Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • proci985

    MODERÁTOR

    na, csak elkészül lassan ez a huge mod is.

    sima stalkert meguntam, miután kb pontosan tudtam, hogy mi hol van. OL szintén. CoPt szintén kijátszottam teljesen, CS pedig szerintem sose volt teljesen kész (bár letoltam azt is).

    de egy új mod jó lenne, ha már a kettő nem jön.

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    válasz capulet75 #44 üzenetére

    5770 lassabb, mint a 4870... dx11 meg azon a szinten nem sok vizet zavar fHDben. 5850 alá szerintem nem érdemes cserélni 4870ről.

    TTomax: Stalkernél a multithread supportot sose sikerült úgy istenigazából összehozni. sima Stalkernél 1.006már ok volt, de még ott is volt instabilitás a fizika miatt, CSben meg csak idő kérdése volt a consistency megborulása (bár sima Stalkerben is).

    CoPban kidobták a physixet, onnantól meg a játék megfelelően agresszív beállításokkal már nem volt CPU limites. nálam pl tiszta GPU limit van.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    válasz Aarpok #56 üzenetére

    anno elég sokat nézegettem 1080pben és eyefinityben, cput hiába terheli tövig egy magon, az fps a GPU terhelés függvényében skálázódik. és teszi ezt szépen. ellentéte pl a metronak, ami valahogyan skálázódik, de a fene se tudja, hogyan.

    SoC és CoP is nálam egyenes csíkot húzott terhelésre, bár CoPt csak eléggé extrém beállításokkal néztem. illetve a 6950el SoCt is csak 5760x1080 ultrán próbáltam.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    válasz Aarpok #58 üzenetére

    sima SoCt anno egz x800gtoval toltam ki. statikus fényekkel, de ment szépen 1280x1024 very high 0aa0afen.

    egy 3870 már elég volt 1280x1024 full dynamic 0aa0afre is. OL mondjuk már pár helyen beakadt, de az sem volt vészes. a jelenlegi 6950 2GBm meg 3xFHDre is szépen elég volt SoCre és minimális kompromisszumokkal elég CoPre (sunshaftokat picit vissza kellett fogni).

    steames elvileg egyezik, szóval fura, hogy rosszul ment.

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    válasz Aarpok #58 üzenetére

    dupla

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    válasz Aarpok #73 üzenetére

    gondolom nem volt magyar honosító, ez ilyen egyszerű. modoknál ha nincs ember egy adott feladatra, akkor az nem lesz elvégezve.

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    válasz PeL #4105 üzenetére

    patch utan most mennyire bugos? SoC 1.00, 1.04, 1.05 / CS 1.00, 1.02, 1.06 szintbol melyikhez lehetne hasonlitani?

    nagyon sokat vartam a Lost Alphara, idom mar tobb vegigjatszasra nem nagyon van, viszont meg tudok varni par honapot, ha meg nem kiforrott.

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    Eloljaroban: A Chernobyl sorozat kapcsan eloszedtem a regi Stalkereket es orommel lattam, hogy a Lost Alpha, amire annyi ideig vartunk lassan 10 eve, vegul tavaly eljutott a finalig. Anno mindharom jatekot kitoltam, modok kozul parat (Oblivion Lost, Priboi, Complete mindharom jatekhoz), szinten. A Miserybe belekezdtem, de elso 15 perc utan toroltem (nem emlekszem miert). Vanilla SoCot es CoPot ujbol kitoltam par hete, a CSnek talan majd completevel ugrok neki, bar igazabol en meg egyszer nem kinlodok negy orat a mocsarban kuszva egy pisztollyal mikozben az ellenfelek 50%al talalnak telibe a lefureszelt shotgun max effektiv tavolsagarol, ahonnan en kb egy helikoptert is elvetenek a felrehordasa miatt. Meg hogy nincs befejezese. Hagyjukis.

    Van nemi jatekfejlesztoi hatterem.

    Stalker SoCt es CoPot par hete vegigvittem. Stalker SoCt konkretan ugy vittem vegig kb ket hete <15 ora alatt, hogy semmit nem vettem az arusoktol es a main questeken kivul egyedul a family rifle (black kite, bar nem hasznaltam) / snitch fele kill the stalker (tul jok a fegyvereik) / bloodsucker village (artifactok, bulldog a free duty armour miatt) mellekkuldeteseket csinaltam meg, plusz osszeszedtem a mama's beadset. Rogyasig voltam penzzel, cuccal es kozben volt idom elvezni a kiruccanast. Persze, nekem is volt 80 oras vegigjatszasom 10 eve amikor kifosztottam az egesz zonat, de a SoC mukodik kemenyvonalas FPSkent. CoP ugyanez, az elejen az elso kb 20-25ezer RUnal esznel kell lenni (Thunder 5.45ig), loszert meg foleg azert kellett vennem, mert nem voltam hajlando 9x19 es ACPs loszert is hurcolni, ellenben a chaser13 / predator loszere fillerekert ment. a harmadik zonara a fullos exo ugy is lazan megvolt, hogy pripyatban mar nem foglalkoztam artifakt vadaszattal, mert felesleges volt. CoP megintcsak remek fpskent jatszva, hagy idot felfedezni es a palyak felepitese a kozponti hubokkal minimizalja a futkarozast.

    Kb harom ora jateknal vagyok, valahol Garbagenel. Es azon gondolkodom, hogy atkuldom a linket kollegaknak, hogy ha ismernek az eredeti SoCot ezt probaljak ki, mert kb allatorvosi lova annak, hogy hogy lehet par design lepessel tonkreverni egy egyebkent par szempontbol eszmeletlen jatekot (vagy modot).

    Kezdjuk a joval:
    - Gyonyoru es hangulatos.
    - Tenyleg kapott egy overhault, konkretan ra sem ismerni a zonara.
    - A fegyverek kb a complete szintjen mozognak, mar amit lattam, szoval a kezdo fegyverek is kb hasznalhatoak.
    - Imadnam felfedezni, ha lenne ertelme...

    Es akkor a negativ:
    - ... de nincs. Gyakorlatilag az osszes szabadon fekvo loot ki lett szedve. Konkretan vegigneztem a guideokat, hogy vagy en vagyok ennyire rossz stashek kereseseben, vagy tenyleg ki van fosztva minden. Ki van fosztva minden. Ok, a SoC elejen a Stalker/Merc suit tulzas volt (Steam variansban mar egy gyengebb vert van az elso faluban), de CoP ilyen szempontbol remekul ki volt egyensulyozva.
    - A mellekkuldetesek SoCban se voltak tul hasznalhatoak az elejen, ezt sikerult alulmulni.
    - Van egy reszben foldalatt jatszodo jatek. Van elemlampa. Nosza, rakjunk bele elemet, ami villamgyorsan merul. Nem, ez nem immerzio, ez siman rossz design dontes. Plusz mikromanagement ami semmit nem ad, de garantaltan frusztralo lesz.
    - Az ov. Miert. Miert kell rarakni a loszert? Vagy oke, menjunk at szimulatorba, de akkor meg a tarakban a loszert at is kene valos idoben pakolni, nem?
    - A kest nem lehet eladni, de az elejen meg kell venni. Komolyan.
    - CS / CoPban az elso detektor kozismerten semmire nem volt jo, a masodik kb ha nem volt mas, a harmadikert viszont CSben erdemes volt atverekednie az embernek magat az egesz mocsaron es kimennie a palyarol. Nos, van ket uj, meg kevesbe hasznalhato detektor szint. Persze, a zona nehez, a jatekost meg szivassuk.
    - The cursed AK: Es amikor az ember eloszor talal egy AK74et, amihez eleve ott meg nincs is loszer, az legyen rossz minosegu.
    - Elfogadhatatlan mennyisegu backtracking. Anno SoCban en egyszer tertem vissza Sidrovichhoz, itt kapasbol egyetlen kuldetes miatt ketszer kell atmenni Cordonon. A cursed AKt odaathatna az NPC, de inkabb menj at a fel palyan.
    - Bugok. Full dynamic lightninggal 5 perc alatt kifagy. Atraktam staticra, ugy nem latszik a lampa. Visszaraktam, utana jo.

    Es akkor amire tenyleg csak az a magyarazat, hogy ezt egy koteg lelkes amator csinalta, nulla game designer tapasztalattal. A game designerek feladata tobbek kozott az, hogy pl az engine / technologiai limitacioit a jateknak elfedje.
    - A Stalker szeriaban az AI a palya visszatoltese utan pontosan tudja, hol van a jatekos. Gyakorlatilag wallhackja van, tehat atlat falon es bokron. Az AIra a jatekossal szemben nem hat a tolteny fizika es szoras helyett szazalekos arannyal talal, tavolsagtol es weapon accuracytol fuggetlenul. Ez pl SoCban Garbagenal a mozdony kornyeki bozotharcos banditakkal volt teljesen nyilvanvalo, meg CS alatt egesz swamp (plusz cordonnal a gepagyus). Nosza, rakjuk at nyarra a jatekot, meg tobb bozot, ja meg legyen kod. Ami csak es kizarolag a jatekosra hat.
    - Ha mar foldbenerfeltuk az elejen elerheto detektorokat, legalabb a shaderkodot finomitsuk addig, hogy bizonyos napszakokban veletlenul se lehessen latni par anomaliat. Ja es tegyuk elemesse az elemlampat a biztonsag kedveert, nem kell azt a gravit latni a barlangban.
    - UI design. Oke, van szomjusag, meg egy csomo mas ikon, de picik es alig lathatoak.
    - Ha angol nyelvu az a szerencsetlen jatek, akkor legalabb feliratoznak, ha Sidrovich tobb percen keresztul valamit beszel.
    - Megvaltoztattak a radioaktivitas kinezetet. Ok. Es kivettek a geiger-mullert, ami egy remek hangulati elem volt az alapjatekban. Gondolom igy nehezebb, egyebkent viszont tenyleg rontja az immerziot.
    - 66 artifact, de az elso 4 oraban lattam egyet, azt is quest miatt 5 percig. Ha nem cel, hogy a jatekos lassa is a contentet, akkor ez igy tokeletesen lett megvalositva.
    - Perceken at tarto palyareszek ahol az egadta vilagon semmi nem tortenik, kitolni a jatekidot. Pl Garbage bejarata Cordon felol.
    - A level design nem tartja tiszteletben a sajat szabalyait (lore). Avagy hogy kerulnek a zombik egy aluljaroba, egy anomaliamezo kozepere Cordonban?

    Kar erte, mert latszik, hogy irdatlan munka van benne. Egyik oldalrol bennem van, hogy vegre az osszes helyszin egyben, mindent be lehetne jarni es a hangulata meg mindig remek (leszamitva a geiger-mullert). Masik oldalrol viszont a jatekos nyilvanvalo szivatasa (eroforrasok teljes hianya, elemlampa, nehezen eszlelheto anomaliak) es a jatekmenet felesleges lassitasa (eroforrasok teljes hianya ismetelten, irdatlan backtracking, felesleges palyareszek) nekem betette a kaput.

    Bocsi, ha hosszu lett. 10 evet vartam ra, es igy a harmadik final releasetol kiforrottabb jatekot vartam. Megertem, ha valakinek tetszik, ugyanakkor azt is megertettem, hogy miert visszatero elem, hogy miert hagyjak egy csomoan a fenebe a modot mar Cordon alatt. Azert bennem van, hogy behozom a dev modot, felszerelem a karaktert aztan siman megyek egyet korbenezni a palyakon es elvezni a Zonat.

    Es duhos vagyok, mert az eredeti Lost Alpha otlethez tenyleg csak annyi eleg lett volna, hogy fogjak a SoCot /OL 2.2t (ott mar megtanultak balanceolni), visszarakjak a kivagott palyakat nemi contenttel es ennyi. A DX11 renderer remek, a CS upgradeje szinten, de hogy mi szukseg volt kiuriteni a zonat es lassitani a jatekmenetet, azt fel nem fogom, foleg a CoP utan nem ahol eleve egy elfogadhatoan felszerelt Stalkerrel indit a jatekos.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    válasz tatararpad #8346 üzenetére

    Ja, kb errol van szo, foleg az utolso mondatodban leirtad amit gondoltam, csak en "modernebb" helyett elvezetesebbet irtam volna.

    Egyebkent modern jatekot osszerakni nem egyszeru, foleg nem ezen a szinten. Gyakorlatilag egy AAAs jatekbol probaltak egy masik AAAs jatekot szetszedni es osszerakni. Kb hasonloan hatalmas mod meg a Black Mesa es a Deus Ex: Revision volt.

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

Új hozzászólás Aktív témák