Új hozzászólás Aktív témák
-
pjen
félisten
Nemkell nekem esni,én cseréltettem,bár aki legutobb csinálta(nem pék volt)nagyon ellenezte.A refraktó méterrel szerinte tökéletes volt és ami ki akart belőle válni az már kivált.Ahogy én tudom nem egy biztin múlik az ABS,kiveszik a kockát és átkötik a csöveket,úgy müködik mint egy hagyományos fék rendszer.
Fireman123:Új kora óta Tiéd a kocsi?Ha nem biztos,hogy 150K van benne,biztos,hogy nem volt csere,bár kötelezőn kellett,hogy cseréljék.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Egy: a manualban le van írva, hogy mikor kell cserélni.
Nem a pékek mondják meg.
Kettő: féket illegálisan átalakítani?
Vannak merész dolgok.
Ez bűncselekmény, nem szabálysértés, ha baleset lesz belőle, de még ha nem is ő a hibás, akkor is őt fogják emiatt elővenni.
Megéri a 3 évenkénti 5k-s anyagkoltsegu fekolajcsere elhagyása -
Motion_Blur
félisten
Swiftes csoportban volt emiatt baleset, vészfékezésnél beesett a pedál... baszott a gyerek kicserélni a kockát mert a nagyokosok megírták neki hogy menjen ki murvára daráltassa meg párszor az ABS-t, oszt jóvanazúgy...
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
fireman123
őstag
2 évesen vettem 18e km-el, közeli ismerőstől, biztos annyi volt benne vételkor.
Nálam azóta sajnos nem volt fékolaj csere, nem az 5-8e ft-ok miatt, hanem mert egyszerűen valamiért "kiesett a látókörből", minden más volt cserélve nagyjából a megadott időközönként, ....ennyi, nem bújtam a manuált állandóan.
Persze lehet most ezen egyeseknek poénkodni, biztos mindenki az élet minden területén mindent a legprecízebben csinál, ....ha felhívta volna valaki a figyelmemet erre (mondjuk akivel cseréltettem a többi dolgot ) vagy mást sem csinálok mint a használatit bújom, biztos kicseréltettem volna.
A kérdésem eredetileg csupán annyi volt, hogy ismeri-e valaki a linkelt 3 kocka javítót, megkaptam a választ, amit megköszöntem, ...ki fogom cseréltetni és nyilván én fizetem, nem más, ...ennyi.
Egyébként ez nem azt jelenti, hogy nincs fék a kocsin [link], ...persze egyértelmű, hogy a féknek tökéletesnek kell lennie.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Szerelő vicc: "amúgy is fék a bziknak való, nem?"
-
pjen
félisten
válasz fireman123 #28857 üzenetére
Bocs,félre értettél,csak megpróbáltam körbejárni.Fórum társnak 11 év után esett be a pedál,kicserélték:2 évenkénti olaj cserével,10 évig biztos jó lesz felkiáltással.Olaj csere nélkül 11 évig volt jó!Nyilván cserélni kell előírás szerintcsak ahogy a váltó csapágy is tönkre megy olajcserétől független,lehet,hogy az ABS kocka is,picit alul méretezett.
-
Zoleee83
addikt
válasz Motion_Blur #28854 üzenetére
Pedig ABS lámpánál lehet hogy csak egy 6.000 forintos ABS gyűrű tört el ami valljuk be nem egy ökör ára, de ettől még ugyanúgy nincs ABS.
Tapasztalatból mondom, azonnal cserélték, volt vagy 25 perc is mindenestől.* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *
-
Zoleee83
addikt
válasz Motion_Blur #28861 üzenetére
Na ezt pont nem tudtam, ma is tanultam valamit.
Egyébként az tényleg fillér***s ha valaki nem cseréli le a fékolajat, nem akkora összeg, hogy ne lehessen kifizetni.
A vicc az, hogy az általam megnézett Swiftekben egyben sem! volt cserélve mikor keresgéltem.
Autókereskedő nézett rám bambán, hogy "ó hát jauuu az , fog nem látod?"* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *
-
Motion_Blur
félisten
válasz Zoleee83 #28862 üzenetére
Nem minden esetben fillérbaszás, és soha nem sajnáltam az autóra a pénzt, mindig mindenből a legjobbat kapta és kapja most is. Én azért nem cseréltem soha fékfolyadékot, mert 3-ból 3 szerelő + a környezetemben mindenki azt mondta hogy nem kell és én hittem nekik. Szerintem sokan voltak/vannak így...
akkor cseréltem le amikor már szar volt a forráspontja, 10 évesen... de akkor már mindegy volt neki, a friss folyadék sem segített rajta és szépen fokozatosan esett be a pedál 1 év alatt, amikor egy fékezés után már nem keményedett vissza.. ezután már balesetveszélyes volt és egyből cseréltettem a kockát. Sőt, pár hónap múlva újra le fogom cseréltetni a fékfolyadékot a biztonság kedvéért.
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Zoleee83
addikt
válasz Motion_Blur #28863 üzenetére
Akkor szerintem nem én vagyok az átlag autóvásárló én ezzel kezdtem (bár kereskedő állítása szerint olajcsere volt előtte):
-motorolaj csere
-váltóolaj csere
-fékfolyadék csere
-hűtőfolyadék csere
(Ez egy 10 évesen vásárolt 2005-ös Swift volt akkor 90k kilométerrel, patika állapotban.)A kockacserét meg meg lehet előzni a 3-4 évenkénti fékolaj cserével.
Bár igazad van a szerelők sincsenek mindig a toppon, én szerencsés vagyok, mert van szerelő a családban, így a legtöbb dolog otthon intéződik szerelőaknán.[ Szerkesztve ]
* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *
-
dReFiX
senior tag
-
pjen
félisten
válasz Zoleee83 #28864 üzenetére
Most néztem használatiban,nekem egyértelműen 2 év a csere periódus.Nincs is vele semmi bajom,csak nehogy úgy járjak mint a váltó olajjal,vagy ha én nem, akkor rengeteg lelkiismeretes suzukis.Hiszen a legöregebbek is csak 12 évesek és már iparág van a javításra.Pedig szerintem az első vagy a második kötelezőn mindenkinek cserélték.
-
Zoleee83
addikt
Ezt sajna nem tudhatjuk előre, nekem is csak sejtéseim vannak arról hogy az előző tulaj hogy használta az autót.
Attól viszont nyugodtabban alszom, hogy ami tőlem telik megtettem, kicseréltettem azonnal.
12 éves az autó kevés kilométerrel, szép belsővel, semmi értelme lecserélnem egy 4-5 éves 2x-3x annyit futott autóra, pedig elgondolkodtam rajta, remélem még sokáig használhatom.[ Szerkesztve ]
* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *
-
Tarill
őstag
mi az hogy alulméretezett egy abs kocka? az abs hibája pontosan abból fakad hogy a 12 éves autóba még a gyári fékolaj van, a fékolaj nedvszívó, az a 10 éves lé ami pang az abs-ben mert ugye évente 2x dolgozik(kinél hogy) elkorrodálja a belsejét és mikor fékezel egy nagyot és a kocka elengedi az adott kerékről a nyomást hogy ne blokkoljon egy kis rozsda vagy dzsuva ahogy szimpatikus, kitámassza azt az elengedő szelepet, nem zár tökéletesen és nyitott marad az a fékkör és azért tudod elnyomni a pedált akár padlóig. nem kell 2 évente fékolajat cserélni az tényleg csak az miatt van hogy a gyár meg a szervizek megéljenek de használattól függően maximum egy 5évente illene egy normális fékolaj cserét csinálni a váltócsapágy, na az alulméretezett
ja és 400k egy új abs kocka, az hogy 50ért kapsz egy felújítottat más történet
[ Szerkesztve ]
-
-
air
nagyúr
válasz Kornel #28880 üzenetére
"Az abs kocka alul van meretezve, de időben elvégzett fekolajcserevel nem jelentkezik sose a hiba."
"Dokumentálva van a hiba forrása, a felvizesedett fekolaj miatti korrozio az ok."Na, akkor most melyik? Mert az alulméretezést a karbantartás nem előzi meg.
Tintatartó, aligátor, búzavirág, csók, gyalupad, fogpiszkáló
-
Tarill
őstag
-
CoolMan
MODERÁTOR
Nyugalom uraim, maradjunk a topic témájánál. Köszönöm.
Új hozzászólás Aktív témák
- Megjelenési dátumot végre a Men of War II (PC)
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Xbox Series X|S
- Robot fűnyírók
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- Amazon Prime Video
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- HBO Max & OD topic
- LEGO klub
- Vezetékes FEJhallgatók
- További aktív témák...