Új hozzászólás Aktív témák
-
borovi
aktív tag
azért nem értem a dolgot, mert a 2. javításig nem ilyen hervasztó volt a természet, sőt, emlékszem, mikor először felraktam az LA-t, leesett az állam a fényektől, színektől. remélem, hogy nem ezzel a szürke maszatolással optimalizáltak a fiúk, mert az végtelenül szomorú lenne.
-
vhw
addikt
A játék van a játékosért, vagy a játékos a játékért?
Elfogadom, hogy volt a készítőknek egy elképzelése, megvalósították, tisztelet érte. Ettől függetlenül még meg lehet fogalmazni építőjellegű kritikát (tény, nem ez a legjobb fórum hozzá - de nem is akarom ezt messzebb vinni egyszerű beszélgetésnél/velémény megosztásnál).
És véleményem szerint van jobb megoldás a zsáktutca - game over helyett.
A játékbeli döntéseknek legyen következménye a sztorira, de játékon belül, ne játékon kívül számomra, hogy indítsak új játékot. (egy alternatív befejezésért jó szívvel veszi elő az ember újra a játékot, de egy "végzetes" hibáért inkább csak bosszankodva)Jutalmazzon vagy büntessen játékon belül, nehezebb feladattal, kerüljön többe (ingame anyagilag vagy időben) vagy csak vezessen másfelé az utam, de mindig hagyjon nyitva lehetőséget a továbbjutásra, még ha nem is vezet a "true ending"-hez (anno is sokan végezték a beomlott szarkofág alatt, de izgalommal vetették bele magukat újra a játékba, mikor rájöttek van ennél több is számukra - szerencsére, nem kellett sokat "visszatekerni")
Mégiscsak valószerűbb, érdekesebb egy alternatív szál, mint a keserű felismerés, hogy el lett k*rva valami pár órával korábban.
Ettől még játszok vele, érdekel az LA által mesélt történet, igyekszem igazodni a játékszabályokhoz (= irgalmas szamaritánusként vándorolni... legfeljebb jön egy quick load, ha nem épp a megfelelő piros NPC-khez közeledtem békésen) de lehetne ezt másképp is.
"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"
-
sagajr78
tag
Ez szép és jó, csak aki ezt szeretné az meg azt nem veszi figyelembe, hogy ez direkt működik így. Nem azért mert valami el lett rontva, hanem ez a koncepció, direkt így lett megalkotva, hogy igenis pusztuláshoz vezessen a rossz döntés, elakadjon az ember ha nem azt teszi ami ésszerű. Tehát még egyszer, ez direkt így van kitalálva és erre íródott meg a történet is, ilyen feltételek mellett. Ráadásul ez már sokkal de sokkal a játék kijövetele előtt ismert információ volt és mind a mai napig elérhető információ ha valaki rászánja az időt és utánanéz annak amit letöltött nem csak fejest ugrik bele azt lesz ami lesz (és jön a csalódottság meg kiábrándultság mert nem nyüzsögnek benne a halomra ölhető ellenfelek, mert valóban egy pusztaság amiben vannak távolságok és nem egy élőlényekkel telezsúfolt terület, netán mert többszöri figyelmeztetés és rávezetés ellenére marhaságot csinál amibe később belepusztul).
Aki ezt nem tudja vállalni, nem szereti a kudarcot és hogy odafigyeljen arra amit tesz, az a maga érdekében tényleg inkább hagyja ki ezt a programot.Ez az alkotás egy olyan játék, amibe egy kis csoport a saját elképzeléseit öntötte bele és valósította meg úgy, ahogy ők élvezik a játékot. Aki csatlakozni szeretne ebben a kalandban a készítőkhöz az megteheti, de el is kell fogadja a világ ezen formájának működését.
A kesergés és dühöngés ezen nem fog segíteni, csak az egyén frusztrációját növeli és önmagát hergeli vele de megoldást nem nyújt.Ráadásul a kérdéses problémaforrásra külön figyelmeztet a program, direkt a játékos szájába rágja, hogy mi a teendő (tárgyalás és nem gyilkolás) aki ha ezután sem azt teszi amire meg lett kérve, annak később ilyen hatása lesz. Belepusztul a hibájába, töltheti vissza vagy kezdheti elölről a vándorlását. Csak egy aprócska kis odafigyelés és máris ki van kerülve ez a csapda. Emellett még azt is megteszi a program hogy még csak véletlenül sem tünteti fel ellenségnek a kérdéses frakció embereit akik fogva tartják Fox-ot. Ezzel is csökkentve a félreértéseket és a trigger happy játékosok lőszerpazarló megnyilvánulásait.
A zóna ezen formája egy a megszokottól eltérő szinten is tartogat tehát veszedelmet és nem csak a játékossal szemben álló NPC-kre, hanem végre a játékos karakterére is, akire bizony kihat a rossz döntés (aminek elkövetése ellen szép szóval és nyomatékos instrukciókkal még védelmet is biztosít a program annak aki kicsit is odafigyel arra amit neki mondanak) és a figyelmetlenség.
Aki meglepődik azon, hogy a választott frakciója esküdt ellenségeinek táborába (duty tagként - akik mindenkit utálnak a kutatókon kívül, valamint a frakción kívüli stalker-eket megtűrik - a sin frakció területén vagy épp freedom területen) bevonulva kinyírják azon csak sajnálkozni tudok az előrelátásának hiánya miatt, de megérteni őt nem. -
bacika
csendes tag
válasz sagajr78 #4256 üzenetére
Ez mind szép és jó amit leírtál, de én beszéltem az emberekkel, elengedték Fox-ot, aztán kinyírtam őket, beléptem a dutyba, aztán mentem a barlangba, lőttek rám, de megúsztam, haladt tovább a történet, most ép a dokihoz megyek már az ingoványban, lehet vannak következmények, de minden megoldható vagy csak nekem jött össze valami csoda miatt, esetleg a zona akarta így
-
vhw
addikt
válasz sagajr78 #4256 üzenetére
"...még csak véletlenül sem tünteti fel ellenségnek a kérdéses frakció embereit akik fogva tartják Fox-ot"
Ez utólag változott? Én a megjelenés napjától játszottam, így ezen elég hamar túljutottam, masszívan pirosan szedve jelentek meg a neveik a célkereszt alatt (a közismert banditaruha csak ráadás). Ha ez azóta változott akkor no problem, de ha nem akkor ez sokaknál instant ok, hogy előbb lőjjenek. (jó-jó mondhat sidorovich, amit akar, nem egyszer előfordult már Stalker játékban, hogy közben hirtelen változik a terv, a bugok is közmondásosak - és ha pirossal jelenik meg valaki, azt nem szokták véletlennek venni az emberek)
[ Szerkesztve ]
"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"
-
emre
veterán
Épp most kezdtem elölről, miután tárgyalsz velük semlegesek lesznek.
És amit még máshogy csináltam mint első alkalommal. Kordonban nem irtottam ki a katonaságot a vasúti felüljárónál, pedig az a sniper csúzli jól jött volna (pedig nincs hozzá több lőszer jó darabig), meg igazából a többi is. Szóval inkább kerülgettem őket, de miután elintéztem a zombikat érdekes módon eltűntek a katonák is, bár erről nem kaptam semmiféle értesítést.
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
emre
veterán
-
Grisam
tag
Sikeresen elindult a játék, köszi a segítséget. Nem vagyok kezdő Stalker, csak ez a rész új még nekem. Nem működik a gyorsmentés, gyors betöltés funkció, sőt menüből is hiába mentek, utána nem látni a mentéseket, és mindég elölről kell kezdenem a játékot. Ezt javítja valamelyik pach? Csak mert még javítást nem telepítettem, arra nem volt időm eddig.
Utálom, ha valaki még annyi fáradtságot sem vesz, hogy válaszoljon a PÜ-re...
-
borovi
aktív tag
válasz mickemoto #4254 üzenetére
Köszi, valamennyit segített, kicsit világosabb lett. De az alapprobléma maradt. Továbbra is állandóan be van borulva, ködös, szürke minden. Napot, napsütést még nem láttam. Nem tudom, másnál is ilyen-e, mert a 2. pecs előtt nem ilyen volt a játék, hétágra sütött a nap mindenhol. Ez most így kib.szottul lehangoló.
-
emre
veterán
Az előző peccsel Yantar-ig játszottam.
Most kezdtem elölről hogy megvan a magyarítás is, ezt is csak azért tudtam, mert olvastam a fórumot, és úgy gondoltam hogy ma megcsinálom a küldetést tárgyalásos módszerrel.[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Aarpok
őstag
A második patch - ben módosult a Kordonban lévő Sin egység státusza.Az előző patch - nél még piroslottak rendesen azonban lehetett velük kommunikálni mint ahogy most is.Bevallom első játéknál én banditáknak néztek őket a ruha miatt és osztottam őket ólommal,de aztán megtudtam,hogy mégsem azok és beszélgetni is lehet velük.
Аарпок
-
félisten
Nekem hol 60, hol 30 fps-el megy, véletlenszerűen, ugyan azon a területen. Ilyet tapasztalt valaki?
Vissza kell vinnem pár kazettát.
-
capulet75
addikt
A BAR-ban nem tudok bejutni a hátsó helyiségbe (ahová pedig be kell mert ott van a szolgálat vezetője) mert az ajtónálló paraszt nem megy el az útból.
Intelligencia kell ahhoz hogy egy ember belássa a tévedését. És gerinc, hogy be is ismerje.
-
bacika
csendes tag
Nekem is a doktornál, kifagy a videó, elkezdi tölteni a mentett állást és fekete képernyő, eddig ment minden normálisan, a patch előtt pedig tovább ment, valami ötlet?
-
mickemoto
őstag
Akkor úgy látszik az új patch hozott is meg nem is.
Én mondjuk csak a legújabbal jutottam el odáig, de sokaktól olvastam hogy már végig is vitték a korábbi javítással szóval ez a legújabb patch áldásos hatása lesz.Bacika te egyébként megcsináltad előtte a bányában a küldetéseket?
[ Szerkesztve ]
-
PeL
addikt
Egy másik fórumon már írtak rá megoldást:
nem tudtam kivárni, megoldottam ha más is így van vele:
a database fájlból stalker database extractor-ral kicsomagoltam a
gamedata/textures/prop mappát és bemásoltam a játékmappába
+1 tipp: prop_pult5.avi fájlt át lehet nevezni mp4re és az megoldja a lejátszó problémákat -
bacika
csendes tag
-
Balathruin
veterán
-
CJ4567
veterán
-
CJ4567
veterán
válasz Balathruin #4286 üzenetére
Microsoft Sam a hangja, keress utána, nagyon vicces dolgokat tudnak kihozni egy hangfelolvasóból (Windows Vista óta van a Windowsban)
No Sana No Life
-
capulet75
addikt
válasz Lomha 8V #4283 üzenetére
Megoldódott, de most meg a bányánál szívok megint. Nem irtottam ki a bandit campet, mindenkivel tárgyaltam, még is megölnek a tárnákban. Komolyan kezdem felcseszni az agyam, a patchek miatt már kb hatodszorra kezdtem újra a LA-t, kicsit már kezdek flusztrált lenni. Az utolsó játékkor is ez volt, és hiába megyek el a szolgálat parancsnokához mert ott csak azt osztja hogy álljak be közéjük, és ha megteszem akkor sem lesz semmi evvel és ha jól tudom azt sem tanácsos (mmint beállni közéjük).
Intelligencia kell ahhoz hogy egy ember belássa a tévedését. És gerinc, hogy be is ismerje.
-
op.erik
aktív tag
Amikor Vakondot (Mole-t) meg kell menteni - tudom, van hogy bugos és nem hajlandó beszélni megmentése után a karakterünkkel, de ha véletlenül beleeresztek egy tárat, és így megy tovább a sztorivonal nem lesz a többi sztalker ellenséges velem szemben?
Olvastam, hogy a pálya újrakezdése is segít, de ez kézenfekvőbb volt. -
mickemoto
őstag
válasz op.erik #4291 üzenetére
Nem, én is lelőttem először és a stalkerek nem voltak durcák.Amúgy másodjára már beszéltem vele, igaz fel alá szaladgált mint a mérgezett egér pedi a közelben sem volt ellenség , de egy idő után abbahagyta és ő kezdett el szövegelni, tehát én nem is nyomtam rá "F" -et.
-
Maci2013
csendes tag
Sziasztok, kéne egy kis segítség.... Miután Dead City-ben találkozok a zsoldosokkal és a vezetőjükkel egy tudósoknak szánt csomag miatt, és miután leüt engem a zsoldosok vezetője, a börtönben magamhoz térve, még ki sem világosodik előttem a terep és Doktor, de a játék azonnal kidob és ezt a bugot írja ki a program. Ötlet? Köszi előre is!
[ Szerkesztve ]
-
Maci2013
csendes tag
Ez lenne az...
-
Maci2013
csendes tag
Ez lehet hogy jobb...
Description:
Expression : m_available_count
Function : CID_Generator<unsigned int,unsigned char,unsigned short,unsigned char,unsigned short,0,65534,256,65535,0>::tfGetID
File : x:\stalker\xray-svn-trunk\xr_3da\xrgame\id_generator.h
Line : 92
Description : Not enough IDsException Reason:
XR_3DA.exe caused BREAKPOINT in module "D:\Program Files (x86)\S.T.A.L.K.E.R. - Lost Alpha\bins\xrCore.dll" at 0023:696A4188, xrDebug::backend()+168 byte(s) -
Maci2013
csendes tag
Nincs ilyen gomb a laptop billentyűzetén :/ Akármilyen beállításra állítom, mindig lefagy a játék és kidob :/ Legalacsonyabb minőségen is ezt csinálja :/
Új hozzászólás Aktív témák
- Synology routerek
- Spórolós topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
- Milyen routert?
- YouTube
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Dragon Age: Origins
- További aktív témák...
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care