Új hozzászólás Aktív témák
-
bitblueduck
senior tag
szerintem nem katonai szoftverekre, meg marsjárókra gondolt a fórumozó, hanem ami az átlagember arcába van tolva. windows, android, facebook, skype. és ha valaki ezeket használja látja, hogy van probléma bőven.
és akkor persze hibás, de nem logikátlan következtetés, hogy az önvezető autókban se bízzunk.An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
-
Somatom
veterán
válasz bitblueduck #101 üzenetére
Nem olyan hibás az a következtetés. Itt (is) minden a lóvéról szól. Az már csak legenda, hogy egy kamion elmegy 1millió Km -t. Dehogy megy el! Fő, hogy minél olcsóbb legyen. Ha lesz két önvezető kamion, akkor a cégek melyiket fogják venni? Naná, hogy az olcsobbat. Nosza, faragjunk a költségeken! Nem kellenek olyan minőségi alkatrészek, nem kell annyit költeni fejlesztésre és máris olcsóbb lesz a verda. Pont ugyanaz lesz az eredmény, mint bármilyen más terméknél.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Meg automata hóláncfelrakóval, automata izzócserélővel, automata kiskutyafülével. A végén az autó, meg az üzemeltetése többe fog kerülni, mintha jól megfizetnék a sofőröket. Arról nem is szólva, hogy minél bonyolultabb, összetettebb egy szerkezet, annál nagyobb a meghibásodás lehetősége. Az meg egy kamionnál nagyon drága mulatság.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
nagyúr
Mert azt hiszed csak te gondoltál ezekre a dolgokra? Nyugodtan elhiheted, hogy nálad vagy nálam sokkal okosabb emberek dolgoznak ezeken. Az, hogy még nincs a nagy közönség számára 100%-osan összerakva, minden problémára megoldást nyújtó kamion nem azt jelenti, hogy megoldhatatlan.
[link] FleetPlow™ Compilation | Snow Removal for Truck & Trailer Roofs
[ Szerkesztve ]
Thanos was right.
-
Somatom
veterán
Ha egy kicsit használnál MAN -t, DAF -ot, Mercit, stb., akkor nem lennél biztos abban hogy aki tervezte, az valaha látott közelről kamion fülkét. Soxor fantáziáltam arról, hogy egy-egy szituban ott van mellettem az épp hibásan működő, vagy idiótán kialakított részegység tervezője, én meg akkora tockost keverek le neki, hogy kifejeli a szélvédőt.
Persze, vágom, hogy egyszerűbb azt mondani, hogy a sofőr a hülye.Nagyon aranyos a videó, de ezt az izét hol lehet megrendelni, hogy odajöjjön a kamionhoz? Vagy, a kamion hogy jut el a kütyühöz? Netán minden cég és minden parkoló kijáratához telepítenek egyet? Arról nem is szólva, hogy mit csinál akkor, ha egy kicsit belóg a tetőponyva? Abban megáll a cucc, belefagy, majd az egyik kanyarban egy személyautós ölébe pottyan egy 30 kilós, fagyott tócsa.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
nagyúr
Kimondta, hogy a sofőr a hülye? Te viszont eléggé lebecsülöd az ezen dolgozó embereket. Te azért tudsz most kamiont vezetni mert annak idején valakik kitalálták, hogy kellene egy olyan jármű amivel közúton több árut lehet szállítani. Biztos akkor is voltak olyanok akik azzal jöttek, hogy mi van ha ez meg az történik. Vagy akkor megállhattunk volna a lovaskocsinál is, nem kell az a 4 kerekű olajfaló haláldoboz az utakra. Az emberiség így halad előre, találkozik egy vagy több problémával és előbb vagy utóbb megoldja azokat.
Thanos was right.
-
Somatom
veterán
Én azt mondom, hogy lépésekkekkel érdemes előre haladni. Először legyenek olyan eszközök, körülmények, amikhez érdemes robotkamiont tervezni. Tetőtakarító most is jó lenne. Miért nincs elterjedve? A franc sem akar kiszállni, hóláncot felrakni. Miért nincs minden kamionon automata hólánc? Melyik sofőr szeret az 50 fokos platón spaniferezni? Miért nincs olyan izé, ami lekötözi helyettünk a rakományt? Miért nem lehet megoldani, hogy a címek pontosak legyenek és valóban oda szóljanak, ahol rakodnunk kell? Miért nem a humán sofőrt segítő rendszereket csinálják olyanra, hogy azok minden körülmények között működjenek? Ezek a "találmányok" mind kelleni fognak a robotkamionokhoz, de a humán sofőrök életét is megkönnyítenék. Úgy érzem, hogy fordítva történik a fejlesztés.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Gargouille
őstag
Életem eddigi 42 éve alatt kerültem már párszor váratlan, addig sosem tapasztalt helyzetbe és józan ésszel és logikával valahogy mindig megoldottam a dolgot, pedig fingom nem volt mit kell tenni.
Igazából ezt kár tovább ragozni, szerintem a gépi intelligencia mint olyan még nem létezik. Magas szintű automatizáltság igen, de ez közel sem egyenértékű azzal amit az ember tud. Én azt gondolom, hogy a gép sohasem képes kilépni a lefektetett szabályrendszerből (legyen az bármilyen széleskörű), nem tud "gondolkodni", az ember viszont igen.
Somatom jól leírta, hogy mennyire nem csak arra kell gondolni, hogy A-B pont közt hogyan mozgatjuk a kamiont, hanem rengeteg egyéb - magával a vezetéssel nem összefüggő - feladat is adódik, köztük nem kevés ahol akár rögtönözni kell és nem tudsz rá előre felkészülni.
Nem vagyok feltétlenül az önvezetés ellen de még szerintem messzebb van ez mint ahogy gondoljuk.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
mcnab
csendes tag
válasz Tsebacsi #113 üzenetére
Szerinted meg kéne húznom magam amikor egy hülye okoskodik? Kinek gondolod magad?
A többiek nagy ívben leszarják a mi kis beszélgetésünket, a disznókat ne bántsd nekik legalább van valami hasznuk veled ellentétben.Veled meg én nem akarok kommunikálni Mr. ostoba értelmiségi.
-
JoshaJosh
csendes tag
Annyira kilóg a lóláb....
Persze a cikk szállításról szól, meg ilyen baromságok, de igazából más áll a háttérben. Ahogyan genetikai kutatások se azért folynak hogy betegségek ellenszerét találják meg, az csak mese. Igazából azon dogoznak, hogy a szegényeket rövidebb, a gazdagokat meg hosszabb életűvé tegyék vagy akár halhatatlanná (ami persze nem fog sikerülni). Automata szállítás egy nagy túrót.Automata harckocsik. Ez lenne a lényeg.
Hogy is van az új sakkozó MI-vel, ami már magától talált ki stratégiákat és percek alatt vert meg bármilyen nagymestert?? Elég egy ilyen egy harckocsiba és városokat irthat ki. Sok sok felesleges rabszolgát. IGEN, EZEK MI LENNÉNK!
Ha nem vettétek volna észre lassan felesgessé válunk.
Óh igen a sakk MI neve:
Alpha Zero
Csak halkan jegyzem meg, hogy nem véletlen a név. Az Alpha ugyanis az első, gyakran használják a legfőbb igazság jeleként... Jézus Krisztus ismerős?
Igen ő az Alpha. Alpha Zero=Jézus Krisztus nullázva. -
Somatom
veterán
válasz Dr. Romano #120 üzenetére
Puceválhatom én ezt háromezerig. A bugos szoftveren az nem segít. Ma is aktiválta egyszer a vészfékasszisztenst úgy, hogy közelében sem voltam annak, hogy a fékre kelljen lépnem. Még jó,hogy nem satuzott be, mint a múltkor egy MAN. Azt hittem, hogy kiesek a szélvédőn. Elég ijesztő, amikor váratlanul üvölteni kezd a műszerfal, vörös fény és satu. Utána a Holdig tudtam volna felrúgni azt, aki megtervezte.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Dr. Romano
veterán
A mi céges toyota yarisunkban nincs annyire komoly technika, de ami benne van vezetői segítség az is nevetséges.
A sávelhagyó folyamatosan csipogna előzéskor.
Autómata távolsági fényszóró még akkor sem veszi le magát amikor szemből már észveszve villognak nekem hogy wtf.
Táblafelismerő rendszer felismeri a 60-70 stb táblát, de arra nincs felkészítve hogy a közutasok spórolnak a feloldó táblákkal mert egy kereszteződés úgy is feloldja, de a gép ezt nem tudja így végig a 60-70-et mutat a következő korlátozásigAutomatika lol
Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???
-
dabadab
titán
válasz Dr. Romano #122 üzenetére
"A mi céges toyota yarisunkban nincs annyire komoly technika,"
Az tényleg semennyire nem komoly, fillérs HW-re alapozva kb. tíz évvel ezelőtti megoldások, amiknek nagyjából annyi célja volt, hogy ki lehessen pipálni valamit a feature-ok listáján.
"Automatika lol"
Gondolom te a TCP csomagjaidat is kézzel címzed
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
addikt
Tesó, a faterom 25 évig vezetett ilyen nagyvasakat (nyergesvontatót, buszt), de soha, egyetlen egyszer sem rakott fel rájuk hóláncot. Az izzócsere hasonló nagyságrend, led izzók élettartama hasonlatos a kamionéval, szóval ez így nem merül fel problémaként. A havat pedig szépen letolja majd mindről egy csinovnyik a telepen indulás előtt. Próbálj meg elvonatkoztatni, ne a jelenlegi működésből indulj ki!
(#115) Gargouille
Az utolsó mondat neked is szól. Az árufuvarozás jó része triviálisan automatizálható, ehhez nem kell végtelen mennyiségű idő. Főleg távolsági fuvarok esetén (kocsi beáll a terminálra, megrakják, elmegy a lerakóra 3 országgal odébb, mindenki boldog). Szabályrendszerről beszélsz, de könyörgöm, a közlekedés az egyik legjobb példa a szabályozottságra. Úgy hívják, hogy KRESZ. Az önvezető rendszereknél most sem a szabályok lekezelésével van gond, hanem a költséghatékony érzékelés megvalósításával.[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Az én faterom nem vezetett kamiont, anyu meg ugyebár adott, úgyhogy biztos nem lehetünk tesók.
A legutóbbi cégnél négy éve vagyok. Ezalatt két Mancit hajtottam, összesen négy izzócserém volt. Pont egy éve kaptuk meg az új DAF -ot. Azóta a váltóm két első izzót cserélt, én egyet.
Tavalyelőtt télen sört vittem Öttingenből, Svájcba. Az egyik hegyi emelkedőnél elakadt előttem egy kolléga. Én tudtam volna menni, de átugrani nem tudom. Kicsit álltunk, aztán jött a yard, hogy ennyi, itt a vége. Lezárták azt a szakaszt, mi meg ott, az út közepén befüggönyöztünk és szundi. Hajnalban feldörömböltek minket, hogy megtisztították az utat, lehet menni. Igen ám, de addig 10 centi hó állt a tetőn. Úgyhogy, egy kis reggeli tornával indult a nap. Egy ilyen szitu bármikor megtörténhet. Namost! A robotkamion sem tudja átugrani az előtte levőt, tehát dekkolnia kell. Induláskor milyen csinovnyik fog odamenni, hogy letolja a havat a tetőről? Ráadásul bukott a kamion napja, lekési a lerakón az időkapuját, úgyhogy ott is várnia kell majd. Közben esik a hó. Sokadszor mondom, hogy az, amit a robot meg tud csinálni, az a legpitibb része egy sofőr feladatainak. Mi lesz a többivel?[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Dr. Romano
veterán
A többit megcsinálja a többi robot. Minden egyes részfeladatra lesz egy robot. Annyira nagy lesz a felbontás hogy végül a robot kezének a mozgatását is egy robot fogja végezni és annak a mozgatását is egy másik robot. Végül a Föld megtelik robotokkal és felrobban.
Az automatika átka úgylátszik a tárolás kérdése.
[ Szerkesztve ]
Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???
-
dabadab
titán
válasz Gargouille #85 üzenetére
Itt egy hozzászóláson belül jelentősen alulbecsülöd a gépi tanulás képességeit, rettenetesen túlbecsülöd az emberek valósidejű problémamegoldó-képességét valamint a forgalmi helyzetek sokféleségét.
Lássuk:
1. Úgy tűnik, hogy valamiért azt hiszed, hogy ezek az önvezető szoftverek csak konkrétan pont azokat a helyzeteket tudják megoldani, amiket megtanítottak nekik. A valóság ennél azért jóval jobb, mert bár persze a valódi AI-hez ezeknek sincs semmi köze (olyan nem létezik), de elég rugalmasak, nem véletlen, hogy a Deep Mind már goban is verte az emberi játékosokat.
2. Az emberek elég szarul vezetnek. Már azt az egyszerű feladatot, hogy zöldre egy másodpercen belül elinduljanak, kétszámjegyű hibaszázalékkal hozzák. Ha meg valami váratlan történik, akkor azt egyrészt nem szokták észrevenni, ha mégis észreveszik, akkor minimum egy másodperc eltelik, amire reagálnak valamit és az a valami lehet teljes hülyeség is (pl. amikor valami állat miatt félrerántják a kormányt és fejreállnak az árokban), de hogy semmi megfontolás nincs benne, az teljesen biztos
3. A forgalom egyszerűen nem olyan nagyon változékony és iszonyatos mennyiségű inputot kapnak az algoritmusok: csak a Tesla mostanra tízmillliárd mérföldnyi adatot szedett össze. Az mintegy tizenhétezermilliárd kilométer, egy átlag sofőr nagyjából egymillió év alatt vezetne annyit.
"Sokszor az segít elkerülni a balesetet, hogy az egyik ember felismeri a másik szándékát vagy épp felelőtlenségét és előre felkészül egy objektíven előre nem látható helyzetre. Például mikor látod a tükörből, hogy 3 autóval mögötted mit művelt a másik és mikor melléd ér már eleve úgy hagysz helyet stb. mert számítasz rá, hogy valamit művelni fog."
És szerinted a neurális hálók ezeket nem veszik észre? Szerinted nem látott milliónyi hasonló szituációt? Most komolyan?
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
DithenS
senior tag
Liftek annyira nem szoktak meghibásodni, maximum valami Kelet európai vagy Ázsiai országokban, ahol igazából nincs is karbantartás. Múltkor voltam a Péterfy kórházban. Az a lift volt vagy 20 éves. Hát nem hiába hibásodik meg.
Az atomerőművekben az üzemzavart meg sok esetben a számítógép jelzi és oldja meg.
Csernobil esetében is már számítógép szólt, hogy ebből baj lesz. Csak ott se hallgatott senki rá, mondván ez teszt.Azt nem támogatom én sem, hogy ember nélkül üzemeljen. De egy önvezető kamion és egy ember nagyon hatékony tud lenni. Ha balesetek nagy számban csökkenek, már jó. Plusz az ember se fárad, mert nem kell maximálisan koncentrálnia.
Van ennek értelme, de egy embernek ott kell ülnie.
Igaz nincs is olyan üzem, ahol nincs ott az ember aki felügyelne.
Az M4-es metrót is azt hiszem egy 12 fős operatív csapat felügyeli, igaz nincs ott a vezető, mert átkerült az irodába, de van.Nem mellesleg érdemes megnézni az M2 metró 2016os pillangó utcai balesetét.
Azon a szakaszon manuálisan kellet vezetni a metrót, hát össze is ütközött kettő... Szóval az önvezetés igen is jó dolog, de azért ember is kell. -
Dr. Romano
veterán
Mit csinálna az ember? Bármit, pont ez a lényege. Olyan dolgokra képes amire a scripttábla nem. A kamion az nem annyi hogy beülsz azt nyomod a gázpedált.
Olyan nem lesz a közeljövőben hogy a kamionok menjenek maguktól, nevetséges automatika egyébként is (bomb has been planted)Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???
-
7Heads Drago
veterán
-
addikt
Hogy van neked napi 4-6 rakodásod? Kólát szállítasz ki vegyesboltokba, vagy mi?
Abban pedig szerintem megegyezhetünk, hogy nemzetközi áruforgalom esetén messze nem ez a jellemző.Amúgy nem tudom, hogy milyen teendőkre gondolsz, amit a robotika, vagy a helyi személyzet ne tudna megcsinálni.
És az igazán abszurd az, hogy nem tudsz kiszakadni a jelenlegi kereteidből. A pilóta feladata 100%-ban automatizálható, vagy kiszervezhető. Gumit cserélni, hóláncot felrakni, izzót cserélni nagyon ritkán kell. Erre lesznek majd szolgáltató cégek élőerővel, akik mondjuk 4-8 órán belül elhárítják a problémát (aka. sárga angyal). Ez az állásidő még mindig sokkal olcsóbb lesz, mint 1-2 pilótát tartani autónként.
Fogadd el, hogy a sofőr szakma ki fog halni, illetve átalakul! Eleve röhejes ezt szakmának hívni, miközben semmilyen szakképzettséget nem igényel, 8 általánossal végezhető. Vezetni pedig szinte mindenki tud.
-
Polllen
nagyúr
"Eleve röhejes ezt szakmának hívni, miközben semmilyen szakképzettséget nem igényel, 8 általánossal végezhető. Vezetni pedig szinte mindenki tud."
Nem vagyok sofőr, de miért kell leszólni mások szakmáját?
[link] Olvasgass egy kicsit inkább, azzal nem okozol bajt.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
addikt
Mit olvasgassak, ember? Szerinted a mondókám melyik része volt megalapozatlan? Az általad linkelt oldalon ugyanazt írták le, 8 általánossal végezhető foglalkozás ez. És hidd el, elég jól képben vagyok vele, mint már említettem, volt a családban kamionos. Szerinted miért fogja a robotika az összes ilyen 2 mondattal összefoglalható "szakmát" kisöpörni? Talán azért, mert minimális a humán hozzáadott értéke. És ezen lehet háborogni, lehet hatalmas jelentőséget tulajdonítani egy hólánc, vagy egy rostos-fostos izzó cseréjének, de attól ezek még szánalom kategóriás érvek. Ezekre már most létezik megoldás, nem hogy a jövőben! Ez ugyanolyan rétegszakma lesz sok esetben, mint a Tv-szerelőké.
Szerinted miért pörgetnek bele dollármilliárdokat a nagy cégek abba, hogy fejlesszék az önvezető technológiát az árufuvarozásban? Azért, mert nem gondolják komolyan a dolgot?
-
Polllen
nagyúr
Én is azt gondolom, hogy ez és még sok más szakma is gyökeresen át fog alakulni még ebben a században.
De azt is gondolom, hogy nem helyén való más szakmáját becsmérelni.
És bármivel is vagy képben, 2 dologról még érdemes lenne tájékozódni, mielőtt ilyen markáns véleményt fogalmazol meg:
- nemzetközi árufuvarozás (pl. 4-8 órás késést több iparágban sem tudnak tolerálni jelenleg, szóval itt a rendelkezésreállás terén lesznek kihívások)
- a magyar szakképesítési rendszer úgy általában (pl. rengeteg szakma megszerezhető 8 általánossal)"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Somatom
veterán
70% -ban Németországban Schubbodenezek. A többi Svájc, Franciaország, Ausztria. Közelebb állok a sztenderdhez, mint azok a fuvarok, amikben most önvezető kamionokat használnak. Azok a nagyon speciális fuvarok, nem az, amit én csinálok.
Ezt a helyi erőt is gondold át egy picit! Pl. azt ki fizetné? Tán a megrendelő? Elég nonszensz lenne. Vagy, a fuvarozó cég tartana külön embert minden partnerénél? Ez sem reális.A papír lehet 8 általánossal, de azzal kitörölheted a fenekedet. Egyébként épp most jár le a GKI vizsgám. Ezzel lehet munkát vállalni, mert a jogsi kevés. Öt évente kell újravizsgázzunk, 60 rugóért. Nem, tudom, hogy mely szakmáknál van még X időnként kötelező vizsga.
4-8 órás problémaelhárítás? Ugye, most csak viccelsz! Az most sem fér bele, nemhogy évek múlva.
Látszik, hogy fogalmad sincs az egészről, hogy mi, hogyan működik a gyakorlatban. Különben nem írkálnál ekkora marhaságokat.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
7Heads Drago
veterán
A mai új teherautóknál milyen problémát tud a sofőr maga megoldani? Mert ugye már annyi az elektronika hogy szinte semmit se. És sok hibára már eleve letilt, és meg se moccan.
Az elektromos autóknál pl a kerékcsere is problémás tudtommal. És oda fog haladni a teherautózás is.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Somatom
veterán
válasz 7Heads Drago #143 üzenetére
Pl. egy enyhébb havazásnál is megvakulnak a vezetést segítő berendezések szenzorai. A műszerfal besárgul a figyelmeztetésektől és a modern csúcstechnika visszazuhan egy IFA szintjére (de, nem tilt le, a kamion megy tovább, mert ugye ott a sofőr). Hogy lesz ez az önvezetőknél, ahol nincs más, csak a szenzoraira hagyatkozva tudna menni a kamion? Két lehetőség van. Az egyik az, hogy nem képesek olyan rendszert gyártani, ami hóesésben is működik. Ebben az esetben fölösleges önvezető kamionról beszélnünk. A másik eset az, hogy képesek, csak nem éri meg, mert túl drága lenne, nem venné senki. Akkor meg az emberélet, a biztonság elsődlegességéről fölösleges beszélnünk.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz 7Heads Drago #145 üzenetére
Eddig miért nem építették be? A humán sofőrnek is jól jön a stabilan működő segítség, nem csak a robotnak.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Qtya123
őstag
válasz 7Heads Drago #145 üzenetére
Tehát akkor lesz egy rakat szenzor a kamionokon, illetve sok-sok szenzor és jeladó az úttestben és a közlekedési táblákban. Ez még mindig nem old meg mindent zord időjárás esetén. A távolságot magának a kamionnak kell felmérnie a rajta lévő szenzorokkal. Jelenleg ott tart a technika, hogy egy kis esőtől a távolságtartó tempomat üzemképtelenné válik. Ezen nem segít az úttestben és a táblákban lévő jeladó.
Másrészt szenzorok a táblákban, utakban, autókban. A nagy számú eszköz miatt a műszaki hiba esélye nem kicsi.
Ezt a szenzoros dolgot meg még autópálya úttestében csak-csak elképzelem, de alacsonyabb rendű utakon kizárt. Másrészt nem az összes ország fogja ezeket egyszerre bevezetni. Lehet átmész az osztrákoktól az olaszokhoz és ott még nincs.
Jelenleg ott tartunk, hogy normális autópálya minőség sincs sok helyen, nem hogy még szenzor az utakban, táblákban.
Biztosan sokat fejlődik a következő 10 évben az önvezetés, de hogy 10 év múlva is ott kell ülnie a sofőröknek a fülkében, abban teljesen biztos vagyok.
-
Somatom
veterán
No, igen. Érthető, hogy a csomagszállítós cégek nyomulnak a témában.
-Saját telephelyeik között szállítanak.
-A küldő és a fogadó oldal is saját, mindkettőt felkészíthetik az automatizált járművekre, ők fizetik és delegálják a szükséges kisegítő személyzetet.
-Fix útvonalon szállítanak.
-Konténeres felépítményeket használnak, amiket csak a rampa elé kell rakni.
-Nincs kötözés, rakományrögzítés.
Ez egy elég speciális fuvarfeladat. Ha eltérünk ezektől a paraméterektől, akkor jönnek a necces pontok.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Chaser
titán
válasz 7Heads Drago #145 üzenetére
enyhébbről volt szó, amit ember megold, ha a gps vmilyen szinten működik térkép is van előtte, és/vagy már járt arra, azért az m5 nyomvonala nem sűrűn változik pl ( :
viszont jó lenne ha megoldanák végre az önvezetést, gyanítom a balesetek 90+ %-ának oka emberi eredetű, nem műszaki hibára vezethető vissza, napokban majdnem kettévgáott egy idióta autóst az autójával a busz amivel jöttem, nappal, teljesen belátható útszakaszon, mert a nyomorult v tlefonálgatott, v pofázott, v cigizett, v csak vakon volt_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
Somatom
veterán
De, előtte próbáljuk ki, hogy mennyit javítana a baleseti statisztikán, ha a humán sofőr rendelkezésére bocsátjuk azt a vezetést segítő technikai hátteret, amit az önvezető autó alapból igényel!
Enélkül nem lehet összehasonlítani a kettőt.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Nők, nőügyek (18+)
- Az MSI RadiX AXE6600 tesztje – router, játékosoknak
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Projektor topic
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
- Üzletből, garanciával, Macbook Pro Retina 13"2020 Touch Bar i5/16GB RAM/512SSD
- XBOX ONE/PS4/PS5/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- XBOX SERIES/PS4/PS5/XBOX ONE/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- PS5/PS4/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!