Új hozzászólás Aktív témák
-
Gyöször
senior tag
válasz Kolondrum #57806 üzenetére
Mikor 2017ben kinéztük a kocsit, mi spec 3 hónapot vártunk rá. Ha a mostani időkben ugyan ilyen hadműveletre 4et kell várni, akkor tedd össze a 2 kezed.
Akkor hagytam ott a hondát 2016ban, mikor leültünk tárgyalni, hogy itt a pénz, mikor lesz kocsi? Mondták legjobb esetben 11 hónap. Fogtuk a pénzt a kereskedő nem tudott köpni nyelni és átvittük a suzukihoz, csak maradt pár év benzinre valóm is meg 4x4es radaros kocsit vettem a közepes honda helyett.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
.Szaki.
addikt
válasz Kolondrum #57810 üzenetére
Az az igazság, hogy most nem egyszerű a helyzet. Ha Vitara és S-Cross vonalon keresgélsz, akkor manuális váltóval fogod csak megkapni az 1.4T motort, mert az automata már Vitarából nincs, S-Crossból még talán pont el tudod csípni. Lesz helyette a robotizált váltó az 1.5-ös erőforrással, az pedig szerintem egy borzasztó kompromisszumos valami lesz. Ha manuálisat szeretnél, akkor még egy fokkal jobb a szituáció, de minél később rendeled meg, szerintem annál nagyobb lesz a várakozási idő.
Pár napja kétségbeesésemben körbenéztem, hogy milyen autók vannak készleten az országban, ha valami lenne az S-Cross megrendeléssel: Van pár Duster, Vitara, egy CH-R és néhány K Astra, de olyan szerény felszereltséggel, hogy nem is tudtam, hogy lehet még kapni Astrát radar és kamera nélkül. Ja és ez még nem is a full fapad, hanem Business Edition vagy mi. Apple CarPlay-ről már álmodni sem mernék.
Minden más autóra sokkal többet kell várni már most is, mint a Suzukinál. ~1-1,5 év.
Ezt az ablakmizériát illene már megoldaniuk. A Swift 2017 óta kapható, az enyém '20-as volt. Annyi idő alatt is megoldhatták volna ezt a problémát, de hogy még a most debütált kocsiban is jelen van ez és még hatványozottabban is, mert felhúzott állapotban is csinálja, az számomra azért felfoghatatlan. Mi lehet az a bonyolult alkatrész egy ajtó és ablak illesztésnél, ami ezt tudja generálni?
Egyébként milyen típusokat nézegetsz még? Azt írtad, hogy Suzukiból egy konkrét felszereltség és szín érdekel.
-
szabonagyur
félisten
válasz Kolondrum #57873 üzenetére
Pedig ennyiért is vinni fogják, ez még pont az az összeg aminél legyinteni fognak sokan (nem fáj feltétlenül), főleg ha elérhető időn belül vihető lesz.
Pl. amikor szerződést írtam voltak mellettem Vitaráért, inkább nem kötöttek CASCO-t csak, hogy legyen vonóhorog.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
szabonagyur
félisten
válasz Kolondrum #58070 üzenetére
Attól függ, nekem kijött a matek. Vitara nem tetszik a régi sem, korábbi SCross igen.
Korábbi Scross automata de a Vitara is itt van kb 4 évesen 5,5M forint körül indul jelenleg és van benne 50-80e km között, a kevés km-sek sokszor 6M Ft körüliek.
Innentől nézve, de még ha 5,5M körül is lenne egy keveset futott automata SCROSS az akkor is 4, jobb esetben 3 éves lenne.
Nekem megérte a matek és ráraktam 2M-t pluszban, így több gari, én vezetem első perctől tehát ismerem, hogy bántak vele stb. (pluszban csak 4 év műszaki szemben a 0-1 évvel, ha 80e km körüli példányt vesz az ember mert csak az van akkor ott azért már akár egy fék csere is befigyelhet, a gyári ECO gumi ellenére is 1-1 szett gumi stb).
Elméleti szinten jól hangzik a dolog, de ha van rá keret és talál a kereső magának készletes autót esélyesen a legjobb opció.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
.Szaki.
addikt
válasz Kolondrum #58070 üzenetére
Én ezzel azért vitatkoznék.
Alapból ott indul a dolog, hogy a használtautó piac leköveti az új autók áremelkedését, szóval arányaiban szépen lassan ott leszünk megint, ahol az új Vitara és S-Cross megjelenésekor voltunk. Akkor pedig max az lehet a kérdés, hogy 3 éves használtat olcsóbban, vagy 0km-est vegyünk. Melyik éri meg jobban?
Ugye Te a 2019-es Vitarát és S-Crosst állítottad az újakkal szemben.
Na most ha ezeket össze szeretnénk vetni, akkor az új S-Cross ha GL szinten még nem is feltétlen, mert lenne benne kompromisszum, de GL+ felszereltségnél a bőr-szövet ülést leszámítva bőven túlmutat egy GLX Vitarán is. Elég csak a biztonsági felszereltségére gondolni. És akkor a GLX S-Crossról még nem is esett szó. Ott vannak még a LED-es fényszórók is és a tény, hogy ‘19-ben szerintem még nem 48V-osak voltak a Vitarák. A LED lámpa ugyanis a Hybridekkel jelent meg a típusnál. Ami pedig még szintén az új autó malmára hajtja a vizet: ~2020/2021 tájékáig 3 év volt a gari, most már 3+7 év motorra váltóra, …stb. Baromira nem mindegy.
Szóval igazából a használt mellett egyedül a kedvezőbb ár szól és a remény, hogy 3 év alatt nem tudott az előző tulaj nagy károkat okozni az autóban. Itt csak az a kérdés, hogy ki milyen preferenciákat helyez előtérbe. -
Bossi
őstag
válasz Kolondrum #58070 üzenetére
Hát szerintem meg annyira nem miilók... én néztem tényleg kevés kilométerrel max. 40000 2019 végéről 6 fölött vannak a használtak. Az új meg 7,5 én meg pont azt mondom, hogy aki megteheti és tud újat vegyen... 1-1,5-el több az új a használtról meg már a teljeskörű garancia szinte lejárt, maread a + 7év ami nyilván jó, de azért az újnak sok előnye van.
szabonagyur +1 én is így voltam vele.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
nagyúr
-
.Szaki.
addikt
válasz Kolondrum #58446 üzenetére
Már a Facebookon található típus specifikus csoportra gondolsz? Konkrétan ha az alapján venne az ember autót, akkor tényleg messziről kerülné mindenki az S-Crosst, mert az alapján konkrétan minden szar a kocsin. Engem is iszonyat felbosszantott.
Azon gondolkodtam, hogy ha 2 évvel ezelőtt, amikor megrendeltem a Swiftet és beléptem volna egy Swift csoportba, akkor vajon ott is ez lett volna? Mert az én kocsimnak sosem volt semmi baja a zörgő ablakon kívül. -
PeterPH
senior tag
-
veterán
válasz Kolondrum #58497 üzenetére
Autópályán időnként rendesen lepadlózod, kiforgatod, hogy kikormold a közvetlen befecskendezéses motort. Így később kokszolodik le. A manuális mód szinte felesleges, ritkán fogod használni. Igyekeznék API SP teljesítményszintű, valóban jó minőségű olajat tenni bele.
A váltóban érdemes olajat cserélni 60 ezer km-enkent, így sokáig hibamentes lesz, esélyesen elmegy 300 ezer km felett is gond nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Kolondrum #58519 üzenetére
A gari nálunk még úgy volt, hogy amelyiket elérte előbb az autó, úgy kell vinni.
Tehát ha 1 évet érte el előbb mint a 10 (v15k) km-t, akkor évente kell vinni, ha a km limitet, akkor meg aszerint.
Tippre ez még most is valahogy így lehet, nem hiszem, hogy keverik a dolgokat[ Szerkesztve ]
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kolondrum #58521 üzenetére
Insepkciót hajtanak végre, ami sok más dologra is kiterjed, például fék, futómű, abroncsok, hibakódolvasás, akkumulátor kapacitás mérés, fékfolyadék forráspont, hűtővíz fagyáspont, az alján a kőfelverődéseket lefújják alvázvédővel, ajtózsanérok kenése, tovább is van mondjam még?
Vagyis hát ezeket kellene, de természetesen tesznek rá 100-ból 99-en magasról nagy ívben., jó esetben végignézik a kézikönyv rendszeres karbantartás kezdetű fejezetében a táblázatot hogy mit kellene ellenőrizni/cserélni és azt elvégzik. De egy becsületes inspekció nincsen meg 1 óra alatt, még egy profinak sem.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dethroner
veterán
válasz Kolondrum #58543 üzenetére
Azt lehet, nyugodtan De az ő számmisztikájukat a sajátoddal nem írhatod felül. De személyesen kérdezted már erről a szerviz álláspontját? Lehet elfogadnák, ha a suzuki követelésénél szigorúbbat vállal az ügyfél.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Cunaja
addikt
válasz Kolondrum #58562 üzenetére
Azért mert GLX.
Nincs belőle sok megrendelés, így nem is foglalkoztak vele Japánban.
Volt egy kuncsaft, szintén GLX-et vár, csak gyöngyház fehérben. Közölték vele, nem jön GLX, de GL+ igen. Duzzogva, de elfogadta. Azt mondja, nem akar még 1 áremelést
Na már pedig. Ha kinézet egy autót amit szeretnék, vagy azt veszem, vagy semmit. Ha mást választók, nem olyan S szájízem.
A teszt autót se venném meg, ha 2K-nál több lenne benne.
Jeleztem is a szalonban. Mondták ne aggódjak, lehet még 500 se lesz benne.A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
Jadro
veterán
válasz Kolondrum #58613 üzenetére
A Mecsekről lejöttem M módban 2-es fokozatban a kérdéses szakaszokon (természetesen nem végig így toltam neki. ) . Működik a dolog rendesen mint a sima manuális váltósnál, csak kérdés hogy ez jó-e így automata esetében vagy okozhat esetleg problémát?
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
-
burgatshow
veterán
válasz Kolondrum #58630 üzenetére
Nem tudsz benne kárt tenni, ha nagyon nem ideális a gépnek az adott körülmény, manuálban is simán elvált...
Csak hogy egy egyszerű példát mondjak: ha manuális módban kettes fokozatban állóra fékezed az autót, akkor értelemszerűen le kéne, hogy fulladj. Na itt nem fogsz, simán le fog váltani egyes fokozatba, ill. a végén ugyanúgy meg fog állni az autó, lefulladás nélkül.
Felső fordulatszám tartományban is ugyanez a helyzet. Alapvetően arra van a manuális mód, ha épeszű - műszakilag vállalható- keretek között nem akarod, hogy a kocsi elváltson.
-
burgatshow
veterán
válasz Kolondrum #58654 üzenetére
Én nem tudom miért gondoljátok, hogy az automata váltó és azt azt tervező mérnökök annyira hülyék lennének... Teljesen jól teszi a dolgát: mindig a körülményekhez képest kapcsolgat. Sík terepen nem agresszívan gyorsítva 1500-nál elvált? Igen, mert nem kell több. Emelkedő jön és nem gyorsítasz de kevés a nyomaték/fordulat: visszavált, ha kell több fokozatot is.
Sokan azt felejtik el, hogy az automata váltó nem csak bután a fordulatot veszi figyelembe, hanem:
- levegő hőmérséklet
- dőlés
- gázpedál állás
- fordulat szám
- olaj nyomás
- olaj hőmérséklet
- motor és víz hőmérsékletemeg mit tudom én még mit, mindig a motor munkapontjához tartozó optimális működési körülményt keresi/tartja.
A motorfékes kérdésedre: igen, pontosan ugyanúgy viselkedik, mint a kézi váltónál: a motorfék az motofék = nincs befecskendezés. Az ISG-nek ehhez semmi köze, annak ott van jelentősége, ahol még/már nincs meg a turbónyomás. 4/5-ös töltöttségű akksinál 110-130 között ha odalépsz neki simán beletolja az ISG-t is ha gyorsítasz. És van, amikor simán motorfékkel lehet elgurulgatni de mégsem tölt az ISG.
És egyébként ezek miatt is kell a belevaló olaj.
[ Szerkesztve ]
-
Gyöször
senior tag
válasz Kolondrum #58671 üzenetére
Fogyasztás miatt van persze. Valószínűleg el kell engedni az érzést, hogy ez a fokozat nem jó a motornak. Le kell menni 7köznapi felhasználóba és autózni vele.
A turbós erősen más kategória, 1500nál már jól tud menni, de ha gyorsítok 2,2nél váltom el. Annál több nem indokolt, de azerintem annyi kell, hogy ne csak szenvedjen.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
tatararpad
őstag
válasz Kolondrum #58702 üzenetére
Azért pénz az. Eleve feláras, 740.000 Ft most, a Suzuki által közölt fél literes többletfogyasztás 150.000 km-en egy ukrán-barát 600 forintos benzinárral is 450.000 Ft. Ha semmit nem kell rajta extrában szervizelni és elhisszük a fél litert, akkor is egy 150.000 km-es futásteljesítmény alatt ott vagy hogy kifizettél 1.190.000 Ft-tal többet. Aki kihasználja más tészta, de csak azért mert ez van készleten nekem már lehet drága lenne akármilyen jó is.
-
burgatshow
veterán
válasz Kolondrum #58732 üzenetére
Nekem 7,0-7,2 liter volt a 2WD automata Scrossal (2021, lágy hibrid) a téli fogyasztásom. Autópálya 150, plusz budapesti dugózással. Most, hogy melegedett az idő inkább 6,3-6,5. És nem csak én vezetem.
Ebből szerintem tudsz kalkulálni.
Szerk.: de tényleg rohadtul láb függő.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- Kétféle tájolással munkára fogható, ITX-es ház jött a Sharkoontól
- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- Villanyszerelés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Melyik tápegységet vegyem?
- Sorozatok
- Le Mans Ultimate
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- További aktív témák...
- Philips Hue Devote fehér függesztett csillár + White Ambiance izzó
- SmartThings Multipurpose Sensor, kontakt, hőmérséklet és vibráció érzékelő, Zigbee kompatibilis
- WiFi + RF433 smart fali kapcsoló 1 csatornás villanykapcsoló (csak fázis, vagy fázis+nulla kötéssel)
- Bontatlan HOBOT 298 ablaktisztító robot
- Hyundai DTB656DG8 6 terítékes mosogatógép