Új hozzászólás Aktív témák
-
Füleske
addikt
Az összes autógyártó a kezdeti éveiben veszteséges volt. Ami nem csoda, először be kell fektetni, nem keveset. És a pénz nem minden, újat, mást is kell mutatni. Kitalálni mindent, és azt is folyamatosan fejleszteni. Ha ez így megvan, akkor viszont később nagyot lehet kaszálni.
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #356 üzenetére
Ehhez képest meg soroljuk azokat az autómárkákat, amik konkrétan csődbe mentek, vagy össze-vissza egyesültek egymással, meg állami infúzió kellett hogy a csődöt elkerüljék...?
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #358 üzenetére
Se az autó gyártás
-
gyuszos
tag
Olvass többet róluk barátom, de ne a saját beltenyészetű kommentelőiktől ha kérhetem.
Sok időt sem kell rászánnod, elég az elmúlt 2 hétből.
Meg van szerencsém ismerni a "főszerkesztőt" is....na tudod ha ilyen a vezérbetyár akkor milyen a beosztott? (Hofi után szabadon)Persze ha te is agymosott vagy ezen a területen mint ők, akkor nem szóltam.....hajrá, idd a szavaikat bátran.
-
nagyúr
válasz Shadowbull #358 üzenetére
A tőzsdei szárnyalás jóval később jött, az elején alapvetően semmi köze a részvénynek a cash flowhoz.
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz Shadowbull #362 üzenetére
De akkor már nem volt cashflow probléma. Amikor stock split volt, akkor már réges régen túl voltak a krízisen.
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz Shadowbull #364 üzenetére
Miért, mi történne, ha felére esne a részvény? Vagy negyedére?
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz Shadowbull #368 üzenetére
? Mitol lenne 'sokkal problemasabb', ha csak haromszor annyit erne a ceg a tozsden, mint a Daimler, nem tizszer? A mukodest mar nem nagyon kell finanszirozni, az expanziot meg a jelenlegi piaci korulmenyek kozott rohogve finanszirozza kb. barmelyik enyhen divatos ceg.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
Shadowbull
addikt
-
nagyúr
válasz Shadowbull #370 üzenetére
> a tőzsde a reális értékére árazná be
Marmint ki szerint realis ertekere? A tozsde a piacon levo rengeteg szereplo (penz) velemenyet tukrozi. A piac szerint a Tesla jelenlegi fair erteke kozel 800 milliard dollar, a piacon levo penz szerint. A Tesla-reszvenyeket tulnyomot tobbseget professzionalis befektetok es alapok birtokoljak.
(Biztos vagyok benne, hogy kivalo mernok vagy egyebkent, de en ugy latom, hogy tenyleg nagyon naiv modon allsz a piachoz / tozsdehez / penzugyekhez; es no offense, de korulbelul olyan a helyzet, mintha egy kozgazdasz magyarazna neked teljes meggyozodessel, hogy a BMW motorok ugyanennyi koltseg- es fogyasztasi keretbol negyszer ennyi loerot is produkalhatnanak, csak a mernokok nem tudnak out-of-the-box gonndolkozni.)
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
#16820480
törölt tag
-
Rolly
veterán
válasz #16820480 #372 üzenetére
a Tesla növekedése kisebb mint a piac növekedése... ezért a piaci részesedése csökken... Értsd elektromos autók piaca... Természetesen ettől még piacvezető (bár az se mindenhol, de a top 3-ban mindenhol benne van és általában ő az első 1-1 európai piacot kivéve).
A Tesla egyértelműen túl van értékelve, de tény:
- amennyit képes gyártani arra van felvevő piac
- konkurencia gyártás kapacitása szűkösebb és a konkurencai nem gyárt mindenhova a világon (VW, Sellantis, Hyundai és Kínai gyártók sem) -
nagyúr
válasz Shadowbull #367 üzenetére
Hogyhogy miből? Mondjuk a vagyonából? Nem csak Tesla részvényei vannak ám. De ha nagyon nincs semmi a párnacihában, bármelyik bank hitelezne neki pár milliárdot...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
gyuszos
tag
"A tozsde a piacon levo rengeteg szereplo (penz) velemenyet tukrozi..."
Ezek szerint a Gamestop, AMC, Herz mind - mind így járt ugye, mikor 10szeresére ment fel az áruk napok alatt....
Vagy érdemes megnézni a Tesla grafikont 40-ről 900-ra, majd vissza 350-re és újra fel 10-szeres árra {split után jelenleg 780usd). -
nagyúr
> Ezek szerint a Gamestop, AMC, Herz mind - mind így járt ugye, mikor 10szeresére ment fel az áruk napok alatt
Igen, így. Miért? Nyilván van jópár érdekes jelenség a fenti esetekben, és természetesen nem arról szólt az áremelkedés, hogy hirtelen tízszer értékesebb lett a cég. Ilyen volt a Porsche / VW eset is jópár évvel ezelőtt. Nem is tartott sokáig.
while (!sleep) sheep++;
-
Rolly
veterán
mert a hype-pal nem tudok mit kezdeni... ha szerinted egy autó gyár ami 1 millió autót tud legyártani 1 év alatt (nem tud várhatóan 900e-950e körül lesz de mindegy)
- aki évi 2 milliár dollárt kap CO2 kvóta fejében
- és így tud nyereséges lenni7-8x annyit ér mint a VW aki képes 10 millió autó legyártására N márka alatt amiből cirka 300-500e elektromos és ki tudja mennyi plugin hibrid
Vagy 15x annyit ér mint a Sellantis csoport aki együtt cirka 200-300e elektromos autót ad el és ki tudja mennyi plugint
Sajnos jelenleg a piacon lévő részvények értéke nem reális akkor se lesz ha még tovább megy fel... 1,5 éve nem volt korrekció... Nem mondom, hogy lufi, de akkor fog észhez térni a tőzsde ha lesz nagyobb korrekció vagy elinflálódik a dollár. A jelenlegi magas árak a sok kiszórt ingyenpénz és az átlagemberek számára könnyebben elérhető részvény kereskedés miatt van. Lásd az itt már emlegetett kisebb lufikat és a hypeot ... Én most pénzt gyűjtök és ha lesz egy 20-25% korrekció akkor eladok ... -
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #356 üzenetére
Nekem nincs is Tesla - m, milyen istenemről beszélsz? Épp Te, meg a TSLAQ gondoltátok magatokat prófétának...
-
gyuszos
tag
Dehogy személyeskedem.
Ha tényleg olvasod őket, és nem vagy elvakult sötétzöld, akkor neked is látnod kell, mekkora butaságokat írnak néha.
Vagy éppen a végletekig ajnároznak egy technológiát, egy gyártót....sorolhatnám.Nem fogok felsorolni neked egy cikket sem majd aztán tételesen cáfolni mert te csak úgy hiszed.... gondolj amit akarsz, engem nem érdekel.
Csak jelezni próbáltam, nem ártana referenciaként mást linkelgetni, mert ez így egy újszülöttnek lehet jó, de legtöbbünknek komolytalan.Na szép napot neked.
-
Shadowbull
addikt
A tozsdei arakat rovid tavon a spekik psziches allapota, hosszu tavon meg a fundamentumok befolyasoljak. Meg azt is szokas mondani hogy a tozsde nem a jelent, hanem a jovot arazza. A gond csak az, hogy a Tesla jelenlegi piaci erteke olyan magas, hogy egyszeruen nem letezik olyan forgatokonyv a jovore nezve, ami ezt indokolna. Nem fog tudni elerni olyan eladasi darabszamot es olyan nyeresegtermelo kepesseget, ami ezt az arazast magyarazza.
Musk alapveto erdeke volt hogy az arfolyamot barmilyen eszkozzel felhajtsa, hiszen az o javadalmazasa es bonuszai a tozsdei arfolyamhoz vannak kotve. Ezert jatsza folyamatosan a jatekait, ezert dob be ujabb es ujabb gumicsontot, oriasi szenzaciot, hatalmas igeretet. A "funding secured" sztori, a komplett Autopilot FSD, a csdaakksik, es tarsaik, lehet sorolni.
A Tesla jelenleg tobb mint 6x annyit er mint a VW, mikozben kevesebb mint tizedannyi autot ad el, a nyeresegtermelo kepessege meg egyszeruen kaki (valojaban abbol van penze, hogy masok nyereseget termelnek az ICE eladasokkal). Ugyan Musk mar bedobta hogy majd evente 20 millio autot fognak eladni, de meg az sem indokolna ezt az arat. Jelenleg van a spekik reszerol egy teljesen irracionalis remeny, hogy majd jon valami csoda, es a Tesla iszonyat penzeket fog kitermelni (talan az FSDben biznak, talan masban) masreszt egy csomoan szalltak be nagyon magas arfolyamokon, ezet folyamatosan tolni kell nekik hogy a Tesla elott fenyes jovo all, es akar 3x ennyit is erhet.
Azt is szoktak mondani hogy a fundamentumok hosszu tavon mindig gyoznek, es a fundamentumok alapjan, ( a jovobeni, abszolut rozsas jovoben elkepzelt potencialisan legjobb fundamentumok alapjan is) a Tesla egy kurva nagy lufi. A lufik meg leeresztenek, vagy kidurrannak.
Amit amugy most latunk, az a dotcom-lufi 2.0 A vilagban elvo rengeteg szabad penz keresi a helyet, es beugranak most divatosnak es modernnek tuno cegekbe, es hatalmasra fujjak oket. Ezek pedig a zsir uj, szuper kreativnak es ujszerunek tuno EV-gyartok.
De meglesz ennek is a bojtje, csak ki kell varni.
Mellesleg van egy olyan erzesem hogy a tozderol is tobb fogalmam van, mint neked.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Füleske
addikt
"Dehogy személyeskedem." Dehogynem. Tökéletes példát hoztál rá. "van szerencsém ismerni a "főszerkesztőt" is....na tudod ha ilyen a vezérbetyár akkor milyen a beosztott?"
A mostani érvelésed konkrétumok nélküli és ellentmondásos.
"akkor neked is látnod kell" "végletekig ajnároznak egy technológiát, egy gyártót....sorolhatnám"
Ezzel szemben: "Nem fogok felsorolni neked egy cikket sem" "gondolj amit akarsz, engem nem érdekel"
Ez így a nagybetűs komolytalan érvelés. Írtál valamit, de mégsem.
"ez így egy újszülöttnek lehet jó, de legtöbbünknek komolytalan." Ezzel meg azt szeretnéd közölni, hogy nem vagy egyedül a személyeskedő, ellentmondásos, konkrétumok nélküli véleményeddel. Kikre gondolsz pontosan? Vagy ezt is látnom kellene? Linkelj már valamit, amit szerinted el kellene olvasnom, ha már "Sok időt sem kell rászánnod, elég az elmúlt 2 hétből."
Nagyon kíváncsi lettem![ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Shadowbull #386 üzenetére
> Mellesleg van egy olyan erzesem hogy a tozderol is tobb fogalmam van, mint neked.
Jó, örülök hogy megérkeztünk a faszméregetéshez :) de most ezt szerintem mellément. Tényleg ott tartasz, mintha valaki azt mondaná neked a fórumon, hogy a szíjhajtásokról több fogalma van, mint neked, mert sok Totalcart nézett.
A másik idiótára meg ott a PH prémium :)
while (!sleep) sheep++;
-
#16820480
törölt tag
Egyébként ha megnézed a Sellantist például, akkor azért nem állnak annyira jól. Az éves jelentés szerint (legalább) '18 óta csökkenő eladásaik vannak, és annak a pár milliónak a felét az USA piac teszi ki (gyanítom, hogy Chrysler formájában). És ez egy 15 neves klasszikus márkát felvonultató cégcsoport.
Ehhez képest a Tesla az utóbbi években folyamatos növekedést mutat, folyamatos terjeszkedéssel és fejlesztéssel, amit ha így megy tovább, akkor 1-2 éven belül behozzák a Stellantist.
Te melyikbe fektetnél inkább? -
Shadowbull
addikt
válasz #16820480 #390 üzenetére
"Ehhez képest a Tesla az utóbbi években folyamatos növekedést mutat, folyamatos terjeszkedéssel és fejlesztéssel, amit ha így megy tovább, akkor 1-2 éven belül behozzák a Stellantist."
De, gyakorlatilag ki van zarva hogy egy-ket even belul behozzak a Stellantist, leven az kabe 8 millio autot ad el egy evben.
Erdekes latni amugy hogy egy csomo ember komolyan hisz abban hogy ket tipussal 4 szinnel evi tobbmillios eladasokat lehet produkalni.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #392 üzenetére
Csak a linket kellett volna megnyitnod végül is... 18-ban 4,8m, 19-ben 4,6m és 20-ban 3,6m autót adott el a cégcsoport globálisan Tényleg "kábé 8 millió" És abban benne vannak a városi 1 literes 3 hengeres autók is, nem 40 ezer €-nál indul a paletta.
Ez is olyan, mint ahogy azt sem akarják elhinni, hogy 2-3 telefonmodellel évi 200 milliós eladást lehet produkálni, aztán ott az Apple. Az összes többi gyártó meg ontja az egymástól is megkülönböztethetetlen modelljeit, és még úgy sem tudják tartani a lépést.
-
Rolly
veterán
válasz #16820480 #390 üzenetére
Stellantis most egyesült... nézzük meg 3-4 év múlva, hogy hova jutnak... Persze tuti csökkenni fognak eladási számban de
- Peugeot is csődközelben volt annó és talpra állították,
- majd megvette a senkinek se kellő Opelt és ott is ráncba varták a dolgokatAz, hogy a chipválság és a belső égésűek csökkenő eladása őket is érinti az valós, de amennyi e208 / e2008-at illetve eCorsat / eMokkat tudnak gyártani meg mellé amennyi plugint azt mind el is adják (és a várólisták nem pár hét max 2 hónap mint a Tesla esetén), hanem 4-6 hónap ... Tehát többre is lenne igény...
Ráadásul 2024-ig jönnek újabb elektromos hajtást is fogadó autóik:
- 308 electric
- 3008 electric
sajnos ezek specifikációjáról sokat nem tudni, de ha 75+-os akku lesz bennük akkor lehet van egy vevőjük (308 és e208 tulajként)
Illetve ott a Stellantis közös új platformja amivel elég sokféle autót tudnak gyártani egy platformra... [link]A jelenlegi bevetendő (2023-ról) elérhető platform szerint tudnak gyártani kis-közép-nagy autókat egy platform rendszeren (valójában több platform de egyre építkezik):
- 37-200 kWh akkut tud a platform
- 70-330 kW-os össz teljesíményű motorokkal...Ez alapján én örülnék egy stla medium (100 kWh akku + 330 kW-os motor teljesítmény)-ű 308-asnak vagy 3008nak
-
Shadowbull
addikt
válasz #16820480 #393 üzenetére
Te valamit nagyon beneztel. 2020ban 6,2 milliot adtak el, koronaevben, 2019ben egy negyeddel tobbet, iden valoszinuleg meg tobbet fognak.
A PSA egyedul adott el kabe 3 millio autot evente.
Az elektronikai/tavkozlesi ipar teljesen mas kavehaz, az auto nem egy szar telefon, amit evente cserelgetsz, mert nem megy rajta a Fortnite rendesen.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Schuler888
senior tag
válasz Shadowbull #392 üzenetére
Te tenyleg csak olvasol a tozsderol, ahogy irod is, mas meg csinalja. Sztem engedd el, mert tenyleg vicceseket irsz ebben a temaban is.
Masreszt, attol szar a tesla, hogy friss cegkent a regiekhez kepest kevesebb autot gyart? Komolyan? Darabszam alapjan dontod el, hogy jo vagy nem... Nekem se kedvencem a Tesla, de a te ervelesed olyan szinten erzelmi es mellozi a z objektiv szakmaisagot, hogy ez a forumbeli amokfutas mar-mar olyan, hogy elzarkoznanak toled a tesla konkurenciaiMas.
A stellantis eladasait meg ne mentegessuk azzal, hogy nemreg egyesultek, mert az autovasarlo bem azt nezi, hogy az adott marka/modell milyen ujabb csoportusulas ala tartozik.."Jelenleg 11(!!!) pro maxom van, minden téren megfelelő, az s21 ultrat földbe dongoli, aki mást mond az hazudik." - Tiger. :'DDDD
-
Shadowbull
addikt
válasz Schuler888 #396 üzenetére
Csinalod? Ugy erted vettel mar reszvenyt, es ettol egybol tozsdecapanak erezted magad? LOL
Lathatoan nem sokat fogtal fel abbol amit leirtam, ugyhogy rad fer meg egy kis tanulas. Nem a jelenlegi darabszamrol van szo, hanem a ceg potencialis jovedelemtermelo kepessegerol, es a pillanatnyi arazas ehhez valo viszonyarol.
