Új hozzászólás Aktív témák
-
gaborbol
őstag
válasz anonymus89 #9699 üzenetére
Messzirol jott ember...
Mert itt nem tudjak mihez kepest olcso a benzin. Az emberek szeretnek mindenhol sporolni es a nagy autokat nem megvenni nehez, hanem fenntartani.
Volt munkatars egyik nap ilyennel jott melozni:Teljesen szep allapotban van, 1 milla volt atszamitva, 25L-es atlagfogyit hoz stabilan es persze egyedul jar vele o is...
[ Szerkesztve ]
-
karakpecze21
senior tag
Lenne egy kérdésem Suzuki Ignis-el kapcsolatban.
Sajnos van egy rossz szokásom, hogy mindig minden apró zörejt észreveszek minden járművemen és onnantól kezdve halálra idegesít.Nem rég óta van nálam a kocsi, de pár napja vettem észre egy idegesítő hangot, eleinte pont azon csodálkoztam milyen halk a motorja.
Nah a lényeg, hogy sokszor alapjáraton észrevettem, hogy halk ketyegős hangja van, kicsit hasonlít a hangja egy disel motorra.
Rájöttem, hogy ha benyomom a kuplungot akkor elhallgat.Nagyon nem tetszik innentől kezdve a dolog, gondolom hamarosan nem keveset költhetek a kocsira!?
A kuplung amúgy tök szuper, nincs semmiféle gond vele.
Mi lehet ez?Kopottak a kuplungtárcsák vagy inkább kinyomó csapágy?Mondjuk olajat még nem cseréltem benne, mert még nem egész egy hónapja van nálam a kocsi, de megnéztem nem tűnik öregnek, úgyhogy nem hiszem, hogy az lenne a baja.Bár úgy veszem észre, hogy csak melegen csinálja.Nem tudom....
[ Szerkesztve ]
-
anonymus89
addikt
Ez egy általánosság így igaz, egyébként meg a puding próbája az evés. Mennyiben használ az autónak azt nem tudom megmondani 8 literenként 1 ml-t kell adagolni egyébként.
A Molnál tankolunk mióta az Oplusnál egyszer szinte "szar" benzin került a kocsiba.Szóval többet megyünk az autóval az a lényeg.
gaborbol: ezért nem vennék ilyen autót.... nem ismerem az ottaniakat de a fényűzés az megy
[ Szerkesztve ]
Organikus, természetes összetevőjű, 100% tisztaságú bőrápoló termékek //marcsiszappan.hu//
-
a_tesz
Korrektor
válasz anonymus89 #9703 üzenetére
Láttam az adagolást, hát elég vicces, 1:8000 arány, a mérési hiba nagyobb
A másik gond meg, hogy mivel benne lesz ez a szer, óhatatlanul is kicsit máshogy fogsz vezetni, és már csak azzal is fogyasztáscsökkenést érsz el, úgyhogy nem fogod tudni a valós különbséget kimutatni, de én nem akarlak lebeszélni, meg rá se
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
anonymus89
addikt
Ezt már korábban is írtam mindenki máshogy vezet de eddig is takarékosan vezettem pláne, hogy nem is az enyém az autó.
Érdeklődnék, aki 1.5-s SX4-t használ örülnék ha megosztaná velem az autó fogyasztását városban, országúton és átlagban valamint, hogy mennyi km-t sikerült mennie egy tank benzinnel.
Organikus, természetes összetevőjű, 100% tisztaságú bőrápoló termékek //marcsiszappan.hu//
-
t1
addikt
válasz anonymus89 #9705 üzenetére
Főnök SX4-je 65.000km alatt fedcomp szerint 7.9l/100km, 90% város.
-
karakpecze21
senior tag
válasz karakpecze21 #9702 üzenetére
Most reggel beindítottam az autót és kipróbálgattam a kuplung benyomást és nem változott a hangja most jó.Megvártam amíg felmelegszik kicsit a motor, úgy is jó.
Valószínűleg csak akkor csinálja ha hosszabb távot megteszek és jobban bemelegszik vagy nem tudom.Tudom, hogy biztos sokszor volt már róla szó, de ha lecserélem az olajat, akkor 5w40 vagy 10w40, nekem mindenki mást mond.
-
Davidof92
senior tag
válasz karakpecze21 #9708 üzenetére
szerintem kuplung kinyomócsapágy lehet a hiba. Ha csak picit érsz hozzá a pedálhoz (hogy éppen hozzáérjen a csapágy a lamellákhoz) akkor is kell csinálja, talán akkor még jobban.
-
karakpecze21
senior tag
válasz Davidof92 #9709 üzenetére
Hát nem örülök, mondjuk nem brutál hangról van szó, de azért hallható.
Remélem egy darabig még bírja, mert gondolom nem olcsó mulatság annak a szervízdíja.Majd kipróbálom amit mondtál, hogy épp hozzáérek a pedálhoz, eddig csak azt próbáltam, hogy teljesen benyomom, akkor viszont teljesen megszűnik a hang.
Azt gondolnám, hogy a csapágy akkor zörög ha benyomom a kuplungot, de ez épp fordítva csinálja és csak melegen.Hideg motornál semmi zörej.Az nem lehet, hogy nagyon híg az olaj és mikor felmelegszik a motor mégjobban felhigul?
Bár gondolom akkor sem ketyeghetne.Olyan hangja van olyankor mint egy nagyon finom dizel motornak.[ Szerkesztve ]
-
Davidof92
senior tag
válasz karakpecze21 #9710 üzenetére
mondjuk már megkérdőjelezném azt a kinyomócsapágyat. mindenesetre szerintem köze van a kuplunghoz mivel ha nyomkodod változik a hang
-
karakpecze21
senior tag
válasz Davidof92 #9711 üzenetére
Hát nem tudom, sajnos lövésem sincs mi lehet ez.Első körben lecseélem az olajat, hátha valami isteni csoda hatására az segít a dolgon.Csak azt nem tudom eldönteni hogy 5w40 vagy 10w40 legyen.
Ha utána is csinálja a hangot, akkor meghallgattatom egy szerelővel, hogy szerinte mi lehet az.
-
a_tesz
Korrektor
válasz karakpecze21 #9712 üzenetére
Az olajnak elvileg nem kéne, hogy köze legyen a kuplunghoz, amúgy valószínűleg az lesz, amit Davidof92 is mond. Nekem anno a Trabim csinálta, de 20 000 km alatt nem lett nagyobb baja tőle, szóval még nem kell izgulnod.
Mindenesetre szerintem tegyél bele valami jobbfajta 5W-40 olajat, abból nehéz nem szintetikusat találni, úgyis jön a hideg tél, meg fogja hálálni (meg egyébként is).
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
karakpecze21
senior tag
Értem, köszönöm mindkettőtöknek a segítséget.
Természetesen olaj árán én sem szeretek sprórolni és nem is fogok.Nem tudnék nyugodtan alundi sem, ha "valami löttyöt" töltenék bele.Amúgy az 5w40 és a 10w40 között mi a különbség a viszkozitása?Gondolom az 5w40 kicsit hígabb.
Bocsánaz ezekkel a dolgokkal nem vagyok teljesen tisztában. -
a_tesz
Korrektor
válasz karakpecze21 #9714 üzenetére
Itt egy egyszerűen emészthető leírás az olajok lényeges paramétereiről, ebben minden benne van amit tudni érdemes.
Egyébként amit írtál, az hidegben nagyjából igaz, üzemmeleg motornál elviekben nincs különbség a két olaj között. Az 5W-40 -30 °C-ig, a 10W-40 -25 °C-ig marad szivattyúzható.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
Kornel
veterán
Na, senkinek nincs tapasztalata splashel? 1.0 és 1.2 is érdekel.
Splash-e van valakinek, ült már valaki benne, vagy vezette?
Főleg fogyasztásra lennék kíváncsi, az erősebb motorral: Benzin – 1242 cm³ – 63 kW (86 LE)
Elvileg ez ugyanaz a motor, mint a legújabb swift 1,2-ese, ha jól gondolom. -
tomsics
senior tag
Ma láttam egy SUZUKI KIZASHI-t.Hát mit mondjak baromi szép
Sportos,limuzinos nagyon patent.Eddig nem is láttam élőbe.Nekem nagyon bejön[ Szerkesztve ]
░▒▓█ MITSUBISHI-GALANT-DIESEL █▓▒░ / G Laci /
-
nagyúr
válasz karakpecze21 #9702 üzenetére
hi! én 2006 óta hallom a régi swiftemen.
Nekem is azt mondták az autós topicban, hogy ez kinyomócsapágy lesz...
De - azon kívül, hogy én is minden neszt észre veszek, és idegesít - azóta sincs semmi baja, pedig mentem azóta 77 ezer km-t, szóval ne aggódj.Pleased to meet you - hope you guess my name
-
McKane
senior tag
tegnap elnéztünk az 5. Nemzetközi Suzuki Találkozóra amely Zánkán volt..
Akit esetleg érdekel, pár képet feltöltöttem .
[ Szerkesztve ]
-
xmad
őstag
6 darab bontott hidrotőke eladó. nem csattognak. + szét lettek szedve, ki lettek takaritva
ár: 10.000FT
-
Kornel
veterán
Ma kipróbáltam egy 1.2-es splash-t
Szerintem maradok ennél, már csak az a kérdés, hogy mikor. -
karakpecze21
senior tag
Nah, végre rászántam magam és megszűntettem a gurulgató hangot az Ignis-ben.
A műszerfal alatt lévő fűtőmotor vagy mi az, na annak az alján gurulgatott belülről valami.Bíztam benne, hogy egy nagy gyémánt lesz, de sajnos nem az volt.Hála az égnek nem kellett kipakolni az egész szerkezetet, bár azt én nem is tudtam volna megoldani.Eltávolítottam a rögzítő kapcsokat és óvatosan ki tudtam feszíteni a műanyag dobozka alját és láss csodát kipottyant egy 5-6cm-es 6-os csavar.Hogy honnan vagy milyen csavar az az passz.Tök olyan mint ha egy vadi új csavar lett volna beejtve.
A lényeg, hogy végre nem gurulgat semmi és már nem is idegesít.
-
Szplöttyy
senior tag
válasz karakpecze21 #9725 üzenetére
Nekem is eddig újkora óta vagy 5db csavart találtam itt ott, azóta se jöttem rá honnan jöttek
Smoke & Torque
-
Kvazár
őstag
Sziasztok!
Lenne két kérdésem:
- Tud valaki egy jó leírást az ablakemelő mechanika kicseréléséhez?
- Gyártottak '99-es 5 ajtós swiftet úgy, hogy mind a 4 ablaka elektromos volt és nem csak az első kettő? Ill. a 4 ajtós modell hátsó ablakemelő mechanikája csereszabatos az 5 ajtóséval?Eladó cuccaim: -
-
a_tesz
Korrektor
Sajnos nem volt olyan ötajtós. A Sedannak más a kábelkötege, ezért kéne vele dolgozni, hogy legyen áram a hátsó elektromos ablaknak, meg a hátsó ajtó nyitására is felkapcsoljon a belső világítás. Nézegettem egy időben én is, hogy ha már klíma nincs az enyémben, akkor legalább a négy elektromos ablak benne legyen, de nehéz megfelelő donort találni hozzá, hogy gyárinak nézzen ki, gányolni meg vezetékeket húzkodni nem nagyon szeretnék, de lehet ez lesz a vége.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
Szplöttyy
senior tag
válasz karakpecze21 #9731 üzenetére
Addig engem sem izgat, bár a középkonzol egyik világítása lóg a lábtérben, és ott világít, de fogalmam sincs hogy honnan jöhetett, mert minden jól világít. Esetleg a hamutartó világítása lehetett, ha volt neki, mert most nincs. Bár tőlem kap rendesen, minap mentem 140-el földúton, mondták hogy a két hátsó kerék nem sokat volt a földön
Smoke & Torque
-
Kvazár
őstag
Nekem a kábel és a többi nem számít, mert azokat kaptam az univerzális szetthez, csak annak a motorjai azok, amik teljesen inkompatibilisek...
Viszont, ha az emelő átalakítás nélkül áttehető a 4 ajtósból az 5 ajtósba hátra, akkor én lehet belevágnék. (Már a kábelt úgyis behúztam, amikor a központi zárat szereltem be.)
Azt esetleg nem tudja valaki, hogy az első elektromos ablakemelőknél van difi az 5 és a 4 ajtóséhoz képest?
" meg a hátsó ajtó nyitására is felkapcsoljon a belső világítás"
Neked nem kapcsol fel? Nekem igen, igaz szép is lenne, mert a riasztó is ugyan azokat az érzékelőket használja mint a belsőtérvilágítás.
[ Szerkesztve ]
Eladó cuccaim: -
-
karakpecze21
senior tag
válasz Szplöttyy #9732 üzenetére
Hát földúton 140 az nem semmi, akkor 5 év alatt semmi az az 5 csavar.
Nem tudom neked Ignis-ed van e, de az enyém szerintem elszálna ilyen sebességnél hepehupás úton.Bár hozzáteszem felénk az országutak sem sokkal jobbak a földutaknál.Az a legjobb mikor kanyarban szaladok bele a kátyúba.Olyan érzés mint ha tekeredne a kocsi hátulja, gondolom a merev tengely miatt.Eleinte eléggé meg is lepődtem, hogy ez most mi volt.
-
Szplöttyy
senior tag
válasz karakpecze21 #9734 üzenetére
WagonR+, De ignis motoros, meg mindene ugyanaz. Nekem is elszállt. Repkedtem métereket, és leérkezésnél be is koppantak a gátlók. Kanyarba nekem eldobja a fenekét, ha kátyúba megyek, de fel vagyok rá készülve. 2005ös a gép, 80e km, és jelentem hibátlan, csak a kopó dolgok fogynak, de azok mostanában nagyon. Bár szoktam kímélni is.
Smoke & Torque
-
Kornel
veterán
Na elment a kocsim 475k-ért, már csak egy másik kell helyette
-
nagyúr
grat!
mid volt, vagoner v. régi swift?félévente egyszer én is gondolkodóba esem, hogy el kéne már adni a régi swiftem (pont 13 éves), de semmi gond nincs vele, alig eszik, elvisz a-ból b-be,
(már azon kívül, hogy igénytelen műanyagból van és zörög, illetve, ha karambolozom, meghalok)Ui. a legjobb az, hogy már pár éve szinte nem is amortizálódik az értéke
apám bmw-je félévente veszít annyit az értékéből, mint az én autóm értéke...[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
Kornel
veterán
válasz fokukac #9738 üzenetére
régi swift, lpg-vel, viszonylag jó állapotban. viszont ennek még volt "értéke", de ahogy néztem a piacot, 1 év múlva jó, ha 300k-t adtak volna érte...
az új valószínű egy splash lesz, ha találok megfelelő darabot, max 50k km-el.
ha nem, akkor egy új swift...
csak azon agyalok, hogy 1.0 vagy 1.2 legyen a splashből -
karakpecze21
senior tag
Hát én is az 1.2-t választanám.Lehet kevesebbet is eszik mint at 1-es.
Sok embertől hallottam, hogy az 1-es swift többet eszik mint az 1.3-as.Mondjuk el is tudom képzelni, mert gondolom jobban erőlködik és emiatt többet szlopál.Meg úgy általában egy nagyobb motor feltételezhetően többet kibír.
-
Kornel
veterán
válasz karakpecze21 #9742 üzenetére
valószínű az 1.2 lesz, de most megnézek egy 1.0-ást is, megyek vele egy karikát.
csak mostantól elég sürgős lett -
lpg-t is lassan meg lehet b.szni, jól felnyomják a jövedékit jövőre.
én egy 99es swiftet hajtok maszekban, lpg, város, napi 100 indítózás alsó hangon, minden nap, és 305ezerrel a háta mögött... kétszer totálkárra törve... igaz megállni nem kell vele, de városban 8liter gáz...
világ legjobb autója, ha annyi kell, hogy a-b közti távolságot áthidald...どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
a_tesz
Korrektor
Nem élnék a poénnal, miszerint egy gázos ezres Swifthez képest minden rakéta
Egyébként ha nem csak városban fogod használni, nem lesz hátrány az a plusz kétszáz köbcenti, szóval én is azt mondanám, hogy inkább az 1.2 legyen.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
Kornel
veterán
1.2 lesz, úgy néz ki, holnap meg is lesz!
2008.09 hó, óceán kék, fix 60k km, végig szervizelve, téli-nyári gumival, kész a 60.000-es szerviz is, egyedül a kuplung nem tetszik, nagyon kemény, nem emlékszem, hogy az új swiftben ennyire kemény lett volna, de majd ránézetek, csak nem jelent ez kuplungcserét? -
a_tesz
Korrektor
Az enyém (régi Swift) után az újnak mindene sokkal nehezebbnek tűnt, a kormányzás, a fékpedál, a kuplungpedál egyaránt. Szerintem nem lesz azzal gond, csak fura, 60 000 km alatt még városban is nehéz szétgyilkolni a kuplungot.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison