Új hozzászólás Aktív témák
-
fefe9
tag
Nem szedtem le a kárpitokat. Leengedtem teljesen az ablakokat, és azt a részt fújtam be, amiben mozog az üveg, fent, lent, oldalt. Óvatosan befújtam végig, 1-2 cm-ről. Talán ez a kép szemléltetheti:
--- https://flic.kr/ps/37w6iv ---
-
Cheesy
őstag
Mondj valami újat is
Amíg én használom, addig a futómű-fék-kormány legyen rendbe, kerül amibe kerül. A többi elromolhat menet közben, de félre tudok húzódni, meg tudok állni.De jó lenne lecserélni, csak nem tudom mire, meg még azt sem, hogy miből (elindítottam Fundamentát, havi 42k minusz alapból :/ )....
www.vakbelmutet.hu
-
Kornel
veterán
most mit nem értesz?
felmész a hegyre, tegyük fel fogyaszt 8 litert az enyém egy meredek lejtőn...
lefele végig motorfékkel jövök, mindig a megfelelő fokozatba kapcsolva, hogy az autó ne legyen se túl gyors, se túl lassú, emellett nyilván használhatod a féket is, kiegészítésnek, de lejtőn lefelé illik kímélni, nehogy elmelegedjen... ez egy suzuki nem túl acélos fékénél könnyen előfordulhatna. tehát ergo lefelé 0 a fogyasztásod, ha végig motorfékkel jössz, de legyen 1 liter, ha néha van egy kis egyenes szakasz is benne. ha ugyanolyan hosszú a le és a fel szakasz, akkor evett kemény 4,5 litert a hegyen, amíg egyenesbe enne mondjuk 5 litert.
itt annyit használsz ki, hogy a modern befecskendezős motorok motorfék üzemben nem fecskendeznek be benzint az égéstérbe, tehát lefelé akár 0 fogyasztással is tudsz menni valahonnan, ha megfelelő sebességfokozatban mész. -
Kornel
veterán
nekem kijelzi az átlag, és a pillanatnyi fogyasztást is, tudom váltogatni, szoktam is, ezzel "megtanulva" a kocsim karakterisztikáját, azt, hogy melyik fordulatszám tartományban a legkedvezőbb a fajlagos fogyasztás, illetve az érzékeidre hagyatkozva segít belőni a nyomatékcsúcsot is, így ezek segítenek, hogy minél kisebb fogyasztással tudjak közlekedni. szerintem ezt nem kell megmagyaráznom, megmagyarázza helyettem a spritmonitor, ahol is ezen típusnál a 3. legjobb fogyasztást produkálom.
szóval kerekítve eljárok 5,3 literből, ebben benne van tél, nyár, minden...
ha hegyen át megyek, pl. eger-miskolc, akkor ott megállok 4,5-ből is, és nem tartom fel a forgalmat, csak ésszel vezetek.motorfék üzemben pedig egy modern injektoros autó, mint itt mindenkié nulla litert fogyaszt, ha tetszik, ha nem. ilyenkor a motor a belső súrlódása révén fejti ki a fékező hatását. Amikor motorfék üzemben működik a motor, akkor a kerekek hajtják a motort, de a befecskendező rendszer érzékeli a fordulatszámot, valamint azt is, hogy a fojtószelep zárva van, tehát nem nyomjuk a gázt. Ezt tolóüzemi muködésnek nevezi a szakirodalom is, természetesen nem azonos a motor üzemszerű működésével. Ha így lassul az autó, akkor a tüzelőanyag-fogyasztás nulla, a befecskendező szelep(ek) nem kap(nak) jelet, nem nyitnak ki. Amint elér a fordulat egy előre beprogramozott határfordulatot (általában 1200-1500 1/min) akkor a szelepek ismét jelet kapnak, és az alapjárati szabályzás bekapcsol, ha ilyenkor kikuplungolunk, akkor az üresjárat szépen beáll. forrás
itt még annyit lehet tenni, hogy megnézed a kocsid leírását, hogy tolóüzemben melyik fordulaton kapcsolja rá a BC az alapjárati befecskendezést a motorra, mert akkor tudod, hogy mennyi az a fordulat, ami felett tartanod kell a kocsit, hogy nulla legyen a fogyasztásod...
ugyanez igaz egyenes úton is, amikor piros a lámpa, vagy feltorlódik előtted a forgalom, akkor illik motorfékkel kigurulni, hidd el, drasztikusan csökkenni fog a fogyasztásod... én nem szoktam tötymörögni, a hungárián is tolom le a sok birkát, aki a belső sávban 50-el vánszorog, de amikor tudom, hogy nem lehet haladni, akkor kihasználom a kocsim mozgási energiáját... ha egy hibrydem lenne, 4 liter alatt járnék vele, ez 100%
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
az a baj, hogy szemetet árulnak itthon sima mol 95-ösként, mindenki azt árulja kb.
most MM100-at tankoltam, hát ég és föld a sima 95-öshöz képest. (ez schwechat-ból jön mindenhova)
aki nyugaton lakik, annak szerencséje van, az omv-nél a sima 95-ös is schwechati arrafele, de közép mo-on és keleten ők is mol-t árulnak 95-ösként. -
Reaper
őstag
Neki állhatnék okoskodni, de én nem vagyok autószerelő ezért csak laikusként tudnék pár ötletet, azt mondod benzin az van, tehát akkor gondolom az ac pumpa nem játszik, menet közben nem torpan a kocsi? Ha igen, akkor gyertyák, gyertya kábelek, légszűrő, légszűrőház, ilyenek. Most ennyi jut eszembe, ha baromság, akkor majd kijavít egy hozzáértő
-
Hego
tag
Hello!
Nálunk egyszer úgy 10 éve volt ilyen akkor még a régi családi autónknál(Régi swift volt az is). Ugyanezek a bajok voltak vele, miután újra teletankoltuk utána egy csapásra megszűntek a problémák. Szóval egy ismeretlen kúton valami szart tankoltak bele..
Próbáld ki.. Hátha neked is bejön..
i5 3450, 2x8GB @1600mhz, 1050 Ti
-
Hego
tag
Most hogy mondod eszembe jut hogy nekem se indult annyira pöccre januárba mint előtte. És én is a legolcsóbb kagylós kútnál tankoltam a városban(10 forintos kuponnal a legolcsóbb benzin volt ott), de mostmár egy magán kúton tankolok ahol a legolcsóbb a benzin jelenleg. (elfogyott a kuppon )
Azt hittem akksi baja van az autómnak(hideg volt akkoriban), de az akksi azóta is működik.. Lehet hogy olcsó kagylós húsnak híg a leve?
Olajat azért szoktál cserélni ha már teleszkópot nem?
[ Szerkesztve ]
i5 3450, 2x8GB @1600mhz, 1050 Ti
-
mdk01
addikt
Előzmény
Leírom, hogy esetleg más is okuljon.
Azóta olyan fejlemények voltak hogy hidegen pöcre indult mindig, de melegen nem. Akkor indult még el ha a leállítást követő 5percen belül újra volt indítva, de ezen időn túl várni kellett vele 3-4 órát míg kihűl.
Elivettem végül szerelőhöz mert tanácstalan voltam, ahol kiderült hogy injektor baja van, konkrétabban csere. Egyelőre itt tartok, és még próbálok okosodni, de nem lesz jobb ötletem mint kicserélni, viszont egy új ára 55k+ szerelés. Szóval az új kizárva, marad valami bontott és reménykedem.
A benzinpumpa elnyomja az injektorig a benzint viszont onnan nem megy tovább. Ha az injektor mögé van fújva egy kis fékspray(ezt csinálta a szerelő és tudom, nem szakszerű de ez van) és az berobban, onnan már csak egy kicsi gázadás kell neki és megint csak beindul. Szóal úgy néz ki az injektor nem nyomja tovább a benzint. Mondjuk azt nem tudom mi köze van az injektornak ahhoz hogy a motor megfordul, mikor elvileg az injektort az ECU vezérli. Erre ha még tudnátok választ adni akkor azt megköszönném.
Sokan még a gyújtótrafót mondják, de az nem tudom tudja-e befolyásolni hogy az injektor tovább nyomja-e a benzint vagy sem.Köszi
Szerk: Suzuki indítás hiba injektor...googlenak
[ Szerkesztve ]
-
pjen
félisten
Szia.Ha igaz a céges kocsinak pont ez a baja,időnként nem indul csak ha fék tisztító fujunk be.Szerelő szerint az injektorban a golyós szelepet kéne cserélni,de csak komplett lehet.Viszont pont a szóval példálózott,ott nem kell az egészet csak valamilyen fejét(nem értek hozzá).Én utána néznék.
-
-
a_tesz
Korrektor
Nekem ugyanez volt, szintén injektor, de miután egy utángyártottat és egy gyárit is egy hét alatt megevett az autó, át lett építve '97 előttire, kb. 20 ezer Ft volt anyaggal, munkadíjjal. Én ezt a megoldást javaslom, látom, nem is vagy messze Veszprémtől, úgyhogy ember is van rá
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
Ki kell venni a levegőszűrőt, és belenézni a szívócsonkba. Ha a légszűrő közepén átmenő csavar alatt egy hosszúkás fekete műanyaglap van, akkor Bosch, ha egy kerek műanyag és egy szövetszerű cső mögötte, akkor Denso.
[ Szerkesztve ]
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
meroly
veterán
-
_seth_
veterán
99 decemberi 1 literes változat, ennél is ez lehet a gond?
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
roberto211
őstag
Nem értjük egymást.
Tegyük fel meg nem indítottam be az autot de a féken van a lábam. Mivel fekszervos ahogy beindult a motor kicsit bekene süllyedni a pedalnak de ez nem csinal semmit hanem ugyanabba a helyzetbe marad ahol nyomom.
Ez is a levegő miatt van vagy pedig vmi komolyabb baj ?
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
MODERÁTOR
-
hzsolee
őstag
Nekem a vezetőülés háttámla bal oldala kopott ki a sok ki-be ugrálástól. Javíttatni horror ha nincs varrni tudó ismerős. Több helyen is minimum 10e mondtak csak a háttámlára. Az Új-csórin van egy üléshuzatos, ahol elvileg méretpontos huzatot vettem (kiválasztott plüssből varrták) 16 ezer volt a komplett cucc. Hát főleg az első ülések elég hányadékok, mert nem követik a "kagyló" formát. Aztán találtam egy illetőt aki kicserélte az említett hibás darabot, de kicsit nagy lett. Szóval megint szop@'s..... Keresgélni kell, hátha van eladó ülés a megfelelő színben. (mondjuk nekem ez sem jött be)
A feleségem szerint 2 hibám van. Az egyik, hogy nem figyelek rá, a másikra nem emlékszem... ( . )( . ) Nagyon difficult az élet... meg schwer..."
-
hzsolee
őstag
Itt az oldala.
Ez az épület:A feleségem szerint 2 hibám van. Az egyik, hogy nem figyelek rá, a másikra nem emlékszem... ( . )( . ) Nagyon difficult az élet... meg schwer..."
Új hozzászólás Aktív témák
- Gaming notebook topik
- Otthonfelújítási program (2024.)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Lightyear - befektetési app
- Elektromos autók - motorok
- Nők, nőügyek (18+)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Gitáros topic
- A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
- További aktív témák...
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Xiaomi Mi Smart Speaker okoshangszoró dts hanggal - használt, újszerű - 1 db.
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!