Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kornel

    veterán

    válasz pjen #17030 üzenetére

    akkor visszafele.
    hidd el van, megállít a kmp, és helyben leműszakizik a kocsid. persze nem okosba.
    sok suzuki vizsgázott már /70 -es gumival, mivel 165/70 r14 a gyári mérete, így nem is értem, hogy miért hozod ezt fel ellenérvnek.
    gondolom azzal nem vagy tisztában, hogy a /70 mit is jelent.
    kezdjük az elején.
    az első (általában 3 jegyű szám) a futófelület szélességét jelöli mm-ben.
    a második szám, tehát a /70 és a /65 pedig a falmagasságot jelöli a futófelület arányában.
    ergo nem egy fix érték, hanem a futófelület szélességével változik.
    tehát egy 165/70 r14 nem egyenlő oldalfal magasságú pl. egy 185/70 r14-el.
    de ha ez nem lenne elég, ez csak az oldalfalmagasság kiszámítása volt, te konzekvensen r14-es kereket hozol fel példának, pedig neki az r15-ös az érdekes.
    és a lényeg, hogy a kerék külső átmérője ne, vagy csak minimálisan változzon a gyári előírt mérethez képest.
    tehát ha átmérőben egy colt feljebb megyünk, és a futófelület szélessége közel azonos, akkor "peresebb" gumi kell a kocsira, hogy a kerék külső átmérője ne változzon.
    de nem kell autógépésznek lenni, keresni kell egy kalkulátort, az mindent kiszamol helyetted.
    ahogy itt is írják, +/- 2,5%-nál nagyobb eltérés nem ajánlott.

    (a kalkulátor szerint is) a165/70 r14 és a 185/65 r15 között 6% eltérés van átmérőben, ezt egy normális gumis fel se rakná arra az autóra, mivel balesetveszélyes is lehet.

    még egyszer kérlek, ne ajánlgass butaságokat másoknak.

Új hozzászólás Aktív témák