Új hozzászólás Aktív témák
-
MODERÁTOR
-
lolka1980
aktív tag
Szia!
Egyszer láttam a tv-ben egy erről a témáról szóló filmet.
Ott beszélgettek riasztós emberkékkel,tolvajokkal biztosítósokkal,tulajokkal szóval mindazokkal akik szerepet játszhatnak a dologban.A végeredmény az lett,hogy tuti lophatatlan autó nem létezik,csak olyan amit nem éri meg ellopni!
Tehát te nehezítheted a tolvaj dolgát akkor sem biztos,hogy nem éri meg neki
Mihelyst van olyan "ember" aki fizet eleget az autódért akkor rögtön viszik is legyen benne akármi még a kamerás megfigyelés sem akadály.Vagyis tedd az autódat minél "értéktelenebbé" különböző védelmekkel.
Drukkolok,hogy minél hamarabb előkerüljön.Elég szomorú,hogy ilyen létezik
Rendszám,szín?
[ Szerkesztve ]
-
Bandus99
őstag
válasz lolka1980 #17552 üzenetére
Sosem írják le az ellopott autóról, hogy honnan mikor loptak el, (pl éjszaka a garazsból, v. Nappal a bevásárlóközpont parkolóból vagy azt, hogy onnan vittek el ahol naponta parkol esetleg nyaralás alatt teljesen idegen helyrol) ill. Azt sem, hogy éppen miféle védelem volt az autón. Tudom az autó tulajan már nem segít ez az infó, de másoknak hasznos lehet.
Tudom nem ide tartozik de ugyanígy mikor van egy hír hogy szenmonoxid mérgezes, akkor se mondják el sose a részleteket, hogy pl konvektor volt vagy központi gazkazan stb stb.
[ Szerkesztve ]
Van me'g ve'r a koffeinkeringe'semben
-
Kornel
veterán
válasz hódmaci #17550 üzenetére
igazat kell neked adjak, eddig suzukim volt 3 egymás után, mindig keveseltem a tapadást és az útfekvést, próbálkoztam szélesebb, de váltóméretű gumikkal, de nem lett az igazi.
most off autóm van, de 1,6 tonna, úgy tapad az úthoz, mintha oda lenne ragasztva.
na meg a hátsó multilink felfüggesztés, és a 205 széles gumik se rosszak -
Kornel
veterán
válasz Mercutio_ #17555 üzenetére
számít, de a súly is számít.
komplex dolog, amibe sokan azt hiszik, hogy házilag belepiszkálnak, és jobbat találnak ki, mint a gyár, pedig legtöbbször nem.
ott kezdődik, hogy nem mindegy milyen a felfüggesztés, és a súlypont.
utána ott van a gumi szélessége, meg persze a rugózatlan tömeg, amit sokan nem is tudnak mit jelent, nem hogy figyelembe vennék... pedig mind gyorsításkor, mind fékezéskor beleszól, hogy mekkora a felni és a gumi együttes tömege.csak arra akartam rávilágítani, hogy egy régi swifttől vagy egy wagonR-től ne várja senki, hogy verseny-és/vagy középkategóriás autó legyen, főleg nem kompromisszumok nélkül. ráraksz egy 15-ös felnit egyrégi swiftre, jó eséllyel jól megnöveled a rugózatlan tömeget (hacsak nem költesz el 100+ ezret valóban könnyűfém felnikre), és arra jó lesz, ha legalább nem gyorsul az autó, de legalább a fékút is hosszabb lesz, hogy azért a halálfélelem megmaradjon benne
a gyárinál sokkal szélesebb gumit felrakva rá pedig szintén rontja majd a menetdinamikát, illetve a futómű geometria se ehhez lett kitalálva, hamarabb tönkre fognak menni a futómű alkatrészei.
ahogy a wrc-knél is havas pályán szokás vékonyabb gumit felrakni azon okból, hogy pl. havon jobb tapadás érhető el a keskenyebb gumival, mert kisebb felületen a kocsi tömege nagyobb erőt fejt ki a talaja, ezáltal jobb lesz a tapadás, persze ez leginkább hóban, és esetleg határhelyzetekben jelentkezik, de hidd el, hogy egy 7-800 kg-os és egy 1500-1600 kg-os autónál érezni a tömege által kifejtett tapadáskülönbséget is. -
Mercutio_
félisten
-
Kornel
veterán
válasz Mercutio_ #17558 üzenetére
én csak arra próbáltam meg utalni, hogy ezek nagyon összetett dolgok.
