Új hozzászólás Aktív témák
-
Tibry
csendes tag
Venomboy ment privi.
-
Tibry
csendes tag
Jaja azt szeretném egyébként köszi mindent.Neked sikerült eladni a favit?
-
Tibry
csendes tag
milyen pótatkatrészek vannak neked a favihoz?Lehet érdekelne valami belőle.Köszi.Üdv.:Tibry
-
Tibry
csendes tag
Sziasztok mit tegyek segitsen valaki.Voltam a szeeerelőmnél a furcsa hang miatt azt mondta nem az a baj(nem kinyomó csapágy) haneem főtengelyes az auto.Alapjáraton ha meleg a motor ki villan az olaj lámpa.Mondta ő.Másik szerelő ismerősömeet felhivtam ő aztmondta hogy hig az olaj.cserére lessz szükség.Kicsit tapasztaltabb 25 éve ezzel fogalkozik.nem tom mit csináljak vagy kineek higgyek.segitsetek hátha ti tudtok valamit mondani.Előre is köszi Üdv.:Tibry
-
rob210
nagyúr
Na akkor kezdjük az elejénél.
Amikor megvetted az autót az első dolog az olaj csere gyertya csere légszűrő és olajszűrő.
Ha ezek megvoltak és kopog az autó meg felvillan a lámpa akkor bizony ott a baj.
Mármint a főtengejnél.Szerény véleményem szerint, ha pörög a motor akkor nem csinálja azt írod.
Tehát nem kapja fel az olajat a szivatyú.
Na most két dolog első:
- mássz be az autó alá előről és nézd meg az olajdeknit, hogy sérült-e benyomódás, ütés nyom van-e rajta.
Ez azért fontos, mert az "olajszivatyú" szívócsonkja ebben van és ha ez eltörik elgörbül, nem úgy látja el a rendszert olajjal ahogy kéne.- túl híg az olaj ahogy azt a szaki is állította, ez lehet azért mert régi, nem bele való, vagy azért mert az AC pumpa membránja átszakadt és beszivárog a benzin az olajba.
Azt hiszem mindent leírtam.
Ha lecseréled az olajat és nagyon sok híg olyan étolaj állagú olaj jön le akkor az AC pumpa beleengedi a benyót a motorolajba.Ami fontos ne járj sokat így az autóval , mert a nem megfelelő kenéstől a főtengely és a dugatyúk is kopnak.
Első az olajcsere.
Renault power
-
Chosen
addikt
Sziasztok!
Ha egy Skoda 120-asban motort cserélek ( 5 sebességes GLS) akkor a váltót is cserélni kell, vagy még mivel jár egy motorcsere?
-
DAVID0000
aktív tag
Hali.
Egy kérdés:
Szertnék venni a 120L-es csodámba egy új váltót, de nem 4 sebességest (ez alapból is megvan) hanem 5 sebességest. Milyen váltót lehet bele rakni? Mit kell nézni, hogy passzoljanak az alkatrészek? -
Chosen
addikt
Hello!
Ismét én , vásárlásnál ki lehet valahogyan szűrni, hogy esetleg visszapörgették-e a km órát? ( 120-asnál , GLS ) és biztos ismeritek , ezt a könyvet: Jaroslav Andrt : Skoda , mind1 nem ez a lényeg, hanem írnak benne ilyet , hogy pl "Az MP 9-103 jalű nyomatékkulcs "meg stb sok ilyen szerszám van ami "MP X-XX" ezeket a szerszámokat hol lehet beszerezni?
-
rob210
nagyúr
Szia ilyenekkel Nem kell foglalkozni, a nyomatékkulcs az nyomatékkulcs.
Van egy két spec szerszám a csoda skodákhoz, de mindegyik elkészíthető otthon vagy pótolható másikkal.
Egyébbként ahol skoda alkatrészeket forgalmaznak, ott a szerszámokat is forgalmazzák.
Igaz én se véletlen csináltam meg ezeket a szerszámokt.
Ugyanis rohadt drágák.
Renault power
-
Chosen
addikt
válasz DAVID0000 #315 üzenetére
Neked melyik kiadású van? Nekem az 1986-os, de szinte minden képnél így van számozva
rob210: Akkor oké, csak vannak benne emelők meg minden , mit tanácsolsz merre felé nézelődjek utána? Még egyenlőre nincs meg a skoda , de ugyanakkor semmilyen szerszámom sincs hozzá , és azokat is be kéne szereznem , van olcsó hely, milyen árra lehet számítani? Egyszerű elkészíteni ? (gépésznek tanulok , a suliban , talán ha nagyon kell, még vízvágó is rendelkezésemre áll)
Na de térjünk is vissza egy nagyon fontos kérdéshez: vásárlásnál ki lehet valahogyan szűrni, hogy esetleg visszapörgették-e a km órát?
-
rob210
nagyúr
Kilóméter óra ügyben sajnos nem tudok segíteni.
Ezekben még nincs fedélzeti kompjuter így nem lehet kiküszöbölni, de felesleges is.
Ezek örök darabok.
Azt kell megtudni, hogy mikor volt vezérműlánc csere.
Mert ezeken már mindegyiken volt.
Illetve ha volt akkor hengerfej felsíkolt, vagy gyári méretes?
Amik fel lettek síkolva az nagy valószínűséggel egy motor generálon is átesett és azokat megéri megvenni.
Szerintem.Szerszámokat a LIDL-ben vettem, Csillag villás kulcs készlet.
Azóta már a Golfot szerelem veleA többit meg tudom javasolni, hogy a DIADAL U.-ban nézd meg a 17.-kerületben.
Vagy 15 kerületben is van szakbolt.
HA gondolod megnézem neked a pontos címeket.Renault power
-
-
Chosen
addikt
Pont a generál miatt fontos mert , ha már megvolt a generál majdnem mind1 , de ha nincs , akkor 100-120ezer alatt kell lennie , mert akkor kell általában , és nem akarok olyat venni, amit egyből szerelek, és nem azért mert én akarom, hanem mert kell.
Szerszám mennyi? (ft)
Szerk:igen , a címek is jól jönnének
DAVID0000:én ezerkettőért (nem utalok semmiféle ladára ) vettem egy antikváriumban , de nagyon szép állapotú , azt meg kell hagyni
[ Szerkesztve ]
-
DAVID0000
aktív tag
Hali.
Kérnék egy kis segítséget. Már régebben is volt ilyen problémám (1-2 hónapja kb).
A probléma a következő:
Vezetés közben nagyobb sebességnél lehet észrevenni, amikor rálépek a fékre akkor furcsa kopogó hangot ad és kicsit lehet is érezni, hogy nem egyenletesen fog a fék.
Emiatt el is vittem szerelőhöz a csodát, a szaki azt mondta, hogy elkopott a féktárcsa. Ki is lett ezért cserélve. Kb 1 héttel ezelöttig nem is volt vele baj, tökéletesen működött. Aztán egy hete ugyan ez a probléma előjött. A kérdésem az, hogy lehet, h most megint elkophatott a tárcsa vagy lehet h más okozza? -
Tibry
csendes tag
Sziasztok.Lenne egy kis problémám.A Faviban a fütés kicsit gyengélkedik fujja a meleget csak nagyon gyengén.Inkább lanygyosat.Mit csináljak hogy jobb legyen?A választ előre is köszönöm Üdv:Tibry
-
rob210
nagyúr
Hozzá lett nyúlva a fűtési rendszerhez?
Ha igen akkor nézd meg mit hogy csináltatok.
Aztán meg kell nézni a termosztátot, hogy mennyi vizet enged a fűtőradiátorba.
Valamint a fűtéscsap állapotát.
Illetve, hogy ha belül elmozdítod a műszerfalon a karokat akkor azok simán mennek-e vagy erőltetni kell?
Ha nem igazán mozgatható könnyen, akkor a motortérből állítsd át a csapot kézzel.
A rudazatot húzd meg a motor felé.
Így teljesen nyitva van a csap, tehát ez a hiba kiküszöbölve.Aztán még egy fontos dolog.
Mivel elég nagy a hűtő télire ki szokták takarni a felét a hűtőnek hogy valami meleg jusson a fűtőradiátorba is.
Ha ezek nem oldják meg a dolgot, akkor folytatjuk.
De más hiba nem lehet.Renault power
-
rob210
nagyúr
válasz DAVID0000 #325 üzenetére
Egyetlen kérdésem van.
Ismered a szerelőt?
Ugyanis jobb szerelők ezt párban cserélik, de találkoztam már olyannal aki az egyik oldalt megcsinálta a másik meg maradt.
5nappal később ugyan az a hiba akkor kicserélte a másik oldalt is.
Persze mondtam a havernak, hogy ki ne fizesse ugyan azt a munkát még egyszer.
Egyébként a fékerőelosztóval is lehet gond.
Renault power
-
semetka
őstag
Lehet kapni még 120-as skodába kapni olyan kapcsolót ami a belső világítást kapcsolgatja mikor ki be csukom az ajtót?
==Gigabyte Z170X Gaming 3 Core i5-6600 2x4GB DDR4 2666MHz Kingston HyperX Fury with Intel HD Graphics 530==
-
semetka
őstag
válasz ChRiS_RS #331 üzenetére
Akkor jó, van egy pár konkrét elképzelésem hogy fogok egy kis belső tuningot adni neki + új belső világítást minden műszernek. Már csak az a kérdés hogy jön ki a műszeregység ??
Kiszedtem a 4 csavarját de csak 3-4 cm-ert jött kijjebb. Asszem a km spirál tartja.
Tudtok adni ötletet hogy a legegyszerűbb kiszedni??==Gigabyte Z170X Gaming 3 Core i5-6600 2x4GB DDR4 2666MHz Kingston HyperX Fury with Intel HD Graphics 530==
-
rob210
nagyúr
Sziasztok.
Mivel annó megnyitottam ezt a topikot és annak ellenére, hogy már nem vagyok favorit tulajdonos, ( tegnap elvitték a kis hűséges ótómat )
sok kellemes és kellemetlen emlékem van az autóval kapcsolatban.
Így maradnék a beszélgetős tapasztalatmegosztós hsz-eknél.
Renault power
-
lostsoul
csendes tag
sziasztok,régóta keresgélek ilyesfajta fórum után és örülök h rátaláltam erre.nagyon sok érdekes dolgot olvastam.mostanában én is a favoriton ügyködök,és be kell valljam élvezem az apró módosításokat,és a sikerélményt.
-
lostsoul
csendes tag
én most centrál zárat szerelek belé,és a műszerfalat is kiszedtem,mivel az áramot irányítom rá a zárra,mivel kint volt a műszerfal gondoltam meglesem mi az oka annak h néha nemvilágít a műszerfal egy része(csak némi manuális rásegítéssel, gondolok itt egy pici kis ráutésre a műszerfal tetejére ) ... szval kiszedtem az égőt,és lám a szál megvolt szakadva benne.átnéztem az összeset és a végén még találtam 2hibásat.
pár kép a hátul elhelyezkedő foglalatokról...az utóbbin egy kiszerelt foglalattal.
egyébként az égő típusa R5 12V 1.2W ...[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
válasz lostsoul #339 üzenetére
Szia.
Ezt nem teljesen értem amit írsz.
Az egyszer teljesen jó, hogy kiszedted a műszerfalat és kicserélted az izzókat.
Gondolom a kilóméter spirállal szenvedtél eleget, ha nem akkor majd a visszatételnél fogsz
De az áramot írányítod a centrálzárra?
Ennek mi köze a műszerfalhoz?
Én betettem a 4 motort az ajtókba összekötöttem a zár mechanizmussal és megkapta a biztosíték tábláról a maga 12voltocskáját, tökéletesen ment ráadásul nem terhelt be mást, és ha gond lett volna van biztosíték ami kicsattanjon.
Szóval nem tudom, de egy jótanács csak úgy köss be dolgokat a kocsiba, hogy teszel rá biztosítékot, vagy a biztosíték tábláról vedd le az áramot.
Renault power
-
lostsoul
csendes tag
először is bocsi ha néha érthetetlen amit írok de sajna nem mindig tudom h vannak ezek a műszaki szakkifejezések pontosan magyarul ,de igyekezni fogok h érthető legyek.érdekes dolgokat ovlastam itt.és gondoltam énis teszek hozzá vlmicskét a dolgokhoz.
nem mondhatom h megizzaszott volna a műszerfal,mert nem elősz=or szedtem ki.
kérdésedre válaszolva azért szedtem ki,mert a kulcsszekrényen van állandó áram(+)(már csak meg kell keresenem h pontosan hol is) és a műszerfal alatt a kormányfelfüggesztésen pedig test(-).biztosíték pedig van közre iktatva.de nemsokára készítek fényképeket h érthetőbb legyek és másnak is átláthatóbb legyen a dolog. -
rob210
nagyúr
válasz lostsoul #341 üzenetére
Oké így már értem csak az én technológiám sokkal egyszerűbb.
Ehhez a bekötéshez sokat kell bontani.
Nekem 1 óra alatt bent volt a teljes rendszer, beállítottam a rudazatokat és minden klappolt is.De akkor sok sikert, használd egészséggel
No és köszöntelek a favoritosok táborában.(a szakaszos ablaktörlő beszerelése érdekel.?)
Renault power
-
rob210
nagyúr
válasz lostsoul #344 üzenetére
Az is rém egyszerű.
A gyujtás elosztó fedelet leveszed és vagy gumiragasztóval vagy sziloplasztal a peremet óvatosan vékonyan kinyomod. Ez meggátolja, hogy a felületi egyenetlenségek miatti illesztési különbségeknél beszivárogjon a pára.
Az a lényeg, hogy víztaszító hatású legyen, és ne ragasszon túl erősen, hogy oldható (szerelhető) maradjon.Renault power
-
semetka
őstag
Aki szedte már szét 120l-es skodának a műszeregységeit ( a kerek visszajelző órákra gondolok)
írja meg létszi hogy milyen módon kell szétszedni őket. Ledesíteni akarom ezért először inkább megkérdem hogy kell szétszedni.==Gigabyte Z170X Gaming 3 Core i5-6600 2x4GB DDR4 2666MHz Kingston HyperX Fury with Intel HD Graphics 530==
-
printer
csendes tag
Sziasztok!
Örülök a fórumnak ,már régebb óta olvasgatom most lenne egy kérdésem hozzátok .
De előtte néhány szó "rólunk". Zalában szaggatjuk az aszfaltot már öt éve ,ez alatt az összes típushibát produkálta a gépsárkány amit itt említettetek :
-km.-órában 2-szer cseréltem fogaskereket , most sem jó (így marad )
-benzinszintkijelző lámpa nem jelez ( itt a fórumban már láttam a lehetséges okot )
-hengerfejtömítés múlthónapban cserélve + vízszivattyú
-meleg motorral 10 perc állás után is működteti a szivatót egy ideig ( ahogy melegszik az idő bowdent kötök rá ahogy valaki itt már leírta)A probléma ami most foglalkoztat , az az első tornyoknál van . A fém tányérok a tornyok tetején 1-1.5 centivel el vannak távolodva a fekete műanyagtól.
Van egy becsületes szerelőm de úgy látom elég bizonytalan a dolgot illetően , szerinte gyárilag van így . Más autóknál néztem , ott nincs hézag a lemez és a műanyag között .
Az én tippem , hogy lehet valami gumitömítésféle ami alulról tartja a lengéscsillapítót és azt ehette meg az idő vasfoga mert ráadásul gödrökben csúnyán felüt ( legalábbis a hangok után így érzem )/dl/upc/2009-02/28/96818_nubx6j3lnpknxpf1_hezag_2.jpg
[ Szerkesztve ]