Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
Remelem a 2008 utani gs sx4 sedanokban mar minden benne van
-
roberto211
őstag
Voltam délelőtt a futóművesnél,beállítás céljából.
De aztan nem sikerült mert kiderült ,hogy a bal első lengőkarom lóg igy először kikell csereltetnem és csak utana tudja beállítani. Most elmentem Pesterzsébetre venni egyet ,5300 volt most nem telt jakopartsra 15ért aztan jovoheten megcsinaltatom. Utana futóműállítás ezalatt meg kell szerezni legalább 4lemezfelnit mert a futóműves is azt mondta h nagy valószínűséggel a felnit miatt.Tehat megint összejött minden megint csináltathatom. Kezd elegem lenni az egész kocsiból
Jövőre mindenképp lefogom cserélni vagy még idén valami fiatalabbra mert ugye 15 eves es sorba jönnek elő a dolgok. Es ugye örüljek h nem rohadt szét alul. Ha lenne ra pénzem legszívesebben vennék egy uj swiftet es 8-10 évig ellennek vele.
Tudom h nem nagy dolgok ezek meg nem 100 ezres tételek de akkor is idegesítő h öreg autonal mindig van valami.
Ha valakinek van regi swiftre elado lemezfelnije akkor dobjon mar egy privatot.
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Doze
aktív tag
válasz roberto211 #18904 üzenetére
Azt hiszed 5 év alatt nem lehet leamortizálni egy új autó futóművet? Dehogynem... főleg pesten, mivel mondtad hogy "hajtod" hát valamit valamiért. Persze régi autónál hatványozottan kibuknak a dolgok de átlagban jobban fogynak az alkatrészek
-
roberto211
őstag
Most mar nem hajtom .
Ma is letoltam egy 90-100km t vegyesen (pálya leginkabb ) 5.-be 110-120tempoval, kanyarodni is normálisan kanyargok mar lassan ,időbe váltok 3-3500nal tehat odafigyelek most mar.
Új autót is lelehet pusztítani nyilván de ha ennek a lengokarja kibírt 15 evet akkor újnak is gondolom 8-10evet kibír. Meg autót amúgy sem szoktam pusztítani. Az h nyomom neki jobb utakon az nem egyenlő azzal h lepusztitom. Amúgy foldutakon en se megyek 5-6km/h nal többet. Nagy katyunal meg megállok es ugy csúszok at lassan.
Ha meg 6 evet kibír hibamentesen az új és utana jönnek elő kissebb hibák már akkor megéri.
Ha lesz lehetőségem ra venni fogok egy szalonautót tuti.
Az a tervem év végéig megpróbálok összegyűjteni egy ignis v Swift II re. 2005-2007es. Régebbi autót tuti nem fogok venni.
2evig hajtom amig tartani fog a masik sulim utana meg veszek egy új stiftet vagy itt diferbe vagy valahol. Majd kiderül.
Amugy en nem tudom megérteni h akinek mindig van valami hiba az autójával vagy igy megy vele azt h nem zavarja. Engem ilyen "kissebb"dolgok is zavarnak es addig nem nyugszok amig nincs kész.
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
eddie17
addikt
válasz roberto211 #18906 üzenetére
Na akkor majd most nézz egy fogyasztást.
-
roberto211
őstag
válasz eddie17 #18907 üzenetére
Pont azt néztem h 2k ért tankoltam utana mentem 90km korul kb.
Ilyenkor mar rég az alsó vonal alatt lenne e betűnél. Most meg csak egy minimálisat ment le a mutató és e betu fölött vanHat nem olyan "élménydús" vezetni mikor 80körül tolom a 3.-at ,nem nagyon hallom a motor daráló hangját ,stb stb de hat valamit valamiert. Cserébe maradt meg benzinem
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Kornel
veterán
Azert 120k-t futott a splash tobbnyire pesten, legalabb 60-70%-ban, es a futomunek meg nem volt baja 6 evesen.