amivel biztos segíthetsz, ha a rugózatlan tömeget csökkented, de ez általában kisebb vagyonba kerül, egy szett jó felni inkább 200k, mint 100k.
emellett azzal se lehet nagyon mellélőni, hogy a gyárinál egyel szélesebb, de váltóméretű gumit rakunk a kocsira. -
Doze
aktív tag
válasz F_Zolee #17556 üzenetére
Veszel egy öhlins gátlót esetleg D2 racingot, komplett rugó/gátló szett.... veszel még egy Ferodo DS sport betéteket, vagy EBC-t... goodridge fékcsöveket. És kb kapsz egy olyan autót, ami bármilyen közép/felső kategóriás autót odaver , persze ha csak van félmilliód... egyébként a gumi/felni variálás szép is meg jó is, de érdemien nem változtat a dolgokon. Meg persze van egy határ, amit a merev tengely képvisel... A gumi szélesség nem igazán számít... a gyári valahol ott van ahol kell, de a nyomtávnövelő is sokat segít (persze ha nem kell kivágni a sárvédőből )
Amúgy ami tényleg meghatározza a dolgokat tényleg az állítható gátlók, még ha nem is olyan márkásak, de azért a kerékdőlést, be/ki rugózást, keménységet/magasságot, stb mindent lehet rajta állítgatni, csak ehhez nem árt némi tapasztalat. Akinek kb nem az autó értékével vetekszik a gátló ára, annak nem lehet annyira rosz választás, mert ezeket mind fel lehet újítani, stb. Tehát kb örök élet, ha csak nem töröd ki valahol a kereket
Ha jót akarsz, akkor veszel valami jobb gumit is kész, a többi beavatkozás már igen költséges... bár nagy változást hoz
-
roberto211
őstag
válasz Kornel #17557 üzenetére
Pedig en is nyáron terveztem ra szélesebb -nagyobb gumikat ra rakni. Felnivel egyutt.
Amúgy ez a halálfélelem dolog nem tudom honnan jött komolyan nekem nem régota van swiftem , ezres , 2000 évjárat GLS ,3ajtos nem nyugdíjas tempóba nyomom hanem oda szoktam lepni neki rendesen de egyszer nem volt halálfélelem. Ja de. Egyszer para volt mikor M7 esen előztem egy meganet,es a legbelsőből kikellett mennem a legszélsőbe(kijárat , Erdre jöttem vissza ) es párszáz méterem volt ,hogy kijárat elott lelassitsak 140 ről 40-50koze.
Előre van állítva a fekero mert ugye gyárilag is alulmeretezett volt a fék és autószerelő előre állította a nagyobb fékerőt , es éreztem ahogy 140rol vissza 40-50ig dől előre a kasztni hátul emelkedett fel. Itt se volt halalfelelmem de para volt az biztos.
De 140nel se volt halálfélelmem,lejtőn mentem 150el de itt mar lassitottam mert régi szar gumi van rajta es rázott eléggé.
120-30 között Van az ideális tempó neki.
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
F_Zolee
veterán
Huh, ennyire nem is akarok én ebbe belemenni. Többe lenne, mint az autó értéke.
Csak szimplán szélesebb gumit akarok a gyári virslinél. De megállok a 165-nél úgyis, az is valami. Azért kérdeztem, mert kiöregszik már a jelenlegi gumi aztán gondoltam lehet kicsit esztétikusabbat is feltenni...
Na meg lehet jövőre lecserélem úgyis a verdát, hova költsek már rá ennyit? -
Kornel
veterán
Ez kb. így van, amit írtál, hogy a merev tengely egy kategóriát képvisel, az írja le legjobban, hogy mit lehet kihozni egy ilyen autóból.
Sose lesz olyan úttartása, mint egy multilink-esnek, úgy, hogy közben még nem rázná ki a fogadból a tömést, tehát a rugózása is megmaradna. -
Doze
aktív tag
válasz Kornel #17568 üzenetére
Itt már nem a komfort a lényeg ... De tudtommal valamelyik Első szériás focusnak volt valami jóféle futóműve. Ami nem azért meglepő mert olyan nem volt, csak olyan kategóriában nem gyakori.
