Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
akkor visszafele.
hidd el van, megállít a kmp, és helyben leműszakizik a kocsid. persze nem okosba.
sok suzuki vizsgázott már /70 -es gumival, mivel 165/70 r14 a gyári mérete, így nem is értem, hogy miért hozod ezt fel ellenérvnek.
gondolom azzal nem vagy tisztában, hogy a /70 mit is jelent.
kezdjük az elején.
az első (általában 3 jegyű szám) a futófelület szélességét jelöli mm-ben.
a második szám, tehát a /70 és a /65 pedig a falmagasságot jelöli a futófelület arányában.
ergo nem egy fix érték, hanem a futófelület szélességével változik.
tehát egy 165/70 r14 nem egyenlő oldalfal magasságú pl. egy 185/70 r14-el.
de ha ez nem lenne elég, ez csak az oldalfalmagasság kiszámítása volt, te konzekvensen r14-es kereket hozol fel példának, pedig neki az r15-ös az érdekes.
és a lényeg, hogy a kerék külső átmérője ne, vagy csak minimálisan változzon a gyári előírt mérethez képest.
tehát ha átmérőben egy colt feljebb megyünk, és a futófelület szélessége közel azonos, akkor "peresebb" gumi kell a kocsira, hogy a kerék külső átmérője ne változzon.
de nem kell autógépésznek lenni, keresni kell egy kalkulátort, az mindent kiszamol helyetted.
ahogy itt is írják, +/- 2,5%-nál nagyobb eltérés nem ajánlott.(a kalkulátor szerint is) a165/70 r14 és a 185/65 r15 között 6% eltérés van átmérőben, ezt egy normális gumis fel se rakná arra az autóra, mivel balesetveszélyes is lehet.
még egyszer kérlek, ne ajánlgass butaságokat másoknak.