Új hozzászólás Aktív témák
-
gyenesmartin
őstag
válasz Darth_Revan #46452 üzenetére
Alváz rozsdásodására vonatkozik a garancia. Csavarokat biztos nem fedez, de az elemeket lehet, hogy igen.
-
sike!
tag
-
yanna
őstag
válasz Darth_Revan #46864 üzenetére
Ha forog az önindító akkor az adta meg magát, ha nem forog, akkor valami elektromos baj.
-
tboldi
nagyúr
válasz Darth_Revan #46864 üzenetére
Aksit megmérted indítózás, illetve próbálkozás közben? Mert lehet, hogy látszólag nincs lemerülve, de terhelés alatt már nem olyan rózsás a helyzet vele. Ha 10 V körülire leesik a feszültség, akkor lassacskán keresni kell egy másikat.
A másik, ami eszembe jutott: biztosítékok rendben?
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Darth_Revan #46864 üzenetére
Nem lehet hogy az onindito magneskapcsoloja nem huz be es annak a tekercse bug? Az akkufeszultseget inditas kozben is neztetek, nem esik-e tul nagyot?
Nekunk most pont akkucseres lett a Seat. Fel lehet tolteni az akkut, nem mutat hibat a tolto, igaz nem tul nagy az uresjarasi feszultseg, de inditas kozbe kb 7 voltra esik. Pedig par eves Exide. Most talan egy olcsobb Bosch/Varta lesz, azok amugy is egyformak, vagy egy meg olcsobb Jaszplasztik.
[ Szerkesztve ]
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
yanna
őstag
válasz Darth_Revan #46868 üzenetére
Akkor szinte biztos, hogy az önindító krepált be. Be kellene tolni, remélhetőleg bepöccen.
-
BBke
tag
válasz Darth_Revan #46864 üzenetére
Ha indításkor búgó hangot hallasz, és nem forog a motor, akkor az önindító. A bendix kerék ment tönkre. [link]
-
tboldi
nagyúr
válasz Darth_Revan #46880 üzenetére
Ez az aksi halálát jelenti, ahogy gondoltam. Mihamarabbi csere.
Mi pont ugyanígy jártunk egyszer.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Darth_Revan #46880 üzenetére
Csatlakozom tboldi-hoz, bár én is ezzel kezdtem h kuka az akku. Semmi érdekes, annyi energiát képes tárolni mint egy nagymalna... Ha több mint 5 éves akármilyen márkás, kuka. Higyj nekem, ezt a szoporollert már én is meghajtottam párszor... A jaszplasztikot felejtsük, bosch silver s3 vagy varta blue dynamic amit ajánlani tudok, a jp-k szeretnek cellazarlatosak lenni. Jah és gondozásmenteset!
@tboldi: #boldizsarnakmindigigazavan
@hundai: nekem volt rádió meg világítás de inditozni már nem engedett, egy új fiamm márkájú Tesco gazdaságos akku csere a Gyöngyösi tecsoparkoloban és voila, újra szép és jó minden. Én csak feltoltottem, betettem, elgurultam reggeliert, amikor kijottem nem indult... Vissza nagy szentsegeles közepette, akku megvesz, betesz és indul... Elerte az 5 évet, ezek ennyit tudnak, jah és exide volt.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Darth_Revan #46885 üzenetére
Ha behuzasra indult, aztan magatol is, nem tul hosszu autokazas utan, szerintem is a bendix lehet a hibas, de azt nem tudom, hogy ezek az inditomotorok is szerelhetoek-e, mint a regi Lada korabeli tarsaik, illetve van-e aki meg foglalkozik ilyen szerelessel, az autovillamossagi szerelok kozott.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
tboldi
nagyúr
válasz Darth_Revan #46885 üzenetére
Mert ilyenek az akkumulátorok.
Aztán egyszer csak végleg feladják a harcot. -
csaba1203
addikt
válasz Darth_Revan #46897 üzenetére
Helyedben elvinném egy autó villamossági szakihoz és kiméretném, hogy minden rendben van-e.
Ha csak így találgatsz nem biztos, hogy előrébb leszel és a probléma is lehet egyszerűbb, mint gondolnánk.... -
BBke
tag
válasz Darth_Revan #46897 üzenetére
Miért cseréltél indítómotort? Egyébként lehet, hogy nem húztál meg valamit jól. Akkusaru, testkábel a motornál, vagy az önindító főkábele nincs jól meghúzva.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Darth_Revan #46897 üzenetére
Ha jol lett bekotve es meg is lett huzva rendesen, illetve csak kattant, de nem porgott fel, akkor megint az eredeti otletunk jatszik, vagyis az akku nem birja. Nezted az akkufeszultseget inditas kozben? Ha az nem esik tul sokat, meg lehet gond a vezetekeles is, de ez mar mindenkepp autovillamossagi szerelos tema, mielott kigyullad az auto.
