Új hozzászólás Aktív témák
-
csery
tag
NVIDIA SLI®:
2004.-ben debütált az NVIDIA saját fejlesztésű SLI (Scalable Link Interface) megnevezésű technológiája, amely két videokártya összekapcsolását és teljesítményük összeadását teszi lehetővé.
Az NVIDIA-féle SLI lényegében a PCI Express busz mellékterméke volt – létrejött, mert lehetősége volt létrejönni. A PCI Express architektúra lehetővé tette, hogy az egyes PCI Express sávokat tetszőlegesen vezessük el az x1, x2, x4, x8 és x16-os foglalatokig. Az NVIDIA nForce4 Ultra lapkakészlet alapvetően 16 PCI Express sávot engedélyezett a VGA számára, ám ezt az architektúra rugalmasságának köszönhetően 1x16 vagy 2x8-as felállásban is megvalósíthatták az alaplapgyártók.
Az NVIDIA már az NV40 tervezésekor gondolt az SLI lehetőségére, a GPU-nak volt egy területe, amely lehetővé tette az egyik GPU számára, hogy egy másikkal kommunikáljon és megossza a feladatokat kettejük között. Tehát egy hozzávaló lapkakészlettel, „néhány” tranzisztorral, és egy felkészített meghajtóprogrammal lehetővé vált két GPU erejének egyesítése. De vajon 1 + 1 = 2? Csak attól függ, hogy a GPU-k között hogyan oszlanak meg a feladatok. Lássuk, hogy az NVIDIA hogyan oldotta meg ennek megvalósítását.
A 3dfx bekebelezésével a 3dfx-féle SLI-technológia is az NVIDIA tulajdonába került, ám az SLI az NVIDIA olvasatában nem azt a bizonyos Scanline Interleaving-et jelentette. A 3dfx-féle Scanline Interleaving metódus keretein belül az egyes videokártyák a képernyőn megjelenő képkocka egyes sorainak megjelenítéséért felelősek, vagyis az első kártya a páratlan, míg a második kártya a páros sorokat számolja ki. Az SLI névre az NVIDIA-nak csak marketingszempontokból volt szüksége, akkoriban sokaknak a két GPU összekapcsolásából eredő teljesítmény jutott eszébe az SLI-ről, márpedig ez elég volt ahhoz, hogy felkeltse a figyelmet, és jó időre a középpontba állítsa az NVIDIA megoldását.
Az NVIDIA féle Scalable Link Interface ettől eltérő módo(ko)n növeli a teljesítményt. Az első módszer a split-frame rendering (SFR) névre hallgat. Ez esetben mindkét kártya a végső képkocka egy-egy részét rendereli, a választóvonal horizontális. Az első kártya, mely a „vezérkártya” (az első PCI Express foglalatba került) rendereli le a képernyő felső területét, míg a második felelős a képernyő alsó területéért. Ez a megoldás terhelésfüggő, tehát a kártyák a munkán osztoznak meg 50-50 %-ban, a renderelnivaló képkocka komplexitásától függően.
A régi és az új többutas SLI: régen az SFR AFR-je, most szimplán AFR
A második módszer az alternate frame rendering (AFR) névre hallgat, az SFR-nél megismert módszernél jóval egyszerűbb módon történik a képkockák kiszámítása, ugyanis nincs terhelésfüggő megosztás. Az AFR esetében az egyes frame-eket a GPU-k felváltva számolják ki, tehát például az első kártya felelős a páratlan, a második pedig a páros frame-ek kiszámolásáért. Ez a mód bizonyos szintű késleltetést eredményez, hiszen előfordulhat, hogy a processzor által a videokártyák felé küldött, egymás utáni frame-eket az egyik GPU gyorsabban számolja ki, mint a másik. Ez csak azokban az esetekben fordulhat elő, amikor a megjelenítendő képkockák sorozatában hirtelen komplexitásváltozás történik, ekkor előfordulhat bizonyos mértékű késlekedés a játékos által elvégzett mozgás (billentyű vagy egérkombináció) és a képernyőn megjelenő frame között.
Quad SLI® - Végy négy számolóegységet....
Mint tudjuk, a klasszikus SLI alapvetően csak két módot ismer a képkocka kiszámolására. A már említett AFR ugyanúgy működik, ahogyan az AMD kártyáinál. A másik az SFR, azaz Split-frame Rendering mód, amikor is a megjelenítendő képkocka komplexitásától függően a GPU-k a frame csak egyes részeit számolják ki (pl. GPU1 felső 40 %, GPU2 alsó 60 %), ezzel növelhető a GPU-k kihasználtsága. A GeForce 7950 GX2-esre épülő Quad SLI kiépítés egy úgynevezett AFR of SFR (bal kép), azaz az SFR AFR-je módban számolt, ami azt jelenti, hogy a két videokártya egy-egy képkockát (AFR) számolt ki SFR módban (2 GPU). Okos ötlet, csak a megvalósítás nem ért célt.
Erre az NVIDIA is rájött, és a GeForce 9800-ra épülő három- vagy négyutas SLI esetében megváltoztatta ezt a szisztémát, ettől a ponttól kezdve ők is szimplán AFR módot használnak. Mint tudjuk, ebben az esetben egy-egy GPU egy-egy képkocka kiszámolásáért felelős, aminek vannak előnyei és hátrányai egyaránt. A probléma ott van, hogy a DirectX 9-es játékokat alapból könnyebb AFR-rel skálázni, hiszen csak a texture render targetekkel kell foglalkozni. A DirectX 10 esetén képbe kerülnek a stream output segítségével a Geometry shaderből vagy szimpla render targetből renderelt index és vertex bufferek. Ott van még a copy blt művelet, a DirectX 10-ben megjelenő konstans bufferek, a Vista új programozási lehetőségeinek kihasználatlansága stb., tehát van még hova fejlődni ezen a téren.
forrás: PROHARDVER!
[ Összeállította: leviske ]
[ Módosította: Bordoi ]
-
csery
tag
up!
jöjjetek!
megkérném a moderátort, ha lehetségets, tegye ezt a topikot állandó első helyre, mert kevesen vannak az sli tulajok. -
csery
tag
újabb up!
-
csery
tag
na csak hogy kedvet csináljak: az én konfigom:
asus a8n-sli deluxe, athlon674 3200+, 2*512MB kingmax hardcore, először 1, később még1 inno3D 6600GT zalman vf700 cu-val. terveim szerint 3dmark03-ban legalább 15000 pontot fog menni húzva.
05-ben ennek legalább a felét szeretném elérni.szerintetek lehetséges?
[Szerkesztve] -
Obi-1
őstag
Valószínűleg azért nem tolong a nép, mert nincs olyan sokmindenkinek kettő NV 6X00 kártyája.
Only a Sith deals in absolutes.
-
Avicularia
veterán
ha szert teszek majd még egy asus 6600GT-re ,beszámolok az eredményekről
-
StuFFy
tag
Hali!
Mennyi volt az az slis lap? Csak két tökegyforma kari tud menni sliben?Az építőmérnök nem felteszi a kedvenc lemezét, hanem bevasalja.
-
StuFFy
tag
Ja meg még azt, hogy miért jobb venni 2 6600gt sliben, mint 1 6800ultrát vagy gtt? sztem olcsobb az egy kártya és annyit tud vagy rosszul gondolok vmit?
Az építőmérnök nem felteszi a kedvenc lemezét, hanem bevasalja.
-
StuFFy
tag
Ja most nézem, most még jobb venni két 6600gt (88k) mint egy 6800gtt (93k), főleg, hogy jobb a 2 6600. De sztem most még csak azért jobb az ár/érték, mert új a 6800gt meg ultra.
Elolvastam az első hizzászólásban az első linken lévő cikket, és már nem is akarok annyira slit, mert max akkor jó nagyon, amikor a két csúcskarit veszed meg, mert akkor senkinek semmi esélye megizzasztani.. csak akkor még játék sincs alá, és az, hogy 120 vagy 200 fpsem van e úgysem veszem észre főleg nem +120 ezerért.
De így meg elveszti értelmét a pcie is. Mert miért hagynám én el az agpt?
agp vs pcie ugyanolyan kártyánál (pl 6800on) van különbség?Az építőmérnök nem felteszi a kedvenc lemezét, hanem bevasalja.
-
truemalk
csendes tag
NAVÉGREEEE!!
gyerekek én lennék SLI tulajdonos, de nem olyan áron, hogy eladjam a pénégyemet
egyszóval: tudtok 775 lábú procihoz SLI alaplapot(pl: Gigabyte 915p w SLI) illetve hogy az hol kapható?
a kedves drága kicsi aranyos Chaintech 6600GT ből má megvan a kettő, de neeeeeeeeem akarooook a64 et!!!!!!!Fenyeget, Jedi mester?
-
Avicularia
veterán
egyenlőre elég ritka madár PCI-E 6800GT
2 Asus 6600GT 80K ,jobban megéri,ha meg behal az egyik ,akkor még mindig tudod egy kártyával használni -
baresz
tag
Sziasztok!
Na végre egy nekem való topik!
A konfig: Msi k8n diamond athlon +3200@+3800 2*512 ST ram chaintech 6600gt természetesen SLI-be enermax 651p adja a delejt.
Kérdésem is lenne ki milyen forceware-t használ ,teszteltetek már pl. dmark-ban?
Kiváncsi lennék mi a jó eredmény mert nem igen találok SLI-s erdményeket.
Az enyém most 66.93 driver-rel 15622 pontot csinál 3dmark03-ban.
Ja és 3dmark05-be kényelmesen 66xx pont.
