Új hozzászólás Aktív témák
-
Kuter
senior tag
válasz Kolondrum #62144 üzenetére
Pörgesd azt bemelegszik , viccet félre téve. Kb 3-5 km azt bemelegedik. Igaz nem volt -20 fok amióta megvettem az autót. Az egyik 2,5 éves , meg egy 4 hónapos. Majd ha bejön a nagyon hideg -10 -20 kiderül.
[ Szerkesztve ]
Mindhalálig Nvidia! mondta egy microelectronic engineer , vagy lehet hogy én?
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kolondrum #62187 üzenetére
Igen, ezt a szigetelőszalag mennyiségéből ítélve már kókányolta valaki... gondolom forrasztva vannak. Nézd meg hátha van stekkere valahol az utasterben. Vagy megpróbálod újraforrasztani, de légyszíves inkább zsugorcsővel szigeteld. Sok türelmet kívánok hozzá.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dobolan
senior tag
válasz Kolondrum #62233 üzenetére
Nekem szervízben mondták, hogy az nem tud lemerülni, csak abban az esetben talán, ha hónapokig nem indítod be a motort. Bizonyos fesz szint alatt töltésre kapcsol (járó motor is tölti ebben az esetben, nem csak a rekuperáció), és nem engedi meríteni a vezérlés.
Ahhoz meg szerintem, hogy annyira lemerüljön a Li-ion, hogy már a töltést se vegye fel, nagyon sok időnek kell eltelnie használaton kívül. -
tboldi
nagyúr
válasz Kolondrum #62316 üzenetére
Ha az előválasztókar 2-es állásban van, akkor 2-es fokozatban fog maradni, így könnyebb kikecmeregni a jég fogságából.
1-esben még jobban leáttételezve túl nagy lenne a kerékre jutó forgatónyomaték, olyankor csak kipörögne, ezért kell eggyel magasabb fokozat. Manuálissal is el lehet indulni 2-esben ilyenkor, csak ügyesebben kell csúsztatni a kuplungot.
-
tboldi
nagyúr
válasz Kolondrum #62345 üzenetére
Attól függ, ki hogyan használja. Én pl. évente csupán 6-7000 km-t teszek a Hondába rengeteg városozással és hidegindítással, illetve 8 km-nél rövidebb utakkal, erre pedig a fokozott igénybevételes periódusokat kell figyelembe venni, ami 6 hónap vagy 10k km, értelemszerűen amelyik előbb eljön, ebben az esetben az idő.
-
burgatshow
veterán
válasz Kolondrum #62345 üzenetére
Mert nem egyforma a használatunk. Nekem a covid előtt havi 2-3000 km között volt a megtett táv, simán kijött a km alapú szerviz. Viszont azóta nagyon nem, az egy éves autómban most van 13000 km.
A másodlagos kocsiba 3000 km ment 1 év alatt, igaz a covid elején vettük.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kolondrum #62459 üzenetére
Lehet fel kellene hagyni eme "jó szokással", nézz utána hátha 5w40 vagy 5w30 is jó bele, mondjuk Total Quartz 9000, az már jobb minősítésű olaj és jobban védené a vezermulancot... ahogyan tboldi is írta, azt az előírást bármelyik olaj megugorja ma már, azóta sokat fejlődött ez a "diszciplina" is, érdemes haladni a korral, hacsak nem csipkedi nagyon. Az előírás pedig minimumot ad meg, jobbat önthetsz bele...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dunc
nagyúr
válasz Kolondrum #62585 üzenetére
A Suzuki egy rakás szar anyaghasználat szempontjából, (nekem is szutyóm van) ettől függetlenül szánalmas, hogy nem cserélik az általad felvázolt hibát, ráadásul a Suzuki már közel se olcsó. SsangYong most vett egy barátom, és hát a Suzuki köszönőviszonyba sincs hozzá, ráadásul 8 millióért igen durva felszereltséggel kapod. A Suzuki már nem egy olcsó autó, de ettől függetlenül durva olcsóságok vannak benne......
[ Szerkesztve ]
-
simonjoe
senior tag
válasz Kolondrum #62582 üzenetére
...biztos, h nem hagynám, még ha ez nekem többe is kerülne mint maga a csere. Nem azért mondom, mert nem velem történt meg, szívesen elmegyek veled "balhézni". A jó büdös francokat!! 1xűen vérlázító!! Az a gond, h szinte minden területen bajok vannak a garanciás ügyintézéssel. Be kell vonni a médiát, fogyasztóvédelmet, vagy akár jogi segítségget is. Ez így Q...vára nem frankó!!
Joe
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kolondrum #62582 üzenetére
Szerinted miért mondtam hogy a 3+7 év garit a hajatokra kenhetitek!? Gondolj bele ha egy automata váltó krepalna be ideje korán vagy egy hybrid akku, esetleg turbó, ne adj Isten egy Haldex!?
Tudom hogy nem leszek népszerű vele, de éppen az itteni tapasztalatok miatt nem vittem be már tavaly sem garis szervizre a Vitarat, lecsereltem itthon az olajat, beírtam a szervizfüzetébe hogy mit cseréltem, csak pecsétem nincs... ugyanennyit csináltak volna ők is, csak óránként 12ezerért.
Nézz be az indexes Vitara és Scross csopiba, kérdezz rá kinek cserélték a váltóolajat, vagy a fekfolyadekot géppel, esetleg az all grip hátsó difijeben az olajat, hűtőfolyadékig el sem merészkednek (pedig a turbót is az hűti) csak igénybe van az véve...A döntés a tiéd, én keresnék másik szervizt, hátha ott kreativabbak...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Qtya123
őstag
válasz Kolondrum #62582 üzenetére
Igazi trógerek. És valóban, ahogy írták már itt többen, jelenleg már egyáltalán nem az olcsó kategóriában van egy új S-Cross.
Mivel máshol nem hallani ilyen duda kopásról, ezért egyedi/ritka eset lehet. Eleve ott hozzá sem ér az ember a felülethez, ha meg sima vizes ronggyal tisztítod, akkor ez egyértelműen az adott termék gyártási hibás.
Lehetett volna annyi nagyvonalúság a Suzukiban, hogy ezt benyeli és ad másikat.De nem meglepő hozzáállás ez a Suzukitól. Ott van a fórumtárs, akit a nem sokat futott szilenttel elhajtottak. Továbbá nem kevés iromány van facebook csoportokban a beázásról, arra is nagy ívben tesz a Suzuki.
Amúgy nem tudom észrevettétek-e, hogy egyre több SsangYong futkorászik az utakon. Ebben a teljesen elszállt Vitara/Cross árban szerintem egyre többen pártolnak át a SsangYong-ra. Beltérben valóban más dimenzió.
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz Kolondrum #62582 üzenetére
Nekem egy vacak szilentet nem voltak hajlandóak cserélni az 1 éves kocsin, merthogy az nem garis. Szerelő haver bepecsétel a kiskönyvébe, külön mappába gyűjtöm a számlákat a felhasznált anyagokról/alkatrészekről.
Namost szerintem ha egy 10eft-os valamin problémáznak, akkor ennél komolyabb tétellel tuti elhajtanak a vérbe. Egyszerencse van, h mivel japán, ezért marha megbízható konstrukció motorikusan. -
ViZo72
tag
válasz Kolondrum #62585 üzenetére
A kép alapján hasonlít ahhoz, mint mikor az Ignisen 1-2évesen elkezdett lehámlani a bőrnek mondott váltógombról a felső réteg (mint ekkor kiderült, 2réteg van és a felső nem tartós). Apró kis fekete "cafatok" voltak a szőnyegen az autóban.
Két különbség mégis van esetedhez képest:
1. A váltógombot állandóan fogdosom, nem úgy mint a kormányközepet.
Épp ezért ott ahol fogdosom kopásálló kéne legyen, de ezzel nem számolt a "kedves" beszállító.
2. Nekem kicserélték garanciában a lekopott váltógombot!
Ez mondjuk 17 éve volt, akkor ez még működött gariban.
(Más kérdés, hogy mivel ugyanolyat kaptam, az is simára kopott idővel. Aztán már nem foglalkoztam vele, mivel a "kopó réteg" alatt ami van, az viszont jól bírja..).[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kolondrum #62613 üzenetére
Szerintem legtöbbet a múltkori corsas incidensnél fogytak...
Amilyen szinten üldöznek téged a béna sofőrök nem is csodálkozom. Nem lehet hogy valahol fent van a rendszamod valami fb csoportban!? Amolyan trollkodjuk meg kolondrum munkába jarasat csoportra gondolok...Én elmegyek egy hónapban 3000kmt is és alig akad 1-2 kirívó eset... bár augusztusban engem is majdnem belelöktek ugyanabba a kereszteződésbe a szentendrein... mondjuk, nekem volt helyem előre menni 3mt.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
tatararpad
őstag
válasz Kolondrum #62830 üzenetére
Régebbi is csak akkor állította lejjebb, ha megpakolták a csomagtartót, az alapbeállítást kézzel/szervízben kellett. Rám előtte minden második szembejövő villogott, mióta lejjebb állítattam csak minden harmadik. Viszont ha ennél is lejjebb állíttatom már én nem fogok látni semmit elég távolra. Neked a tavalyi faceliftes van?
-
TommyY2
tag
válasz Kolondrum #62830 üzenetére
Ahogy mondod, nagyon béna az automatikus magasság állítás.
Én pl. úgy próbáltam megoldani, hogy a bal oldalit kicsit lejjebb, a jobb oldalit meg egy kicsit feljebb állítottam.
Ezzel a megoldással talán nem vakítja annyira a szembejövőt, viszont jól belátom az út jobb szélét.
TommyY
-
dethroner
veterán
válasz Kolondrum #62828 üzenetére
Ledes swiftre is azt írja a könyv, automata fényszóró állítós, de mégis van neki csavarja amivel lehet szabályozni. És kell is, mert botrányosan röviden világított.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
tboldi
nagyúr
válasz Kolondrum #62861 üzenetére
Kérlek a többi közlekedő nevében is, hogy így csináld! Danke schön!
[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
válasz Kolondrum #62867 üzenetére
Nem tudom mennyire tökéletes a gyári beállítás, vagy mennyire lesz az ha a javasolt mértani módszerekkel állítja be az ember. Egy dolgot viszont saját tapasztalatból tudok. Ledes swift gyárilag szerintem balesetveszélyesen rövidet világított. Csajom jár a kocsival, azt mondta ő már megszokta hogy ilyen. 2,5 évvel a vásárlás után megemlítettem a suzuki szervizben dolgozó villamosszerelő haveromnak, aki mondta hogy elvileg automata a ledes lámpa, de ránéz. Fényes nappal a a műhely faltól kb 2 méterre megállt vele és minden centizgetés, szarakodás nélkül elkezdte feljebb tekerni. Szemmel láthatóan jócskán megemelte, azt mondta jó lesz. Első alkalommal megdöbbentünk hogy mennyit tud ez a szar előre is világítani, kb szükségtelen volt felkapcsolni a reflektort. De senki, ismétlem senki nem villogott szemből. Pár esti használat után nem akartam elhinni hogy nem zavarja ez a fény a szembejövőket, ezért gyakorlati próbát eszközöltem. 2 kocsival kimentünk országútra, én elmentem jó messzire a sajátommal, majd szembe fordultam a swittel és elkezdtem közeledni felé és nagyon figyeltem a lámpája fényét. Amikor mellé értem, csak értetlenül ráztam a fejem, nem tudtam felfogni hogy lehet ez, de tényleg nem volt zavaró, vagy vakító a legkevésbé sem.
Szóval nem tudom hogy ez a beállítás mennyire lenne megfelelő a műszeres vagy a kimérőszalagozós módszerhez, de én inkább azt javaslom tekergesd és ha jónak látod teszteld, menj szembe a kocsival. Ha zavaró visszább tekered, ha nem zavaró, akkor úgy hagyodA hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
válasz Kolondrum #62926 üzenetére
A jobb oldalit még picit feljebb tekerném. Bal oldalra át nem fogja zavarni a szembejövőt, de ad neked még plusz pár métert, ha valami lenne ott
Mentél szembe magaddal?[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kolondrum #63029 üzenetére
Nem biztos hogy hibásan működik, lehet úgy érzékli hogy nincsen elég fény, tehát csökkent látási viszonyok vannak = tompított fényszóró kell.
Amúgy a középső tükör mellett láthatod kívülről nézve a szélvédőt.
A másik tipikus "rookie mistake" hogy emberek valamiért irtóznak a szélvédő puceválásától, elárulom hogy ezeket a cuccokat úgy találták ki hogy havonta alhangon egyszer egy üvegtisztítóval levakarod a mocskot a szélvédőről (belül is!). Clin+papírtörlő (én a békás ablaktisztítóra esküszöm, olyan ezer forint körül van a britt hiperben egy flaska), lefúj, letöröl, ismét felfúj, ismét töröl és addig csinálod amíg a papírtörlő tiszta marad, ennyi. Jó mulatást, ha a válladban égő érzés van a végére akkor csináltad jól.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."