Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
-
Giot
addikt
válasz mefistofeles #9852 üzenetére
Jól állna neki egy komolyabb airride! Csak marha sokba van. -
Giot
addikt
& tomsics
Csak egy pár km-t kellett így mennem, szerencsére nincs messze az áruház.
De azért óvatoskodtam. Futót nem akartam most felakasztani.
Nem volt sem akadás, sem koppanás.
23nm csempe, 125kg (5zsák) csemperagasztó, és 10 kiló fuga.Airride-ra nem fussa, de egy ilyent erősen megkívántam: [link]
Úgy tűnik ezzel lehet a gyári magasságban is használni.& a gumikon nem is látszik a nagy súly.
[ Szerkesztve ]
-
Giot
addikt
válasz Szplöttyy #9859 üzenetére
Airride lenne a hibátlan de arról még álmodni sem merek, fél misi magassága az marha sok pénz.
(#9857) kornelka: 1200kg? Milyen futón húztál annyit, az nagyon sok!
(#9860) t1: Mindig is tetszettek, ezek a kis pöttöm 3 ajtós swiftek, de csakis így beültetve. Pld [link] Amit te belinkeltél azon milyen acél felnik vannak, és hány colosak lehetnek? Jól mutat alatta.
(#9858) Motion_Blur:
-
t1
addikt
-
addikt
-
t1
addikt
Sima 1.3 8V de az 1.0 rövidebb váltója van alatta így már jóval fürgébb mint a gyári váltóval . 3 éve van nálam több mint 30.000km-t tettem bele, ezelőtt volt egy 1.0 5ajtósom ő 1.5 évig szolgált és bő 50.000km-t mentem vele hiba nélkül. Én is szemezgetek az újabb Swiftekkel
-
t1
addikt
Voltam tesztvezetésen, asszonykám vezetett neki nagyon nem jött be indultunk is a női sofőrős versenyen Nekem amúgy tetszett belülről is , a külseje túl csajos nekem inkább egy Swift 5 ajtóval vagy 1.5 VVT vagy 1.6 Sport, ha nem sport akkor megkapná a full sport optikát és belsőt
-
Kornel
veterán
Swift sporton én is gondolkoztam.
Viszont legalább 2 liter fogyasztáselőnyöm van a Splash-el, és ez elég nyomós érv, amikor tavaly 35k km-t mentem egy évben.
Egyébként ízlések, és pofonok, nekem se a külseje tetszik, hanem a magas üléspozíció, a nagy fej- és lábtér. Mielőtt vettem használtan egyet, én is kipróbáltam egy teszt autót. -
t1
addikt
Sportot vezettem már nagyon bejött, az 1.5 talán jobb lehet mint az 1.3 azért nem nagyon akarok 1.3.ast mert nagyjából úgy menne mint a mostani gépem amit meg nem akarok, érdemben a sport lenne előre lépés de az meg elég drága még mindig Banki visszavetette semmiképpen nem akarok, klíma meg alap mert a mostaniban nincs és néha hiányzik ( helyette van tetőablakom) mondjuk 100k-ért betudnám rakatni a szervókormánnyal együtt és akkor fullos lenne a gépem
-
Kornel
veterán
Ne költs rá 100k-t, mert attól egy fokkal se lesz biztonságosabb.
Ki lehet már fogni elég olcsó példányokat, ezt pl. szerintem elhoznád 1,45M-ért, és elég megkímélt is.
Nagyon sokat agyaltam rajta, de nekem jelenleg az ezres swift után ez a splash is egy álom, mind menetdinamikát, mind kényelmet tekintve! -
addikt
-
t1
addikt
válasz mefistofeles #9872 üzenetére
Fanatikus vagyok azért is néz ki így nem kevés lové benne van, de ezt szeretem ez a hobbym csak most értem el a határt amikor az újabb tuningot már pénzkidobásnak érzem ezért megállok és elkezdek gyűjteni egy Swift 2-re ( vagy más kocsira ) ahol megint elfog kezdődni a folyamat
-
addikt
Nekem a splash nagyon nőcis autó kívül belül! Biztos jó (egy métert se hajtottam) de férfiként semmiképp nem vennék!
igazából általánosságban írtam és nem neked címezve de félrenyomtam......
