Új hozzászólás Aktív témák

  • liksoft

    nagyúr

    válasz FireKeeper #16 üzenetére

    Szerintem az, hogy zajszűrés mint fogalom nem gond. Csak a lehetőségeivel, és hatásával kell tisztában lennünk. Hiszen 40 évvel ezelőtt egy stúdióban sem gondolták volna, hogy a digitalizálás után a szellemképet, színeltolódást milyen "egyszerű" lesz orvosolni. Számukra az analóg rendszereknél sokkal nehezebb volt bármilyen utómunka, mint számunkra. Sőt, tovább megyek. A szűrők között létezik már olyan, mely éleket, sarkokat detektál a képeken, ezeket élesen hagyja, a többi területet meg kicsit elmossa. Ezzel is lehet zajt szűrni, viszont a leírás is tartalmazza, semmi köre az új képnek az eredetihez, hiszen szinte újra lett szerkesztve. Ez nem zajszűrő, de tud javítani a kép élvezhetőségén. Talán 5-10-20 év múlva hasonló módszerekkel a szűrő először végignézi a filmet, azonosítja az elemeket, embereket, térben elkészíti azokat, és újraszerkeszti az egészet. Ha ezt vektorosan teszi, akkor bármekkorára nagyítható, éles marad. A részletesség meg a film teljes tartalmától függhet, nem egy képkockától. Vagyis az, hogy mit nevezünk zajszűrésnek, már ebből a szemszögből is kérdéses.

    A másik, a zaj tartalma. Nagyon nem mindegy, hogy periodikus jel (a film szemszögéből zaj), vagy valódi fehérzaj. Sőt, az intenzitása, pulzálása, stb.... sem mindegy. Hang esetén az mp3 jó zajszűrő is tud lenni. Ugyanis a hangra, zenére tervezték, így pont a zajból fog a legkevesebbet rögzíteni. Ilyen a kép esetében akár az Xvid codec is. Vagyis ha kell, több lépcsőben, akár többszörös átméretezéssel, sok zaj kiszedhető a felvételből. Hangsúlyozom, természetesen értékes tartalmat is veszítünk, de a nézhetőség jobb lesz.

    Murphy él és dolgozik (Ami el tud romlani, az el is romlik). hdd-mentes.hu

Új hozzászólás Aktív témák