Ugy, hogy a kuplung mar halott volt.Mondjuk frankon ezert gondolkozok uj autoba (is), hiaba pesten futna, nalam meg mindig kibirna 150k km-t es 10 evet hibamentesen, max. fekbetet es tarcsa, illetve gyertya, olaj es szurok cserejevel...
Hiaba lenne olcsobb, hogy egy hasznaltban cserelgetnem a szilenteket meg ezt azt, de ott lenne az ideg, hogy mindig lenne vele ez az, igy meg csak hajtanam, amig elo nem jonnek a hibak, aztan meg menne a hahura[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #18909 üzenetére
Persze, egy suzuki 10 évig azért legyen hibamentes mind1 hol fut. Csak arra értettem ezt az egészet, hogyha valaki "úgy bánik vele" akkor azért 100ekm alatt is ki tud a futómű peregni alóla
Nekem egyik haverom volt anno ilyen csak sokkal durvább, 1x szarul is vezetett, 2x nem kímélte az autót, ha volt egy 15cm mély kátyú, látta is hogy ott van, nem érdekelte, fogta belehajtott. Mindig úgy indult, lassított hogy "hirtelen"... kereszteződésben alászedett kormánynál padló, rádobva a kuplungot stb.. Mivel az anyjáék vették neki az 1.2 fábiát, újonnan 70ekm korára teljesen le volt pusztulva a verda. Ő is vakszolgatta, meg úgymond törődött vele, de hát akkor is látszódott rajta (ja az előzőt frontálisan TK-ra törte)
Persze 1-2x megcsinálja az ember a fenti dolgokat, az belefér még.
-
roberto211
őstag
Mondjuk en a kátyúkat kerülöm. Ha nem kerülném szerintem valamelyik kerekem kitört volna mar vagy valami lett volna. Itt nem h 15centisek vannak. Neha van jóval mélyebb is. Ezért megyek inkabb foutakon általában ha meg kerülő akkor is. Ez az egyik ok ugye h nem akarom kiessen alolam, masik meg ugye ebbe azert meglehet érezni kátyúkat . Nagyobba belemesz beremeg az agyad is.
Elindulások résznél neha neha sajna en is ilyen vagyok/voltam... Es nem csak akkor ha "muszáj " volt. Nagyreszben ennek köszönhetem most a futomuallitast ... Lengokart azt nem tudom mert a gyári van meg benne.
Tehat most megcsinaltatom , beallitatom aztan relax lesz mert ez nem jo h a saját zsebemet húzza lefelé a faszsagaim..
Amúgy ezen kívül abszolút egyben van mindene . 2 ajtozsanert kell cserélnem es ennyi.
De mindenesetre nem költök mar ra semmi fölösleget amit valamelyik nap leírtam ide. Inkabb gyűjtök fiatalabbra mert akárhogy kímélem akárhogy nezem akkor is 15 eves es mindig lesz vele valami.
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Doze
aktív tag
válasz roberto211 #18912 üzenetére
Idővel rájön az ember, jobb ha kerüli az hülyeséget... jó most nem az élet tapasztalt "valaki" szól belőlem.
A mai napig én is úgy vagyok/voltam vele, néha kitaposom a belét az autónak, de szerintem ha meleg a motor, van benne jó olaj, és nem egyes tiltáson tolsz le 100 kilómétert, nem igazán lehet "kiütni" motort.
Viszont a váltót-kuplungot-futóművet gumikat lehet strapálni, végülis nincs olyan hogy nem javítható , de van egy határ amin nem érdemes átlépni, mert marha deficites lesz minden.
Az tuning is pont ilyen... egy kis fólia, ültetés, felni ok
De pl van a miskolci suzuki klubtól egy ismerősöm. Tényleg autóbuzi, új swiftre évi fél-3/4 millát simán elver. Új hangcucc optikai tuning, stb, de pl a múltkor büszkén mutogatta az általa egyébként újonnan vett "csoda" swiftet... hát a gumi belső futófelülete tükörre volt kopva, csapágyas volt a kerék, ha meg oldalba lökted kasznit fél percig billeget, mert olyan faszák voltak alatta a gátlók.Nekem már az érték ha gyári állapotban van az autó, nem csörög, nem csattog, halk a motor és minden 100%-os. Az az igazság ehhez is pénz kell szervizek formájában.. legutóbb pl: 4 db gyári iridium gyertya 21.000, olaj 10,000, váltó olaj szintén 10.000. a 3 szűrő, ott van hogy majd 50K.
-
Thome
addikt
válasz roberto211 #18889 üzenetére
Micsoda vita robbant ki az mp3 körül.
Ebben sajnos nincs mp3, de egyébként gs, s kedden papírozzuk, ez lett a befutó autó, remélem nem táncol vissza az eladó.
-
Doze
aktív tag
Mondjuk egyszer szétszednék egy hibás 1.3 váltót.... egyszerűen megöl a kíváncsiság hogy miért megy ki benne?
Azt mondják "alulméretezett" de szerintem más van a háttérben. Gépelemek I. c. tantárgy ami kb 150 éve változatlan.... van kb 3 db képlet amivel világosan ki lehet számolni/méretezni axiális/radiális terhelés függvényében a csapágyakat, 1000 üzemóra pontossággal. Inkább a használt csapágy minősége a ludas, amit ha egyszer kicserélnek valami jobb darabra akkor abbahagyja
-
nagyúr
válasz roberto211 #18934 üzenetére
Biztos epp egy honda vontatta
-
roberto211
őstag
válasz tboy93 #18935 üzenetére
Nem.
Ez szerintem egy 1.3 gti vagy 1.3 16v lehet az tud 200at menni ahogy hallottam. Gti 220at kb.
Mondjuk ide mar azert kell rendesen átépítés h ne repülj el 180nal.
Amúgy egy gti swiftet egy 1.4 Honda maximum hátulról latja a rendszámát.
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
nagyúr
válasz roberto211 #18936 üzenetére
de en 2x annyit utazok ugyanannyi benzinbol mint egy gti swift
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz roberto211 #18938 üzenetére
ez az egy amiben jo az 1.4
-
Warrriorrr
csendes tag
válasz roberto211 #18934 üzenetére
Bakon áll kerekek nélkül és úgy meghajtva.Haver is csinálta,ő csak 170ig pörgette.Te sem hiszed el ugye hogy még fényképezni is ráért miközben ezt megfutja...
-
roberto211
őstag
válasz Warrriorrr #18940 üzenetére
És ha pld rögzítette a kormányra a fényképezőt?
Amúgy ha épített gti rol van szo akkor elhiszem. Sokkal stabilabb mint a "gyári " Swift
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
meroly
veterán
Sziasztok!
1.0-s '99-es swift. Másfél éve volt olaj cserélve, de csak 9500km-t mentem, főként városban.
Esedékes már a csere?Impossible is nothing
-
Warrriorrr
csendes tag
válasz roberto211 #18941 üzenetére
Van benne valami...
Egyszer vezettem egy rossz állapotú rozsdás gti-t, alig lehetett úton tartani, rúdban nyomta a kék füstöt, de ment mint a disznó.
Milyen lehet egy jó...? -
roberto211
őstag
-
Kornel
veterán
Na megneztem egy sx4 sedant.
Az a bajom vele, hogy kicsi...
Persze ott a puttonya, de belulrol nem nagyobb mint egy swift.
Megneztem utana egy scrosst.
Tenyleg kategoria kulonbseg van koztuk. -
dudika10
veterán
válasz Kornel #18949 üzenetére
Az 5-6 éves SX4-ek (ami új korunkban szintén 4M körül voltak) érnek most 1.5-2M forintot.
Miből gondolod, hogy 10 év múlva az scross érni fog ennyit?Egy új scrosson mindenféleképpen többet buksz.
Sajnos statisztikai adatokat nem tudok, de valószínűsítem, hogy átlagosan magyar sofőr 10 év alatt szenved balesetet. Ha a másik a hibás és a biztosító fizet, a 10 éves scross árából sokkal többet veszítesz, mint a 16 éves sx4 árából.
Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.