[ Szerkesztve ]
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
Giot
addikt
A banki visszavettet azért hangsúlyoztam hogy kerüld mert sok kereskedésben árulnak banki visszavett autókat. Tehát nem feltétlenül kötik a delikvens orrára a származását.
Igaz nekem elmondták mégis megvettem mivel külsőre és belsőre nagyon egyben volt.
Aztán persze később észreveszi az ember a hibákat. -
Kornel
veterán
válasz mefistofeles #9874 üzenetére
én megvettem, de nekem a lényeg az, hogy elférjek benne, olcsón és megbízhatóan elvigyen A-ból B-be, ha nem ez lenne a cél, akkor nem suzukit vettem volna, hanem mondjuk egy bömöst, mert azzal lehet villantani, de az nem lenne ilyen költséghatékony
(#9875) Giot: ebben igazad van, a kocsi keresés végén, amikor eldöntöttem, hogy splash lesz, megnéztem nagyon sokat, a kereskedésekben 70-80%-ban banki visszavett autók vannak, aki korrekt, ezt be is ismeri. Egy 30k-t futott banki visszavett rosszabb állapotban volt, mint amit vettem első tulajtól, és 60k van benne, pedig a km valós volt elvileg. aki nem tudja fizetni a törlesztőket, azt talán nem is annyira érdekli a kocsi állapota, sőt, lehet úgy van vele, hogy akkor dögöljön meg a szomszéd tehene is, és gyilkolja, ahogy tudja, amíg nála van.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
Kornel
veterán
válasz mefistofeles #9877 üzenetére
1 hete van meg, eddig félig sikerült elfogyasztani a tele tankot országúton, ~450 km-t mentem eddig, a board 4,5 litert ír átlagnak, de nem léptem neki oda, nyugis 100-as tempó, faluban meg 50-60. Most kicsit ki akarom égetni, mert kicsit kormos a kipufogó vége, előző tulajnál sokat volt városban használva. Veszek egy pályamatricát, tankolok bele omv 100-ast, aztán 4.-be leforgatom párszor, hadd égjen ki kicsit!
-
Giot
addikt
Az az ember akinek nem telik a havi törlesztésre, vagy éppen csak kiszorítja, a legtöbbször az autón spórolja meg. Az olajcserét kihagyja, a legolcsóbb helyről veszi a benzint, sokszor mindenféle kevert kannás benzint vesz.
Az enyémnél is látszik a beöntő nyíláson hogy valamitől fekete.
Vagy többször láttam már 1.6 sportnál, hogy eladják az alufelniket a gyári rádiót. Hogy kijöjjön még egy két havi törlesztés.
Aztán a végén mégis ott végzi a használtautó.hu-n csak már a bank hirdeti.
Kemény ez sokan belebuktak a CHF alapú hitelbe. A nagyobb baj az hogy az autót is tönkre teszik. Vagy ha tudják hogy itt a vég csutkára hajtják, és bármilyen autót meg lehet ölni ha az olajat már rég le kellett volna cserélni, nincs már meg a megfelelő kenés. Hiába a japán precizitás el lehet vágni a torkát, ki lehet véreztetni ezzel. -
Kornel
veterán
Igen, ez így van, rengeteg használt autót néztem az utóbbi pár hónapban, de nagyon gyér a felhozatal. Egy banki visszavett autónál gyakorlatilag lehetetlen a szervizelés nyomon követése. A legjobb megoldás még mindig, ha első tulajdonostól veszed, ha lehet szervizkönyvvel és számlákkal igazolva a szervizelést, és ott rögtön tudsz helyben keresztkérdéseket is feltenni, így kicsivel több esély van, hogy normális példányt fogjon ki az ember.
Addig precízek ezek a motorok is, amíg megkapják 15 ezrenként a friss olajat.
De a márkaszervizek se veszik túl komolyan a kérdést, simán ajánlják a K12B motorba a fél szintetikus 10w40-es olajat, mert olcsó... az nem baj, hogy egy 5w30-as szintetikus olajjal másfélszer annyit menne el gond nélkül, és az ajánlott olaj is elvileg 0w20 bele[ Szerkesztve ]
-
xmad
őstag
előfordulaht kb 120.000 km-t futott 1.0 esetén hogy kalimpál a dugattyú a hengerben? eléggé hasonló a jelenség nálam. hidegen, főleg hideg időben, csörgő zörgő hang.
gázt adok ---> nem hallani
elveszem a gázt ---> esik a fordulat -----> újra csörög zörög. amint melegszik a motor utána semmi ilyesmi hang.Sokmindent hallottam mar..gyuru tores. Dugattyu problema..
