Új hozzászólás Aktív témák
-
llax
senior tag
Végre a NASA is ír a témáról, hamarosan még több információ a Starliner problémáival kapcsolatban.
-
llax
senior tag
Hamarosan indul egy Cygnus az ISS-hez.
-
llax
senior tag
A Hawthorne-i gyárban búcsúznak a Dragon C206-tól.
Minden jel szerint a hardver egyre inkább készen áll. De még lóg a levegőben több dolog is (1 nagyobb eséllyel), ami miatt jelentősen csúszhat az indulása.[ Szerkesztve ]
-
llax
senior tag
Szerintem a bürokráciával kapcsolatos tapasztalatai jól jöhetnek még. Abból is lehet tanulni, ha valamit rosszul csinálnak.
Amit nem értek: Miért opció a DM2 kibővítése??? Nekem ez miden irányból kavarásnak tűnik, még azt sem látom, hol tudná ez gyorsítani a programot.
Ha most ráülne mindenki a DM2 leggyorsabb, eredeti tervek szerinti lebonyolítására, a maximális felkészülés és biztonság érdekében akár a Boeing-et is mellőzve most egy kicsit (nekik most majdnem mindegy...), akkor nyár vége környékére már számolhatnának az első éles küldetéssel is. Ráadásul akkoriban várható a CRS21, amit elvileg már Dragon 2-vel repülnének (elvileg C205), valahol az is tekinthető egy további (kevesebb rendszerre korlátozott) tesztnek.
Ahelyett, hogy egy képlékeny masszaként gyúrogatnák, valami programba kellene foglalni ezt az egészet... -
Rive
veterán
Amit nem értek: Miért opció a DM2 kibővítése???
Az, hogy egyáltalán opció, eleve azt jelzi, hogy a program (papírmunkától eltekintve) lényegében célba ért. Gyorsításra nincs igazi szükség - ez maga a gyorsítás.
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
llax
senior tag
Ezzel csak az a baj, hogy szó sincs teljes, fél éves küldetésről. Az alap személyzetet évek óta erre a tesztrepülésre készülők adnák és nem évek óta az ISS-en végzendő munkára készülők. További, legalább 2-3 hónap csúszást jelentene, de addigra kb. készen áll a C207 is és az azzal fél éves útra induló személyzet is. Valahogy azt kellene elérhető közelségben tartani, ahhoz jóval előtte végigvinni a DM2-t. Azaz semmi egyebet nem kellene csinálni, csak egyszerűen maradni az eredeti tervnél.
A papírmunkán kívül még mindig hátra van 2 ejtőernyő teszt, ott nagy meglepetések elvileg már nem várhatók, de azoknak az elemezgetése és "papírmunkája" is időigényes. A Merlin-ek turbinalapát repedése továbbra is lezáratlan ügy, még úgy is, hogy a felmerülése óta néhány upgrade-n átesett. (Kérdem én: Az egyszer használatos rakétáknál ilyen mikor derülne ki???)
-
nagyúr
Én úgy értelmezem, hogy a DM2 bővítése leginkább a NASA számára lenne fontos.
Az, hogy a Szojuz MSz-16 eredetileg japán űrhajóst vitt volna, végül helyette egy NASA űrhajós megy, egy félmegoldás, hiszen az MSz-17-re jelenleg három orosz kozmonauta van beosztva. Az MSz-15 visszatérésekor mindössze egyetlen amerikai űrhajós marad az ISS-en.
Szóval minél hamarabb kellene a tartós személyzetet felküldeni. Egy kis késés még mindig jobb, mint az, ha esetleg a tartós küldetés csúszna.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
llax
senior tag
"Én úgy értelmezem, hogy a DM2 bővítése leginkább a NASA számára lenne fontos."
Igen. Eredetileg a Staliner-re tervezték azt, hogy a személyzetes tesztrepülés egyből akár 5 hónapos is lehet, de ott már hónapok óta arra készültek, míg a SpaceX esetén ilyenre nem készültek, csak egy két személyes, néhány napos tesztrepülésre. A Starliner decemberi tesztrepülése előtt olyan terv is volt, hogy az alaposan megnyújtott BoeCFT alatt érkezik az első, menetrend szerinti Dragon 2 a váltó, teljes időtartamra készülő személyzettel.
Valamiért nagyon bíztak a Boeing-ben... Pedig amik a 737MAX ügy kapcsán eddig előjöttek szervezeti szinten, ahhoz képest a fasorban sincs az, amikor Musk nyilvánosan elnyomott egy spanglit... A merész álmokhoz talán az is kell neki Csak azok a belső levelezések a Boeing-nél, amiben az FAA-t oltogatják és a szabályokat kifigurázzák, bőven indok lett volna arra, hogy a most tervezett vizsgálatokat elindítsák. Azon a szinten, mint anno a SpaceX esetén, mert a Boeing-nél ugyanakkor csak egy felületesebb volt.
-
llax
senior tag
Starlink alól egy leszállás nem jött össze. Már a múltkori is határeset volt... Most még a repülési profilon is faragtak, de még így sem maradt elég kakaó? (Mert erősen határeset.)
Ui.: jelek szerint "soft landing"... (Mondjuk látszott is, hogy robbanás nem volt, csak némi vízpermet.)
[ Szerkesztve ]
-
llax
senior tag
Olvasnivaló. Érdekességek a 12...15 oldalakon.
-
nagyúr
A következő cikk (űrhajózás @ 2019) megjelenik március 5.-én 5 órakor
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
- 3D nyomtatás
- eBay
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- World of Tanks - MMO
- GoodSpeed: SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- Wise (ex-TransferWise)
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Assetto Corsa Competizione
- Projektor topic
- További aktív témák...