Egyébként ahogy haladunk fölfelé árban egyre jobbak a futóművek. Bár az utóbbi időben azért észrevettem, hogy a VAG csoport elég fukar. Tehát a4 vagy octávia esetleg passat esetében is kb 10 milla környékén van multilink hátra. Általában 180 paci fölött, pedig nem csak az számít, maga a kényelem is sokat számítana...
-
Kornel
veterán
focus is multilink ha jól tudom, de lehet tévedek... a mondeoba már tuti az van.
persze a javítása sokba lehet, ha eljön az idő, de cserébe sokkal kényelmesebb, és sokkal jobban tapad, sokkal jobban ott van az úton. a VAG is spórol ezen tényleg, octavia nem kapja meg ezeket, a passat viszont igen, de az már egy vagyon ugye újan is, meg használtan is.
szerintem az új suzukiknál már illene valami hasonló komfortot bevezetni, mert ebből a merev hátsó tengelyes dologból nem sokáig fognak megélni, az s cross is elég drága ahhoz, hogy az ilyen urizálások beleférjenek már szerintem... annyiért vesz az ember egy c max-ot/focus kombit, ami ugyanolyan nagy, cserébe meg jobb a futóműve. -
roberto211
őstag
válasz Mercutio_ #17571 üzenetére
Nem tudom de én ezerszer inkább vennék s-crosst, mint valamilyen fordot.... Nekem nem jönnek be nem tudom miért van ez a hatalmas fordimádat.. Persze, mindenki azt szereti ami van neki de nem csak az a autómárka létezik a földön..szvsz..
S-cross szerintem stílusosabb kívülről mint egy cmax v focus kombi(ha már kombi) ..
De ugye mindenki azt vesz meg azt mond amit akar csak.......
Amúgy szerintem nincs 4 millióért új c max, gonodlom használtan igen de erre az volt a válasz múltkor, hogy a gl felszereltségű scross ami ugye 4m az olyan szintű mint a lada meg fapados.
Kíváncsiságképpen megnéztem mivan a gl be hát nem hinném,hogy annyira fapados lenne..
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Kornel
veterán
válasz Mercutio_ #17571 üzenetére
Ez szerintem uj, es annyi kb.
Igaz nem olyan magas, de az s cross is max.divatterepjaro, terepre edes keves...Roberto: en is vennek suzukit, ha haladnanak a korral, es mondjuk egy korszeru futomuvet tudnanak a kocsik ala pakolni, amit mas mar 98-ban megtett ebben a kategoriaban.
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
Na ezen azért bekaksizok... így vegyél új autót... gratula.
-
Doze
aktív tag
válasz E.Kaufmann #17575 üzenetére
Hát ha jól látom egybe van építve a kerékaggyal ... Renault megoldás, ahogy rákerestem...
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #17573 üzenetére
Az a baj nem csak a suzuki csinálja ezt. Mert nagyobb/jobb gyártók is hajlanak az efféle spúrságra. Egyébként konkrétan van egy pár változat amit merev tengelynek szokás becézni, de speciel az ignis/Sx4 közt is van bőven különbség. A hátsó híd efféle alkalmazását inkább mondanám átlagosnak, a multi linket meg ritkának...
-
t1
addikt
válasz E.Kaufmann #17579 üzenetére
Gondolom az ára sem baráti, illetve nem biztos, hogy egy idejű lenne az élettartamuk, nekem gyári első kerékcsapágyak vannak ( 175.000km) de a 3. szett féktárcsa fog felmenni idén...
-
biker
nagyúr
fos renault hátsó tárcsa, 1 pár, csapággyal és abs jeladóval együtt, kb 75e ft volt a scenicre, + 18e a fékbetétek, elől ugyanez 25e+15e Ft, ehhez képest a wr+-on 25e ft munkadíjjal együtt a 2 tárcsa+betét és a két dob+betét csere
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Anulu79
addikt
Üdvözlet, csókolom!
Erről első ránézésre van véleményetek? Van még mellette másik 2db kinézett Suzuki de ez a legolcsóbb.
-
roberto211
őstag
válasz Anulu79 #17586 üzenetére
1.6 manager gx sedan 350ert? Haaat. Szerintem ha nincs nagyon messze egy nézést megér de kicsit ár alatt van a felszereltségi szint miatt meg az miatt h 1.6sedanokat nem nagyon szoktak ennyiért árulni.
En decemberben vettem a 3ajtos GLS 1.0 swiftemet 400k ert es meg egy kicsit erre is kellett költeni. (Akksi,kötelezők ugye meg 2 gombfej,1gumiharang plusz egy futómű állítás meg egy ülés"erősítés". )
De ha nincs messze toled akkor nézd meg mindenképp.
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
mdk01
addikt
Ha kiszakadt az ülés a könyök részen ott ahol ülök be akkor mit lehet csinálni?
Néztem neten, de nem igazán lehet kapni ugyan olyan ülést.
Valakinek van erről valami infója? -
Anulu79
addikt
válasz roberto211 #17591 üzenetére
100 km-re van. Még nézelődök mert van közelebb is amit kinéztem. Igaz az "csak" 1.3-as és nem sedan. Neked milyen az 1.0-es? Nem túl gyenge? Azért kérdezem mert van egy ilyen is kinézve vésztartaléknak.
-
roberto211
őstag
válasz Anulu79 #17594 üzenetére
Nekem ugye ezaz első autom tehat túl sok viszonyítási alapom nincs de hozza a jól megszokott Suzuki porggosseget en is azt hittem nem fog menni az ezres meg alig stb de jo lesz mondom kezdesnek legalabb nem lesz kedvem meg néha sem baromkodni .Rosszul hittem . Végsebessége olyan 125-150kozott van de gyorsulásra ilEn 80-90ig szvsz elég jo motorjahoz képest. Ha az ember tapossa akkor lehet vele " jatszadozni" is de gyengének nem érzem.
Gazreakcioja meg ahogy észrevettem jobb a suzimnak mint az anyám 1.6os renaultjanak.
Tegnap elott 3 an ültünk benne de meg igy is ment rendesen.
Tehat en abszolút nem bántam meg h ezrest vettem. Néha szoktak nézni autósok h ,hogy a picsbe tudok ilyen gyorsan elindulni kiporgetes nélkül meg hogy bírom meg előzni a kb 1.4-1.6os nemet/francia /olasz társakat de jó nézni ilyenkor az arcokat
Pörgetni szabad meg kell is mintha igényelné sztem de ésszel es nem lesz vele gondod.
Tehat en megvagyok vele elégedve pedig néha szoktam hajtani rendesen.
Egyedul végsebessége nem jo de ha nem akarsz 140 fölött menni nagyon akkor ez se rossz. Nekem a Max 150volt vele kis lejtőn.
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
tboldi
nagyúr
válasz Anulu79 #17594 üzenetére
Városi használat közben - hála a rövid váltóáttételnek - egész fürge tud lenni az ezredes. Viszont városon kívül hamar kifogy, kb. 90-100-as utazót lehet vele tartani, de akkor már sokat pörög a motor, hangos és a fogyasztás is megnő. Ha csak városba kell, akkor jó lehet ez is, de én is inkább min. 1.3-ast keresnék.
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz tboldi #17597 üzenetére
Nem tudom 1.3-as váltóval hogyan muzsikálna az ezredes , bár az 1.3 as is nehezen gyorsul vele, viszont marha spórolós. Azt tudom hogy az 1.3 86 lovas verdák viszont marha jók.
Egyébként személy szerint még mindig 1.6-os váltó 5-ös fogaskerékre vadászok.... most hogy megvettem a megyei matricát marha jól jönne... mert gps szerint 135-nél kereken 4000-et prörög a motor (sx4), a másik fogassal csak 3600 lenne, ami szó szerint literben mérhető, fogyi szempontjából. Az meg a másik dolog, hogy kb autópályán 4000 körül ötösben, padlógázra elég vehemensen gyorsul, szerintem teljesen felesleges. Inkább beáldozom, és visszalökök egyet ha kell...
Új hozzászólás Aktív témák
- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- Villanyszerelés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Melyik tápegységet vegyem?
- Sorozatok
- Le Mans Ultimate
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- iPhone topik
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- További aktív témák...
- Philips Hue Devote fehér függesztett csillár + White Ambiance izzó
- SmartThings Multipurpose Sensor, kontakt, hőmérséklet és vibráció érzékelő, Zigbee kompatibilis
- WiFi + RF433 smart fali kapcsoló 1 csatornás villanykapcsoló (csak fázis, vagy fázis+nulla kötéssel)
- Bontatlan HOBOT 298 ablaktisztító robot
- Hyundai DTB656DG8 6 terítékes mosogatógép