Új hozzászólás Aktív témák

  • tisszekreny

    tag

    válasz eami #38451 üzenetére

    Sziasztok,

    Látom, egy kisebb "vitát" robbantottam ki az ABS kigyilkolásával. Amikor vettem az autót, nem akartam hogy ABS-es legyen, csak benne volt. Fontos volt számomra a 2 légzsák, a klíma, a szervó és a gáz (LPG) üzem. Egyetlen ilyen tulajdonságokkal rendelkező példány volt akkor elérhető, amelyben ABS is volt.
    Az autó felszereltségi szintje: GLX Manager IV + ABS
    Előre leszögezném, hogy nem vagyok ABS ellenes. Szeretem az ABS értelmes autókban.
    Néhány háttérinformáció rólam:
    6 évig vezettem egy 3 ajtós Swift-et (szintén 2000), ABS nélkül. Télen-nyáron, hóban-fagyban vezettem, volt tapasztalatom ABS nélküli Swift-tel, így volt viszonyítási alapom. Másik, hogy rendszeresen vezetem (akkor is és most is) édesapám autóját (2003-as Seat Leon), így volt/van tapasztalatom olyan autóhoz is, amelyben az ABS szuper.
    A szóban forgó Suzuki 2016 novembere óta van nálam. Mióta nálam van, azóta sírok fateromnak, hogy szar az ABS benne, mert abban a pillanatban hogy bekapcsol, elgyengül a fékerő. Ő ezt nem hitte el, mindig mondta azt, amit Ti is írtatok, hogy a legjobb tapadáson tartja a kereket, kormányozható marad, stb. 2016 decemberében sikerült vele megtolnom egy Passat-ot úgy, hogy 30-cal araszolt a sor, és 15-17 méterre mentem tőle. Ahogy fékezett, egyből satut vertem, az ABS dobolt mint az őrült, de nem lassultunk semmit. Semmi baj, ráfogtam téli gumira (Semperit volt rajta ekkor), továbbléptem a dolgon. Vettem rá a 2016-os ADAC téli gumi teszten jó eredményt elért téli gumit. A jó gumival tavaly télen mentem egy városból kifelé, 60-as szakaszon óra szerint 70-nel. Egy zebrához közelítve lassítottam mert sötét volt, viszont kb. 20 méterre voltam a zebrától, mikor megláttam, hogy egy úriember a szembejövő sávban sétál a zebrán teljesen sötét öltözetben. Nem voltak mögöttem, satufék, (mivel már előre lassítottam így már csak kb.) 60-ról 20 méter alatt lelassultam 35-re. Az az egy szerencsém volt, hogy az úriember figyelt. 0 fok körül volt, az aszfalton volt egy kis lecsapódás, de nem volt lefagyva. 20 méter alatt kb 25 km/h-t lassultam. Ezt nem nevezném jónak.
    A "sors" úgy hozta, hogy 2 héttel ezelőtt 1 hét erejéig autót cseréltünk faterommal családi okok miatt. Mikor visszaadta, mondta, hogy elfogadja amiről már lassan 2 éve sírok az ABS-ről. Mondta, hogy a szomszédjuk előtt elkezdett lassítani, hogy megálljon a ház előtt. Lassítás közben az egyik első kerék ráfutott egy csatornafedőre ami nedves volt. Az ABS bekapcsolt, és a fedő után még 8-10 méterre is dolgozott folyamatosan. Mondta, hogy érezhetően gyengült a fékhatás (mondta hogy a kocsiban a "bólintás" mértéke is csökkent) amikor aktivizálta magát az ABS. És mindezt nem nagy tempónál. Mikor megtapasztalta, elfogadta azt, amit én lassan 2 éve mondok.
    Gyakorlati példa: Miskolcon, amikor hajtunk be a Tesco parkolóba a Shell kút mellett, az út teljes szélességében keresztbe el van repedve. Nagy repedés, van néhány centi hézag is miatta. Ez a hézag kb. 10 méterre van a parkoló körforgalmától. Ezen a hézagon átmentem 30-cal már fékezve, az ABS bekapcsolt, és majd csak akkor kapcsolt ki, amikor behajtottam a körforgalomba. Addig folyamatosan dolgozott úgy, hogy az aszfalt száraz volt. (Nyár közepén, júliusban történt, eső nélkül.) Tehát 10-12 méter tök feleslegesen dolgozott, gyengítve a fékhatást. Amikor ugyanígy jártam a 15 éves Seat-tal ott az ABS egyetlen egyet dobbantott addig, amíg a kerék átment a hézagon, és annyi. A fékhatás megmaradt.
    Nem azt mondom hogy az ABS rossz. Sőt, kifejezetten jó. Nem vagyok jobb a (jó) ABS-től. Viszont a Suzuki ABS-étől jobb vagyok. Bátran ajánlom mindenkinek, hogy próbáljon egy ABS Swiftet azonos körülmények között (lehetőleg ne egyenes, jó minőségű száraz aszfalton) között ABS-szel és nélküle, és vonja le a tapasztalatokat. A "foga fehérjét" nedves, kátyús úton mutatja meg. A fentiek nem elméleti dolgok, hanem tapasztalatok. Feltételezésem, hogy az ABS "gondolkodó" központja lassú, vagy túl aggresszív, stb, és ez okozza a gondot. Egy biztos, hogy az én Swift-emben rossz az ABS, de nagyon.

Új hozzászólás Aktív témák