Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Doze

    aktív tag

    válasz Bandus99 #19195 üzenetére

    Nem, vagyis, félig meddig :D

    A lényeg az az hogy a motor 4400-as fordulatnál adja le a maximális forgatónyomatékát, viszont ez még önmagában nem jelent semmit. Ugyanis nem a maximális nyomaték a lényeg, hanem az hogy xy fordulatszámokon mennyire egyenletes a nyomaték leadása...

    Képzeld el, hogy mondjuk lenne 156Nm pont 4400 fordulatszámon. de mondjuk 4000 és 4800-nál csak mondjuk 50nm lenne... ne tévesszen meg, ez csak egy feltételezés, (a fenti adatok fényében), de annál jobb, minél alacsonyabb fordulatszámokon már jelen van a forgatónyomaték. A pontos adatokat akkor tudnánk ha látnánk az összes motorról egy nyomatékgörbét.

    Általában minél több nyomatékot sajtolnak ki egy szívó benzinesből, annál szűkebb az a fordulatszám tartomány amin lehet használni. (pl pont a versenymotorok ilyenek, mert ott pl kitalálják hogy 5000-7000 közt használják csak), de utcára nekünk az a lényeg, hogy a fordulatszám teljes tartományában, legyen elegendő nyomaték. A diesel autók, és a turbó benzinek ezért vannak előnyben, mert ott turbó van.

Új hozzászólás Aktív témák