Na, innen fuss neki meg egyszer.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Rolly
veterán
válasz Shadowbull #397 üzenetére
igen de szokták mondani, hogy a részvénybe a jövőt is beleárazzák... a Teslaval az a baj, hogy bele van árazva
- Elon Musk összes egyéb projektje (pl Space X is) aminek a Teslahoz 0 köze van (jó nullánál több de pénzügyi értelemben külön cég külön projekt)
- A Teslaba be van árazva, hogy a mostani autók robottaxiként tudnak majd működni (nem fognak tudni működni robot taxiként ezt kb mindenki tudja, de a sok-sok részvényes hisz benne és hiszi, hogy az utakon lévő 1-2-3 millió autó már kész robot flotta)
- Bele van árazva, hogy tudnak önvezetni az autók amik még nem tudnak, s őszintén bárkinek aki azt mondja, hogy 1-2 éven belül tudni fognak önvezetni az autók mutatok olyan utat (itthon is de spanyolországban is ahol esélytelen az, hogy a következő 5 évben önvezetés legyen). Ráadásul lásd előző pont szerintem a mostani autók hardver és kamera rendszere se alkalmas az önvezetésre szerintem legalább kellene bele az 5G és radar esetleg lidar, mert csak kamerára bízni az önvezetést esélytelen egy felkelő / lenyugvó nap esetén...Ettől Tesla jó cég és nagy jövő áll előtte... Csak valójában nem ér 7x annyit mint a VW group... szerintem kb 1-1 árazás lenne a fer. És még akkor is 1M vs 10M éves autó gyártási kapacitásról beszélünk. De ami a Tesla előnye az a VW group hátránya... Nagy sok alkalmazottas cég elavult gondolkodásmóddal.
Stellantis... szerintem a PSA elég jól lavírozik a vizeken most akár legyen szó elektromos autókról akár pluginekről... Körülbelül így az egyesülés után a 3. legnagyobb autógyár a világon... Elektromos autóknál az EU-s piacot nézve szintén a 3. (VW Group és Tesla után...) -
7Heads Drago
veterán
Több kárt okozhat a régi autó lecserélése, mint gondolnánk. Környezetvédelmi szempontból jobb addig kihúzni a régi kocsival, ameddig csak lehet - derül ki egy friss tanulmányból. [link]
„Minél gyorsabban lecserélünk egy autót, az annál több szén-dioxid kibocsátást eredményez. Nincs ez másként az elektromos autók esetében sem, mert amikor növekszik az új autók iránti kereslet, az felgyorsítja a gyártás során keletkező CO2-kibocsátást” – nyilatkozta Shigemi Kagawa, a Kyushu Egyetem Gazdaságtudományi Karának professzora.
[link][ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Rolly
veterán
válasz 7Heads Drago #399 üzenetére
Nem tudom ezt miért nekem írtad....
Amúgy a cikk szerintem erős csúsztatás... Ha egy autó teljes élettartama alatt csak 40% az üzemanyag akkor már az új elektromos indulásnál se lenne rosszabb az akku miatt... És megint nem számolja bele az üzemanyag kitermelést szállítást finomítást...
Plusz attól, hogy valaki új autót vesz a régi nem bontóba megy hanem megveszi más valaki és használja tovább... Ezért is hülyeség a második idézet...
Tehát ma ha valaki új autót vesz választhat, hogy elektromost vesz vagy sem... Hogy a használttal mi lesz nem lényeges, mert más használja a régebbi szarabb autó helyett...
Ha elektromosan vesz akkor az első kb 60-70e km káros anyag kibocsátásával indul tehát 3 évig rosszabb, de utánna már jobb és ahogy telnek az évek egyre jobb lesz...
Ha nem akkor ma jobb lesz a co2ben nézve, de később 3 év után már hatványozottan rosszabb...Más megközelítésből: két lehetőséged van ... Van 3 millió forintos választhatsz, hogy berakod állampapírba ami kb inflációt hozzá, vagy telepítesz napelemet ami 10 év múlva hozza vissza az árát... Egyik esetben van 3 milliód 10 év múlva +minimális hozam (legyen évi 4 % körül) mondjuk 4,5 milliós, de közben költöttek 3 milliót áram számlára...
Közben a másik esetben van 3 milliód amit kitermelt a napelem... Melyik a jobb?
-
#16820480
törölt tag
Plusz ott van, hogy egy öregebb autónak a hatékonysága csökken rendszeres karbantartás mellett is (nem beszélve, hogy hányan nem tartják karban rendesen, mert arra már nem fussa), tehát a kibocsájtása csak romlik, elektromosnál pedig javul (ahogy zöldül az elektromos hálózat).
-
Rolly
veterán
válasz #16820480 #401 üzenetére
igen ezt kihagytam (bár a hatványozottan rosszabb-ba bele értettem )
azt már ne is részletezzük, hogy gyárilag se tudják hozni az értékeket , de ez fogyasztásnál az elektromosra is igaz.Csak ugye nem mindegy, hogy a gyári adat 4,5 liter és 5,7-tel lehet járni egy autóval (Peugeot 308 1.6 HDI-m ... előző tulaj 6,8-cal járt, tehát még nagyon nehéz lábú se vagyok) Vagy 15 helyett 18 kWh átlagot fogyaszt egy autó... Az arány hasonló de a mögötte lévő környezet szennyezés is hasonlóan nyílik az elektromos javára.
-
#16820480
törölt tag
Igen, bár nem csak a fogyasztásra gondoltam, hanem hogy például egy x éves ICE már nem fogja tudni a gyárilag megadott lóerőt meg gondolom nyomatékot sem leadni, ilyen futópados méréseken ez látszik. Biztosan van öregedése az elektromos motoroknak is, de nem gondolnám, hogy ilyen mértékű (kopás meg egyebek).
-
Rolly
veterán
válasz #16820480 #403 üzenetére
ICE esetén ahogy írtad a legnagyobb baj a nem megfelelő karbantartás... van 5-6 millió széthajtott BMW-re de katalizátor cserére, adblue tartályra, adblue folyadékra nincs...
Peugeot 308-as csoportban vagyok (ugye egy ilyen kocsink is van) lejárt garis 3-6 éves autónál már az Adblue kiütéséről megy az elmélkedés... mert tönkrement és nincs 200-300e Ft a javításra... és ez csak az adblue... ugye a mi autónkban van még katalizátor, meg FAP is...
A szervizelése is olcsóbb elvileg az elektromosnak és nincs 4-5 liter olaj amivel kezdeni kell valamit... Bár a régi márkák ezt megoldották (egy sima átnézés az e208-ason, pollen szűrő cserével) 45e Ft... dieselen + olajcserével ez 60-70e... tehát olcsóbb de basszus fél óra és egy 3000 Ft-os szűrőről van szó...
-
Rolly
veterán
Lehet kapni csak korlátozták az egyszerre megvásárolható mennyiséget :) ... 10 liter adblueval kb 10e kmt el lehet menni... A Diesel autónkkal 2-3 év alatt megyünk ennyit és tele az adblue tartály... Hamarabb fog megromlani, mint kifogyni :) ... Az elektromosban lassan 16e km lesz ;)
-
Noukoum
veterán
A mostani fejlemények csak még egy szöget ütnek a hagyományos autók koporsójába. Ne azon múljon már az autózás hogy az oroszok mit szórakoznak a gázárakkal vagy hogy van-e munkaerő aki szállítja az üzemanyagot. Egekben az üzemanyagárak, a hagyományos autó árai folyamatosan emelkednek (használtan is). Egyre kevesebb autót gyártanak, ezért inkább a jobban felszerelt (kvótának is megfelelő) elektromost preferálják a gyártók. Lassan kezd dőlni az az első domino, de ha egyszer elindul akkor villámgyorsan összedől az egész. Már csak egy kormány kéne aki komolyan veszi a helyzetet, mert ha így haladunk akkor garantáltan dízeltemető országa leszünk.
16000 km? Ajaj aksival vigyázz, állítólag 3 év után tönkreszoktak menni…
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Rolly
veterán
-
7Heads Drago
veterán
válasz Alogonomus #13 üzenetére
És amúgy mi a jelentősége az 5mp gyorsulásnak? Tudtommal az e autók a költséghatékonyság és a zöld környezet jegyében születtek. Ha rajtam múlna szoftveresen korlátoznám a gyorsulást. Az általad preferált Tesla 31-ik a listában, szóval gondold ezt a fogyasztás kérdést még egyszer: [link]
[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
Új hozzászólás Aktív témák
- Processzorra való vizesblokk az ASUS ROG-os portfóliójában
- Gyúrósok ide!
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Háztartási gépek
- TCL LCD és LED TV-k
- Május 7-én lesz az új iPadek bemutatója
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- E-roller topik
- További aktív témák...
- XBOX ONE/PS4/PS5/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- XBOX SERIES/PS4/PS5/XBOX ONE/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- PS5/PS4/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- Új Dobozos Lenovo Ideapad Flex 5 x360 Érintős Ultrabook Óriás Tab 16" -40% Ryzen 5 5500U 16/512 QHD
- PS4/PS5/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!