Új hozzászólás Aktív témák

  • Tom1939

    őstag

    válasz biker #25911 üzenetére

    Köszönöm a segítséged.

    Nem kávézom, de tiszta értelmes fejjel van egy véleményem.

    Ha a vészfék ok nélkül bekapcsol akkor remélhetőleg nem törik el semmim az övtől :) De utána kikapcsolom. Végleg (tehát nem menet közben, hanem ha elveszti bizalmam).

    Számomra alapvetően kétféle biztonsági berendezés van (és nem definició szerűen, csak az én nézőpontomból). A klasszikus passzív (biztonsági öv, megerősített karoszéria stb...). Ezeket nem piszkáljuk, használjuk stb. Szerintem ebben egyetértünk.

    A másik a mostanában teret nyerő aktív dolgok (vészfék asszisztens, holtsáv figyelő stb.). Ezek ha jól mükődnek szuper, de legyen meg a kikapcsolás lehetősége. Több olyan teszt van ahol ezek rossz mükődésére is van panasz (nem vitara!). Az iskola példa erre a pl szélben repülő falevélre/műanyagzacsira aktíválódó vészfék. Tehát az aktív rendszerek között vannak igenis rosszak. Ha jól mükődik nem fogom kikapcsolni.

    És elismerem hogy a jól mükődő aktív biztonsági rendszer nagy plusz (egy elsőbbséget meg nem adó másik fél által okozható balesettől megóvhat, nagyon is számíthat a reakcióidő különbség), az általad elkövetett önhibától is megvéd amit bárki bármikor elkövethet (nem tartottál elegendő követési távolságot).

    Ha vísit az nem zavar ha nem túl gyakran és nem komplet hülyeségkért teszi. 25 év vezetés alatt önhibás balaesetem nem volt . Követési távolságot mindig jócskán hagyok (melyben honfitársaim előszeretettel belehajtanak de ez már egy másik téma).

    Peace :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák