Új hozzászólás Aktív témák
-
Giot
addikt
Noh ma volt tankolás. Kiszámoltam a fogyasztását az ótókának. Csak városi használatban 8.3L. ÉS én szeretem néha néha megforgatni.
-
Davidof92
senior tag
-
Giot
addikt
válasz Davidof92 #8253 üzenetére
Ááá tiltásig már nem játszunk. Az előző kapta meg soxor tiltásig, 1.3 8v. Ezt a Dohc-t már nem zavarom annyira, csak ha borul az agy meg lehetőségem van rá, és a max 6e.
Persze kipróbáltam már tiltásig is.
Forgatás? Nálam annyit tesz hogy eleresztem kettőbe hatig, és élvezem ahogy négyezernél barátságosan megtol, majd 5.5 környékén hangos visítozásba fog. De 6e.nél el szoktam váltani. Erre tipikus példa egyik utcából ha lefordulok jobbra mikor a lámpa enged pont elérem a következő lámpa zöldjét ha elengedem kettőbe. Ezt fontos hogy ott legyek idejében a melóhelyen.
De ezt sem szoktam mindig eljátszani. Múltkor pld traffipaxal találkoztam azon az utcán szerencsére lassan mentem. Meg a benzin is drága. -
mdk01
addikt
Tudja vki mi lehet az ha kitekerve a kormány jobbra tolatáskor sípol a bal első keréknél vmi és ugyanez előre menetben balra fordítva(már kicsit elfordítva is) fémes hangot ad, mint mikor két fém összeérve súrlódik és ilyen magas ciripelő hangot ad?
Megnézi a szerelő csak hátha vki rutinosabb és jó lenne tudni mire számítsak ha felemeli és megbontja szerdán az amúgy is cserélendő féktárcsák miatt.Illetve azt mondta hogy a váltóolajat felesleges addig piszkálni míg nem kezd el folyatni.
Most nem tudom mi legyen mert én meg megvettem és nem is volt olcsó. Mennyi a szavatossága nem tudja vki az ilyen olajoknak?
Köszönöm -
a_tesz
Korrektor
elvileg a fék kopásjelzője ad ilyen hangot, legalábbis a mienk ilyet adott amikor elfogyott a fékbetét. van benne egy kis fémlemez, a kopóréteg vége felé előbukkan, pont azért, hogy szóljon hogy cserélni kéne a fékbetétet.
a váltóolajra meg annyit, a kézikönyv azt írja, 2 év vagy 40 000 km után (amelyiket előbb eléri) cserélni kell. ennyi idő alatt a váltóolajban a hosszú szénláncok a nagy nyíróerő hatására szétesnek és elveszti a kenési tulajdonságait az olaj, ami fokozott kopáshoz vezet. általában az olajok szavatossága rá van írva ugyanúgy, mint mindenre, én azt mondom, ha már megvetted, ne álljon ott magának, észre fogod venni a cserét.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
mdk01
addikt
Köszönöm.
Az a fajta nyikorgás volt régen mikor fékeztem és után halkan ciripelt egy darabig aztán el szokott maradni. Mondjuk az megszűnt aztán lett ez a fajta amit fentebb írtam.
Igazad lehet csak azt nem értem mi köze van kormánytekerésnek a fékhez? Változik közben a keréken a helyzete?Váltóolajat én sem teljesen értettem, leginkább azt a részét miért kell megvárni azt mire baj van. Kézikönyvet én is olvastam meg neten is írogatták azért vettem meg.
Még egy utolsó kérdés, hogy honnan fogom azt tudni hogy kicserélte valóban az váltóolajat?
A motorolajat sem merem rábízni mert nem tudom mit kapok mikor megvettem és odaviszem neki a Valvoline-ot.
Csak én vagyok ennyire bizalmatlan az autószerelőkkel? -
Giot
addikt
"Még egy utolsó kérdés, hogy honnan fogom azt tudni hogy kicserélte valóban az váltóolajat?"
Két lehetőséged van, vagy ott vagy mellette ha ennyire nem bízol benne, vagy kerítesz egy olyan szerelőt aki becsületesen dolgozik. Van még ilyen, ezt tapasztalatból írom.
Egyébként ha tényleg eljött az ideje a cserének, csere után finomabb lesz a váltód, könnyebben veszi a sebességet.[ Szerkesztve ]
-
Ace Ventura
addikt
A kormánymű fogasléc is okozhat ilyesmi hangot, ha ki van már száradva.
Autó megemel, gumiharang félrehúz, és ha száraz, akkor zsírral bekenni, majd párszor megforgatni a kormányt, hogy mindenhova jusson.
Ha a váltóolajat megvetted, ne álljon ott!Hálás lesz a váltó a cseréért.
Megbízható autószerelő nincs.Legalábbis az én kálváriám már lassan fél éves, és ezalatt megfordult vagy 5 szerelő kezébe a kocsi.Köztük volt 2 márkaszervíz is, illetve 2 sima szaki, valamint egy ilyen kocsikat 16 éve szerelő srác is.Egyik sem jutott előrébb.Xarnak rá, csak a pénzt veszik le,
Ha teheted, állj mellette, és kisérd figyelemmel.Üres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej
-
Cheesy
őstag
válasz Ace Ventura #8265 üzenetére
Lehet, hogy csak a figyelmemet kerülte el, de volt már vezérléscseréd?
www.vakbelmutet.hu
-
mdk01
addikt
Majd mondom neki még ezt a gumiharangos témát, de úgy is felemel aztán megnézni.
Sajnos nem tudok ott állni mellette mert ott kell hagynom a fékek és vezérműszíj miatt fél napra a kocsit, de akkor nyomatékosan a szemébe nézve tudatosítom vele, hogy örülnék ha kicserélné az olajakat arra amit vittem.
Köszi
[ Szerkesztve ]
-
mdk01
addikt
Na meg volt a szervíz egyelőre úgy néz ki minden faxa. A váltó- meg motorolajat 1500Ft-ért cserélte ki és sztem bele is rakta legalábbis a maradék olajat visszakaptam mindkettőből. Ennyiért én ugyan nem mászok le az aknába és xarakodok vele.
A bal első nyikorgás is úgy néz ki megszűnt bár még csak 10km-rt mentem vele.Majd még tavasszal a logó ajtókat kell rendbe rakni mert stiftet már vettem csak xar az idő.
-
Cheesy
őstag
Régi Swift tulajok! Nektek a belső kárpit nem "zsugorodott össze" az évek során? Nekem egyszerűen kijön 1-2 helyen az ajtóknál, ott ahol a leginkább sarokba lép az ember. Olyan mintha nem simították volna bele a sarkokba, így ha rálép valaki, kijön az ajtószegők alól.
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
Csináltam pár képet az előbb.
Arra gyanakszok, hogy az előző tulajnak mikor bekötötték a hátsó kalaptartóba szerelt hangszórókat, akkor bonthatták meg a kárpitot, de nem hinném, hogy hagyta volna, hogy ilyen trehány munkát végezzenek, pedáns volt az öreg...
Attól a nagy csúnya narancssárgától ne ijedjetek meg, csak múltkor volt rá lehetőség, így kivágattam egy szőnyegnyit egy ipari futószalagszőnyegből Ami hozzáteszem valódi gumi, nem pedig guminak mondott műanyag, mint a teszkós hótálcák. Még az autót is túl fogja élni[ Szerkesztve ]
www.vakbelmutet.hu
-
t1
addikt
Nekem 3 ajtós 2000 évjáratú van, de jobb oldalt nekem is kivan jőve a kárpit. Egyszerűen orvosolható a dolog a kárpit egy műanyagra van ráfogatva és egy idő után elenged nálam is ez történt visszakell fogatni a műanyagra ami a küszöbre csatlakozik és utána vissza tenni a díszléceket. Ezután olyan lenne mint ha új lenne
-
mdk01
addikt
-
Ace Ventura
addikt
No megint voltam egy szakinál
Tünetek:
1, alapjárati rezonálás/rángás
2, 10L-es fogyasztásEGR szelep, és PCV szelep tisztítás megvolt.Az EGR-ből dőlt a korom.
4 gyertya kiszed (a 4 új gyertyába 70km volt) mind a 4 tiszta korom.
Ekkor már vakarta a fejét, hogy szerinte lambda szonda lesz.Mondom kivillogná, és a műszaki vizsgán 1 hónapja jelezte volna a mászer ha gáz van vele.Azt mondja ez igaz, de azért nézzük meg.
2 órán át tartott kitekerni úgy bele volt égve.Ahogy kijött, az is félig vastagon kormos volt.
Adtunk neki féktisztítóval, majd visszaraktuk.
Közben akkusaru le volt húzva kb 20 percre.
Ezután visszaszereltük a lambdát, majd próbakör.
Kb 1km múlva felvillant a check engine lámpa, majd azt mondta hogy azonnal vissza a mühelybe kivillogtatni.Mire visszaértünk már elaludt a check engine felirat.
Kivillogta a 13-at, ami a lambda hiba kódja.
Azt mondta megvan a hiba.Elmondása szerint lambda hiba miatt kap a motor sok benyát, ami ugye nem tud elégni.Ez okozza a sok kormot, valamint a magas fogyasztást.Valamint a sok benzin a rángatást.
Azóta mentem vele 210 km-t, és ezt 15 literből.Azaz valamivel 7.5 liter körüli fogyasztással.Igaz az országúton volt.Rövidtávon azóta nem néztem.
Furi, hogy azóta nem gyulladt ki a lámpa.
Szerintetek azért gyulladt ki 3percre, mert megpiszkáltuk, vagy valóban rossz lehet?
Ha rossz, hogyan produkált műszaki vizsgán 0.05 CO kibocsájtást??
Én már nem tudom....Üres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej
-
Giot
addikt
válasz Ace Ventura #8278 üzenetére
Részemről bevallom férfiasan még azt sem tudtam hogy a Swiftben van EGR szelep.
Ahogy leírod biztosan túl dús a benzin levegő arány, nem tudja megfelelően elégetni.
Illetve nem tudja megfelelően beállítani az elektronika, mivel vagy nem is kap információt, vagy fals információt kap a lambda-szondától. Én utóbbira tippelek, mivel ha egyáltalán nem kapna jelet, a check-engine lámpa folyamatosan világítana.
Az a 7,5 kicsit sok 1.3 8V-hez képest. Nálam 6.5 környéke volt ennél a motornál, pedig nekem nehéz a lábam. Ismerősöm 5.5-6 literrel járt igaz ő csak lehelte a gázpedált.
Az meg hogy jó volt a CO nagy részt a katalizátoron múlik nem? -
Davidof92
senior tag
válasz Ace Ventura #8278 üzenetére
én már mikor mondtam hogy lambda szonda...
mondtam azt is hogy a minkről lehúzva nem jelezte vissza hogy check engine.
szerintem cseréld ki, nem olyan drága mint az injektorfej.
Juteszembe, hol van az EGR szelep benne?[ Szerkesztve ]
-
Giot
addikt
válasz Ace Ventura #8281 üzenetére
Igen igen arra a mütyürre emlékszem!
-
Davidof92
senior tag
válasz Ace Ventura #8281 üzenetére
és akkor ugyan ez 1.0-án vajon hol van? majd megnézzük egyszer, lementem a képet, köszi!
-
xmad
őstag
reggeli hideg inditásnál a kocsimnak fura zörgő hangja szokott lenni az normális? ma felmelegedett motornál öcsém csinált róla egy
videót (bár itt a zörgés annyira nem hallatszik)
szerintetek milyen hangja van a motornak?Hirotoke csattog?
http://www.youtube.com/watch?v=l20sADjc ...
e=youtu.be -
Davidof92
senior tag
nem éppen olcsó, ezért kéne megpucolni őket. 10 ezer felett láttam eddig csak. itt egy hasonló művelet, csak több szeleppel: [link]
ugyan így megpucolva még sokáig jó lehet. Ha meg cserélni kell, keresni kell olyan autót amibe olcsóbb a hidrotőke mint a swiftbe, de ugyan akkora, jó a helyére. Lásd a leírásban is audiét használták.[ Szerkesztve ]
-
xmad
őstag
wynns hidrotoke tisztitoval vkinek tapasztalata?
-
Davidof92
senior tag
Régi swift ajtókról hogy lehet leszedni a burkolatot? kárpitra gondolok. széthullott a zárja, belülről nem lehet bezárni csak kinyitni, amúgy nyílik
-
mdk01
addikt
válasz Davidof92 #8295 üzenetére
Igen.
Ablaktekerő le--->figyelem zégergyűrű!
Kapaszkodónál van még 2db takaró + alatt a csavar.Kb. ennyi rémlik, de lehet nincs is több
Én a hátsót szedtem szét mert eltörött a nyitónak vmi pöcke a gyerekzárat meg ráhúztam és becsuktam az ajtó
Így se kívülről se belülről nem tudtam kinyitni így szét kellett belülről szednem az ajtót.
Végülis kinyitni is sikerült meg a zárat is megcsináltam[ Szerkesztve ]
-
Reaper
őstag
Asszem a kilincsnél is van egy csavar. Mindenesetre a kilincs takaró a legxarabb az egészben, mert vékony, és csak lepattintani lehet, könnyen törik.
A kárpitot magát bolhák tartják, simán le lehet pattintani, utána felül a műanyagnál fogva, felfele húzva le lehet venni.
Prokee oldalán volt egy cikk erről régen.
Nekem az ablakemelő xart be, bezsíroztam, stb, kb 1 hétig volt jó.De már nekem is 1-2 éve volt :
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali notebookos kérdések órája
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Jeorjosz7 károsultjai
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Gumi és felni topik
- Villanyszerelés
- Horgász topik
- Okos Otthon / Smart Home
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Samsung Galaxy A35 5G - fordulópont
- További aktív témák...
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- BMW E36 E46 Alkatrészek
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron