Új hozzászólás Aktív témák

  • a_tesz

    Korrektor

    gratulálok. Nem értem, miért kell folyton ócsárolni a suzukit. Meglepő lehet egyes 14-15 éves gyereknek, hogy valakinek nem az számít, hogy mennyivel lehet menni egy autóval, hanem hogy a lehető legkevesebbe kerüljön mind megvásárláskor, mind fenntartáskor. Elmondanám tehát, hogy 3 éve van a családunkban Swift, méghozzá az éhezőművész 993 köbcentis változat, 53 zabolázatlan vadló erejével a motortérben. Való igaz, a(z óra szerinti) 160-as végsebesség meglehetősen nehezen érhető el vele, de nem is erre találták ki. Aki nem teheti meg, hogy egy 2,5-3 literes országúti cirkáló benzintemetőt vásároljon meg, vagy tartson üzemben, annak egy elgondolkodtató lehetőség.
    Fogyasztása: 6 liter 95-ös szuperbenzint tartós (óra szerinti) 140-es tempónál, városban 5,5 liter, országúton 4-4,5 liter 100 kilométerre vetítve. Ráadásul a fantasztikus 77 Newtonméteres maximális forgatónyomatéknak köszönhetően, amely 3300-as percenkénti főtengelyfordulatnál jelentkezik, megtanít gondolkodva vezetni. Mert kedves fiatalok, a vezetés nem arról szól, hogy iszonyat módon ránehezedek a jobb lábammal az alatta lévő fémdarabra, ezáltal a motorból kisajtolva a benne rejlő tartalékokat is, hogy aztán 500 méter múlva a fékpedál határozott lenyomásával gyakorlatilag az egész mozgási energiát felemésszem, és fasza gyerek vagyok. Ezzel most nem azt akarom mondani, hogy én tudok vezetni, mert két és fél éves jogsival ezt nem lehet kijelenteni; továbbá az sem igaz, hogy a fenti okokból az következne, hogy minden Suzuki-tulaj magasan képzett sofőr lenne, mennyi rossz ellenpélda van sajnos...
    A biztonságáról annyit, valóban nem egy masszív konstrukció, de a tervezése időpontjában minden vele azonos kategóriájú autó hasonlóan viselkedett a szemből érkező személyekkel/tárgyakkal történő hirtelen érintkezéskor. Manapság ez kevés, ezt aláírom, de hát a Suzuki gyárba sem csak rizset enni járnak azok a dolgos japánok, és bizony az újabb modellek ütközésbiztonsága rendre olyan szinten van, ahogy az elvárható tőlük. Tehát elég nagy butaság lenne a Swifttel és az Ignissel történő esetleges karambol túlélési esélyeit azonosnak hinni.

    Egy autó jóságát elsősorban a személyes tényezők határozzák meg. Egy Peugeot 206 nyilvánvalóan kényelmesebb, mint egy Ignis, tehát akinek ez a fő szempont autóvásárláskor, az nem biztos, hogy jól jár az Ignissel. Lehet, hogy szebb is (de ugye ez már szubjektívebb, nekem pl. nem tetszik), és ha valakinek az a fontos, hogy jól nézzen ki az autója, akkor valószínűleg ő is a 206-ost választja. Amennyiben a megbízhatóság a fő szempont, illetve a minél kevesebb pénzből fenntarthatóság, nos ebben az esetben érdemes számbavenni az Ignist. Az alkatrészek olcsók hozzá, és nem is kell túl sűrűn vásárolni hozzá (hogy egy személyes példát mondjak, családunk közeli ismerőse autószerelő, eddig Suzuki volt a szervízének a profilja, és váltania kellett, mert hiába van annyi Suzuki az utakon, nagyon kis forgalma volt, és nem tudta magát fenntartani belőle. Most Fiatokat szerel, és azóta látványosan több munkája van. És ne képzeljétek, hogy csak 15-20 éves Olaszo-ból behozott roncsokat visznek hozzá...)

    Azt hiszem ez minden, amit mondani akartam. Ne vegye senki személyeskedésnek, csak elég kétes híre van a Suzukinak úgy általában Magyarországon, számomra érthetetlenül...

    スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison

Új hozzászólás Aktív témák