Új hozzászólás Aktív témák
-
#16820480
törölt tag
Plusz ott van, hogy egy öregebb autónak a hatékonysága csökken rendszeres karbantartás mellett is (nem beszélve, hogy hányan nem tartják karban rendesen, mert arra már nem fussa), tehát a kibocsájtása csak romlik, elektromosnál pedig javul (ahogy zöldül az elektromos hálózat).
-
Rolly
veterán
válasz #16820480 #401 üzenetére
igen ezt kihagytam (bár a hatványozottan rosszabb-ba bele értettem )
azt már ne is részletezzük, hogy gyárilag se tudják hozni az értékeket , de ez fogyasztásnál az elektromosra is igaz.Csak ugye nem mindegy, hogy a gyári adat 4,5 liter és 5,7-tel lehet járni egy autóval (Peugeot 308 1.6 HDI-m ... előző tulaj 6,8-cal járt, tehát még nagyon nehéz lábú se vagyok) Vagy 15 helyett 18 kWh átlagot fogyaszt egy autó... Az arány hasonló de a mögötte lévő környezet szennyezés is hasonlóan nyílik az elektromos javára.
-
#16820480
törölt tag
Igen, bár nem csak a fogyasztásra gondoltam, hanem hogy például egy x éves ICE már nem fogja tudni a gyárilag megadott lóerőt meg gondolom nyomatékot sem leadni, ilyen futópados méréseken ez látszik. Biztosan van öregedése az elektromos motoroknak is, de nem gondolnám, hogy ilyen mértékű (kopás meg egyebek).
-
Rolly
veterán
válasz #16820480 #403 üzenetére
ICE esetén ahogy írtad a legnagyobb baj a nem megfelelő karbantartás... van 5-6 millió széthajtott BMW-re de katalizátor cserére, adblue tartályra, adblue folyadékra nincs...
Peugeot 308-as csoportban vagyok (ugye egy ilyen kocsink is van) lejárt garis 3-6 éves autónál már az Adblue kiütéséről megy az elmélkedés... mert tönkrement és nincs 200-300e Ft a javításra... és ez csak az adblue... ugye a mi autónkban van még katalizátor, meg FAP is...
A szervizelése is olcsóbb elvileg az elektromosnak és nincs 4-5 liter olaj amivel kezdeni kell valamit... Bár a régi márkák ezt megoldották (egy sima átnézés az e208-ason, pollen szűrő cserével) 45e Ft... dieselen + olajcserével ez 60-70e... tehát olcsóbb de basszus fél óra és egy 3000 Ft-os szűrőről van szó...
-
Rolly
veterán
Lehet kapni csak korlátozták az egyszerre megvásárolható mennyiséget :) ... 10 liter adblueval kb 10e kmt el lehet menni... A Diesel autónkkal 2-3 év alatt megyünk ennyit és tele az adblue tartály... Hamarabb fog megromlani, mint kifogyni :) ... Az elektromosban lassan 16e km lesz ;)
-
Noukoum
veterán
A mostani fejlemények csak még egy szöget ütnek a hagyományos autók koporsójába. Ne azon múljon már az autózás hogy az oroszok mit szórakoznak a gázárakkal vagy hogy van-e munkaerő aki szállítja az üzemanyagot. Egekben az üzemanyagárak, a hagyományos autó árai folyamatosan emelkednek (használtan is). Egyre kevesebb autót gyártanak, ezért inkább a jobban felszerelt (kvótának is megfelelő) elektromost preferálják a gyártók. Lassan kezd dőlni az az első domino, de ha egyszer elindul akkor villámgyorsan összedől az egész. Már csak egy kormány kéne aki komolyan veszi a helyzetet, mert ha így haladunk akkor garantáltan dízeltemető országa leszünk.
16000 km? Ajaj aksival vigyázz, állítólag 3 év után tönkreszoktak menni…
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Rolly
veterán
-
7Heads Drago
veterán
válasz Alogonomus #13 üzenetére
És amúgy mi a jelentősége az 5mp gyorsulásnak? Tudtommal az e autók a költséghatékonyság és a zöld környezet jegyében születtek. Ha rajtam múlna szoftveresen korlátoznám a gyorsulást. Az általad preferált Tesla 31-ik a listában, szóval gondold ezt a fogyasztás kérdést még egyszer: [link]
[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
Új hozzászólás Aktív témák
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Olcsóbb lett a Tesla Full Self-Driving szoftvere
- Yettel topik
- Xbox Series X|S
- Óra topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Házimozi belépő szinten
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- További aktív témák...