Olajat nem eszi es nem fustol a motor
de azt is mondjak h torott gyürünel fustolne a motor, dugattyu gondnal meg melyen kopogna.. Na meg h 120 ezernel meg nem kophatott ki a henger.
-
Kornel
veterán
szerintem más lesz. én most adtam el 120 ezernél az enyémet, de egy csepp olajat nem evett, füst meg még annyi se volt, viszont alapból adott ki érdekes hangokat, mivel 3 henger egyenetlen járású. szerintem nézesd meg egy olyan szakival, aki biztosan nem akar lenyúlni, és ért is hozzá, nem csak papíron. márkaszerviz nyilván felejtős egy ilyen korú autónál, de én azt mondom, amíg megy, és nem fogyasztja az olajat, és nagy túlfogyasztása sincs üzemanyagból, addig nyomjad neki, ha meg szét is menne a motor, 50k-ért kapsz bele bontottat, lehet olcsóbban megúszod, mintha szétszedetnéd ezt. egyébként én már hallottam 500k km-t futott ezres swiftről, több helyről is, megbízható forrásból, szóval nem hinném, hogy letérdelne 120k-nál, ha tényleg annyi van benne, illetve megkapta max. 15 ezrenként a legalább 10w40 olajat.
-
karakpecze21
senior tag
Na már csak egy érdekes dolgot találtam az autón.
Ha elindítom az autót (Suzuki Ignis) és hagyom, hogy szép csendben ketyegjen alapjáraton, akkor hallok egy halk búgós, de inkább olyan hangot mint egy magasfeszültségű trafóknál hallani.Olyan búgós-sípolós hang, nem tudom máshogy leírni.Úgy hallom, mint ha a kipufogó rendszerből jönne, nekem nem is volt probléma, mert azt hittem a katalizátor miatt van ilyen hangja.Viszont haver elkezdett ilyesztgetni, hogy szerinte a benzin szivattyúnak van lyan hangja.
Mondjuk nem nagyon hiszem, hogy az lenne, mert mikor csak gyujtásra teszem, nincs semmi hangja.Az előző kocsimnál akkor is volt már hangja a szivattyúnak.Szerintetek?
-
xmad
őstag
nalunk csak 1 eve van ez a swift.elotte kitudja hogy csereltek olajat.
Benzint se eszik sokat.Bontott motort viszont nem vennek.az lutri
inkabb elvinnem egy motorfelujito ceghez es az enyemet ujitattnam fel.es akkor zsir uj a motor
amugy 3-4 szerelonek is mondtam a bajom, persze hidegen sajna egyikse tudta meghallgatni,de az elmondottak alapjan dugattyura tippeltek..masik szerelo szerint kizart h kopott a henger..
Szoval ott tartok h senki nemtud semmi biztosat mondani csak ha szet lenne dontve a motor
-
Giot
addikt
válasz karakpecze21 #9883 üzenetére
A benzinszivattyú hangja valószínű. Nem kell megijedni tőle ha nem túl hangos, és nem búg nagyon hangosan, nekem cserés volt a szivattyúm de az hangosan búgott. Első körben én is a kipuffra gondoltam.
Próbáld meg hogy beülsz az autóba, elfordítod a kulcsot gyújtásra, akkor hallhatod ahogy a szivattyú előretolja az üzemanyagot a motornak.(#9881) xmad: Ha az olajat nem eszi és benzinből sem fogyaszt sokat, nagy baj nem lehet.
A felújított motorok sosem olyan jók mint a gyáriak. Inkább egy bontottat vennék pld tőlük: [link](#9880) kornelka: Az M13A blokknál a Suzuki 5W30-at ajánl. Egyébként a legtöbb márkaszerviz 10W40-es félszintetikus olajat tesz bele lényegesen olcsóbb. De én 5 e km után lecseréltem Castrol Edge 5W30-ra.
Nekem a szevízkönyvem vezetett volt. 60e km-es is be volt pecsételve. Miközben én 62 km-el vettem de az olaj fekete volt benne. 2e km alatt az olajnak alig változik a színe.....[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
így van, ha nem fogy az olaj, és elmegy 5-6 liter benzinnel a kis ezres, akkor nem szabad hozzányúlni, mert nincs értelme. annyit kipróbálhatsz, hogy 5w30-as szintetikus olajjal jobb hangja lenne-e. egyébként én is a bontott motorra voksolnék, ha arra kerülne a sor, csak egy keveset futottat kell választani.
nekem is vezetett a szervizkönyv, most volt 60k-s szervizen a gérónál, azóta 1000 km-t se ment, az olajnak szinte új színe van, és a szervizbe is lecsekkoltam, tényleg meg volt csinálva, ezért most nem költök rá, de legkésőbb november végén lecserélem az olajat 5w30-ra, mert hidegben már jobb az. most azon filózok, hogy sima eneos 5w30 legyen 7,2k-ért, vagy Eneos Sustina 5W30, de ez már 12k.
[ Szerkesztve ]
-
xmad
őstag
sok a tévhit a felujitott motorokrol.
Egy a lenyeg. Gyári vagy gyarival meg egyezo minosegu alkatreszeket kell beepiteni es profi gepmuhelybe vinni. Es akkor olyan lesz mint uj koraban
egyebkent ezt a jelenseget nemreg kezdte el.. Ugy 3 ezer km el ezelott..mikor raktam a motorba motoroblitot. Rá 5 ezer km mulva kezdte..azota 3 at mentem en vele igy.de csak hidege hallani.de lehet nincs is koze a motoroblitohoz
[ Szerkesztve ]
-
karakpecze21
senior tag
Értem.Hát kulcs fordításnál füleltem már én is, de ott csak egy nagyon minimális hangot hallok.Sőt ez a hang amit hallok sem hallható a kocsiban, csak ha kiszállok és ha teljesen alapjáraton jár a motor.
Na mindegy, addig úgy sem bántom amíg nem zavaró, de azért megnézem ha netán cserélni kellene majd, az mennyibe fog fájni nekem.
-
Kornel
veterán
egy komplett motorfelújítás profi szervizben 100k alatt nincs meg, még ennél a fűnyíró motornál se, ezért szerintem sokkal jobban megéri egy 50k km-t futott bontott motort venni, féláron.
egyébként régi swiftnél simán le lehet csekkolni, hogy a km 100k alatt van-e, mert ilyenkor az indexkaron a fehér nyilak még nem koptak le, 90-100k km között kopik le, 100k felett már nem is látszott nekem. ezt több helyen is olvastam, illetve személyesen meg is néztem.
[ Szerkesztve ]
-
xmad
őstag
tudom 110k lenne a szakál metálnál de ők jól meg is csinalnák az tuti..
Ha tenyleg lenne egy 50ezret futott motor amihez esetleg szervizkonyv is van akkor lehet en is azt vennem de a tobbseghez semmi nincs, csak ra fogjak hohy na akkor ez ennyit ment
de egy felujitasnak csak akkor van ertelme ha meg egy jo par evig biztos meg akarja tartani a tulaj az autót
de gondolkoztam bontott motorba is..de akkor csak 1.3 ast vagy 1.3 16v-t.. Csak ha nem papirozom le akkor marad a fekete muszaki..es eladni meg ugy az autot lehetetlen..szoval...ja
audiba motorszerelo haverom azt csinalta hogy vett uj csapagyakat tomiteseket, szimeringeket egy szoval minden amit ki lehet cserelni egy motorban meg vett egy donor 1.0 motort es igy ujitotta fel a sajatjat.. Gepmuhely nem kellett csak sikolni a hengert..mast nem mer minden jo volt.azota eleg popec a motorja 70 korul megallt neki az egesz muvelet.
[ Szerkesztve ]
-
Giot
addikt
Castrol Edge 5W30 most akcióban van náluk. [link]
Természetesen te tudod! Emellett Mobil1-et ajánlották nekem.(#9887) xmad: Mond mi az a sok tévhit? Akárhogy is a gyárban összeállított motor mindig jobb mint egy műhelyben felújított. Más kérdés ha hivatásos versenyzésre készítik fel a blokkot.
