Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tboy93

    nagyúr

    válasz roberto211 #18049 üzenetére

    Alapvetően mindenkinek 0 vagy 5w-t javasolnék, 10 vagy 15w helyett. Ennek a legfőbb oka, hogy mondjuk az 5w40 szintetikus olaj hideg oldali viszkozitása sokkal jobb mint egy 10w40-es olajé. A meleg oldal ugyan olyan, üzemmeleg állapotban megegyezik a két olaj vastagsága, de hidegjárat alatt sokkal jobb egy 0 vagy 5w olaj kenése, kevésbé kopik a motor. Azt ugye érdemes tudni, hogy a motor a kopásának 90%-át hidegindítás és hidegjárat alatt szenvedi el, ergo az a cél, hogy a kritikus időszakban minél gyorsabban biztosítani tudjuk a megfelelő kenést a motornak, amire a könnyen szivattyúzható 5w teljesen megfelelő (és amire egy 10w olaj sajnos nem jó).

    A probléma azzal szokott lenni, hogy mivel sok autó az első pillanattól fogva 10-15w-t kap, azért hidegjárat alatt szépen kopik a motor és amire beletesznek 150k km-t addigra már azt is csipegetni fogja. Ilyenkor jönnek azzal, hogy egy 10 éves autóba nem lehet 0 vagy 5w-t rakni, merthogy' az már régi és eszi az olajat. Hát azért eszi mert szar olaj volt beletöltve vagy nem időben lett lecserélve... Aztán ha már a 10w-ből is 1L fogy 1000 km alatt akkor meg 15w megy bele, mert az "vastagabb és akkor tuti jobb" :DDD Lol

    Én azt mondanám 5w40-et rakj bele, de ha eddig 10w volt benne lehet csipegetni fogja, a kérdés az, hogy melyik a jobb ha tovább romlik a motor állapota vagy ha eszi az olajat...

    Persze a 10w olajnak is megvan a maga helye, ott van a motul 300v 10w versenyolaj, tökéletes pályázásra, ahol melegen üzemel a legtöbbet a motor és kevés a hidegindítás.

    Eneos, motul, castrol, shell hyper, total mehet bele :)

    A 14 éves hondám 10.000 km alatt kb. 3-5dl-t eszik az 5w40 eneos sustinából ami a specifikációk alapján viszkozitásban inkább közelebb áll egy 0w20-as olajhoz.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák