- World of Tanks - MMO
- Máris megrendelték a Fallout TV sorozat második szezonját
- EAFC 24
- Marvel Snap
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Xbox Series X|S
- Path of Exile (ARPG)
- Előzetes élménybeszámolókon a Senua's Saga: Hellblade II
- Assetto Corsa Competizione
- Fallout 4
Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #48594 üzenetére
Ez így van, sajnos az üvegbúrásokra is igaz, hogy az izzó a nevéből adódóan hőt is termel, nem csak fényt, ehhez képest egy relatíve zárt térben van szegényke, szóval a foncsort leégeti, mert azt a tükröződő felületet régen még gőzöléssel vitték fel (ma passzolom hogyan csinálják), ezért a felület deformálódik (felmelegszik, lehűl, felmelegszik, lehűl) és ahelyett hogy visszaverné a ráeső fényt, inkább szétszórja...
Olyan 10+ éves korára az autók 60-70% ezért szokott gyengébben világítani, aztán teszik bele a LED-et meg a nájtbrékert (mert az "plusssz száhúszázalék"), de nem lát többet vele az ember (csak annak a szeme folyik ki aki szemből jön...). Mint minden egy autón, a fényszóró foncsorja is amortizálódik az évek során, de ezzel szerintem Te tisztában vagy lévén a Rönó nem egy mai csirke...
Mindebben persze az is közre játszik hogy minden autó 10+ éves korára túl van némi utcai harcon, esetleg a gyári lámpatest valami occsó kínai utángyártottra lett cserélve, hogy ne legyen drága a javítatás, cserébe nem lehet rendesen beállítani, így vagy keresztben világít, vagy az eget világítja. A másik tipikus probléma szokott lenni, hogyha a kedves tulajdonos cseszik beállítatni a lámpákat, pedig ilyenkor ősszel ingyen csinálják sok szervizben, aztán az állító csavar meg a motor úgy berohad egy állásba, hogy utána már csak az ecetes flex szokott segíteni..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #48596 üzenetére
10 szelepet tud megjegyezni 5-5 ID-t/szett (4+1 pót kerék).
A kötött forgásirányú gumikat csak úgy szabad, nekem is V mintás a téli, ellenben például Kornél Kléberein csak Inside-outside felirat van, azt lehet cserélgetni keresztben is."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
-
pigmeus
tag
-
KubanitoS
veterán
-
[CS]Blade2
addikt
válasz dethroner #48660 üzenetére
[link] Ez alapján van egy USB gomb, és játszik, de aszem csak 4GB alatti pendrive-ot ír.
A vészfékes ökörséget ki lehet kapcsolni, az nagyon jó.Ha valakinek kellene a GL és GL+ közti kül. Swift esetén: (2020):
A plusz:
185/55R16 könnyűfém keréktárcsa
Távosági fényszóró asszisztens
Ködlámpa elöl
Sötétített hátsó ablakok
Sötétített hátsó szélvédő
Forgalmi jelzések felismerése (táblafelismerő)
Távirányítós központi zár vészvillogó-visszajelzéssel
Okostelefon kapcs. Érintőképernyő + BT + DAB
Tolatókamera
Ülésfűtés az első 2 ülésen
Kombinált érzékelős vészfékasszisztens (DSBS)
Sávelhagyás figyelmeztetés
Sávtartás figyelmeztetés
Holttérfigyelés (BSM) / Hátsó keresztirányú forgalom figyelmeztetés (RCTA)
Parkolóradar Hátul x 4 szenzorNekem a 16-os felni inkább hátrány, a sötétített ablak sem kellene, a telefont sem akarok rákapcsolni, azt mp3-at meg a másik is viszi, az érzékelős bizbaszokat kikapcsolnám örökre, és rövid utakra talán az ülésfűtés sem érne sokat.
Tolatókamera a parkolóradarral nem rossz dolog. Az legalább segít vigyázni a vasra, nem az elpusztításán dolgozik, mint a vészfékasszisztens. -
addikt
válasz dethroner #48699 üzenetére
Hát az s cross témában nem vagyok otthon de azt ne mond, hogy a swift nem értéktartó! Beszélgettem kereskedő, szervizes arcokkal, ők mondták, hogy baromi áron mennek a swiftek. Ha nem egy okádék akkor órákon belül elviszik a használtakat a kereskedésből. Pont ettől jó az áruk. Az én 13 éves swiftemet (ami belül tipp-topp de a kaszni olyan mint ha a világháborúból jött volna, köszönhetően pár kedves autóstársamnak) 900K-ban számolnák be de mondta a csajszi, hogy a szabadpiacon még többet kapnék érte.....
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
addikt
válasz dethroner #48714 üzenetére
Nézd, ezen nem fogunk összeveszni. Szúrópróba szerűen rákerestem és kevés kilométerrel, 2017-es swift GL+ 3,7 misi. Szóval ez csak állapot és kilométer függő.
Amúgy az a véleményem (nyilván mindenki úgy gondolja ahogy akarja) , hogy aki megveszi a három éves autót ahelyett, hogy hozzá csapna 1-2 százast és újba fektetne az balek.Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
Hego
tag
válasz dethroner #48714 üzenetére
Szvsz a Vitara és S-Cross is csak azért tartja ennyire az árát, mert nagyon sokat drágult az elmúlt pár évben. Szerintem ha most veszel egy 1.4 GL+-os Vitarát, akkor nem 100k-t fogsz bukni rajta.
A Swift 2016 és 2020 közt alig drágult, most viszont elég vastagon fogott a ceruza - itt is, amikor a jelenlegi árat kitalálták. GL+-os Swift 1 milliót drágult - 2019 nyarától 2020 nyaráig, szerintem aki tavaly vett ilyen autót, az is el tudja adni egy százas bukóval.
És nem csak a Suzukik tartják most emiatt az áremelkedés miatt az árukat, van olyan 1 éves autó amit fél millával drágábban hirdetnek, mint tavaly amennyiért újonnan vették..
[ Szerkesztve ]
i5 3450, 2x8GB @1600mhz, 1050 Ti
-
PNP
őstag
válasz dethroner #48714 üzenetére
Linkeld már kérlek azt a két autót, én tegnap is rákerestem, ma is, de nem látom. Előző szériás GLX van 2017-ből, de az nem érdekes. Legújabb Swiftből sima GL van 3.25m Ft-ért, ő amikor vette, 3.19m volt a listaár, a legolcsóbb GL+ 3.49, pont mint amennyiért el lehetett hozni újonnan, csak közben ebbe belekerült 64e km.
-
Pist@bácsi
őstag
válasz dethroner #48727 üzenetére
Az is benne van, hogy aki nem akarja ezt a hybrid technikát az kénytelen valami fiatal használtat nézni.
Ezt a "környezetvédelem" szülte, ma már nincs választásod (Vitara/SX4 esetén).
Asszonynak a részecskeszűrő nélküli 1.4T Vitara van 2018-ból, azt csak pár hónapig árulták.
Nem cserélné hybridre, de ha most kéne venni, akkor inkább új hybrid mint 2 éves részecskeszűrő nélküli 1.4T -
ncc1701
veterán
válasz dethroner #48725 üzenetére
Igazad van, a haverom többért adta el 4 év után a 20ekm-t futott 1.6-os vitaráját, mint amennyiért vette. Igaz, az tipikusan olyan autó volt, h garázsban tartott, esőben ki sem vitte.
De most a swift is felment 3.1-ről 3.9-re, ez húzni fogja magával az 1-3 éves autók árát is.[ Szerkesztve ]
-
Tomeeka28
aktív tag
-
simonjoe
senior tag
válasz dethroner #48864 üzenetére
...na, pont a lényeget írtad: "műszakilag megbízható". Ami majd akkor lesz ha a vételár közel a dupláját ráköltöd ezekre az autókra. Csodákat ne várjunk már huszonéves több száz km-t futott autóktól. Aminek az utolsó csavarjában is benne van az idő és a futásteljesítmény.
Teljesen reális képpel rajzolták meg a témát 2ozzmexy és Zolás !
Amikor még nagyon benne voltunk a keresésbe és az 500eHUF határ egyre jobban kúszott felfele, akkor vett a szomszédom egy BMW-t 300 ezerért!! Lehidaltam amikor megláttam. Az volt a reakció, h "van rajta 2 év műszaki, akkor xar nem lehet". Pedig DE! Csak haza tudott jönni vele, azóta a garázsban áll, mozgásképtelen.
Nekem sokáig új autóim voltam, kis és középkategóriás, az új autónak sajnos ára van, de meg tudom mutatni (minden autómról vezetek egy javítási listát az utolsó csavarig), h mennyi a ráköltött összeg. Az utolsót 10 év után adtam el, 0 azaz nulla meghibásodással, csak kopó alkatrészek voltak cserélve és a kötelező szerviz. 4 évvel ezelőtt megkergültem és teljesen elvarázsolt egy Passat CC. A barátomé volt aki cserélte egy új csillagos márkára. Garázsban tartott, esőt vizet sosem látott mert volt másik is amivel ki tudta váltani. 100k-voltl benne, szalon állapotú, ezért is mertem megvenni. Nagyon boldog voltam. Nála semmi meghibásodás, én viszont a négy év alatt majdnem a vételárat költöttem rá. EGR, folytószelep, szívooldali csappantyúsor, gyári lengéscsillapítók stb. A kettőstömegű és a DPF még hátra van, az utóbbi gyári ára egymillió körül van. És nem érdekel mi mennyibe kerül ha valami baja van, csak gyári alkatrészt kap. Ellenben Q..va jó vele hosszú utakat tolni. Ezért vettül meg a Splash-t, h ki tudjuk váltani csip-csup távokra. Szóval hiába vettem kevés km-es szinte új autót az idő abba is benne van.Joe
-
ncc1701
veterán
válasz dethroner #48872 üzenetére
A WV csoport prémiumja az audi amúgy.
A használttal pedig tök igazad van, annyi a dolog, h rá kell szánni még pár 100-at futóműre, kopó-fogyókra. Közlekedőedényt azért lehet találni épeszű árban. Persze nem árt, ha az ember nem sajnálja összekoszolni a kezét apróságokkal.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz dethroner #48926 üzenetére
Ez semmi, ahhoz képest, hogy egy kocsi élettartamán belül mennyi probléma van a mostani nem elektromos autókkal.
Igen most a piacra siettetett elektromos autók még kiforratlanok, ezt elég "hamar" lehet orvosolni...
Egyetlen egy dologtól "félek", ami valszeg be is fog következni, hogy az elektromos autókban is találni fognak olyan "megoldásokat", amik miatt 4-5 évente rá kell majd önteni sokszázezer forintokat. Mert ugye a legtöbb mostani elektromos kocsiva annyira nincs gond hogy éhenhalnak a márkaszervizek (kis túlzással).
Persze az elég húzós éves átvizsgálások már ezeknél is elkezdődtek a semmira... ami egy vicc.[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
válasz dethroner #48928 üzenetére
Éves olajcserék, elkopó fékek, 150-200 ezrenkét vezérléscserék, felújítások, kettőstömegű problémák, katalizátor, részecskeszűrő, EGR szelep tisztítgatások, kokszosodások, lambda szonda, turbó vagy befecskendező renszer problémák és még lehetne sorolni azt amire nem kell költeni egy elektromos kocsinál... nem tudsz olyan márkát mondani aminél nem jönnek ezek elő 5-10 év alatt. Egyet se (valamelyik). Főleg városi használatnál, amire az emberek többsége a kocsiját használja.
Most én arra gondolok hogy veled van 5-10 évig egy kocsi, nem arra hogy mielőtt ezek előjönnek eladod mert nem akarsz velük szopni (ahogy a németek csinálják ) .
A nonplusz poén meg az hogy ezek az elektromos problémák benzines/dízel kocsiknál is néha megvannak... én már nem egyszer hallottam/olvastam ilyenről (volt kollégáimmal is megtörtének ilyenek cégaktókkal), hogy vadi új kocsik hagyták az utszélén a kedves tulajukat... mert egyszercsak úgy döntött a csodakocsi hogy letilt és nem megy tovább.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
válasz dethroner #48955 üzenetére
Naigen, most még elég a jelenlegi rendszer, de ja, ha tényleg elterjed, akkor felkészültnek kell lenni a töltőhálózatnak is.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
[CS]Blade2
addikt
válasz dethroner #48950 üzenetére
Nekem megérné, mert én csak havi 600km körül megyek, csak nem annyiért, amennyiért adják, meg garanciával az akku-ra. [200-300km-es hatótávúval hűtenék-fűtenék, taposnám, végsebességgel mennék]
150.000km és 20 év gari kellene. Vagy adja két fillérért bérbe, és akkor amikor lepusztul, akkor adjon másikat.
Úgy nem buli, hogy megvennék egy Dacia-t 4 millióért vagy 4,5-ért támogatással, majd gari után mondjuk 10 évesen 60.000km után mondjuk kér egy 2.000.000Ft-os akkupackot + a csere díja. De, ha 15 évesen hal be a kora miatt, az sem tuti, mert akkor ér mennyit, max. 500.000-et?, de az akkupack az 1 évesbe és a 15 évesbe is 2.000.000, ergó extrém totálkárossá tud menni egyik napról a másikra, ha pár cella behal.Ez úgy lenne buli, hogy 4,5-ért megveszed, és tulajként élvezed, hogy 400-700Ft-ból tankolsz 100km-re villanyt, meg, hogy kevesebbet javíttatod, de fék, futómű és karos így is van, meg csapágy, szimering, vízhűtés, vezérlő elektronika, érzékelők, stb. [Benzin-motor és váltó nincs, de van villanymotor és inverter.]
Úgy nem, hogy 400-700Ft/km, meg X millió/xxxxx km bizonytalan időben jó eséllyel 1x a vételárban, meg 1x garin túl cserével, de, ha peched van, akkor törés vagy valami hiba miatt akár egész jó pack is elpatkolhat.
Egész extrém tartósnak kell lennie az akkunak, szinte csak úgy buli. Pl: ha 300.000-nél hal be, akkor mondjuk 2.000.000/300.000km. Az még 666Ft/100km. Úgy 1066-1366Ft/100km.
Benzines hasonló kisautó: 5 liter x 380Ft. Legyen 1900Ft.Könnyedén ott tudsz lenni a benzines fogyasztásánál, vagy akár sokkal rosszabb helyzetben. Akár, ha veszel még egy packot, vagy az első elpatkolásánál egyszerűen leadod a bontóba az egyébként még milliós árat érő gépet.
Azoknak ajánlanám, akiknek nem szempont a pénz, és azoknak nem, akiket a legjobban próbálnak rábeszélni, hogy ez aztán a paradicsom, 400-700Ft/100km...
Az akku hardver, de a fogyasztásába kellene számolni. Egy elhasználódó-fogyó összetevő.Nagy hatótávval és sok km futásra is hasonló lesz egyébként a matek. Nagy akkupack a vételárban, később a cserénél megint ott a nagy akkupack sok pénzért.
BP Tesla Taxi - Műhelypornó - gariba cserélték még az akkupackot és a villanymotort inverterrel. Az akkupack 9.500.000ft használt, bontott, a motor 1.500.000ft, használt, bontott. 1 évvel később hal be, akkor tulaj tejel. Nem tudom, hogy mennyi volt benne, de valami 400.000 körül. 11.000.000-val, és akkor magának otthon kicserélte, leprogramozta: 2750Ft/100km még hozzájön a töltéseken felül.[ Szerkesztve ]
-
[CS]Blade2
addikt
válasz dethroner #48961 üzenetére
Biztos, hogy nem fognak. Be lesz építve valahova valamilyen formában. Az is biztos, hogy kell majd akkupack-ot venni, és a sűrűn kell majd javítani is. Nem akarnak tartós gépet csinálni a gyártók. Kell az alkatrész eladás, a márkaszervíz, stb.
Akiket viszont mostanság bepaliznak főleg azok, akiknek nem volt szempont a pénz, meg egyébként is eladták a gépet még mielőtt totálkáros hiba jött volna elő, és a 2. tulajnál halt be vagy fog behalni a cucc, erre az olcsó autózásra számítanak. Az lett nekik bemesélve, hogy ezeket nem kell javítani, nem kell adót fizetni, az akku örök élet +1nap. -
válasz dethroner #48988 üzenetére
Hajjaj, múltkor volt TC műhelyprn-ba.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #48988 üzenetére
Pont ezért hagytam ki, mert senkit sem akartam megbantani, tapasztalatom nincs velük, de amiket hallok innen - onnan már nem is szeretnék annyira.
Biztosan jó, de valahogy engem sosem fogtak meg, akárcsak az evő-k, hondabol is az accord jön be egyedül."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
addikt
-
[CS]Blade2
addikt
válasz dethroner #49021 üzenetére
Akárhova vittem szerelőhöz, azt mondták, hogy ebbe nem kell cserélni [Focus mk1 2001 manuális 5-ös]. Tökéletesen kapcsolt a 2001-es olajjal is. Most cseréltettem benne kuplungot kompletten, és akkor hívott a szerelő, hogy eléggé fekete, ha gondolom cseréljünk benne. Mondtam, hogy akkor cserélje ki.
Természetesen a váltóra írtam, a váltóban nem kellett soha semmit cserélni. A kocsin igen.
Nincs a könyvében sem megadva váltó olaj csere.
