Új hozzászólás Aktív témák
-
Z0mbi
senior tag
válasz Ace Ventura #7949 üzenetére
Tyu
Az autopalyas tortenetnek orulok
A tobbit illetoen:
Hat ez sajnos tobb valtozos... Az ha az alapjarat leesik lehet akar fars levegotol, (de ennek autopalyan is jelentkeznie kellett volna) Nem emlekszem hogy a komputer mit csinal mit nem a regibe. Az is lehet megoldas hogy akku lehuz 20p re, majd vissza. Oszt nyugisan vezetni. A II ese az 'elfelejti' a beallitasokat ekkor ujra 'tanulja'. Ennyi. DE bakker en elvinnem autoszerelohoz ne egy szoftveres mondja mar meg neked a tutit (merthogy nem vagyok autoszerelo. az egy dolog hogy erdekel , meg szivtam mar eleget de akkor is)
Ok radugjak a muszert es kb 10p mulva mondjak mi a gond.
A rezonalas alatt nem tudom mit ertesz. Esetleg mikor valtasz es felengeded a kuplunkot akkor rant nagyot? Lehet hogy egyszeruen csak a motor bakok vannak elpuhulva/eltorve. (ezek csak gumiharangok mint a szilentek csak a gebasz az hogy cserehez motort kell kiemelni )
sok sikert ! Szoritok minden suzukis tarsamnak! (kiveve akik gyok kettovel haladnak a belsobe... arokba veluk! ) -
Ace Ventura
addikt
Voltam már szerelőnél, de nem tudott segíteni
Kedden viszem márkaszervízbe.Kiváncsi leszek mit mond.
A rezonálás alatt azt értem, hogy alapjáraton rezeg az egész autó.Mintha keveset forogna, és lefulladna.Ezt érzem.Üres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej
-
Dedel
csendes tag
Sziasztok!
Ma került hozzám egy 2001-es Swift sedan. Elvileg egy Manager V ABS-nek hirdetett példány, de az ABS meglétében kételkedek. Hogyan lehetne kideríteni egyáltalán, hogy van-e benne (egy darabig nem tudom kipróbálni menet közben, nem lesz rá lehetőségem). Gyújtás ráadásánál nem villan fel az ABS lámpa.
Másik probléma: elektromos tükör, a kezelőszerv meg is van. Próbáltam állítani, de meg sem moccant, a motor hangját sem hallottam. (Járó motornál, gyújtásnál is próbáltam. Középen lévő kis pöcök jobbra ill. balra tolva, a gomb négy oldala nyomkodva, de semmi mozgás, hang.) Szerintetek mi lehet a baja? -
Cheesy
őstag
Elkezdett nyikorogni a kormányom, minden fordulatnál nyikkan egyet. Hol lehet ezt megolajozni? Mondjuk egyébként is lecserélem egy négyküllősre ha találok...
Viccen kívül, ha veszek bele egy """sportkormányt""" (nagyon idézőjelbe) azzal nem kényelmesebb vezetni? A fogása pl. mert ahogy látom a legtöbb szivacsos.www.vakbelmutet.hu
-
Ace Ventura
addikt
Honnan hallod a nyikorgást? Esetleg nehezebben is tekered a kormányt mint eddig?
A kormánymű fogasléc kiszáradása okoz ilyet.Felemeled az autót, és felhúzod rajta a gumiharangokat, vastagon bezsírozod (ne olajozd), és máris olyan mintha új lenne.
Ha már ott vagy, érdemes megnézni, hogy mitől száradt ki.Ha a gumiharangok repedtek, esetleg lyukasak, akkor ott a baj.Mindenképpen cserélni kell.Darabja 2000 Ft kb.A munkadíj, sajnos annál több.....Üres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej
-
Cheesy
őstag
válasz Ace Ventura #7957 üzenetére
Ömm nem hiszem, mert ezt tisztán hallom, hogy a kormányfej (amibe kapaszkodni szoktam ) adja ki. Először megijedtem, hogy elhajlítottam mikor a kormányhuzatot cseréltem újra, mert az istennek se akart rámenni, de aztán eszembe jutott, hogy csinálta azt addig is, kb. úgy 2 hete kezdte.
Jut eszembe, nálatok (régebbi suzuki tulajok) is olyan mintha a kormány nem pontosan középen lenne a műszeregységhez képest?Szerintetek a lengéscsillapító kezdi megadni magát, ha az eddigi zörgéshez olyan hang is társul, mintha sörösüvegek lennének az első kerekeken?
www.vakbelmutet.hu
-
Davidof92
senior tag
Azért ehhez a "benzinest pörgetni kell" dologhoz annyit hozzáfűznék, hogy egy chevrolet camaro 5.7 tulaj mondta, hogy az automatája 1800 körül elváltogat. Bár az egy kicsit más karakterisztikájú motor .
-
Cheesy
őstag
válasz Davidof92 #7959 üzenetére
2 napja volt nálam itt kolléga a biturbós 350z-jével (amivel egyébként driftel is), igaz hogy csak 3.5 literes de ha pörgeti, váltogathat nyugodtam, képes egy helyben füstölve felváltani 5-be Félelmetes gép.
www.vakbelmutet.hu
-
Davidof92
senior tag
a piszkált 1.9 tdi-k is megfütyültetik a gumit 2.ikban mondjuk azok dízelek. De ilyet nemtud a 350Z-se: [link] 1-2-3 tiltás, negyedikbe nem forog meg azért egyébként én nem pártolom a turbós benzineseket. Ha nekem sok pénzem lesz egyszer, építek egy 1.3 gti-t, de úgy rendesen. Kovácsolt dugó+hajtókar, hatalmas kompresszió, gti hengerfej bővítve, nagy injektorok, stb. Nagyon nem olcsó mulatság, dugók például 170-180K, ezért írtam, hogy ha egyzer sok pénzem lesz
Javítva: 180k egy dugószett, [link] itt benne van ha legörget az ember, itt pedig a hajtókar, az 240k [link]
[ Szerkesztve ]
-
Z0mbi
senior tag
válasz Davidof92 #7961 üzenetére
Hat igen... a videon a civic... beteg.
Egyszer voltam ugy drag racingen hogy az auto mellett alltam. az egy TFD osztalyu tortenet volt 6000+ pacival. (nem itthon volt )
mutogattak a motort korbe, aztan elokerult a spray flaska...
srac szol hogy lepjek hatrebb... mondom eeh.
mindenki fogja a fulet... mondom eeh..Aztan 'bedezorozta' a beobloket es akkor jott az AZTAB.... VAELET
szoval azota rajongom a drag ekert (es ugyan azon a napon hasznaltam el 20 evre valo halloidegeket de megerte)Egyebkent meg ez is olyan hobbi amire annyit koltesz amennyit nem szegyelsz. (mert ugye nem csak a dugok kerulnek am sok penzbe hanem kell ala neon vilagitas is )
-
Davidof92
senior tag
nemnem, nem karácsonyfát épít az ember, rendes sportszívű fenevadat. nem ilyen sztrítréccsinges bozalmat, a sok gagyi kínai matricával. egy szín, maximum 2. de a 2. az fekete minden féle képpen. belsőbe csak az van ami kell a műszakihoz a motorral viszont nem spórolni. Vagy még másik lehetőség az 1.6-os blokk (arra jó az 1.3 hengerfej), viszont azt csak szedánba rakták, ergo szedánt kell alapnak választani (viszont annak van hátsó stab ródja, ellentétbe az öszes többivel kivéve gti. No abs, no légzsák, no szervo(bár ez legutóbbi talán maradhat). Az 1.6 azért jobb, mert azt nem kell halálba pörgetni, mivel ugyebár nagy lökete van (90mm), alulról is húz. Ott elég egy 7500, max 8000 fordulat (gti esetében hozható a 10k ), ezáltal igen dinamikus autózást biztosít, ja és +300cc. Ja meg kell új váltó, rövidebb mert az 1.6 irdatlan hosszú. Szeretek erről beszélgetni amúgy
[ Szerkesztve ]
-
a_tesz
Korrektor
válasz Davidof92 #7963 üzenetére
a 4wd-nek is van hátul stabrúdja, és ahogy teamswiften nézegettem, elég sok gti tulaj vágyik egy 4wd bódéra a hajtás miatt, van aki meg is csinálta és meglehetős elégedettséggel nyilatkozik róla, úgyhogy lassan nekem is beszerzésre kerül egy gti motor
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
Davidof92
senior tag
mármint 1.3 vagy 1.6 gti-sítése?
fórumon azt írták, hogy a 4wd+gti annyira nem jó a plusz súly miatt, elveszi a a vadságát a gti-nek. A SOHC 16v-nek amúgy nagyobbak a szelepei meg a be és kiömlői mint a gti hengerfejnek. Csak gondolom a gti-nek jobbak a veztengelyei meg az injektorai meg a szívósora, na meg a vezérlés, ezért tud az 101 lovat míg a sima sohc16 "csak" 84-et. Bár chippelve a sohc is tud 90 körül azt hiszem. De akkor is 1.6+gti vagy sohc HF, chippelve meg kicsit piszkálással 120 lóerő környéke(meg a nagy löket miatt van nyomaték is, kettesbe elrugva a kuplungot valószínűleg megforgatná a kereket kicsit), egy alig több mint 800 kilós autóba nagyobb a kuplungja is (sima 1-1.3 190mm, 1.6 200mm), viszont csak a saját féltengelyei jók, a többié nem, kevés van belőle ezért kicsit drágább az alkatrész.
-
a_tesz
Korrektor
válasz Davidof92 #7967 üzenetére
1.3 4wd 5 ajtós. én azért nem csak a fórumoknak hiszek. mondjuk egy gti motoros + váltós fwd-t nem hiszem hogy lenyomna az én konfigurációm, de a 4wd-nek is hasonlóan rövid váltója van, ha meg nem ideális az útfelület, jobb az, ha mind a négy kerék kapaszkodik a gyorsulás engem annyira hidegen hagy, inkább egy jó kis csapatás valami kanyargós úton, még ha ez egy suzukival elég perverz gondolat is
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
Reaper
őstag
válasz Davidof92 #7959 üzenetére
Azért, ha átnyomod a kickdownt akkor 5000ig forgatja, ami pont a piros mező előtt van
Csak hogy legyen ON is nem tudja valaki hol van a benzinszűrő a swift sedanban?
Mostanában eléggé dadog a motor, sokat etanoloztam, gondolom tele van már a szűrő nem kicsit.[ Szerkesztve ]
-
xmad
őstag
mitol lehet h az anyam kocsijaba keletkezik vakum a tankban,hallom mikor lecsavarom a tanksapkat de az en autómnal soha..pedig egyforma a tanksapka
-
Reaper
őstag
A gáz-bovdennel együtt mozog egy rudazat ami a kickdown bovden feszesíti. Ezt persze lehet állítani, de gyári állapotban minél lentebb nyomod a gázpedált annál feszesebb lesz a bovden, és ha elér egy szintet, akkor a váltó úgy értelmezi, hogy lepadlóztad (kick down), és akkor kiforgatja minden fokozatot. Az enyémben ez 5000-es fordulatot jelent.
szerk.: itt van hosszabban leírva: [link]
#7973 nem vészes agresszívan haladva 15-20 literrel meg lehet járni. Annyit egy WRX-STi is eszik hasonlóan használva, a Suzuki meg 10-et eszik ha mindig forgatom[ Szerkesztve ]
-
Reaper04
aktív tag
Sziasztok!
Tudnátok nekem segíteni, hogy egy 93-mas 1.0-ás swiftbe milyen váltóolajat vegyek?
Néztem árlistákat, teli számokkal meg betükkel az elnevezése. Szintetikus ...
75w80, 75w90, gl3-4-5 ?
Gőzöm nincs melyik micsoda.Segítsetek légyszi!
Válaszotok várom és előre is köszönöm!
Üdv: Dave -
Reaper04
aktív tag
Szia!
Köszi az infót!
Találtam neten egy suzuki kézikönyvet, abban ezt írták:
Teljesítményszint: API GL-4, vagy GL-5
Viszkozitás: SAE 75W/80-85, vagy 80W/90Akkor a 75W az stimmel, de 80 vagy 90 ? Mi a kettő között a különbség?
szerk: amit linkeltél az hajtóműolaj, mert az adott honlapon a kézi váltóknál lévő olajok között nem szerepel Vagy? Én nézem rossz helyen ?
[ Szerkesztve ]
-
Ace Ventura
addikt
Na ma reggel voltam a Suzuki Pannóniába bevizsgáláson a motor rángását illetően.
Rádugták műszerre, az nem mutatott semmit.
A csóka beült, beindította, és egyből jelentkezett a probléma.Mondta, hogy érzi is.
Megnyugtatott hogy megnézik, és 5 rugó lesz a bevizsgálási díj.Meg is nyugodtam.
Napközben egyszer felhívott, és kérdezősködött, hogy volt e benzinszűrő cserélve, illetve hogy mikor volt gyertyacserém.Mindkettő 4 hónapja, volt de gyertyát már azóta megint cseréltünk.
Azt mondja nem találnak semmit, de vizsgálják.
Este én hívtam őket, hogy tudnak e már valami a kocsiról, mire azt válaszolta, hogy készen van, lehet jönni érte. Fura volt, hogy fel sem hívnak ilyenkor?
Arra a kérdésre, hogy sikerült e valamit találni rajta, azt a választ kaptam, hogy "csináltunk vele valamit, gyere nézd meg, hogy jó lesz e így"
Na ekkor már kezdtem gyanakodni, hogy azért kérdezősködhetett, mert nem csináltak vele semmit, még csak át sem nézték.
Amikor beindítottam, ugyanúgy rázott a moci, mire kérdeztem, hogy mit csináltak vele.A válasz az volt, hogy teljesen átvizsgálták, de nem tudják mitől ráng (de érzik).
Hablatyoltak még valami szelepcseréről is, ami 6000 Ft lenne, de nem tették bele végül, mert nem lett volna tőle jobb.
Azt gondoltam naivan, hogy esetleg lekapják a benzinszűrőt, belenéznek a motorba, stb
Már végképp tanácstalan vagyok, nem tudom hova vigyem.
Egy biztos Suzuki Pannóniába Halásztelekre NE!!
Természetesen az 5 rugót elkérték, és visszakaptam ugyanúgy a kocsit, ahogy reggel elvittem.[ Szerkesztve ]
Üres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej
-
Reaper04
aktív tag
g4besz és hossszú: Köszi a tippeket!
Motorolaj gyanánt castrol magnatec-et vettem bele.
A váltó olaját most úgy döntöttem nem cserélem.
( Vagy kéne ? )Szedett már szét valaki 93 mas 1.0 -ás suzi műszerfalat? Pontosabban a km/h műszeregységet szedte már ki valaki ?
Gondoltam kicsit felspécizem a megvilágítást, valami másik színnel. Nem tudom milyen led vagy izzó van bent. Nézegette már ezt valaki ?
Válaszotok várom és előre is köszi!
Üdv: Dave -
hossszú
őstag
válasz Reaper04 #7993 üzenetére
A váltó olajat 45e km-ként kell cserélni a gyár előírása szerint, ha belül vagy akkor nem kell.
Én előzőleg 55e km után cseréltem, csere után mintha könnyebben lehetett volna kapcsolni a sebességeket de lehet, hogy csak bebeszéltem magamnak.„A kutya az egyetlen a világon, aki jobban szeret téged saját magánál.” Darwin
-
Reaper04
aktív tag
válasz hossszú #7994 üzenetére
Azt mondják, hogy tényleg "könnyebb" úgy váltani, szóval előfordulhat
Ásványi olaj váltóba felejtős ugye ?
Autóalkatrész boltban azt mondták, hogy "régi autóba, nem kell szintetikus, nem kívánja meg, jó az ásványi olaj is."Fékezéskor miért van ilyen furcsa "mély" súrlódó hang ? Elkopott a tárcsa, vagy a betét?
Finom fékezésnél nem, csak ha kicsit jobban rálépek. -
Ace Ventura
addikt
válasz Ace Ventura #7992 üzenetére
No ma reggel 190 megtett kilométer után 19 litert tankoltam.
100-on 10L nem piti.Üres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej
-
Ace Ventura
addikt
Látom eltűntek a Suzuki szakik.
Az autóm mára teljesen megadta magát.Alapjáraton 500-as fordulatnál megadta magát, és nem ment tovább, lefulladt.
Úgy néz ki vontatni kell.Ezt a szégyentÜres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej
-
Davidof92
senior tag
válasz Ace Ventura #7997 üzenetére
nem indul be? injektort kéne kicserélni rajta egy másikra, hogy mit csinál vele.
-
Cheesy
őstag
válasz Ace Ventura #7997 üzenetére
Valamiért nem hagy nyugodni a gondolat, hogy lehet az üzemanyagodban volt valami ami kicsit megtiporta a rendszert..
www.vakbelmutet.hu
-
Ace Ventura
addikt
Egyszer volt, hogy kifogyott a párom alatt, és akkor az ő elmondása szerint egy barkácsüzlet előtt állt le a kocsi, ahonnan kijött egy fickó, és öntött valami lónyálat a tankba, amivel el tudott poroszkálni a kútra, és ott 35 litert tankolt.
Ezt követő 2-3 nappal később éreztem a problémát.
Mit tudok ezzel kezdeni?Üres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej