Új hozzászólás Aktív témák
-
a_tesz
Korrektor
válasz dethroner #43275 üzenetére
Ha 175 széles gumit szeretnél rá télire, akkor nagyjából mindegy neked, hogy 5, vagy 5,5 széles a felni, de még a 185-öst is fel lehet rakni a keskenyebbre, bár elég furán fog kinézni.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
ncc1701
veterán
válasz dethroner #43308 üzenetére
Ja, persze, pici autók ilyenek. Ezt még 140 felett nem néztem, a yaris gen2-est konkrétan tudom, h eljárok vele 5.3 liter körül (swift ugye 4.3), de navi szerint 142-nél már 8.5 litert eszik, és 400km-ként kell kiállni tankolni.
Ha valaki sokat akar gyorsan menni, arra mai napig a dízel való. -
ncc1701
veterán
válasz dethroner #43313 üzenetére
Engem igazából az zavar, hogy a szegénységjelző már akkor kigyullad, mikor még 10L van a tankban (az kb a negyede ugyebár), és ugyanekkor már 0km a megtehető táv, mikor én 10L benzinből még elmegyek bő 200km-t. Ezt kellene valahogy bekalibrálni korrektebbre. Világítson a lámpa, az nem érdekel, de jelezze már korrekten a megtehető távot.
-
a_tesz
Korrektor
válasz dethroner #43320 üzenetére
Legjobb tudomásom szerint nem tőcsavaros, hanem sima kerékcsavaros a legújabb Swift is, szóval nem anyát kellene venned hozzá, hanem tőcsavart. De ha gyári alufelni van rajta, amivel kijött a szalonból, és gyári lemezfelnit veszel, akkor elvileg a kúposságuk ugyanolyan, szóval gond nélkül fel lehet rakni mindkét felnit ugyanazzal a csavarral. Az előző két generációnál legalábbis így van, erősen meglepne, ha itt változtattak volna egy nagyot.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
Brogyi
senior tag
válasz dethroner #43322 üzenetére
Tőlük vettem a lemezfelnit. Meglepően gondosan átnézték, és ami ütött volt ott azonnal cserélték.
A csavar eredeti. Nem akartam már azt is cserélgetni. A kisebb méret mellett döntöttem, és én ma azt mondanám jó döntés volt. A kisebb méret olcsóbb, de nem is ez tetszik hanem sokkal komfortosabb, sőt csendesebb mint a flancos alu. Az alunak egyetlen előnye van. Ha szeretsz nagy tempóba bevenni egy kanyart akkor az arra való egy jó gumival. Ennyi, minden másban rosszabb.
"I have spoken"[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
válasz dethroner #43320 üzenetére
Megkérdeztem erről a sumós suzukit, ők ezt válaszolták: Nem lesznek jók a kerékanyák, mert a csavarmenetből több látszik ki amikor felteszi a lemez felnit. Ezért a lemez felnihez nyitott kerékanyákat adnak. Az alufelnin pedig zárt anyák vannak.
Nyitott kerékanya kapható 190 forint darab áron.
Eladni akarja a kerékanyákat, vagy van abban igazság amit ír?A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Brogyi
senior tag
válasz dethroner #43371 üzenetére
Vazeg lefényképezem az enyémet. Ez már a második tél. Holnap berakom ide.
Egyébként pedig 3000 rupó kb. az anyák . Mennyi is a téli szetted ára? Ne írd be mert nem érdekel, de az arányok.
Biztos gumis fogja felrakni, majd az tudni fogja. Ha nem akkor higgyél a Sumósnak.
csaba1203
Mint fent. Minden ősszel bejelez nekem is a nyárira. A téli kibírja a szezont pumpálás nélkül. Sőt a télit mindig felismeri, még úgyis hogy egy autón belül van a két szett.
Nincs semmi hiba kijelzés, de nyárit azt nem. Pedig az a "gyári". A "nem"-et itt úgy értsd, hogy menni kell vele jó néhány km-t.
gyenesmartin
Kicsit gondolkoztam ezen vízhőmérő mizérián. Most pl. rögtön elvinném egy nepperhez körbeméretném a réteget, mert ha összenyomták akkor is csinál ilyet ha sz@rul javították meg.
Mezei ember szemmel nem látja. Tudom ez bizalmatlanság, de sok hernyó van a szakmában.[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
válasz dethroner #43377 üzenetére
A fénykép majd a nem kell venni verziót igazolja. Ha jól számolom 3 különböző gumis látta, és egyik se mondta, hogy nem lesz jó. Ettől még nincs igazam.
A másik amit a sumósok állítanak.
Lefényképezem, és döntsél belátásod szerint. Te ülsz benne, a te dolgod. Nálam az első verzió él. -
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #43381 üzenetére
Előre elnézést kérek a beleugatás miatt...
Kerékanya és kerékanya között is van különbség, ami nem merül ki abban h nyitott vagy zárt a vége.
A zártat azért szeretik használni mert főleg télen nem kapja a tőcsavar a hólét, így nem rozsdásodik annyira és nem törik be egy kerékcserénél.
A nyitott azért jó mert mindegy milyen felnit teszel alá, ha végigéri a menet akkor tart.Ha megnézed az anyákat, akkor rájössz hogy a profilban is van különbség, van kúpos és sima. A kúpos lemezfelnihez jó, a sima inkább a könnyűfém keréktárcsákhoz.
((ez csavar, nem anya, de az anya is ehhez hasonlóan van megadva) példa ha kell a pontos mérethez: Új Vitara M12x1,5C22 = M12 a menet, ez 12mm-es átmérőt jelent metrikus menettel, a 1,5 az a menetemelkedése 1,5mm /fordulat, a C jelzi hogy kúpos a nyaka, a 22 pedig hogy 22mm hosszú a menetes része)
Remélem tudtam segíteni.
A nyomatékokra figyelj, mert lehet látszólag rászorul, de az előírt nyomatékra már nem tudod meghúzni a zárt anyát, mivel a lemezfelni vékonyabb anyagból van mint a könnyűfém.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
kunberci
aktív tag
válasz dethroner #43400 üzenetére
Nekem is külön felnin vannak a gumik. Vettem ilyen gurulós kerék tárolót, de nem használom, mert ki kellene venni a felnikupakot hozzá, és egyet már eltörtem. Hegesztettem külön keréktartót, így nem egymáson vannak a kerekek. Én mindig 0.5-tel túlfújom a tárolt kerekeket. A következő szezonra egy picit enged belőle, de még átszerelés után is kell egy picit engedni belőle.
saját készítésű keréktároló -
tboldi
nagyúr
válasz dethroner #43424 üzenetére
2006 Honda Jazz 1.4 - 7,8 l/100 km (kizárólag városon belüli 5-6 km-es távok)
De előző télen volt már 9,2 is.
-
szivacs1987
aktív tag
válasz dethroner #43422 üzenetére
Nagyon sok múlik a vezetési stíluson. Nekem(swift kézi váltó 1.0 turbo) a "kicsit sietősebb" és a "normálnál kicsit jobban figyelve a fogyasztásra" vezetési módom között simán van 0.5-7 liter kúton mérve. A full spórolásos 4.4 és nagyon sietős 7.4 nekem ugyanazon a teljesen vegyes útvonalon.
Gigabyte B450 Aorus Pro ● R5 3600 allcore 4,2GHz 1,31V ● Asus ROG Strix RTX 3080 V2 White OC Edition
-
hentes555
senior tag
-
Brogyi
senior tag
válasz dethroner #43436 üzenetére
Ne izgulj! Nézd nekem mi jött ki.
Nagyon kíváncsi lennék mi jönne ki ha ráállnék a 3 literes csóka fenekére ACC-vel, és gurulnánk egy 400km-t.
Akár minden 100km-nél cserélhetünk a szélfogás miatt, mint a nagyok. Szerintem csak néhány % különbség lenne.
Nyilván a nagy értékek télen készültek, a kicsik csak országút (város 50 kívül 90). -
szabonagyur
félisten
válasz dethroner #43455 üzenetére
Túl hosszan írtad le a semmit...
Kész lett a tükröd, ami szinte ugyanúgy új és működik. A régit (újat) elsőre odaadták volna ha kérek.
Felesleges túlgondolni az egészet, ez volt a leggyorsabb mód, hogy kész legyen a tükröd és kész.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
veterán
válasz dethroner #43455 üzenetére
Ti mit gondoltok, mit tennétek a helyemben?
Át akartak verni, de Te résen voltál, nem sikerült nekik. (Tanulságokat le kell vonni.)
Van egy vatta új, dobozos tükröd; oké, hiányzik egy burkolat darab róla, de másnak még jól jöhet. Hirdesd meg 25-30 ezerért. Cikkszámot is írj a hirdetésbe.[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz dethroner #43455 üzenetére
Szerintem engedd el, nem tudsz semmit sem bizonyítani. Van egy majdnem komplett új tükröd, amit eladhatsz, a szervizes is ezt csinálta volna. Nyilván a szervizes srác akart vele keresni, az teljesen nyilvánvaló, h nem dobnak ki ilyesmit.
Vagy elkezdhetsz velük balhézni, de akkor utána én soha nem vinném oda a kocsit.[ Szerkesztve ]
-
kunberci
aktív tag
válasz dethroner #43455 üzenetére
Szerintem sok szerviz így működik. Tisztelet a kivételnek. Tulajdonképpen 8 ezerért rápattintották a műanyagot a régi tükörre. Az új tükröt meg lenyúlták volna. Arra viszont Neked kellett volna figyelned, hogyha kijössz a szervizből, az benne legyen az autóban.
Amennyiben kivered a balhét, akkor oda már szerintem se vidd az autót.[ Szerkesztve ]
-
Vigneau
félisten
-
KubanitoS
veterán
válasz dethroner #43549 üzenetére
Ebben az esetben nem az ár a legnagyobb probléma, hanem az, hogy az autó csak a gyári szeleppel fog együtt működni. Első téligumi cserekor noname tpms szelepeket vettem és a kocsi folyamatosan nyomta a hibajelzést. Ez ki lett cserélve gyárira és a gond is megszűnt.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
szivacs1987
aktív tag
válasz dethroner #43549 üzenetére
Szia,
2018 swift
Én innen vettem személyesen, és minden tökéletesen működik.
[link]
Én sem akartam rizikózni, hogy amit én rendelek, az nem lesz jó, ezért kértem direkt tőlük a kocsimhoz valót.
Igaz lehet pár ezer forinttal több, de ha szétosztom 4-6 évre, akkor szinte semmi a többihez képest.Gigabyte B450 Aorus Pro ● R5 3600 allcore 4,2GHz 1,31V ● Asus ROG Strix RTX 3080 V2 White OC Edition
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #43545 üzenetére
Én nem tudtam szétszedni a téliszett szelepeit, mert összeszerelve vettem őket innen.
Ennél nem találtam olcsóbbat és mint már említettem így is kiszaladtam a budget-ből jó 200k-val és az idő is szorított. Ami kimaradt az eredeti tervekhez képest majd pótolom vmikor, de most a karácsony meg az autócsere kipucolja a bankszámlámat...
Még kell pár apróság a kocsihoz, de azok már csak jövőre. Sajnos az élet nem mindig azt hozza amit várok tőle...
Ha tönkremegy a szelep, tuti beruházok a gyáriakra.
Amúgy a jégbordás úton meglepően jó volt a Sebring, kanyarban és fékezésnél is -4fokban, rosszabbra számítottam, bár nem is 90-el mentem bele a kanyarokba.@laca891: Szerintem ez utángyártott, de így ránézésből nem gyári (mondjuk az ára sem). Még beleférős kategória részemről, de ez mindenkinek a saját döntése mi mennyit ér meg neki.
Az én matekom alapja: 16/17"-os felnin a gumi leszedés-felrakás és centírozás ára a fővárosban 3500-csillagoségig. Vettem egy erős átlagot ami 4800HUF/kerék plusz ugye a szelep ára, a döntést mindenki maga hozza meg, hogy most drágábban, vagy hosszú távon apró adagokban fizeti ki...
Ez az öreg autóra használt vagy új másodvonalas gumit érdemes tenni kérdés, csak kicsit másképpen.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."