[Szerkesztve]-no money no problem-
-
Basmacskin
aktív tag
én SLI tulaj vagyok! Ott figyel a polcon a Voodoo2 SLI!
Házi gyártmányú kábelekkel... házi gyártmányú driverrrel.. mi kell még?--- Geri vagyok ---
-
baresz
tag
-
senior tag
válasz Basmacskin #21 üzenetére
12MB? Doom3-at futtatni rajta, rlz! Bővebben: link
Bővebben: link -- képeket nézni kötelezőőő!!!
Geri #24: Gondolom nézted a képeket. Na, ilyen fényviszonyokkal megnézném, hogyan teleportálódnak az üres szobákban a fotelekbe a zombicsekovok!
[Szerkesztve]╮(╯ل͜╰)╭ Now we're the ones who help to set the sun... ( ͡ _ ͡°)ノ ♫
-
banani
tag
helló!
valaki árulja el nekem menniy zsé az, amiből fel lehet állítani egy Sli rendszer!!!
alaplap + vidokártyára gondolok / 6600 / , merthát a proci adott ugye..
ha lehet nem noname cuccokból!
thx
[Szerkesztve] -
csery
tag
válasz Avicularia #19 üzenetére
Hát igen, én még nem láttam kiskerben.egyébként pedig nincs annyi pénzem, hogy 6800-ast vegyek, ráadásul amíg összegyűjtöm rá a zsét, addig nem tudom használni a gépet. ha minden jól megy, májusban már menni fog a gépem akkor még 1 6600GT-vel. a 6800GT/U-val meg kellene várnom legalább a júliust, addig nem tudnám használni a gépet.
mennyire megy az asus 6600 GT? mennyit ment 3dmark03-ban?
a lap chipsethűtője hangos neked?
ha igen, mit csináltál vele? (zalman?) -
csery
tag
hát ember, nem valószínű, hogy ehhez kapsz SLI-s lapot, nagyon ritka: csak egy ilyet ismerek:
Bővebben: link de ez sem s478-as.
úgy tűnik, a régihez a gíártók nem gyártanak új cuccot, csak az újabbakhoz.
[Szerkesztve] -
StuFFy
tag
Na de minek kéne erőltetni a p4et, amikor itt az athlon64
Az építőmérnök nem felteszi a kedvenc lemezét, hanem bevasalja.
-
StuFFy
tag
Csery ha p4ed van, akkor pls futtass le egy superpit 2Mon, és mondd meg mennyi időbe telt, na meg mondj pls egy mhzt. komolyan érdekel, hogy melyik amd felel meg melyik p4nek
Az építőmérnök nem felteszi a kedvenc lemezét, hanem bevasalja.
-
truemalk
csendes tag
gyorsabb? hááá az én kicsi intelem szívesen megharcolna velük ár/érték tekintetben(s775)
lényeg a lényeg: jó hír, hogy lesz nekünk is lapka SLI hez, nem csak a nyamvadt nforce4 ek
de mérnemkapható?
és amelyik igen, az mér 300 dolcsinál kezdődik?
és melyik a64 olcsóbb a p4 eknél?Fenyeget, Jedi mester?
-
baresz
tag
Hi!
Most is úgy gondolom mint ahogy már sokszor ,hogy milyen jó hogy AMD-vel mérgezem magam már évek óta. Úgy hogy szegény INTEL-esek csak várjanak a sorukra meg N-force 5-re és bízzanak abban hogy ez is ugyanilyen jó lesz mint a 4-es.(addig csak vágy marad az SLI power!)-no money no problem-
-
-
baresz
tag
Hi!
Sli-sek Itt az új driver 75.90 nagyon király 3dmarkban 1xxx pontot nyomott a 66.93-hoz képest és vannak benne új beállítás funkciók.
Az új eredményem vele 16 262 pont alap tuningal.-no money no problem-
-
csery
tag
válasz Avicularia #47 üzenetére
kösz, sokat segítettél.
-
AMD!4ever
őstag
Ha Harc Lesz rám is számithattok,bár én még nem vagyok sli tulaj de egyszermajd talán.
Jó az Intel szó se róla! csak van jobb is! Bár att ól függ kinek mire kell a gép. Ezen a topikon meghát inkább a játékosok szólnak. Akkor pedig egyértelmü.
AMDHiszek egy Istenben,Hiszek egy Hazában,Hiszek Magyarország feltámadásában!
Új hozzászólás Aktív témák
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- 4070 Ti Aorus Master //KERESEM!!//
- Sziasztok! Eladó az alábbi videokártya, nagyobbra váltás miatt: - Zotac márka - nVidia GeForce RTX
- eMag GARANCIA! ZOTAC Trinity RTX 3080 10GB OC GDDR6X Videokártya! BeszámítOK
- GARANCIÁLIS! ASUS TuF RTX 3090 24GB DDR6X OC Videokártya! BeszámítOK