Új hozzászólás Aktív témák
-
Danex
addikt
válasz CoolBoy323 #28203 üzenetére
Akkor majd kipróbálom, hogy ha leheggesztem is van-e a hang.
-
Motion_Blur
félisten
válasz tomi5244 #28197 üzenetére
Műszerfal + a kormány nagyon bejövős
Maga az autó kívülről nem annyira tetszik, de ha tényleg Japánban készül, akkor ez aranyat fog érni. Valszeg annyiba is fog kerülni, itthoni induló árát kb. 3.5 millióra tippelem, jobban felszerelt példány 4m fölött lesz simán...
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
addikt
Hááát... a jelenlegi választékot tekintve, az én igényeimet figyelembe véve, továbbra is a Cross.
Jó szerencsét!
-
Geller72
veterán
Üdv. Hosszú lesz, csak szólok. .
Egyik héten vettem egy 2006-os 12. havi dizel swiftet. Lehet röhögni, de tetszik. Vannak előnyei és hátrányai, de nekem, aki egyszerűen nem vagyok hajlandó milliókat kiadni egy autóra ami elvisz A-ból B-be, tökéletesen megfelel.
A fogyasztása nagyon jó. Volt egy 1.1-es Puntóm is, az sem evett sokat, azzal is bejártam Európán gond nélkül évekig, 3000 km-nél nagyobb kanyarokkal. A diesel Swift mellett szólt, hogy a Puntónál is kevesebbet kajál és ez sok tízezer km.-en nagyon nem mindegy. Még az az egy liter difi sem, ami elvileg közte és a Puntó közt van száz kilométeren. Viszont ami sokaknak fel sem tűnik és főleg nem számít, mert többnyire otthon nyomják a gázpedált, vannak országok - a legtöbb bizony ilyen - ahol teljesen normális dolog az, hogy a gázolaj, mint olajipari termék és a benzin "készítésekor" kinyerhető melléktermék sokkal olcsóbb (és nem drágább) mint a benzin. Jelen pillanatban kis hazánktól mintegy 1600 km-re egy random választott kúton tankolok a szállásunkhoz közel, egy nem kimondottan olcsó, Uniós tagállamban, ahol 1.1 Euróért kapok 1 liter üzemagyagot. Ez nagyjából ~335-340 forintra jön ki. Három hete, mikor kifele jöttem, rápillantottam egy ártáblára az M7-es pálya egyik kútjánál, ahol eszem ágában sem volt megállni, éppen 415 forintért mérték ugyanezt. Kicsiny falunkban is 375 ft volt az utolsó, magyarországi tankolásom. Ez persze nem azt jelenti, hogy külföldön milyen olcsó is az üzemanyag általában, mert bizony a benzin többnyire 1.5 euró felett van. Mindez jól mutatja, hogy a literenkénti legalább 100 ft-os különbözet miatt is érdemes még mindig diesel autóval külföldre járni, vagy itt használni. Konkretizálva a dolgokat, az 1600 km-es utat a Swifttel annyiból tettem meg, mint utoljára a Puntóval egy 1150 km-es Francia utat. És ez csak az ide út volt. Ebből remélem már "lejön" hogy miért is vettem meg az új (nekem az legalábbis ) házi kedvencet. .Eme fenti kis bevezetőt követően rátérnék a lényegre.
Tehát a kicsi turbós motor elég szépen muzsikál, egyáltalán nem olyan erőtlen, mint amitől tartottam, amikor kipróbáláskor beültem a volán mögé, DE.....!
ilyen hosszú távon elég sok hegyet megmászol, mielőtt ideérsz. Nincs is ezzel semmi baj, soha nem kellett visszakapcsolnom amiatt, mert kevés lenne a nyomaték a verdában. Viszont ilyenkor láthatóan megugrik a pillanatnyi fogyi is, azaz tudható, hogy kell neki a kakaó.
Eme megfontolásból - és mert korábbiakból adódóan volt más márkával e téren tapasztalatom - arra a döntésre jutottam, hogy megajándékozom a picurt egy tisztességes, chiptuninggal. Nem, nem gagyi tuning boxra gondoltam, hanem normális, iparos munkára.
A beavatkozás után és előtt a következő értékek láthatóak alább:Tuning előtt:
Le: 69 (70 egyesek szerint) Nyomaték: 160 Nm (egyesek szerint 170)
Tuning után:
Le: 95, Nyomaték: 240 Nm
Látható tehát, hogy a dolog nem piskóta. Mindettől igazából egy rugalmasabb mozgást, kissé nagyobb robbanékonyságot előzésekkor, hegynek kisebb gázállást és összességében még a jelenleginél is kisebb fogyasztást várok. Mint írtam is fentebb, van benne már némi tapasztalatom, a többi ilyen jellegű beavatkozás minden esetben nagyjából ezt hozta.
Az egyetlen negatívum, amit eddig fel tudok róni, az a rövid ötös váltó. Több külföldi fórumban is utánaolvastam, és több mint valószínű, hogy ezt a Suzuki tudatosan így lőtte be, mert bizony egy hosszabb, hatos váltóval ez a kis vasaló simán menne két kilót. . Főleg egy lényegesen erősebb motorral.
Na jó, van egy másik negatívum is, nekem baromira nem ártana egy tempomat. Valaki említette, hogy ez utólag is megoldható, ha erről van valakinek pontos információja, kérem ne fogja vissza magát és akár privátban is írjon rám.
A kérdéseim egyike is az lenne, hogy tudomásom szerint ezt vagy ehhez nagyon hasonló motort a Fiat (is) pakolt kocsijaiba, azaz nem lehetne e valahogy megoldani erre egy hatos váltót, vagy a váltó áttételeket megnövelni emberi árakon belül?
Gyárilag 14"-os felnivel van szerelve, de már láttam 15"-os alufelnit is kimondottan ehhez a kocsihoz.
A másik kérdésem ezzel lenne kapcsolatos. Anno a Puntón a 13 és a 14" közt jelentős difi volt, konkrétan a 13"-os felnikkel 10km/-val kevesebbel mentem, mint a valóság, viszont a 14-es felnik felrakása után halál pontosan annyival megyek óra szerint, mint amit a GPS mutat. Tehát megugrott a menetsebességem is jó 10 km/h-val.
Ez elérhető a kis Szuzukival is esetleg a 15"-os felnik használatával és megfelelő gumival? Van ezzel kapcsolatban is valakinek tapasztalata?Az innentől kezdődő iromány már az extrém kategóriába tartozik.
Csak elmélkedés szintjén érdekelne egy szexi lefújószelep, sport légszűrő és esetleg még valami, amire még nem is gondoltam, de valaki esetleg 10 évvel előttem jár ebben. .
Minden segítséget megköszönök.
Geller[ Szerkesztve ]
-
dnelb
veterán
válasz Geller72 #28211 üzenetére
nem a felni mérettől függ a sebességérték pontossága, hanem hogy váltóméret e a gumi ahhoz a mérethez vagy nem. a puntodhoz valszeg nem volt. tempomatot, ha szépet akarsz akkor sx4 sedanról szoktak áttenni, kapcsoló minden, de van univerzális az olcsóbb. 15ben 185/60 kell. lefujoszelep nagyon raj lenne a 70 ló mellé, felejtsd el. mint a smoke and charmos hülyegyerekek, ha már nem megy legalább füstöljön a szarjuk. ne alázd meg magad szándékosan. chiptuningnak meg utána kell járnod mennyire bírja el a váltó, meg a cooler stb a nagyobb nyomatékot, nem ismerem a dízeleket. légszűrő is fölös, tisztogatni állandóan, cserébe semmit se hoz.. swift sportba szokták tenni a dízel sx4 5. fokozatát mert hosszabb, járj utána neked lehet e.
-
Geller72
veterán
Üdv.
Először is köszönöm a gyors reagálást. Mindazonáltal van néhány dolog, amiben minden jel szerint félreértettél.A gumiméretnél arra gondoltam, hogy a jelenlegi R14- 175/65-ös gumim helyett milyen gumiméret lenne az, amivel ha 15"-ra váltok, akkor már ettől megnövekedne a sebességem valamennyit? A Puntónál a méret azonos volt, mindössze annyi eltérés volt, hogy 13" helyett 14"-os felnin voltak ugyanazok a 175/65-ös gumik. .
De ugye sejthető, hogy itt is lenne egy kis növekedés, ha 15"-ra váltanék. Csupán érdeklődtem, hogy ez nagyjából itt mennyit eredményezhet önmagában?
"tempomatot, ha szépet akarsz akkor sx4 sedanról szoktak áttenni, kapcsoló minden, de van univerzális az olcsóbb."
-Na ez egy hasznos információ. . Kérdés, hogy belefér e abba az összegbe, amit a fenti kommentemmel felvázoltam, azaz normális áron ez kivitelezhető e? Ha lehetne, esetleg valós árakat kaphatnék ezzel kapcsolatban mindkét verzióra tekintettel?
"lefujoszelep nagyon raj lenne a 70 ló mellé, felejtsd el. mint a smoke and charmos hülyegyerekek, ha már nem megy legalább füstöljön a szarjuk. ne alázd meg magad szándékosan. chiptuningnak meg utána kell járnod mennyire bírja el a váltó, meg a cooler stb a nagyobb nyomatékot, nem ismerem a dízeleket."
-Ezzel most egy kicsit lelomboztál, főleg, hogy azt írtad, nem ismered a dieseleket. Végig azt hittem, hogy tisztát tapasztalatból írsz.
Mint írtam a lefújószelep tisztán poén lenne, jót röhögni néha, semmi más. Ami persze nem azonos azzal amire te gondolsz. Én nem egy "BUBUT" akarok beletenni. Szerintem itt félreértettél. No meg aztán azt gondolni, hogy csak ettől olajkályhává válik alapértelmezésben egy kocsi - hogy is mondjam...khm..ok, nem ismered a dieseleket. De akkor ne állíts ilyet pls. . Önmagában a szeleptől semmi ilyesmi nem következik.
És ahogy írtam is, nem a 70 ló mellé lenne, hanem a 95 mellé.. A tuningot is olyanra bízom, aki már természetesen nem kezdő ebben a szakmában. És mivel ehhez alapból az tartozik, hogy garancia, az nem csak arra vonatkozik jobb helyeken, hogy "garantálom, hogy jobb lesz, még ha le is baxxa a csövet" - hanem a garancia az arra is vonatkozik, hogy ha valami gebasz lenne utána. ;P Ahogy írtam is, ez nem egy szaros tuning box, ami kihazudja a jeladókról az összes infót azt ennyi, hanem egy optimalizált tuning.
"swift sportba szokták tenni a dízel sx4 5. fokozatát mert hosszabb, járj utána neked lehet e."
-Fura lenne, ha így lenne, de nem kizárt. Én komplett váltóban gondolkodtam első lépcsőben, ha lehetne inkább. A Puntóknak is van hatos váltója, ezzel az 1248 köbcentis motorral. Nem tudom, mennyire alakították át, hogy átrakható lenne e erre. .
Köszönöm a választ még egyszer. .
-
dnelb
veterán
válasz Geller72 #28213 üzenetére
tempomat :http://swiftklub.hu/?page=cikk&rovat=3&id=704
Arra értettem hogy a lefujoszelepnek is pont annyi értelme van egy ilyen gyenge autónál, mint a füstcsavar eltekeresnek, tehát semmi.
A gumimeret sebesseges dolognal megmondom őszintén nem értem mire gondolsz, azt hittem az óracsalasra, ha rossz a váltómeret.. de írtam, ha 15ot szeretnel akkor 185/60. Nincs dízelem és nem is lesz soha , 1.5osom volt amit most adtam el, és kov héten elvileg váltok SSSreamúgy alapvetően a problémáid forrása hogy 1600kmes utakra akarsz egy városi kisautót használni.. persze hogy rövid a váltója, városba lett tervezve, nem pályára. nem is értem hogy bírod, én már 300 kmes út után úgy éreztem mint akit agyonvertek...
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
Köszi a linket. Régi már, de ugyanitt találtam újabb megoldást.
"Arra értettem hogy a lefujoszelepnek is pont annyi értelme van egy ilyen gyenge autónál, mint a füstcsavar eltekeresnek, tehát semmi."
-Ez így ebben a formában nem igaz. . Nem olyan tuning jellege van, mint amire te gondolsz. És a szerepe sem az, hogy ezzel megnöveljen bármit is. Bármilyen turbós motorhoz lehet rakni. A szerepe az, hogy a gázelvételt követően ne töltse tovább, tehát túl a rendszert. Elveszed a gázt, a membrános szelep (mondjuk az elektromos gázpedál által leadott jellel együtt) leadja a drótot a rendszernek, hogy már nem kell a nyomás és nyitja a szelepet. Ha ez nem lenne, akkor a gázelvételt követően is megmaradna a turbónyomásod, mert a lapátok még pörögnek, de ugye mivel már nem kell ez felesleges is, és valamilyen szinten feleslegesen terheli a rendszert. A szelep kíméli a turbót (is). Lehet olyan szelepet is venni, ami nem "kifele" fúj, tehát akár nem is nagyon hallod hogy működik. Sőt, az újabb kocsiknál már eleve be is építik némelyikbe.
-
Kornel
veterán
válasz Geller72 #28218 üzenetére
Szerintem vidd el olyan helyre, ahol értenek is hozzá, itt a benzinmotorok az uralkodók, 99,99%
Lefujoszelep meg ha kéne, akkor gyárilag is raktak volna bele...
Költs inkább valtoolaj meg fekolaj cserére, amivel talán meghosszabbítothatod a kritikus alkatrészek élettartamát. -
watador600
senior tag
Nos, utána kérdezgettem ennek a záptojás szagnak, és többen arra tippelnek, hogy valahol szivárog a hűtőfolyadék, és annak van ilyen illata. Ami valamilyen szinten lehet igaz, mert pont a mai nap néztem meg a folyadékszinteket, minden király volt, kivéve a hűtőfolyadék, az éppen nem érte el a "low" szintet, egy ilyen "rece" szint hiányzik hozzá.
Ennek így van valóság alapja? Találkozott már valaki ilyennel?
Természetesen meglátogatom a szervizet, amint tudom, csak előtte szerettem volna informálódni, hogy mi lehet ez.
Köszi
Xiaomi 11T White / Opel Astra K 1.4T / LG C3 55"
-
Thome
addikt
Ez a hűtővíz számomra is érdekes... Fogyogat, fél év alatt belement 5-6 deci.
-
-
Thome
addikt
válasz Motion_Blur #28223 üzenetére
Nyet.
Akkor ez hengerfej, ha kornélkának igaza van.Következő lépés?
-
Kornel
veterán
válasz CoolBoy323 #28226 üzenetére
Kereskedésbe beadja, onnantól semmi felelőssége.
Persze el lehet kezdeni rendbe rakni, ha tényleg az a baja (mert amúgy lehet vizpumpa, vagy bármi, ahol elcsopog), akkor sose lesz vége, és rámegy az autó értékének a fele. -
xmad
őstag
2011 es swift el ami osztrak piacra keszult miert csak 66kw os a magyar pedig 69??
-
xmad
őstag
K12B 1.2 -es motorral rendelkező autója van itt valakinek?
olajból 5w30 vagy 0w20???
kinti szervízben 5w30 at raktak bele végig.. itthon pedig a 0w20 at mondják...
-
villifog
tag
Suzuki swift K12B motorhoz API SN miősítésű olaj kell.
Elsősorban a minősítés, másodsorban a viszkozitás a fontos.
Viszkozitás szerint 0W-20 és 5W-30 olaj is jó.
A gyári ECSTAR olajból csak a 0W-20 rendelkezik API SN minősítéssel,tehát csak ez a jó,
az 5W-30 API SM ,tehát nem jó.
Nem gyári olajból pl: Eneos létezik 0W-20 olajból kétféle.
ENEOS Premium Ultra 0W-20 API SN, ILSAC: GF-5, ez jó.
ENEOS Premium Ultra 0W-20 API SM ILSAC: GF-4,ez nem jó.
5W-30 ENEOS Sustina szintén jó. -
-
villifog
tag
K12B váltóhoz (suzuki gear oil 75W-80) hajtóműolaj,
kézi váltóhoz. API GL-4 minősítés. Könyv szerint.Suzuki hajtóműolaj ( váltóolaj ) minden kéziváltóval szerelt benzines modellhez. A diesel üzeműek esetében a szervízkönyv utasításai a mérvadóak.
Gyári szám: 990F0-22B21-036
Eredeti Suzuki hajtóműolaj.
Szintetikus 75w80-as viszkozitás
Csak 3 literes kiszerelésben.
Az ár 3 literre vonatkozik.
Amíg a készlet tart![ Szerkesztve ]