Új hozzászólás Aktív témák
-
BigBlackDog
veterán
válasz dethroner #39346 üzenetére
Így is, úgy is hasznosítod, csak a sorrendben van eltérés. Az "én vagyok az autóért" iskola alapján először a termelt hulladékhő teljes mennyiségét a motor üzemi hőfokának mihamarabbi elérése érdekében hasznosítjuk (nem fűtünk), majd mikor ez megtörtént és beállt az üzemi hőfok, akkor megnyugszunk, hogy beállt az alapjárati fordulat, optimális a fogyasztás, minimalizáltuk a kopást. Miután ez megtörtént (és a megnyugvás miatt a stressz sem fűt már, így kezdünk fázni), elkezdhetjük az utasteret is fűteni. Ha ezzel is megvagyunk, akkor mehet pocsékba a veszteséghő és elillanik elől, a hűtőn. A másik, "autó van értem" iskola alapján fázunk (vagy párásodunk), tehát fűteni kell. Fűtünk és pont.
Mindkettő elgondolást megértem. Ha nem fagyok széjjel, akkor próbálom én is minimalizálni a fűtést, amíg be nem állt az üzemi hőfok. Ha nagyon hideg van, akkor fűtök rögtön, ahogy érzem, hogy már jön a langyos levegő. (Egyébként az automata klímák is általában így szoktak működni a saját tapasztalataim alapján.)
-
@tco@
aktív tag
válasz dethroner #39346 üzenetére
Kérdés, hogy mikortól keletkezik hulladékhő ugye, a vízhőfok még távolról sem jelent meleg motort, és ha rendszeresen városban járkál valaki (mint én), akkor szerintem jobb, ha inkább a motor melegszik
De mondom, lehet én látom hülyén a dolgokat, de míg kabátban nem fázok azon a 8-10 km-en, addig nem izgat a fűtés[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Ledvance LED Flat 1200lm/2700K/IP20/20W/380 mm átmérőjű mennyezeti LED lámpa -1 db 5000 / 3 db 13000
- Meross MSS425F okos elosztó, 4 alja + 4 USB, Homekit kompatibilis
- Aqara MCCGQ11LM nyitásérzékelő (HUB szükséges hozzá) + vízmentes 3D nyomtatott tok
- Meross MSS210 intelligens aljzat Homekit kompatibilis 4 darab
- Meross MSS315MA-EU intelligens aljzat energiamérő funkcióval (Matter / Homekit) 4 darab