Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Doze

    aktív tag

    válasz dnelb #14742 üzenetére

    Mivel most nekem Sx4 van, előtte meg családban volt ignis 1.3 motorral így van összehasonlítási alapom.

    Ugyan olyannak kell lennie.... tesztelni meg úgy tudod hogy nagyra nyitod a füleidet, egyesben és hátramenetben persze ez nem igaz mert ott amúgy is "szól" egy kicsit de nem nagyon. Végig pakolgatod a sebességeket kis kihúzatásokkal, hangtalanul és akadás mentesen kell vennie. Ha függetlenül búg, reszel stb.. akkor csapágyas a váltó, ha valamelyik sebességet nehezen veszi vagy reccsenéssel akkor pedig szinkrongyűrű. Jellemző hogy egyesből-kettesbe váltásnál adja meg magát a szinkrongyűrű (hirtelen váltások, meg ott ugye nagy a két fokozat közti fordulatszám különbség)...

    100ekm fölött kicsit lötyögős a váltó, az a futás miatt van... kopik a kulissza.

    Egyébként ahogy nézegettem, az 1.3 és az 1.5 váltók robbantott ábráit, sokkal bonyolultabb az 1.3-as váltó: a léptetővillák környékén+más szinkrongyűrűk alkalmaztak... nem értem miért kellett áttervezni a régi 1.3 váltót, vagy miért nem használták 1.5-stb váltót, ugyanis az 1.6 régi swift, 1.5-1.6 Baleno, 1.5-1.6 Sx4 váltóinak belseje szinte csereszabatos, csak a ház más itt-ott..

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák