Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Noddy
senior tag
Ezeket az adatokat nem is tudtam... Nem gondoltam volna. De szerintem is a legszebb swift (lehet elfogult vagyok ).
A te suzukid is szép, illik hozzá a felni. Elején azt gondoltam sok baj lesz a feketével, de mivel nem napi rendszerességgel használom nem koszolódik jobban mint vártam, október óta már 1000 km-t mentem vele.Jesus my savior, not my religion. - Jéghegy nem talál ibolyát.
-
t1
addikt
válasz Motion_Blur #7107 üzenetére
Ezüst lesz csak mikor megvettem nem volt időm vele szenvedni, télre meg nem láttam értelmét, de majd most jön a tavasz
Noddy:
Nekem ezüst volt[link] ez előtt ahhoz képest ez nagyon kényes de már megbarátkoztam vele és imádom amikor tiszta és por mentes. Amúgy a gyári kerék helyett ez a 14'-es van fent 185/55R14 gumival + van 2 toronymerevítőm is ég és föld a stabilitás a gyári beállításhoz képest.
-
g4besz
tag
Sziasztok!
Bal első lengőkar csere előtt állok (a gömbfej kezdi feladni a harcot), és az a kérdésem, hogy ha már a bal oldalit cserélem, akkor kell-e, illetve érdemes-e a jobb oldalit is cserélni?
Köszi -
SzalaiG
addikt
-
Noddy
senior tag
válasz joshua7 #7115 üzenetére
Igen... talán az ember régebben elnézte, hogy kicsit, kicsi, nem olyan jó a rugózása, nem annyira biztonságos, de nagyon olcsó, strapbíró és a fenntartása se igényel sokat.
Most már minőségben és árban beérte a nagyokat, az emberek így azt választják, ami jobban megfelel az igényeiknek... nagyobb csomag, utastér, egyéb extrák, vagy csak a suzuki nem elég presztízs márka ennyi pénzért...
Jesus my savior, not my religion. - Jéghegy nem talál ibolyát.
-
stangli
senior tag
-
zsolt1129
addikt
Szerintetek,előfordulhat olyan,amikor egy Ignis nagyobb sebességnél (kb: 120 felett) ,egy kicsit ráz? Vagyis nem is konkrétan ráz,hanem mintha vibrálna a kormány,de tényleg csak nagyobb sebességnél érzékelhező. (Mondjuk 140-150-nél már elég zavaró tud lenni.
[ Szerkesztve ]
-
joshua7
veterán
A Suzuki tényleg konkurálni akar a nevesebb gyártókkal (na de pont most...? ) és ott bizony már nem feltétlen van előnye. Na, jó, konkrétan semmi nincs. Szvsz a kategóriában kb. minden vetélytársból többet adtak el januárban, mint a Swift-ből. Konkrét számokat nem tudok, de biztosra venném...
Kizashi vonal dettó ugyanez. 9M+? Ezek biztosan nem normálisak...
Ugyanakkor azt is hozzá kell tenni, h az itteni bázis ellenére Mo. nem szempont a Suzukinak az eladásokat tekintve, hiszen a világ többi részén bőven visszahozzák az itteni kiesést.Semper Fi
-
t1
addikt
válasz joshua7 #7115 üzenetére
Nincsen az embereknek pénze ez itt a nagy baj, ha megtehetném én se egy 2000 évjáratúval járnék, hanem akár egy újabbal vagy a most megjelent változattal. Magyarország meg nem kifejezetten a Suzuki piaca, külföldön sokkal jobb eredményeket érnek el, és nincs annyira sok buta ember aki azért nem veszi meg mert a sok hülyeséget hallotta régről és ez is csak egy papír autó lehet... Amúgy áprilisba megyek gyárlátogatásra már marhára várom
-
stangli
senior tag
-
Lacazr93
senior tag
Jé nem is tudtam hogy itt is van Suzukis topik
Ittvan kép az enyémről:
Kép[ Szerkesztve ]
-
Motion_Blur
félisten
válasz stangli #7123 üzenetére
Sajnos ez is megmutatja hogy egyre nagyobb a szakadék a szegények és a gazdagok között. Teljesen eltűnőben a középréteg, aki meg tudná még fizetni ezeket az új alsó-középkategóriás autókat. Lassan már csak azok tudnak új autót venni, akik lopnak csalnak hazudnak stb... Q7-es, Panamera, stb. ezeket egy ember se tisztességes keresetből veszi meg...
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
k.
őstag
válasz Motion_Blur #7131 üzenetére
A középréteg inkább szerintem kivár. A szüleim-szerintem- oda tartoznak, és eszük ágában sincs új autót venni, pedig ki tudnák fizetni. Egyszerűen azért, mert tartanak attól, hogy bármi történik-munkahely megszünik- akkor a kocsit a bank elveszi. De ha pl a mostani ótó helyett egy 3 éveset vesz az ember, az még belefér.
A családi körben a legtöbben a "középréteget" képviselik, és mindenki a kivárásra játszik. Egyszerűen tartanak az emberek attól, hogyha jön a munkahelyi kasza, akkor ottmarad a hitellel terhelt ótó, és nincs rá pénz. 5 éve ettől még nem félt senki.Azzal mondjuk nem értek egyet, hogy csak csalásból lehet x5 és tsait venni.
-
stangli
senior tag
A középréteg jelentős része eltűnt és nem szeretném az indoklással szét offolni a topicot.
Aki kivár annak még van munkája, az átlaghoz képest jól keres, havi szinten megtakarít 10-30%ot, fizeti a számláit, hitelét, van cascó az autóján és várja, hogy az utolsó havi hiteldíját kifizesse, hogy a cascóját vissza tudja mondani...
Aki elvesztette állását, annak már az autóját vagy vissza vette a bank, vagy most készül vissza venni és annak egyhamar új autója nem lesz... -
g4besz
tag
Sziasztok!
Hétfőn az én gépemben is kicserélték a hibás első lengéscsillapítókat, érzem is a különbséget: jobb lett az úttartása, kanyarokban is kezelhetőbb az autó, csendesebb az első futómű. Úgyhogy most aztán nagy az öröm!
Két pici dolog van ami nem hagy nyugodni:
1. Többszöri kérésemre sem írták bele a szervizkönyvbe, hogy elvégezték a cserét, mondván, "ez nem garanciális javítás",
2. Semmilyen bizonylatot, igazolást, vagy bármilyen papírt nem kaptam a cseréről.Tud erre valaki valamit mondani? (amúgy a Suzuki Hollósban voltam)
-
SzalaiG
addikt
-
mdk01
addikt
Hali!
Azt szeretném megkérdezni hogy kinek milyen márkájú/típusú nyárigumi vált be 2001-es swiftre.155/71 R13
Eddig michelin 4évszakos volt rajta,de utóbbi időbe 110-nél berezonált.
10k/db árból jó lenne megúszni.Székesfehérváron ha vki tud jó helyet akkor az is jöhet. Esetleg könnyűfém felnistől is érdekel mert lehet kedvezőbb arányaiba mintha lecseréltetném a régi gumikat és vennék 4db dísztárcsát.
Köszönöm
Üdv.
-
mdk01
addikt
válasz stangli #7127 üzenetére
Igen én is azt olvastam hogy rengeteg olyan dolog van bennük alapból ami eddig extrának számított. Ezt vehetjük +1misinek és kb. ott is vagyunk a 3,5mFt-nál.
Az első swift olyan kis japános volt--->kicsi szögletes fapados. A 2.generáció már európai kinézettű viszont a beltere még kisebb szerintem. A 3. generációra meg már nem is lehet rálegyinteni hogy"áhh suzuki".
Nagy vonalakba.... -
netmesterke
aktív tag
Sziasztok!
Ignisről kinek mi a vèleménye? Bár nem most,de szeretnénk párommal majd kocsit venni, fiatalok vagyunk, nem kell nagy dög kocsi,és fontos az olcsó üzemeltetés,megbízhatóság, és azért biztonságos is legyen. A gs felszereltség gumiszoknyástòl,alufelnikkel jól néz ki szerintem....vélemény? -
Giot
addikt
válasz netmesterke #7140 üzenetére
A futómű nagyon kemény több ismerősömnek is az van.
Ennek ellenére a magas felépítés és a relatív kis tömeg miatt nagy tempónál szeret billegni, na nem olyan veszélyesen, inkább csak figyelmeztetés képen.
A 3 fajta motorral szerelik, 1.3vvt 93Le. 1.5vvt 99Le meg van egy 1.25-ös Fiat diesel-el szerelt valami 70 ló körül.
Nem igazán takarékos. szereti a hasát, főleg ha hajtják, cserébe az 1.3 as is megy mint a meszes. Ez azért is van mivel elég rövid áttételezésést használ a Suzuki az Ignis esetében. Másrészt az autó magas felépítése is rátesz egy lapáttal.
Persze lehet vele takarékosan is járni, 6 liter környékéből ha meg tudja állnia delikvens hogy ne pörgesse meg néha, meg 5. pakol 60-nál 70-nél.
Megbízható autó, túl sok gond nem volt vele az ismerősöknek.Nincs beleszólásom de részemről inkább egy 2-es Swift. Marha jó kis dodgem autó. kevesebbet fogyaszt, hosszabb áttételek miatt, szereti a ha pörgetik ugyancsak előbbi oknál kifolyólag, (meg a "hülyegyerek" japán motor miatt) jól megy. Jó az úttartása. Jah és pofás kis jószág.
4 csillagos törésteszt.
3 fajta motor: 1.3 16V 92Le, 1.5vvt 102Le meg az Ignisnél említett kis kávédaráló diesel.
Megbízhatóságára sincs panasz a típushibákat már kinőtte.Azt viszont hozzá kell még tenni hogy alapfelszereltségben, nagyon puritán mindkettő belvilága. Még az én 1-es Swiftemnél is, igaz az enyém GLX.
Mindenhol kopogós műanyag. A kárpitok sem segítik a komfortérzetet.
Sőt a 2es swift "alsó" felszereltségéből még a fordulatszámmérőt is kispórolták.
A kopogós műanyagok felszereltség növelésével sajna nem változnak max a színük.[ Szerkesztve ]
-
Jadro
veterán
válasz netmesterke #7140 üzenetére
Én nem rég vettem Ignis GS-t és nem bántam meg hogy nem a Swift lett. Jobban elférek benne, a Swiftben valahogy nagyon körülzártnak éreztem magam amikor kipróbáltam. Olcsóbban hozzá is jutsz az Ignishez, bár igaz ami igaz, kemény a futóműve és tud enni ha odalépsz neki.
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
-
netmesterke
aktív tag
Szüleimnek is az van, elégedettek vele, 5,5-6,5 közt járnak vele, tudom nagyjából mit tud, csak a többi autóval összehasonlítva nem tudom mire elég ez.
Swift II-ben ültem, hosszabb az 5., 3700 helyett kb 3400-at forog 130-nál 5.ben, ezért lusta is mint állat (80-120 V. fokozatban 23 helyett 32 másodperc), továbbá a hátsó pad nekem túl puhának tűnt, illetve azok a műanyagok is szörnyűek voltak, a műszerfal nem is tetszik stb
És drága is.
Töréstesztben nem tudom mennyivel jobb mint az Ignis, az Ignis japán elődje (rövidebb 15 cm-el, meg asszem aktív fejtámlái sincsenek pl) 3 csillagot ért el az Ausztrál NCAP (EuroNCAP-al megegyező mérés) tesztjén. ... -
Tigi
őstag
Sziasztok
Áprilisban lesz a kétéves kötelező szervizem és szeretném minél olcsóbban megúszni.
Legyetek szívesek ajánlani egy jó szervizt Dél-Pesten.Köszi.
Azt mondtam, hogy ne fütyülj!!!
-
Giot
addikt
válasz netmesterke #7143 üzenetére
Nem is 5.ben kell előzni! Az utazó fokozat. Emiatt fogyaszt kevesebbet a 2swift.
A 100-as sprintje jobb a 2swift-nek, mivel kettesben kiforogja a kilót, a hosszabb váltás miatt, míg az ignis nem, ott muszáj harmadikat tolni.
Műanyag szempontból egyik sem vitézkedhet.
Szerintem nem sokkal drágább.
A japán Ignis más tészta.
Amúgy mond meg őszintén már elkötelezted magad az Ignis mellett.
Szerintem is jó kis autó az nincs miért szégyenkeznie! Főleg motorikusan.
Sok sikert a vásárláshoz![ Szerkesztve ]
-
netmesterke
aktív tag
Köszi Nem köteleztem el magam, még úgy sem most esedékes, de az nekem jobban bejön formailag, bár a Swift is masszív. A 0-100-as sprintre asszem tényleg jobbat írnak a Swiftre, bár haverral beszélgettem erről, neki régi Swiftje van ('98-as GLS), mondta hogy mikor az 1,3-as blokk volt még benne, akkor azt figyelte meg hogy az új Swiftek lenyomják némileg, az Ignisek viszont jobban, főleg 100 felett...Érdekes, én azt vártam volna hogy pont 100 felett lassul be... no mind1
A műanyagok tekintetében pl a Nissan Qashqai sem tűnt olyan hú de sokkal jobbnak, az is atom kemény, pedig az alsó hangon 5 milla Az ülései mondjuk nagyon jók az fix -
Giot
addikt
válasz netmesterke #7146 üzenetére
2000-es GLX 1.3 8V Swiftem van.
10.3 mp-et mértem még fiatalabb korában, a 100-as sprintre. De ez is hozza a kilót kettesben. Egészen pontosan 6.8e rpm-nél tilt el. Akkor 2esben 105km-h tart. Ja sportkipuffal , direkt szűrővel, és Platina gyertyával.
Igaz ma már nem forog olyan vígan mint akkor.
Az Ignisnek, mint ahogy írtad, valóban dinamikusabb a gyorsulása, a rövidebb váltások miatt. Nem is kell annyira megforgatni pont emiatt hogy menjen.
Nyárra tervezem(tem?) a cserét, néztem már én is sok autót vezettem gömbölyűt is (2-es swift) Ignist is én úgy érzem hogy a swift jobban egyben van. Úttartása is jobb. és ugyanúgy élvezi a ha megforgatják mint a jelenlegi.
Hogy miért a múltidő a tervezésnél?? Hm ahogy a benzinárak állnak nem valami fényes a jövő. Meg valahogy egyébként is elég rossz a jövőkép a jelenlegi gazdasági helyzetet tekintve. -
SpeedR
őstag
Üdv!
99-es 1.0 stift2-re milyen féktárcsát és betétet javasoltok? A jelenlegi már keményen nyikorog és pont fordítva mint ahogy várná az ember. (fékezésnél nem, menet közben viszont visít) Nem gyengén idegesítő...(#7136) mdk01
Hankook K715. ADAC teszten dobogós helyezést ért el és 7k/db körül már kapható. Ár/értékben szvsz. ez az egyik legjobb.[ Szerkesztve ]
-
mdk01
addikt
Köszönöm!
99-es 1.0 stift2-re milyen féktárcsát és betétet javasoltok? A jelenlegi már keményen nyikorog és pont fordítva mint ahogy várná az ember. (fékezésnél nem, menet közben viszont visít) Nem gyengén idegesítő...
Nekem is nyikorog de csak a fék felengedése után 10-20mp-ig.
2001-es a kocsi 2006-7 körül volt egy betét csere(ne kérdezd milyenre vmi utángyárott lehetett az árából következtetve, de a szerelőre bíztam a dolgot) majd most lesz ismét egy betét és tárcsa csere. A tiedére is ráfér már sztem egy tárcsa csere ha nem lett volna a közelmúltba.
Új hozzászólás Aktív témák
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Google Drive
- DIGI kábel TV
- A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Autós topik
- Politika
- Mit tehetsz jogilag, ha átvertek, megkárosítottak a Hardveraprón?
- További aktív témák...