Új hozzászólás Aktív témák
-
-
batai15
félisten
válasz roberto211 #19153 üzenetére
Tényleg? Nekem azt mondták hogy csak 16v bírja el.
-
Thome
addikt
Na örömmámor, mikor megvettem, ellenőriztettem szerelővel semmi baja nem volt, most kigyulladt a check engine.. De semmi hibája nem volt, szóval vihetem ismerőshöz kiolvastatni a gépjárműt...
Már meg sem kérdem, hogy mire utalhat? Semmi rendellenes hang, nem rángat, semmi.
Vagy ez előjöhet random, esetleg ez általános a swifteknél?
2006 Swift II 1.3 GS 156.200km
[ Szerkesztve ]
-
Siriusb
veterán
válasz roberto211 #19161 üzenetére
Igen, én is ezzel az indoklással találkoztam mindenhol. Viszont lehet, hogy csak el van koszolódva, kormolódva az érzékelő. Egy lambda szonda meg bontottan sem olcsó mulatság, szóval szvsz 1-2 tank üzemanyagot megér a próba. Nálam bejött.
-
Kornel
veterán
no.
most mentem egy swift2-vel.
igazából utastere szerintem nem kisebb, mint az sx4-é, csomagtartója persze igen.
eléggé elgondolkoztam egy gs-en.
kérdés, hogy 1.3 vagy 1.5 -
Kornel
veterán
válasz roberto211 #19164 üzenetére
1.6 sport asszonynak nem tetszik...
pedig lehet beruháznék egyre
1.5 mennyivel eszik többet, mint az 1.3?
típushibák?
1.3-nak a nyelestengely csapágy... ki lehet azt szűrni valahogy?
1.5 elvileg nem érintett, ha jól tudom. -
roberto211
őstag
válasz Kornel #19165 üzenetére
Hat a mienk ugye automata ez pluszba radob meg kicsit így ilyen 6,8-7,5. Manualisnal gondolom olyan 6,2-6,5.
M13 ak érintettek az en tudtommal is ha jol tudom nyelestengelycsapagy ügyben.
Ha nagyon rossz mar a csapagy azt ugy is fogod hallani(1.3nal).
Kiszűrni meg ugy h megkérdezed a tulajt csereltette e.
Máshogy nem nagyon lehet sajna. Legalábbis most nem jut eszembe több minden
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
roberto211
őstag
-
batai15
félisten
válasz roberto211 #19173 üzenetére
csak az az 1.2 gyengébb mint a mostani 1.3 összességében. azzal lomhább lett a swift.
-
Kornel
veterán
válasz batai15 #19174 üzenetére
szerinted.
splash-em volt, 1.2 mocival vvt nélkül, 86 LE
12 sec a 0-100, semmivel nem lett lomhább, mint az 1.3, főleg a vvt-s 92 LE, mert az mar papiron is 11 sec...
cserébe 1 literrel kevesebbet kér, mint az 1.3mod: sőt... ha már a nyers adatoknál tartunk.
honnan is jön a kimutatható fogyasztáscsökkenés?
a k12b-nél a nagyobb furat/löket aránnyal sikerült elérni, hogy egyenletesebb legyen a nyomatékgörbe, ergo kisebb fordulaton rendelkezésre áll a max. nyomaték nagyja, ellenben a régi m13a-val, ahol pörgetni kell a mocit, hogy érdemi nyomatékod legyen.
tehát az alsó fordulatszám tartományban használhatóbb, élhetőbb lett.
ki lehet próbálni[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #19171 üzenetére
Az a baj a swiftbe nem szerelték azokat 1.5 motorokat amit az SX4-be. Ugyanis az lehet csak 99 le...
DE
itt egy kis comparison:
Kezdem a Swift 1.3, 1.5 motorokkal (ugye ezek mentek 2005-től)
1.3: 92Le/5800f, 116Nm/4200f (VVT-vel)
1.5: 102Le/5900f, 133Nm/4100f (VVT-vel)Sx4 (2006-tól)
1.5: 99Le/5600f, 133Nm/4100f (VVT Nélkül)
1.6: 107Le/5600f, 145Nm/4000f (VVT-vel)Sx4 (2009-től)
1.5: 112Le/6000f, 145Nm/4400f (VVT-vel)
1.6 120Le/6000f, 156Nm/4400f (VVT-vel, új vitara is ilyen)Szerintem ha a használhatóság/rugalmasság és nem mellesleg a fogyasztás a cél, akkor a Fordulatszám/Nyomaték összefüggéseket kell vizsgálni.
Mondjuk ez így nem túl objektív de legjobb párosítások: szerintem az 1.5 swift, és a 1.6 107lovas változat.
Egyébként gondolom hogy VVT széttolja azt a nyomatéktartományt ami használható, de azt hiszem hogy az euro6 elviszi azt a többletet amit pl a 120ló adna.
Az 1.3 azért bajos, mert 100 fölött széteszi a fejed.. itt persze nüansznyi különbségek vannak, csak nem mind1 hogy pl 130-nál mennyire kell taposni a gázpedált hogy tartsd a sebességet.
Mondjuk most én is sporólosra fogtam azt autópályán az sx4-et mert tele lett a tököm hogy most is 470 km-re tankoltam 37 litert, jo mondjuk az folyamatos 140, ráadásul a fedcomp sem sokat csalt , most fix 100-110 rögtön 5.5litert mutat
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
franc tudja
splash se volt rossz, csak túl magas és keskeny volt, de ugye a k12b szerintem elég jól sikerült motor lett.
swift-nél meg ugye akkor az 1.5 lehet jobb választás akkor már, csak az ugye ritka
új swift lenne a legjobb, de az meg egy vagyon még.na majd kiderül még
-
batai15
félisten
én annak örülnék hogy 1,3 maradna .
nem igazán csipázom az egyre kisebb bonyolultabb motorokat.
legközelebb jön a 3 hengeres 1,0 turbós . -
batai15
félisten
válasz roberto211 #19181 üzenetére
abból is az egyik henger le kapcsolható lesz nem ? 48 ló? hát aazzall még a régi 1.0 is többet tud. gondolom 50 max tábla lesz rajta.
[ Szerkesztve ]
-
roberto211
őstag
válasz batai15 #19182 üzenetére
Hát nem tudom. En nem ugy ismerem a Suzukit mint aki lomha ,fos motorokat gyártana
Biztos nem lesz olyan harapós mint pld regi stiftek de nem hiszem hogy forgalmi akadály lesz.Amúgy szebben fog járni mint a 3 hengeres stift
Állítólag addig csiszoltak,terveztek ,módosítottak a japan mérnökök amig nem lett szinte semmi rezonancia.
Tehat kiváncsi leszek ra bar először gondolom Indiába tolják a piacnak. Utana meg "átalakítják "valami európai verzsönre.En az uj swiftet várom ,hírek szerint turbós lesz. Illetve az IM-4 et.
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Kornel
veterán
minek turbo, amikor ott van az m16a?
na mind1.
egyébként az 1.2 teljesen élhető motor, csak hát az új swift aranyáron megy. -
batai15
félisten
válasz roberto211 #19183 üzenetére
ja turbós 1.0 ecoboost.
kell a halálnak a turbó. oda lesz a híres suzuki meg bízhatóság meg a szervíz költségek -
roberto211
őstag
válasz Kornel #19184 üzenetére
Mert ha megnézed akkor szinte mar minden le kipreseltek belőlük. Jo ,lehet h +10-15 öt tudnának de pld az m16a ami ugye 120 lovas(?) turbóval kijönne olyan 150 minimum.
De az is igaz. Több hibalehetőség több költség.
Bar lehet h a Suzuki kitálal turbora is valami mas "módszert " vagy nem tudom h tartós legyen.Batai: nem biztos ecoboost meg azert nem egy suzi motor
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Kornel
veterán
válasz roberto211 #19186 üzenetére
m16a 136 paci az swift sportban... az ujban.
siman benne van a 150 paci.
annyi meg hova nem eleg? -
roberto211
őstag
válasz Kornel #19187 üzenetére
Nekem 93 is eleg bőven nem erről van szo De meg 55 is nagyon neha kompromisszumokkal.
Csak ha ezt diktálja a " trend" szinte minden autógyártó tolja a turbokat akkor kénytelen gondolom a suzi is belekezdeni. Bar en sem örülök neki nagyon. Utálom azt a hangot mikor jönnek itt fel a turbos tdi k , fúj mint az állat akkora hangja van de sztem jobban nem megy emelkedőn meg azert valamilyen szinten szerintem
csalás. De lehet hülyén fogom felRange Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Doze
aktív tag
válasz batai15 #19189 üzenetére
Engem meggyőzött az 1.2 tsi, szerintem marhára kényelmes motor, és azt 210 Nm nagyon érződik rajta konkrétan majd kétszeres mint a sima szívónak. 2500-tól megvan az a húzás érzés, mint mondjuk az sx4-ben 4000-től.
Fogyasztásbeli különbség nincs, olyan mint egy 1.5 1.6 motor, de jóval autózhatóbb és azzal is lehet 5.5-6 liter környékén etetni.
A hátrány valóban a technika része, meg az élettartam. De ez csak nekünk fillérba*ó magyaroknak fontos. A 100k kilométerrel vitatkoznék, a németeknél már ezerszám futnak a tsi-k és mégsem dőlt össze a világ, és alapvetően lassacskán 7+ évesek az első kisköbcentis verdák. 200-250k-t azért elfutnak mindenféle hiba nélkül. Most gondolj bele, újonnan veszel egy ilyen verdát, kit érdek hogy 300k-nál szétpereg a motorja?? az 15 év kb, addig 2x összetöröd, eladod, lecseréled stb. De az viszont tuti, hogy a tsi-ből nem lesz import verda mint az 1.9Tdi-ből, 1 millió kilométerrel
-
Thome
addikt
válasz roberto211 #19161 üzenetére
Hát, remélem hogy nem, semmi olyan hibát nem produkál, nem rángat.
Ez működhet Swift 2-vel? Obd2 elm327 bt diag.
-
dnelb
veterán
Simán, nekem is van(vgate). Amúgy lehet nálad is a katalizátor halt meg
kornelka : az a 10 sec elég sok. Mértem egyszer 9.5öt , meg youtube is tele van vidikkel.. Bár nem tudom, lehet az enyém valami mókolt példány mert mentem már 200at vele(gps 197) +1 utassal, holott elvileg 185 a vége[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz Bandus99 #19195 üzenetére
Nem, vagyis, félig meddig
A lényeg az az hogy a motor 4400-as fordulatnál adja le a maximális forgatónyomatékát, viszont ez még önmagában nem jelent semmit. Ugyanis nem a maximális nyomaték a lényeg, hanem az hogy xy fordulatszámokon mennyire egyenletes a nyomaték leadása...
Képzeld el, hogy mondjuk lenne 156Nm pont 4400 fordulatszámon. de mondjuk 4000 és 4800-nál csak mondjuk 50nm lenne... ne tévesszen meg, ez csak egy feltételezés, (a fenti adatok fényében), de annál jobb, minél alacsonyabb fordulatszámokon már jelen van a forgatónyomaték. A pontos adatokat akkor tudnánk ha látnánk az összes motorról egy nyomatékgörbét.
Általában minél több nyomatékot sajtolnak ki egy szívó benzinesből, annál szűkebb az a fordulatszám tartomány amin lehet használni. (pl pont a versenymotorok ilyenek, mert ott pl kitalálják hogy 5000-7000 közt használják csak), de utcára nekünk az a lényeg, hogy a fordulatszám teljes tartományában, legyen elegendő nyomaték. A diesel autók, és a turbó benzinek ezért vannak előnyben, mert ott turbó van.
-
Thome
addikt
Én is arra tippelek, de nembaj, elmegy az anélkül is
Nagyon bízom benne hogy obd kompatibilis rendesen, mert nem találom a csatlakozót.
Itt kellene lennie (link), de nekem marghára nincs ott ilyen plusz levehető panel.Megtudod mondani, hol keressem, vagy egész alsó elemet szedjem le hogy hozzáférjek?
[ Szerkesztve ]
-
Thome
addikt
Na tárgytalan, kiolvastattam más módszerrel. 3 hibakód, nem jó előjel:
1170: Eeprom access error / memory error
1100: Lost communication with ecm / receiving error of bcm from ecm for specified time continuously
1101: Lost communication with tcm / receiving error of bcm from tcm for specified time continuouslyÖtletem nincs hogy mi merre kihez hova.