Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Jorus

    nagyúr

    válasz Parci #46 üzenetére

    Elvileg váltóméret, legalábbis +-2.5%-on belül van az átmérő csökkenése a gyári ajánlotthoz képest, ami 205/55R16-tól 215/45R18-ig sokféle lehet, de szinte minden gyűjteményes oldal a 225/55R17-et írja "gyári" méretként.
    Az általad írt felni+gumi párossal az autó több mint fél centivel alacsonyabban lesz, a sebességmérő közel 2 kmh-t fog csalni lefelé. A régebbi, 2000 előtti OBK-kat szerelték ilyen gumikkal, egy 4th gen elég furán hatna ilyen pici kerekekkel szerintem.

    Aki sokat viszi terepre, a ballonosabb, /60-as 16-ost szokta használni. A keskenyebb gumi télen jobban jön, ahogy Qru is írta, de mondjuk a 205-ös azért nem olyan keskeny. Passaton az van, és nem tűnik keskenynek, pedig az szélesebb kaszni, mint a Subi. A magasabb oldalfalú, kisebb átmérőjű gumik plusz centiket adnak hozzá a hasznos rugóutakhoz, növelik a komfortérzetet, jobban gyorsíthatók, és összetettebb terepviszonyok között kényelmesebbek. Cserébe jó tapadásnál, gyors kanyarokban "taknyos", kenődő fílingjük van, ahogy az oldalfal próbálja megtartani az autó tömegét kanyarokban.

    Szentem /60 R16-ban érdemes gondokodni, a 15-ös elég extrém lenne (és nem is szerepel a manualban - ami persze nem szentírás).

    Én szerencsére kaptam két szett 225/55R17-es prémium gumit az autóhoz, egyet télre, egyet nyárra, ez így magában vagy 400k.

    A termosztát szentem nálam rendben működik, ha letekerem 18-19 fokra, határozottan hűvös lesz az autóban, 22 fokon normális (itt szokott állni), 24-25 fokon meg szauna van már. :)

    Ma nyomtam egy 7.2-es tripet 90 kmh-val, tempomattal. :D

    [ Szerkesztve ]

    ''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

Új hozzászólás Aktív témák