Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • TommyY2

    tag

    válasz Moleman #51721 üzenetére

    Az az egészben a legszebb, hogy mindkettő a gyári homolog méret (jelezze, ha ezt valaki érti).

    Nálunk a Splash-en ugyan ezek vannak. Ami ennél mégszebb, hogy a gyári mankókerék még a 14"-os keréknél is jóval kisebb.

    TommyY

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Moleman #51721 üzenetére

    Fogyasztásban csak a szélesség számít, minél szélesebbet teszel fel, annál jobban kosztol, cserébe annál jobb az egyenesfutás, viszont ezzel arányosan romlik a nedves tapadás és nő az aquaplanning-re való hajlama. Ilyen kicsi autón elhanyagolható a változás mértéke, ha lenne egy picit komolyabb vasad, akkor értenéd, itt inkább a nedves tapadást veszed észre, mivel eleve könnyű, ezért minél nagyobb a felület, annál kisebb erő szorítja ki a vizet alóla. (talaj-nyomás) Egy olyan autó ami fogyaszt alapból 10-12L-t 100-on, arra felteszel egy mérettel szélesebbet lesz belőle 11-13L. A sebességmérőt mihez nézted? Hitelesített mérőberendezéshez vagy GPS-hez? Utóbbi nem annyira tuti módszer, csak olyan szó-szó, viszont ezesetben eddig nem volt jól beállítva a sebességmérőd. Kevesen tudják, de manapság nem direktben van kötve a km-óra spirál a műszerre, így ha abroncsméretet váltasz, akkor érdemes újrakalibráltatni a szakszervizben.

    @TommyY2: Mert az egy szükség mankókerék, nem arra van hogy túrázál vele, hanem arra hogy a legközelebbi gumisig elevickélj rajta valahogyan (az autó önerőből helyváltoztatásra képes legyen, mindegy mennyivel csak mozogni tudjon), nem az olcsóbbikig, nem haza, nem a szimpatikusig vagy ahol van olyan méretű abroncs ami neked kell, hanem az elsőig, az lakott területen 1-2km, országúton lehet 30-40 is, de azokkal nem mehetsz 100-al sem. Ammenyiben ez kevés, javaslom a teljesértékű pótkerék használatát, azzal mehetsz nyugodtan annyival amennyit bír az abroncs, csak ésszel kell menni, mert az egyik kerék nem ugyanúgy tapad mert más a minta...
    A WLTP mérésben hivatalosan azzal az abronccsal kell résztvennie a járműnek, amivel értékesíteni fogják, egyszerűbben: ha veszel egy új autót azon mindig a felszerelhető legkeskenyebb abroncs lesz, mert az az olcsóbb, így a mérés is a 165/70R14-et tükrözi és nem a 185/60R15-t (tapasztalat). Az S-Cross esetében nincsen nagy kaland mert arra csak 215 széleset rakhatsz, de Splash-re már szerelhető más méret is, így az ökölszabály egyszerű (2L szívóbenzinig érvényes): Minden felfelé tett lépés szélességben 0.1L-t ad a fogyasztáshoz, lefelé pedig fordítva. A kérdező kérdésére válaszolva: Attól függ. ;] Ha ugyanolyan abroncsot tesz fel 165 széles helyett 185 méretben, akkor 0.2L-el fog nőni a fogyasztása a mostanihoz képest kb.

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

Új hozzászólás Aktív témák