/55R16 88V 6Jx16 ET45 4x100[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Projektor topic
- RETRO beárazás (mobil, PC, konzol)
- Milyen alaplapot vegyek?
- PlayStation 5
- Politika
- Filmvilág
- További aktív témák...
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer