Új hozzászólás Aktív témák

  • tboldi

    nagyúr

    válasz 2ozzmexy #44985 üzenetére

    API és SAE jelölések, abban van a titok.
    Pont ezeknek, de főleg a viszkozitási index említését hiányolom az általad linkelt cikkből is. Kereshettél volna valami jobbat is, ha meg akarsz győzni az álláspontodról. ;]

    Valószínűleg a Type R gyártásakor csak ilyen olaj volt megfelelő minőségű, de azóta lehet megszerezte más gyártó 5w30 vagy 0w40 olaja ugyanazt a minősítést.
    2017 óta nem hinném, hogy történt volna olyan nagy változás ilyen téren. De szerintem inkább a motor illesztéseiben, hézagaiban és furataiban keresendő a válasz, nem pedig az olajok minősítéseiben. Mindenesetre kiváló példa arra, hogy alaptalan az alacsonyabb viszkozitástól való félelem, hiszen a kétliteres, 320 pacis turbómotor is rengeteg hőt termel, ráadásul még hajtják is őket, és mégsem mennek tönkre, amint beköszönt a kánikula.

    szerk.: Nem a túlhevülés a titok, hanem ha túl könnyen folyik egy olaj, akkor nem tapad ott meg ahol kellene, hanem lefolyik.
    Most én kérlek meg, hogy olvasgass egy kicsit, mondjuk ezt az esettanulmányt. Regisztráció után letöltheted a pdf-et.
    Ez azért egy kicsit részletesebb, mint a te cikked. ;]

    Az olaj nem hűt
    Pedig de, van ilyen szerepe is. Lég-olajos BMW boxermotorok megvannak? :)

    nem mindegy mennyire folyik egy olaj magas külső hőmérsékletnél
    Olvasd el, amit linkeltem! :K

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák