-
GAMEPOD.hu
A S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl egy nyílt világú, belső nézetű, lövöldözős játék, amelyet az ukrán GSC Game World fejlesztett. A THQ megunta a fejlesztők szerencsétlenkedését és 2007 márciusában kiadta.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Laris2
aktív tag
[link] Sensut, itt benne van az Agronom, és a Sötét völgy témája. (ha találsz nagyobb hibát, észrevételt, jelezd)
-
Laris2
aktív tag
válasz Sensut #15555 üzenetére
Megtaláltam Semetsky rejtekhelyét radaron, beütöm a kódot, elvisz a szarkofágba, onnan átfutok a monolit vezérlőbe, kilövöm a generátorokat, adok kötszert a C-tudatosnak, és utána nem történik semmi. Nem fagy le a játék, jönnek az SMS-ek, de nem lehet beszélni vele, csak újra indítani a gépet. A logs fájl üres. Nálad volt ilyen? Újratelepítettem, csak angol szöveg, de nem változott semmi.
-
shield
Topikgazda
A Priboi Story-t azt hiszem jobb ha elölről kezdem.
Aki már kijátszotta, segítene nekem!? Nem tetszett neki, hogy nem abban a sorrendben csináltam a feladatokat, ahogy kívánta.A gameguide-ban ezt írja az összeállítója.
" I’m presenting a complete list of mission items in proper order at the end of this guide."
Tényleg ebben a sorrendben kell összeszedni a küldetési tárgyakat?Szívesen fogadok minden tapasztalati útmutatót a végigjátszáshoz.
[ Szerkesztve ]
S.T.A.L.K.E.R. és modok: http://users.atw.hu/stalkermods-hun -- http://www.shieldstalker.nhely.hu
-
Sensut
őstag
válasz Laris2 #15556 üzenetére
Ilyesmi nem volt, de Sötét Völgy után elég gyakran kidobál engem a játék csak úgy, főleg az átkelőknél. A log fájl szintén üres, nem tudom mért csinálhatja. El is ment a kedvem tőle egyelőre. Belefáradtam abba, hogy mindent úgy kell csinálni, ahogy a könyv írja, különben cseszheted az egész játékot. Nem vagyok nagy rajongója az ilyen abszolúte lineáris játékoknak (ezért is nem szeretem pld. a Call Of Dutyt ) Azt hiszem tiszta, hogy mért nem folytatták ezt a második résszel, mert ez így ebben a formában nagyon instabil szerintem a rengeteg fölösleges effekt és anomália miatt, amik csak úgy random megjelennek előtted és a FPS-t a padlóra vágják sokszor. Valami ilyesmi spawnolódás miatt dobál ki folyton, mert ha egy másik irányba indulok ilyenkor, akkor minden megy tovább. Fene tudja, de a másik verzió az sokkal stabilabb volt és simán végigmentem rajta nem is egyszer. Kár hogy nem indult most. Ennyi ha belematatnak valamibe, az sose végződik jól.
-
Laris2
aktív tag
Visszatérve a 15556-os h.sz-hoz, először nem volt problémám a monolith vezérlőben, csak nem tetszett a szerkó, amit választottam, és a következő alkalommal jött ez a hiba. (lehet, hogy csak egy választást ad?) A statikus megvilágítást használva, nem dobál ki a játék, gondolom segített az alábbi beállítás.
"Vezérlőpult -> Programok és szolgáltatások -> Windows-szolgáltatások be és kikapcsolása -> Örökölt komponensek -> DirectPlay. Ez után működnie kell a régebbi játékoknak, amik DirectX 8, vagy régebbi verziókat használnak".
A Fotográf már ment vele rendesen, a beállítás előtt, öt percig is eltartott egy gyors betöltés. -
Sensut
őstag
válasz Laris2 #15559 üzenetére
Manapság már ritkán kerül terítékre ilyen kiadós sztori mod sajnos, mindenki inkább a látványra utazik és megpróbál még egy bőrt lehúzni az X-ray-ről, vagy a játszhatatlanság határáig nehezíteni a játékot, mintha az tényleg a valóság lenne. Mióta kiadták a COC-t, a modderek azt foltozzák-klónozzák, de sajnos még senki se tudott ráhúzni egy olyan átfogó sztorit, mint mondjuk a ROC, a Fotograf vagy az ST2. Pedig mennyire könnyebb volna most a COC-ba beépíteni ezt a ROS sztorit mondjuk és kibővíteni a második résszel is. Az mod alap megvan, csak a történetet kellene szétszórni benne. Hátha valakinek eszébe jut előbb utóbb.
[ Szerkesztve ]
-
Sensut
őstag
válasz Laris2 #15556 üzenetére
Kíváncsi leszek nálam mi fog történni ott, egyelőre az X-18-ból jöttem ki valahogy. Na de hol lehet megtalálni a két ajtókódot, nem emlékszem. A lent a laborban nincsen, a kézikönyvből kilestem, de valahol meg kell lennie a játékban is. Néha egy egy sztalkertől meg lehet venni egy 4 számjegyű kódot 50000-ért, vajon ezek lennének azok a kódok?
-
Laris2
aktív tag
válasz Sensut #15562 üzenetére
A Kordonon jobbra hátul alszik egy stalker, az ötvenezerért kettőt is ad, ( vagy hármat) a negyediket az x10-es laborban legbelül a kapcsolónál lesz egy kiborg, ánnál lesz Szaharov lemezével együtt. Az ott levő tudóst ne lődd le. A szarkofágban Semetsky, majd a Monolith vezérlőben részletes magyarázatot kapsz a Clear sky-ról, és heg visszatéréséről. Sajna ez nem jelenik meg, ugyanúgy mint az OGSE-ben, de ezen munkálkodom. Elküldöm a fájlt azt másold be a text/eng fájlba.
-
Laris2
aktív tag
[link] Kb a 210sortól kezdődik a szöveg. Ne csodálkozzál rajta, ez egy egyedi megoldás.
-
Laris2
aktív tag
Csak nem indul be a beszélgetés a monolit vezérlőben, és mért működött első alkalommal? Beírna valamit valahová, hogy csak egyszer üríthetem ki Semetsky rejtek helyét? a fene tudja. Mindegy, ettől még megy tovább a játék. Valami szkript elakadhatott, de nem adja meg azt a lehetőséget, hogy F5-F9-el kimozdítsam. Nem fagy le , nem dob ki a játék, jönnek az SMS-ek, csak a szöveg nem. Van erre valami megoldás?
[ Szerkesztve ]
-
Laris2
aktív tag
válasz Sensut #15567 üzenetére
Megoldódott ez a monolit vezérlős téma. Csak akkor működik, ha a nano ruhát választod. Ki gondolta volna
(ez szívás volt) ráadásul, ez a ruha egyáltalán nem tetszett, azért nem is erőltettem, bár elsőre ezt választottam. Egyébként a játék teljesen stabil, és lassan a végére is érek, és nem okozott gondot, hogy nem a leírtak szerint haladtam . Ráadásul a Semetckys feladat nemcsak a szajré miatt kellett, hanem egy fontos beszélgetés is vár Klenovval. Még a finálé, és a szabad játék nincs lefordítva. Klassz játék, ajánlom mindenkinek. -
flusze
tag
Üdv.!
Agyperzselőt lekapcsolom, átvezető videó majd ---> fekete képernyő!
Mivel régen játszottam már vele nem emlékszem mi erre a megoldás, de van valami és azt csináltam régen is, de mi volt az már a franc se tudja!
Esetleg valaki?
-
Laris2
aktív tag
válasz Sensut #15572 üzenetére
A naplóban szerepel mind a négy kód? mert csak akkor nyílik. Megj. ha gúnyos kacajt hallasz, amikor megszerzed Semetsky szajréját, az nagyon rossz előjel. még nem jöttem rá, hogy Lebedev, vagy Semetskyé az a fölényes kacaj.
Tzs ez a Return Of Scar. Lebedev a Clear skyben Scart ráuszítja az erőműben Strelokra, szerencsére mindketten túlélik. Scart a tudósok felélesztik kétéves kómájából, cserébe Scar nekik dolgozik Lebedev nagyon megerősödik, új frakciókat alapít. Tudósokat "alkalmaz", és új fegyvereken kisérletetik. Scar kap egy nagyon fontos infót, ami nagyon céltudatossá, és elszántá teszi. Lebedevnek kezd remegni a léce. Ilyen előzmények után indul a játék, amit az idők folyamán módosítgattak, pazar effektekkel, látványosabbá tettek. kb ennyi. -
-
Laris2
aktív tag
válasz Sensut #15574 üzenetére
Amikor legelőször Oleg csapatát vezeted a Kordonra, a Szeméttelepi átjárónál Banditák támadnak meg, az exósnál lesz a kó egyik része. Én kétszer is végigvittem ezt a részt, és mindig idő előtt meglettek . Meg is lepődtem amikor belenéztem a naplóba. Random játék ez, minden újratöltéskor más meglepetésekkel találkozol. A kacaj az azért van, mert a ládából felvettél olyasmit is, ami nemsokra rá megöli Scart.
-
Sensut
őstag
válasz Laris2 #15576 üzenetére
Emlékszem, annak idején, amikor még játszottam volt a moddal, kinyílt a láda, de ezek a kódok nem így voltak megoldva mintha. Legalábbis nem kellett velük bíbelődnöm, s most se törődtem velük, főleg hogy nem volt annyi pénzem sem az elején. Végül is mindegy, már a játék vége fele tartok...
-
Laris2
aktív tag
válasz Sensut #15577 üzenetére
Végére értem én is a játéknak. Dimak a mód készítője SMS-ben jelzi a játék vége felé, hogy beszéljek Voroninnel, nézzünk meg egy videót, és azzal vége az első résznek. De nem említi, mi lenne a folytatás, vagy mi maradt befejezetlen a játékban. Érdekes befejezés. Ha mégis folytatásban gondolkodott, megtehette volna hat év alatt. Én nem érzem befejezetlennek a játékot, feladat sem maradt függőben. A free play
meg arra szolgált, hogy kicsit ritkítsuk az ellenséget, és meglátogassuk a laborokat. -
Sensut
őstag
válasz Laris2 #15578 üzenetére
Én is a végére értem a RETURN OF SCAR nevezetű modnak. Szerintem a folytatás arról szólt volna, hogy Scar tovább folytatja Fang, Ghost és Strelok keresését, mert ugye kiderül a vége felé, hogy valszeg még mindig élnek ők hárman és a haláluk csak megjátszás volt (hasonló történet zajlott le a Narodnaja Solyankaban).
Egy átlagos játékos szemével nézve (aki nem modder, nem fordít, csak játszik) ez a mod nagyon bonyolult még annak ellenére is, hogy egy nagyon lineáris történetről van szó. Két feladatot egyszerre szinte sose kapsz, viszont a gondok oroszlán része abban áll, hogy a feladatok legalább 70%-a nem kerül fel a feladatlistára, csak a párbeszédekben hangzik el és ha nem jegyezted le magadnak (igen, papírra), akkor holnap már azt se fogod tudni, hol hagytad abba és hol kellene folytatnod. Mellesleg a szövegelés is annyira darabos és sokszor összefüggéstelen (még magyarul is), hogy nem szégyen kétszer, háromszor végigolvasni ahhoz, hogy az ember megértse miről is van szó. Nekem végig az volt a benyomásom erről a játékról, hogy kidolgozatlan és vázlatos, mintha egy komolyabb projekt előfutára lenne csak, amit ezután kellene javítani, kiszépíteni, a helyére tenni. Tele van szépséghibákkal, de mi több, bugokkal is. Rengeteg benne a szkriptelt esemény és ezek a szkriptek általában le is fagynak, úgyhogy csak a visszatöltés képes működésre bírni. Legalább 7 spawnolási problémám is volt a játék alatt, amikor nem jelentek meg dolgok a játékban. Pld. nem jelent meg egyből a mocsári szörny az erdőben, vagy nem jelentek meg ugyanott egyből a kontrollerek, amiket Szidorovicsnak ki kellett nyírni. De maradtak ki zsákok, tárgyak rejtekhelyeken, amiket meg kellett volna találni, de hiába, nem voltak ott. Ilyenkor az egész feladatsort újra kellett futnom, hogy működjön a dolog. Aztán egy idő után egyre jobban kezdett zavarni a rengeteg sok anomáliás és mellékhatási effekt. Pld. idegesítő, hogy ha felveszel egy képződményt, akkor az úgy hat rád, mintha tarkón ütöttek volna és csak kóvályogsz egy ideig, a kép villog meg minden. De ugyanúgy az agyadra megy a sok random anomália, melyek gyakran csak úgy megjelennek előtted a semmiből épp a legkellemetlenebb pillanatban és jól odab*sz. A vérszívókkal és a fekete macskákkal inkább ne kezdj ki, mert esélyed sincs ellenük, ha rád tapadnak. A vérszívókkal egy ilyen találkozás olyan, mintha Tysonnal állnál egy ringben, a macskák pedig úgy elveszik a szemed világát, hogy szépen sötétben halsz meg miközben vakon összevissza lövöldözöl. Ezek a dolgok el vannak túlozva mert ez mindig visszatöltéssel jár, mintha a készítő direkt a halálodat akarná léptem-nyomon. Mellesleg itt is érvényes a Dimaktól jól megszokott "egy találtat = halál", úgyhogy másutt sincs sok esélye az embernek a túlélésre amikor harcba keveredik.
A történet részeként sokszor el kell kísérni szereplőket hosszú, hosszú távolságokon és ilyenkor természetesen ők vagy elakadnak mert meglátnak egy kutyát valahol, vagy pusztán a szkript lefagy, de jó esetben is ezek a részek unalmasak és fölöslegesek, mintha csak az időhúzásra játszanának a készítők. Ez egyszerűbb volna "találkozunk ott", és oda teleportálják a szereplőt amíg te szabadon odaérsz. Aztán még ott van az alvás, ami sajnos csak akkor lehetséges, amikor a játék akarja és nem amikor te akarsz aludni. Ez azért rossz, mert vannak feladatok, amelyeket vagy csak éjszaka, vagy csak nappal, csak délután stb. lehet végrehajtani és ilyenkor legjobb egyet aludni. Viszont ha közbe szól egy kitörés, akkor felébredsz és jó ideig nem tudsz tovább aludni, mert a játék szerint "nincs szükséged alvásra". A crashekről csak annyit, hogy vannak, mégpedig Sötét Völgy környékén gyakorta és úgy vettem észre, hogy a fent jelzett effektek generálják. De szerencsére a játék mindig tovább megy újratöltés után, úgyhogy ennyi még belefér egy ilyen ősi modba.
A játék során néhány kódra is szükség van és most se tudom, hol lehet megtalálni az X-18 labor ajtók kódjait (én kilestem a kézikönyvből). A többit kóborló sztalkerektől is meg lehet vásárolni jó drágán, de játék közben halott alanyoknál is előfordulnak. A lényeg az, hogy nem kell velük sietni, mert előbb utóbb kigyűl a 4 számjegy, csak át kell minden halottat kutatni mindenhol (a naplóban, a "Talált PDA" szekcióban lehet ellenőrizni őket).
A szépséghibák abban állnak, hogy pld. a Mestereknek nevezett ellenség szinte minden alkalommal kinyírta saját magát az RPG-vel, vagy az NPC folyton egymásba torlódik a Bár előtt és képtelenek kibonyolódni egymásból, és még ilyenek. Itt látszik a legjobban a darabos munka, mintha csak egy vázlat lenne az egész mod.
Na de vannak pozitívumok is, mégpedig a legfontosabb, hogy a történet kiváló és annyira hosszú és tartalmas, hogy mire a végére érsz, nem is emlékszel mivel kezdted, mintha egy teljesen más játék lett volna az eleje hónapokkal ezelőtt. A Clear Sky rész folytatásaként lehet elkönyvelni. Azt is mondtam, hogy ha ez legalább annyira stabil lenne, mint a szintén Dimakék készítette ST2 vagy Fotograf, akkor még azokon is túltenne és minden idők legjobb SOC modja lehetne. De sajnos még dolgozni kellett volna rajta és nem tudni, hogy miért maradt el a bejelentett folytatás is. Kár érte mindenképp, de ettől függetlenül mindenkinek ajánlott és ezért is írtam róla egy kicsit részletesebben.A mod a kellékekkel letölthető innen (1.0006 verziójú SOC alapjátékra telepítendő!): [link]
PS: Semetcky rejtekéhez meglett a kód, nem tudom honnan lett meg az első 3, de az utolsót egy halott szatlkernél kaptam meg a vérszívók falujában. Oleg is adott egyet jutalmul valamiért, de az már meg volt a naplóban, ugyhogy nem jelent meg sehol.
[ Szerkesztve ]
-
Sensut
őstag
válasz janinitez45 #15580 üzenetére
Ezt a magyarítást használd: [link]
-
janinitez45
tag
válasz Sensut #15581 üzenetére
Szia !
FATAL ERROR
[error]Expression : fatal error
[error]Function : CStringTable::Load
[error]File : E:\stalker\sources\trunk\xr_3da\xrGame\string_table.cpp
[error]Line : 53
[error]Description : <no expression>
[error]Arguments : string table xml file not found ui_st_mm_mp.xml, for language engEz van sajna .
-
Laris2
aktív tag
válasz janinitez45 #15582 üzenetére
Leteszteltem, egy újratelepítéssel, és nálam működik. Beírtad az indító ikonba a -nointro-t? hagyj egy szünetet közte, beíráskor, különben nem fog működni. Még nem teszteltem a magyarítást, bár most már végigjátszható magyarul is. A fegyverekkel, páncélokkal, és a zóna rádió reklámjaival nem nagyon foglalkoztam. Ha érdekel, felteszem.
[ Szerkesztve ]
-
Sensut
őstag
válasz Laris2 #15583 üzenetére
Nálam is hibátlan volt egész végig a magyarítás. A fontos részek megvoltak, a többi úgysem lényeges, még egyszer köszi
Egy jó tanács azoknak, akik esetleg eljutnak a játék végéig. Mielőtt átmennél a Békefenntartók területére, minden cuccodat hagyd Kordonon egy zsákban, mert el fogják kobozni a katonák és nem kapod vissza (legalábbis én nem jöttem rá, hogy szerezzem vissza). Ha mindent nem is, de a Pozicionáló műszert, amit a agropromi alagsor lejáratának a megtalálására kaptál, mindenképpen ments meg, mert a szabad játékban szükség lesz rá! Én elvesztettem mindenemet és lusta voltam visszatölteni, most pedig játszhatom újra a játék végét a műszer miatt
-
janinitez45
tag
Sziasztok !
Lehet azért nem indul a Return Of Scar mód Nekem mert a SOC magyar nyelvű és nem angol ? Honnan lehet angolul letölteni ? -
Sensut
őstag
válasz Laris2 #15586 üzenetére
Egy kis kiegészítés a ROS fináléjáról. Ha a játék végén Kordonon a mocsári doktortól visszamész a Farkasveremhez és beszélsz Airbornnal (Navy), akkor ő ad egy átjárót Zatonra. Innen kezdve végig mehetsz a COP pályákon, viszont a pályák üresek és csak helyenként van aktivitás, de ott brutálisan. Szükséged lesz a pozicionáló műszerre, mert tippeket kell keresned átjáró koordinátákkal és a műszerrel tudod csak betájolni ezeket a teleportokat. Az utolsó átjáró a Bárba visz. Azonban ezt a részt kihagyhatod és Kordonról mehetsz egyenesen a Bárba, ahol mindkét esetben Voroninnal kell beszélned. Itt szintén választhatsz, hogy folytatod-e a szabad játékot, vagy véget vetsz a játéknak. A történet lényege az, hogy legyen meg a 2000000 dollárod a lányod kezelésére. Ha megvan, akkor odaadod Voroninnak és egy filmet nézhetsz meg, majd bejelentik a készítők a második részt (ami sose készült el sajnos). Erre már azzal is utalnak, hogy Voronin szerint Skinflint beszélni akar veled a Katonai Raktáraknál, viszont ha ezt a lehetőséget választod, akkor a játék véget is ér ezen a ponton és jelzi, hogy ez már a második rész története (lenne). Ha nincs meg az összeg, akkor mehetsz tovább a játékban és gyűjtheted a suskát, amíg meglesz. Ennyi. Köszönjük, hogy velünk játszottatok
-
janinitez45
tag
Egy kis siker az arany gömb elindult csak magyarítás kéne sajna a linkje nem működik .
-
Laris2
aktív tag
[link] Golden Ball magyarítás. (nem értem, miért tűnik el időnként a feltöltés)
-
Xorith
tag
Bár nem Stalker csak egy mod, de azért mégis belinkelem ide.
[link] -
' Tzs ,
senior tag
Elég jó hangulatú modnak tűnik: [S.T.A.L.K.E.R.: Объединенный Пак 2.1].
Mit lehet tudni erről?[ Szerkesztve ]
S.T.A.L.K.E.R. mod ajánlók: https://tzsweb.hu/category/mod-mania/s-t-a-l-k-e-r/
-
Xorith
tag
Találtam egy újabb modot. Talán az egyik legjobban összerakott szerintem.
-
shield
Topikgazda
válasz Xorith #15596 üzenetére
Mivel kiszedték a minimapot, ez nálam egy fekete pont, rengeteg a hátránya. Nem vagyok mazochista, ezért nálam kimaradnak az ilyen modok. Ha jól emlékszem erről Sensut-nak is meg van a véleménye.
Ebből a másfél órából nem tudtam megállapítani mennyire összerakott és és miért lenne a legjobb mod. A vége felé, amikor a faluban a háztetőről akarod leszedni az ellent, az a pár NPC a kísérőid voltak? Irányítanod kell parancsokkal?
Nem tudom, hogy csak nálam halk a beszéded vagy másnál is. Több videódnál is ez gond volt nálam. Laptopon nézem és nincs rákötve hangdoboz.szerk.: közben rákerestem, ez is a CoC-nak egy változtatott verziója Misery beütéssel.
[ Szerkesztve ]
S.T.A.L.K.E.R. és modok: http://users.atw.hu/stalkermods-hun -- http://www.shieldstalker.nhely.hu
-
Xorith
tag
válasz shield #15598 üzenetére
Igen a tetőn pont azt próbálgattam, hogy menyire működik a Companion rendszer benne. Azok a társaim voltak igen. Lehet parancsokat adni nekik. Csak néha nem érzékelik ki az ellenség.
Minimap nehezítés természetesen. Elég nehéz mod-ról van szó, de viszont elég tartalmas.A társaknak meg lehet adni, hogy lopakodjanak,kövessenek,maradjanak egy helyen, védekező vagy támadóak legyenek és, hogy loot-oljanak-e hullákat. Alapjáraton jó a társak AI-je csak nem mindig ismerik fel az ellent.
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 4
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Xbox Series X|S
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- World of Tanks - MMO
- A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
- BestBuy topik
- 3D nyomtatás
- eBay
- További aktív témák...