Ha kattant es porgott is az inditomotor, meg elkepzelheto, hogy a fogaskoszorubol van letorve, elnyalva par fog. A regi inditomotoron levo fogaskerek jonak tunt az ujhoz kepest?
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Darth_Revan #46910 üzenetére
Inditas kozben mindenkepp nezzetek az akkufeszultseget, de ezt gondolom tudja a szerelo. Nala ra is lehet segiteni bikakabellel. Az indito elvileg ugy mukodik, hogy a bendix osszenyomja a sajat fogaskereket a fotengely fogaskoszorujaval. Ha sikeres az osszenyomas tehat eleg melyre tudja nyomni, akkor inditja a nagyaramu inditomotort.
Ha csak kattan, de nem forog, lehet gond a tapellatassal, tehat gyenge, vagy rossz az akku, vagy magas az ellenallasa a kabelezesnek (rossz akku vagy kotes). Masik gond lehet hogy nem sikeres az osszekotes mechanikai akadaly miatt. Az inditomotort csak akkor aktivalhatja, ha eleg melyre tudta nyomni a bendix fogaskereket, vagyis idealis pozicioban van a ket fogaskerek, kulonben szetdaralna azokat egy ido utan.
Ha kattan es forog (az inditomotor, nem a fotengely), akkor vagy az inditomotor fogaskereke, vagy a fogaskoszoru serult. Ha az elozo, akkor szinte sose tud inditani, ha az utobbi, akkor neha indit, neha nem, attol fuggoen hogy milyen pozicioban allt meg a motor. Nem tudom, hogy a mai inditomotoroknal mennyire lehet hallani ha az uresben forog.
Valoszinuseg es konnyu javithatosag szerint:
- Kabel, osszekottetes hiba (emiatt lehet az hogy egyszer indit, egyszer nem)
- Gyenge vagy hibas akku (ekkor kisebb az eselye hogy egyszer indit, maskor meg meg csak nem is erolkodik)
- Az elozo poszt alapjan: lehet hogy nem is az inditomotor bendixje kattan, hanem valami mas adja a hangot es akkor meg tobb helyen lehet gond az elektronika oldalan. Ezt konnyen ki tuda merni a szerelo.
- A fogaskoszorunal van valami baj.Meg lehet egy olyan opcio, hogy nem onzaros az inditomotor aramkore, hanem valahogy kulso elektronika vezerli, egy erzekelovel inditva, de nem hiszem, hogy van ilyen inditomotor konfiguracio. Bar a mai tulelektronizalt autok eseten tul sok mindent bekotnek a motorvezerlobe.
[ Szerkesztve ]
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
csaba1203
addikt
válasz Darth_Revan #46918 üzenetére
Na ezt a szaktudást nevezem én
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Darth_Revan #46918 üzenetére
Lehet cellazarlatos az akku, bar ez egyre ritkabb a tasakos megoldas miatt, de az valamennyi aramot elvihet bikazaskor... vagy akar egesz sokat is. Neha arulnak tul vekony bikakabeleket a boltban, nem beszelve azokrol az uj kis meretu rasegito miniakkukrol, amik nem is tudom ernek-e valamit. A bikazas hogyan tortent? Idealisan masik jaro motoru autorol kell bikazni rovid vastag kabellel, jol ranyomva, mert ennyi aramhoz kell a jo kontakt.
Mindenesetre nem idealis elhagyni a legegyszerubb es legfontosabb diagnosztikai lepeseket. Ha van sima villanyszerelo, vagy barmi rokonszakmas ismerosod es van egy multimetere, az is ra tud nezni az akkura inditas elott meg inditas kozben es ehhez eleg 1 perc.
Nalunk most pont van egy hibas akkunk a Seaton. Annal lehet hallani hogy meghuz par relet, talan a bendixet is, de eselye sincs megforgatni, mert leesik 12-rol 7 Voltra az akkufesz. kozben. Mar masodszor toltom fel, de szerintem most se lesz jo, mert toltes utan par oraval uresen megint 12V alatt van. Meg egyszer rateszem a recond modot, de szerintem uj akku kell.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
Új hozzászólás Aktív témák
- Hálózati / IP kamera
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Autós topik
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Moderátort keresek a fórumhoz!
- További aktív témák...