Új hozzászólás Aktív témák
-
roberto211
őstag
válasz tboy93 #18050 üzenetére
Akkor jol gondoltam. Ok köszi. Hat meg van egy par ezer km em utána akkor 5w40et rakok bele. Sztem eneost.
Eddig 10w40 volt benne sztem de mentem mar vele olyan 4-5ezer km t 4ho alatt de semmit nem evett olajból.
Ha 1 litert enne 1000km alatt fel is gyújtanámRange Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Doze
aktív tag
válasz tboy93 #18050 üzenetére
+1
Annyit hozzátennék, hogy 0w20-as olaj nem mindig jó minden autóba, mondjuk speciel újabb Swiftbe szerintem már jó. A szivattyú/ kenési rendszer lehet kicsit más szisztémával működik, mint a régieken.
De 5w30-5w40-0w40 bárhol bármibe, csak legyen rajta a minősítés, API/ACEA. Nekem most: castrol edge fst 0w40 van benne
Az olajfogyasztás is viszonylagos, most hogy autópályán járok, észreveszem hogy kicsit fogy, és nem hiszem hogy a motor lenne kopott. Inkább a folyamatos 4000f/perc lehet az oka. Ez 15e km alatt a nívón olyan 1/3. (tehát nagyon kevés)
[ Szerkesztve ]
-
Tapipapi
tag
Sziasztok!
Bocsi az amatőr kérdésért, első autóm a jelenlegi 1.3-as 2001-es gyártású GLX Swift, nagyon szeretem, alig van benne 97.000 km. Bárhol máshol feltehetném a kérdést, mert nem feltétlen Suzukis kérdés, de olyan problémám van, hogy 75-80km/h tempó felett fékezésnél nagyon ráz az autó, ami pályán 130-140-es tempónál már inkább veszélyes. Mi lehet a probléma oka, tudna valaki pár tippel szolgálni? Gumim centíroztatva volt, alapból se nem húz se nem ráz, csak fékezésnél. Első tippem a tárcsa lenne.
Valaki? -
Noddy
senior tag
válasz Tapipapi #18055 üzenetére
Igen, a tárcsa és fékbetét csere kell neki. Nekem is ilyen volt és a csere után már teljesen simán fékeződött a gép (2002-es GLX, 130 ezerrel). Ha megnézed a tárcsa felszínét valószínűleg barázdás, lehet vállas is. Mikor volt utoljára cserélve a betét és tárcsa?
[ Szerkesztve ]
Jesus my savior, not my religion. - Jéghegy nem talál ibolyát.
-
Tapipapi
tag
53.ezernél vettem a kocsit, azóta tárcsa nem, a betét pedig 2-3000 km-rel ez előtt volt cserélve.
Megérné még simán tárcsát venni és majd össze kopik a betéttel normálisan vagy ne spóroljak és párban vegyem és tetessem be, maximum maradna a mostani betét tartalékban? Melyik javaslod? -
Noddy
senior tag
válasz Tapipapi #18057 üzenetére
Nekem egyszerre volt cserélve, mert a tárcsa is nagyon kopott volt már és a betét is. Így nekem most tökéletes, de lehet 2-3 ezer alatt nem nagyon kopott a betét és emiatt jó lehet, de ha a tárcsa nagyon belerondított a betétbe akkor lehet jobb együtt cserélni. A betét nem olyan drága, a tárcsa inkább, tehát a betéten én nem spórolnék.
[ Szerkesztve ]
Jesus my savior, not my religion. - Jéghegy nem talál ibolyát.
-
dioka7
senior tag
Valaki megtenné, hogy a vízhőfok jelzőnek a mutatóját lefényképezi, hogy milyen pozícióban áll, akkor amikor az autó le van állítva? (1. gen swift) Azért kellene, mert a nemrég vásárolt autómban nem megy fel fél állásig (ameddig kellene) a mutató üzemi hőfokon, pedig már termosztát is lett cserélve. A II. szerelő azt mondta, hogy Ő kiméregette hőmérővel a hőfokot és a termosztát jó, viszont a mutató hideg-meleg állásban is lejjebb van, mint kellene. Ezt szeretném leellenőrizni, de nincs a környezetemben több swift. Szóval a hideg állásról kellene egy kép. Előre is köszönöm!
-
Tigi
őstag
Sziasztok
Ma is voltam megnézni egy Swift-et és megint csak egy rakás hulladékot láttam.
A hirdetett km-re rá lehet dobni legalább még egy 100-ast, a motor ugyan szépen jár, de a légszűrőházban álló olaj az megrémisztett, az össze vissza tákolt kaszniról ne is beszéljünk.
Nagyon elhanyagolt autó ami a képeken megint csak nem látszik.
A "viszonteladó" nem volt jelen amikor néztük a kocsit ezért telefonon mondtam neki, hogy nem érdekel az autó.
Mire hazaértem, levitte a kocsi árát 40.000 forinttal.Soha nem fogok találni egy használható autót egy megbízható személytől.
Azt mondtam, hogy ne fütyülj!!!
-
sagesz93
addikt
Sajnállak(en egy 2004es fiat puntot vettem 2 hete, de nagyon nehéz volt jó autot találni 700ert) én most adtam el papamek 98as 5ajtos metál zöld 1.3 gl-uket, 300ert, ok vettek ujonnan, 120k km volt benne, összes papírja javítási számlája, küszöbök frissek stb. Annyi történt vele, hogy eladás előtt beletolattak és a jobb első sár védőt megnyomták...(erre adott a biztosító 60k-t) Természetesen meg se kellett hirdetni, egyik ismerősöm egyből ráugrott. Az öregek meg vettek egy sx4et , imádják
[ Szerkesztve ]
-
eddie17
addikt
Szeretnék a barátnőm szülinapjára egy motorháztető matricát. Ez egy régi álma.
Neki is régi swift van. Na most mekkora az ideális méret és hol érdemes nézelődni?
Azért nem valami 2 hétig tartó gagyit akarok, de nem is méregdrágán.
Van valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata?
Keresgettem a neten, de nem igazán tudom, hogy az jó bolt-e meg a méret sem mindegy.
Azt tudom mekkora a motorháztető, de mekkora állna jól rajta. -
-
Tigi
őstag
Reggel melóba menet megsasolok egy 5 ajtós 1.0-es 2001-es Swift-et.
Szorítsatok.Azt mondtam, hogy ne fütyülj!!!
-
dioka7
senior tag
válasz negroo #18085 üzenetére
Hát nem tudom. Nem vagyok autószerelő, de azt biztosan tudom, hogy az autó üzemmeleg hőmérsékletének, télen-nyáron ugyanannyinak kell lennie (amit a mutató mutat). Dobozok, meg mindenféle kókány megoldások nélkül. Tehát ott valami nem kerek. Én megnézetném a termosztátot. Valaki írta a melegvizes megoldást, na annak én nem mernék nekifogni, már csak azért sem, mert azt sem tudom hol van a termosztát. Viszont azt azért tudom, hogy hogyan kell működnie. Régebben használtam egy (céges) diesel peugeot-t 3 évig, és az csinálta azt a nálam töltött második telén, hogy nem melegedett fel, vagyis hosszú távon (nagy tempónál) felmelegedett, de ahogy megálltam (pl. egy lámpa miatt) le is hűlt. Termosztát csere volt, és olyan lett mint első télen, utána már nem hűlt vissza. De ugye azt tudni kell, hogy a diesel autók hővesztesége jóval kisebb, úgyhogy benzinesnél ugyanezt a jelenséget nem lehet megfigyelni! Szerintem nálad is ez lesz a gond. Én megnézetném, bár most a nyári (melegebb) időszakban nem lesz semmi gond, de télen nem mindegy a motornak, hogy meleg-e, vagy sem.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Azért azt ne felejtsük el, hogy a motor még korántsem üzem meleg, amikor a víz mutatója beáll már 2-3 km után. Van a motorban olaj is, ami jóval később éri el az üzemi hőmérsékletét.
-
himpulator
tag
Szia! Sok sikert! Sztem ne aggódj. Én a múlt hónapban cserèltem le a 23 éves Suzukimat egy tízen évesre ('98 asra a keret nem volt túl magas). 12 dbot néztem meg (eddig szàmoltam, de volt még egy pàr) és még a gyújtást se adtam rá egyikre se. Volt akinek a feje nem volt szimpatikus, kereskedők, nepperek minden... és akkor egy pénteki napon a tulaj (80 éves néni) unokája feltette a mami félve őrzött garázsban tartott 1.0 ását gyàri állapotban . Felnire szelt téli nyári gumival hoztam el +egy kis alku + teli tank 4 hónapja műszakizott. Azt mondom várni kell és 2x is gondold meg, ha valami nem stimmel tudni kell ott hagyni, előbb-utóbb jön egy jó vétel!
[ Szerkesztve ]
-
Pikkolo^^
addikt
válasz LuckyL #18041 üzenetére
Én ma voltam vezeti és nagyon tetszett. Az egész autó kezelése nagyon könnyedd, parkolókamera elsőre kicsit furcsa volt, a kijelző elbírt volna egy clearblack kijelzőt, szépen tud tükröződni.
A kereskedésbe ahol voltam azt mondták, hogy a GL+ felszereltség szállítása jelenleg 4-5 hónap! Amit legyártanak viszik exportra, legalább pörögnek a magyar alkatrész beszállítók
[ Szerkesztve ]
-
Tigi
őstag
válasz himpulator #18094 üzenetére
Köszi.
Egyébként reggel megnéztem az autót amit írtam tegnap.
Ez az első szimpatikus eladó (középkorú hölgy) több mint 2 hónapja mióta autót keresek.
Igaz, hogy nem garázsban tartott az autó, de nem is írta, hogy az, 14 éves a kocsi ebből az utóbbi 13-at nála töltötte és csak arra használja, hogy a 3 percre lévő vasútállomásra elmegy reggel és este haza.
310-ért hirdeti, de mivel nem akarok többet megnézni így 290-ért elhozom.
Nyilván vannak hibái (pl. jobb küszöb cserés lesz, gumik szintúgy), de az alapvető dolgokat így is úgy is meg kell csinálni rajta.
Egyébként egy 5 ajtós metálbordó 1.0 limitált GLX-ről van szó valós 82.000 km-el és elég jó felszereltséggel:
2 lufi, villanyablak, villanytükör, centrálzár, szervokormány, színre fújt tükrök, alufelni, stb.
Azt is elmondta, hogy 1.5 éve enyhén sérült az eleje, de azt megcsinálták és kapott egy bontott hűtőt és rendbe rakták a lököst is és a kereszt merevítőt is.Ha minden igaz akkor csütörtökön elhozzuk.
[ Szerkesztve ]
Azt mondtam, hogy ne fütyülj!!!