Neten is azt írja, hogy ebbe nem kell:
"A karbantartási utasításban a váltóolajcsere nem szerepel, az első feltöltést a váltó élettartamára tervezik."Mivel eddig is tökéletesen vette a fokozatokat, így a friss olajjal semmi változást nem tapasztaltam. Se jobb, se rosszabb nem lett.
Swift-et vennék újat, és látom, hogy itt gond van/volt a nyelestengely csapággyal bizonyos motorkód esetén, de még most is van a turbó motorosnál, és 40-45k km a csereperiódusa. Nekem mondjuk majd az évre megadott adat kell, mert keveset futok. Ha x évente kell, akkor én azt fogom tartani, vagy attól sűrűbbet.
Nem gond, hogy cserélgetni kell az olajat, itt amiről beszélek az a nyelestengely csapágy és a kuplung. Azokat nem szívesen cserélném 1-3 évente, azért mert gyárilag széthullik.Motorolajat is 7000km-enként cserélek a Focus-ba Castrol 5W30-ast. Viszont én csak városba járok, és így az az évente csere.
szerk.: Igen, az eggyel előtte levő generáció. Abból is mindenképp az 1.3-as a kézi váltóval. Vagy elhozok egy új Swift-et, akkor 1.2-es hybrid a kézi váltóval. Ennyiből áll a szűkített listám.
[ Szerkesztve ]
-
Chereiose
addikt
válasz dethroner #49107 üzenetére
Pont ezen gondolkodtam én is, hogy majd ha 1 éves lesz az S-cross, akkor kérhetek-e bele olyan olajat, amit én akarok, bár még nem néztem utána abba mi az ajánlott és ők mit tesznek (akarnak) bele. Szűrő cserékhez meg én is ragaszkodnék évente, elég tróger ha lespórolják
-
xmad
őstag
válasz dethroner #49107 üzenetére
nekem fél év után volt meg a 10.000km.. cseréltek minden szűrőt.. pedig levegő szűrőt teljesen fölösleges volt. kézikönyv is csak 40.000 nél irja elő. mindegy cserélték.
azonban a pollenszűrőt csak papiron, persze kifizettették a 8000ft-ot érte..
44.000 et fizettem 0w16 almost volt a 20.000-es szerviz, másik szervizbe mentem, ott meg kérdezés nélkül beleöntötték a 0w20 at..
légszűrőt nem cseréltek mert jó, pollent igen mert nagyon retek volt már, azonban ott meg nem gyári szűrőt raktak bele hanem utángyártott Filtront.. persze az ára is kb 4000ft volt.. de ez se kérdezték meg.. legtöbb szervíz elég trágya..sőt van amelyik márkaszerviz azt mondta hogyha jót akarok felejtsem el a 0w16 ot.. maradjak a 0w20 nál..
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #49126 üzenetére
Járok, csak ritkán, és akkor sem messzire, cserébe tudom hogyha a rozsda nem eszi meg, akkor 10 év múlva is, ha beteszem a kulcsot, indulni fog. és hibamentesen elvisz A-ból B-be az én tempóban relatíve kényelmesen és biztonságosan.
Szombaton az Opel (ami ugye sose kop el...) szivatott meg, leszívta a riasztó az akksit... Szerintem sejti hogy mit tervezünk vele, mert érik neki a "nagyszerviz" (üzemanyagszűrő, olajszűrő, motorolaj, váltóolaj, fékfolyadék, hűtővíz, generátor szíj, gyertyák, pollenszűrő, légszűrő, klímafertőtlenítés bombával), úgyhogy kezd makacskodni.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dethroner
veterán
válasz dethroner #49118 üzenetére
Kiderült, én voltam a hülye. A kapott számlának csak az első oldalát néztem és ott nem szerepelt a pollenszűrő, de ma megfordítottam és ott volt a számla második oldalán Vásár után okos a paraszt, ez biztos. Ha előre tájékozódok a szűrők ára felől, tuti nem kértem volna légszűrő+pollenszűrő cserét, majdnem 16 ezerbe került ez a kettő
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
Új hozzászólás Aktív témák
- Melyik tápegységet vegyem?
- Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
- Toyota topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Pofás Mini-ITX-es toronyház a HYTE fémjelzésével
- Hálózati / IP kamera
- Építő/felújító topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Okos Otthon / Smart Home
- Havi kétszáz leégett tápcsatlakozó fut át egy Los Angeles-i szervizen
- További aktív témák...