A motoröblítőt meg el kell felejteni többet árt mint használ. Használtam anno az 1.3 8V-be és utána sokkal csattogósabb lett a hangja.
Szerk: Nem kerül sokba a lepapírozása mivel az 1.3 16V típus azonos.[ Szerkesztve ]
-
xmad
őstag
a motoroblitot mar elfelejtem en is
az egyik tevhit pont amit mondasz.hogyha nem a gyarban rakjak ossze a motort hanem mashol akkor az mar szarabb.. A suzuki gyárban sem termeszet feletti lények rakják össze a motort.
van sok kókány felujito ceg, akik nem pontosan munkaljak meg a motort meg szar minosegu alkatreszt raknak a kocsiba, az persze hogy szarabb mint a gyári.
Ezer kell jó helyre menni, sőt sztem mégjobb ha te megveszed a cuccot es azt kered h azt rakjak bele..Lehet kapni csapagyakbol is gyarit. Dugattyubol is..szvsz mindenbol ami kell.de vannak olyan utangyartott neves gyarto termekei ami meg egyezik vagy talan jobb is a gyari minosegnel, persze az ára is ( dragabbik fajta)
szerk: mennyi az a nemsok?
[ Szerkesztve ]
-
Giot
addikt
Persze hogy nem természetfeletti lények rakják össze.
De azt ne feledd hogy a gyárban vadonat új a blokk. Új alkatrészek, és azok kopnak össze az első indítástól. Másrészt egy gyárban speciális szerszámok vannak, megfelelő nyomatékkal húzzák meg az összes anyát stb stb.
Nekem ez a véleményem.
Kb 5 éve mozgolódtam ez ügyben akkor 20-25 magasságában volt a papírozása a tipusazonosnak. -
xmad
őstag
suzuki motor nem kovetel meg tul specialis szerszamokat szerencsere. Egyszeru mint a faek.
A suzuki gepkonyvben amiben a szerelesek levannak irva az utolso csavarig benne vannak a meghuzasi nyomatekok.
Ha furjak a blokkot es uj dugattyut raknak be, gyakorlatilag ,,uj" a hengerfal es ugye uj a dugattyu is azok kopnek ossze leghamarabb tehát, ha azt veszed a felujitasnal is uj minden hiszen az osszes kopo alkatresz kivan cserelve, annak a helye pedig megmunkalt,a megmunkalt felulet is egy amolyan új, teljesen szüz felulet amivel majd ossze kopik az uj alkatreszamugy a 20-25 ezer a papirozasra nemsok tenyleg.
De vmi olyasmit hallottam h csak azt lehet lepapirozni amihez olyn papirod volt hogy igazoljak hogy az a motor bontott motor, milyen autobol lett kibontva meg ilyenek.tehat a papir nelkuli bontott motorok felejtosek -
xmad
őstag
vissza terve a hibara. Nincs otletetek ?
-
addikt
Gyerekek, azért a gyári az gyári! Ha lelkiismeretes rutinos szerelők rakják össze a gyárban full új alkatrészekből azzal csak egy kivételesen jó műhely versenyezhet! ....szerintem.....
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
t1
addikt
válasz mefistofeles #9897 üzenetére
Nem tudom, voltatok-e Esztergomban a Suzuki gyárban...én voltam és amit láttam..... lehet, hogy a motorok összeszerelve érkeznek oda, számomra meglepő volt, hogy szinte 0 minőség ellenőrzés volt... mentek a soron a kocsik rakták őket össze ennyi nem lett utána nézve, hogy jól lett-e ez meghúzva stb....
-
xmad
őstag
válasz mefistofeles #9897 üzenetére
gondolhatod hogy egy sori dolgozot mennyire erdekel az hogy minden patent legyen, kb semennyire csak teljen el a 8 óra aztan viszlát.
az audiban látom a motorszereldeseket hogy dolgoznak, kb a fel team azt mondja h nem kene audi motor nekik mert latjak hogyan keszul
attol persze még lehetnek jók és jók is ( a sok selejt ellenere )
de en szerintem egy kis ceg ami a motorok felujitasabol él meg, az 2x jobban megnezni neked hogy az a motor jol ossze van-e rakva..Amikor még a regi swifteket gyartottak apam egomba dolgozott a suzukiba, konkretan a szabad ég alatt tárolták az új motorokat