Új hozzászólás Aktív témák

  • Antibazsi

    aktív tag

    A teszt elég korrekt,de én máshogy látok 1-2 dolgot,vmint 1-2 félreértést is találtam. Ezeket megosztom veled nem rosz szándékból,ha nem baj.Ha baj legfőbb visszazárod a hsz-okat:

    "Volt, hogy éppen ácsorogtam, hogy körülnézzek, aztán meg riadtan kezdtem keresgélni, honnan támad rám megint az ellen, amikor fél perccel előbb mindenkit legyaktam. Lassan aztán rájöttem, hogy a ruhám funkcióinak ki-be kapcsolásával van összefüggésben..." -
    Én nem vettem észre,h a ruha kapcsolgatására jönne plusz ellen,az igaz,h sokszor jött váratlanul,de nem az a lényeg,h kiszámíthatatlan legyen?

    "Mindemellett ha hisszük, ha nem, az alábbi képek között látható sátor teteje a látszattal ellentétben nem létezik, ugyanis simán beestem a sátorba, amikor át akartam futni rajta." -
    Megnézném,h a valóságban mikor futsz végig egy sátor tetején,...a valóságban is a földre esnél max a sárorral együtt,talán nehéz lett volna ugyan ezt a játékba is beírni,így valójában tényleg "fura",de még mindig jobb mintha merev beton lenne a sátor.

    "Sajnos gyakran előfordul, hogy az ellenséges katonák is fél testükkel a pálya elemein keresztül haladva támadnak ránk..." -
    Ez talán egyedi bug volt mert én ilyet sem tapasztaltam,bár lehet azért mert nem max beállítással játszottam...(x1800)

    "Katasztrófa történik egy kutatólaborban, amihez nekünk valami közünk van (hogy pontosan mi, azt az elején nem igazán tudjuk meg az ide-oda tekert időnek köszönhetően), de amnéziás tudósként kell harcba szállnunk a katonák, és a zsarnokság ellen. A történetbe nem megyek bele mélyebben, ameddig eljutottam, elég sablonos. De ez még nem baj, nem szerepjátékra fizettünk be." -
    Pontosítom: Egy kutatólaboratórium mérnöke vagyunk ahol két öltözéket fejlesztenek ki hasonló tulajdonsággal mindegyik prototípus (alfa és béta ruha) ...Ha minden igaz a kutatólabor vezetője kiben eluralkodik a gonosz és talán nevéhez illően az idő ura akar lenni (Dr.Krone - Kronosz:az idő istene) magára kapja az alfa ruhát és seregével diktatórikus világuralomra tör..-ne.Persze amikor megszerzi az alfa ruhát és felrobbantaná a labort még nekünk sikerül beöltözni a bétába és kimenekülni a felrobbanó épületből...eszméletvesztés...mire magunkhoz térünk már romokban hever kis városunk és indulhatunk is az ellenállók kisebb segítségével hentelni.Játék közben valóban feltűnnek kisebb videók amik mivoltunkra és eseményszálakra utalnak,de sokat én sem tudtam kihámozni.

    "És ez nem az első eset, a játékban nem egy helyütt előfordul, hogy hirtelen, a semmiből, vagy egy már megtisztított helyről jelennek meg ellenséges csapatok." -
    Megint csak... a meglepetés ereje élvezetesebbé teszi a játékot mintha mindig tudnánk hol mikor mennyi ellen jön.Az sem jó ha kevés és kiszámítható és az sem jó ha végtelen az ellen...,bár abban az ominózus esetben én is tulzásnak találtam amikor a kilátóból mindenkit likvidálni lehettet majd amikor megkerülve beléptünk a bázisra újra tele volt az árok,na de nem újraéledés volt mert a hullák fegyverei ott hevertek.

    "A varázslatot persze én hajtom végre egy láthatatlan vonalat átlépve, vagy egy kapcsolót meghúzva, ahogy a programozóknak éppen eszükbe jutott." -
    mondj olyan fps-t ahol nem így van...mindenhol,max még hozzáadnak némi random időzítést.

    "A fent látható kis bokrokban simán elakadunk, másutt alacsony kis kerítések állják utunkat, teljesen irreálisan" -
    Nem bug,csak lineáris játékmenet,korlátozott mozgástérrel.Ez valóban elég gagyinak számít a mai játékoknál,de pl Half-Life,COD4... dettó.Fura lenne ha a térképhatároknál mindenhol 3m-es fal,dobozok vagy hegyek futnának végig.

    "Újabb kapitális bug következik: ha visszatekerem az időt, nem vagyok odalent, a semmi tekeri a kereket! Ha visszaviszem az időt, abban a pillanatban nekem is ott kellene lennem egy másik (akkori) megtestesülésemben." -
    Ez nem kapitális bug hanem kapitálisan rosz az időérzéked! Nem azt az időt tekered vissza amikor felhúzod a liftet (mert az időben visszafelé lefele menne,ami lehetetlen mert alapban lent van) hanem azt (amikor már feltekerted) elengeded és leesik,akkor már nem te tekered a kart hanem magától tekeredik visszafele ahogy zuhan a lift.(ez a legerősebb tévedésed amit a leghosszabban is részleteztél)

    "A mesterséges unintelligencia egyenetlenné teszi a játékmenetet, ami akár a monotonság ellen is hathatna, csak éppen így válik bizonyos fokig monotonná." -
    Jól átgondoltad ezt a mondatot? :) Lehet,h túlságosan is... Most akkor monoton vagy nem? Amire itt gondolsz (ha jól gondolom) már kétszer is reagáltam.

    Nekem pont az tetszett,h a legváratlanabb helyzetekben amikor már tényleg nem számítasz ellenre valahonnan mégis feltűnik egy-egy.Ez főleg a nano-ruhás egységek támadásánál tetszett.Sokszor hirtelen azt sem tudta az ember honnan jön az áldás.Volt,h visszamentem arra részre ahol már azt hittem nincs több és mégis kijött egy másik dobozból.Ezt abszolut nem tartom hibának.

    Remélem nem sértettelek meg ezzel a kis összeállítással,de nem bírtam ki.Nagyon sok játékkal játszom a kevés időm ellenére,viszont nagyon kevest játszok végig,mert a legtöbb vagy nagyon monoton vagy sablonos.Talán idén ez volt a 2. játék amit végigjátszottam,ezért is tudtam ennyit reagálni.
    Igazából látom,h kritkusnak nagyon jó vagy(olvastam a többi irományod is),de kissé már az volt az érzésem,h a hibák keresésére jobban koncentráltál mint a játékra(nem csak ennél).Várom a kontrát! :DD :R

    [ Szerkesztve ]

    Üdv, Balázs

  • 7

    addikt

    válasz Antibazsi #1 üzenetére

    Az első megjegyzésedre: Úgy vettem ki az írásból, hogy a ruha kapcsolgatásával van összefüggésben a hang. :)

    A többihez nem tudok mit szólni, egyrészt szubjektív, másrészt én már nemigen játszom, így ezt sem próbáltam ki.

  • Kabooom

    tag

    Nekem volt szerencsém végigjátszani.:)
    Semmire nem volt panaszom csak a végére.... de arra nagyon. Nem lövöm le a ponént senkinek de csalódás volt nekem a vége.

  • nostrum

    tag

    válasz Antibazsi #1 üzenetére

    Leírtad amit akartam.
    Nincs a játéknak több hibája, mint bármelyik fps-nek.
    És sikerült elérniük, hogy jó érzés elsütni benne a fegyvereket. (FPS-ben nem hátrány)
    Ha élvezhető a játékmenet, akkor a 2D sprite bokrok sem olyan feltűnőek....

    In space, no one can hear you scream...

  • katt777

    félisten

    válasz Antibazsi #1 üzenetére

    Gyakran előforduló hiba, hogy egyesek csak egy-két szó, vagy max. egy mondat értelmét képesek egyszerre elméjükben tartani, az előzőt már elfelejtik - vagy nincs is fogalmuk arról, hogy egy szövegben akár több mondat is összefügghet egymással. Én ezt figyelmetlenségednek tudom be. Nem a ruha kapcsolgatásáról van ugyanis szó, illetve arról, hogy ettől jön az ellen. Ezért most idézném az első idézeted előtti mondatot: "van egy hang, amely a pontos mása a Quake 2 pattogó, kilőtt gránátjainak, viszont legtöbbször a játékmenettől függetlenül cseng a fülünkbe." Magyarul a hang van a ruhával összefüggésben, amitől (a hangtól) kezdetben megijedtem, hogy újabb ellenség jön (yetike értette). A 2 mondat ezt jelenti, csak szintén a magyar nyelv szabályai miatt nem írtam 8 soros mondatot.

    Egy katonai sátor teteje nem omlik csak úgy be, de nem is azt írtam, hogy fixen kéne állnia, hanem hogy átesek rajta, mintha ott sem lennék. A traverzeknél meg főleg, amikor olyanra ugrottam rá, amelyre a játék szerint nem kellett volna!

    A botok grafikai hibái eltűntek később, lehet, hogy ez csak a háztetős részen jött ki ennyire, viszont azt megnézném, hogy nálad hogyan álltak pl. az autók abroncsai a betonban.

    Sztorit, idézted is, nem állt szándékomban lelőni, mert nem ez a lényeg, és különben is az idő előreheladtával alakul ki, ami ráadásul számomra még érthetővé is vált. Ettől függetlenül, mint írtam is, azokkal értek egyet, akiknek nem tetszik a vége. Ráadásul ha az az időparadoxon ott fennáll, akkor a játék korábbi részeiben is elő kellett volna fordulnia (vagy akkor itt miért van paradoxon?), logikailag tehát nem játszhatnánk végig (elméletileg a ruha kiküszöbölné a paradoxonokat), de ebbe igazán nem akarok belemenni, mert csak az derülne ki, hogy a játék alkotói ugyanannyira nem értettek az időhöz, mint sok film forgatókönyvírói. Nem az az időparadoxon, amit a szerzők annak gondolnak.

    Nem a meglepetés ereje ellen szóltam, hanem a megvalósítás ellen, mert pl. egy Doomban megnyíltak falak, onnan jöttek elő az ellenségek, vagy teleportálnak, mint itt az elektronfegyveresek. A másik, hogy jobb FPS-ekben (tehát nem általában) az ellen megjelenésének is van kézzelfogható oka, de itt, amikor nincs senki, aki láthatna engem, mégis történik egy riasztás, egy kicsit erőltetett. Az, hogy egy dobozból kijön egy nano-katona, teljesen rendben van, erről nem is szóltam egyetlen rossz szót sem. Nálam egyébként nem voltak ott a lelőtt katonák fegyverei, de lehet, azért, mert az 1.2-es patch-csel játszottam, amelyben talán inkább ezt javították, minthogy átírták volna a szintet.

    Az időérzékemmel semmi baj, sem a logikai képességemmel, szavaiddal te is saját magadat cáfolod. Ugyanis egyrészt akkor is ott álltam a kerék mellett, amikor leesett a lift (tehát változatlanul látnom kéne magam), másrészt visszább is tekertem az időt, és akkor sem voltam ott, amikor hajtottam a kereket. Nem "csak úgy" írtam le a tényeket, kipróbáltam a játékot. Sajna ált. az emberek nem képesek 4 dimenzióban gondolkodni, ami a Vissza a jövőbe c. film kapitális hibájában is megmutatkozik (azaz hiába sérült meg az a kocsi, amellyel Marty visszament a vadnyugatra, az egész 3. rész értelmetlen, mert a másik autó, amelyikkel a doki ment vissza, ott volt elrejtve a bányában, csak a fluxuskondenzátort kellett volna kicserélni, ha az megsérült a villámcsapástól). Tehát ez továbbra is hiba, és ha másutt megnézed, ugyanúgy ott lesz (azaz te nem leszel ott).

    Arra már figyelmeztettek mások, hogy egyes mondatok bonyolultsága sokaknak nehézséget okozhat. :R A monotonság nem csupán egy egyenletes vonalat jelenthet.

    Nem sértettél meg, mert a teszttel vállaltam, hogy belekötnek, és a fentiek függvényében, ha van rá időd, gondold át logikusabban, amiket leírtál. Szép dolog rajongani egy játékért, de botorság nem észrevenni annak hibáit.

    [ Szerkesztve ]

    Funkcionális analfabéták kíméljenek!

  • katt777

    félisten

    válasz katt777 #5 üzenetére

    Azt hiszem, a liftes résznél hiba csúszott a fogalmazásba, azt illetően igazad van. Ki is javítom, kösz.

    Funkcionális analfabéták kíméljenek!

  • Vis Major

    tag

    válasz Antibazsi #1 üzenetére

    "Nem bug,csak lineáris játékmenet,korlátozott mozgástérrel."

    Ez azért a legtöbb játékban így van. Ha nagy nyílt területen vagy a jellemző inkább az, hogy valahogy korlátoznak, nehogy bejárd az egész földet.:-) De még a zárt térben is lehet ilyet tapasztalni, pl. a Bioshocknál is vannak néha ilyen kis korlátok, amiket nem lehet átugrani. Lehet, hogy ötletesebb egy aknamező, vagy sugárfertőzött terület amire ha rámész meghalsz?

  • nostrum

    tag

    válasz katt777 #5 üzenetére

    A legtöbb ember nem időutazó-tudós, ha neked már volt ilyen élményed, és ennyire bennevagy, akkor joggal kötsz bele a játékba hisz te már csak tudod, hogy mi a paradoxon. Ha viszont te sem tudsz még a negyedik dimenzióban mozogni, akkor nézd már el a játékfejlesztőknek és filmrendezőknek ezt a "kis" hibát.

    Tipikus, hogy ha úgy nézel egy filmet vagy játékot hogy találj benne hibát, akkor találsz is.
    Ha jól tudom, a Vissza a jövőbe c. film mindegyik része kasszasiker, annak ellenére hogy ilyen "butus" emberek csinálták.

    28 filmben és játékban nyílt már olyan hanggal az űrhajóajtó mint az X-COM első részében... na és???

    Clipping... még a Crysis-ban is van... meg lebegő fegyverek... meg stb... de az olyan cool hogy senki se veszi észre...

    Scriptek, semmiből előbukkanó ellenfelek... a legtöbb játék erről szól ... van ahol jobban megoldották, van ahol rosszabbul. Ez a játék amásodik kategória sajnos, ebben igazad van.

    Határok... ennél ambíciózusabb játékokban is láttam már hülyébb megoldásokat arra hogy merre menj vagy merre nem... néha a falat is szétrobbanthatod hogy továbbmenj, máskor két szék meg egy asztal megfog. De a kérdés az, hogy ha van egy sztori, és van egy feladat, akkor valaki miért akar az ellenkező irányba menni? Én mentem ahogy jónak láttam a játék története szerint, és nem ütköztem ilyen határokba.... FREE ROAM kell?
    Ajánlom figyelmedbe a nagysikerű és igénytelen GTA sorozatot. Vagy az igényes Obliviont.

    Amúgy a review korrektnek nevezhető. De a kritikád is kaphat kritikát, és nem fogadtad túl barátságosan...

    Említettél valamit a BlackSite-ról... arról is írtál? Mert most már arra is kíváncsi lennék.
    Mert jó játék, de csak akkor ha nagyon-nagyon elnéző az ember. A te kritikád pedig nem az elnézésről szólt...

    In space, no one can hear you scream...

  • dragonfx

    veterán

    hamarosna nyilakozok liveba mert rakom fleén is, elsőre nagyon emgynerő a képek hírek alapján

    "Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014

  • katt777

    félisten

    válasz nostrum #8 üzenetére

    Nem élményről beszélek, hanem elemi logikáról. és ha nem logikus valami, abba joggal kötök bele. Semmi bajom a filmmel egyébként, az egyik kedvencem így is, mert el tudok vonatkoztatni ettől a kis hibától. :R Mindemellett nem úgy néztem a filmet, hogy hibát találjak (sokadszor sem úgy nézem újra), egyszerűen csak feltűnt a baki. Teljesen objektíve meg kéne érteni, hogy attól, hogy kasszasiker, még nem lesz logikus és jó egy film, elég csak a Pókembert vagy a T3-at megnézni.
    Elméletben ráadásul a jelek szerint tájékozottabb vagyok másoknál az idő terén is, ami viszont nem meglepő a témát övező tudatlanságot ismerve (amely újra és újra megerősítést nyer). Nekem nem annyi az időutazás, hogy na, itt egy jó ötlet, aztán csinálunk belőle valamit.
    Mint írtam, szeretek mászkálni, mert ha csak menni akarnék előre, nyugodtan beérném egy csővel, mert amiről írsz, az tulajdonképpen ez. Ok, tegyenek oda határokat, de valami hihetőt! Mellesleg az sem tetszik, hogy felmászni nem tudok semmire, de ilyen csak CoJ-ban van, másutt sehol, erre éppen ezért nem is tértem ki. Egyébiránt nem csak Oblivionban válogathatsz irányokat illetően, néhány FPS-ben is. De Oblivion tényleg a legigényesebb game, amelyet valaha láttam.
    Nem fogadtam barátságosan a kritikát? Nem hiszem, hogy barátságosan, vagy bármilyen érzelemmel kéne fogadnom. Szerintem téves érvekkel kaptam reakciót az elemzésre, és igyekeztem ezeket a megállapításokat, illetve téves kiindulási alapjukat (pl. előző mondat figyelembe nem vételét) logikusan megcáfolni. Semmilyen érzelem nem vezetett. Mellesleg megköszöntem ott, ahol a sietségben rosszul fogalmaztam, és kijavítottam a hibát.
    Most mit szólnál, ha elkezdeném elemezni a CoJ logikailag értelmetlen végét? Amikor fejbelövöm a főellenséget, de túléli, mert páncél van a testén, aztán a végén meg meghal, amikor a páncéllal védett testét találom el? Ez elnézhető hiba lenne?
    Blacksite-ról van (igaz, képmentes) képmentes elemzés a blogomban, és ha elolvasod, láthatod, hogy nem kötözködöm szánt szádékkal egy játékkal. Nagyon lehúzták, viszont szerintem nagyon is jó game, nekem csak a rövidsége nem tetszett, főleg a 12GB-os terjedelem ismeretében.

    [ Szerkesztve ]

    Funkcionális analfabéták kíméljenek!

  • Findzs

    addikt

    az ellenfelek ujratermelődése sok játékban elég gagyi pl.: Stalker , kipucolom a házat kimegyek pár métert és eszembe jut hogy visszamegyek löszerért és amint vissza lépek megjelenik a szoba közepén 1 ellenfél,
    Cod4 (pedig az elég igényes meg év játéka stb.) ott meg előrerohantam egy fedezékbe társaimat jol lehagyva és ahogy gugolok egy 1 négyzetméteres kis ficakba ott az orrom előtt jelent meg 2 csavo is, elég lol :)

    "Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."

  • katt777

    félisten

    válasz Findzs #11 üzenetére

    Stalkerben volt annyi logikai magyarázat, hogy folyamatosan jönnek a kalandvágyó manusok, ezért lesznek újra a táborokban, stb. Persze ésszerűbb lenne, ha a pálya kijárataiból jönnének elő. :D De már mondták: mit kószálunk mi össze-vissza ahelyett, hogy arra mennénk, amerre a játék készítői éppen szeretnék (a magunkfajta már csak ilyen gonosz ;] :D ), csak mert nem tudtak leprogramozni egy bonyolultabb, de reálisabb világot (mert le lehet, amint ezt más játékok mutatják). Viszont én patch-csel nyomtam Stalker-t is, azzal nem kerültek vissza hirtelenjében az ellenfelek (vagy éppen én megúsztam), mindig megvárt bizonyos időt, illetve azt, hogy távozzam a pályáról, és csak visszatérve kerültek újabb banditák a táborhelyekre, stb.
    CoD4-ben több gáz is van (pl. a kifogyhatatlan terrorista-utánpótlás több pályán is), ráadásul ahogy írod is, a társak sok esetben nem követnek, ami akkor a legnagyobb szívás, amikor pl. időlimites a pálya. Ilyenkor nincs mit tenni, előre kell menni gyakni, aztán sokadszorra talán összejön, hogy le sem lőnek, a társaid meg követnek. Mellesleg a deszkákból (nem közülük) jövő, aknavetővel sem kilőhető :Y össztűz számomra a Men of Valor szinte mindent alulmúló szívatását idézte. Szóval nem az az év játéka, nekem legalábbis semmiképpen. Igaz, Bioshock-ot nálam nehéz lenne kimozdítani onnan.

    [ Szerkesztve ]

    Funkcionális analfabéták kíméljenek!

  • nostrum

    tag

    válasz katt777 #10 üzenetére

    "szeretek mászkálni, mert ha csak menni akarnék előre, nyugodtan beérném egy csővel, mert amiről írsz, az tulajdonképpen ez"

    Attól még hogy nem tudsz elmenni egy kilométerrel arrébb lévő sziklára, hogy szétsniperezd a környéket, attól még esztétikailag szép és jó hogy ott van, még akkor is ha csak egy 2D-s kép. Azért ez nem egy "cső"

    Ezek a játékok megpróbálnak filmszerű élményt adni. Előre beállított helyszínekkel, karakterekkel, eseményekkel (script). A filmben sem tudsz elkolbászolni, hogy más szemszögből is megnézd a dolgot. Vagy ha elmennél lemaradnál a lényegről.

    Sajnos minden véges, és nem lehet mindenhova falat, kerítést, aknát, éhes cigánygyereket rakni, hogy ne akarj arra menni.

    Az időről mint dimenzióról szóló logikai megállapításaidat megint nem értem. Max feltételezéseid lehetnek, más nem. Fölösleges itt elemi logikáznod, hisz nem létező dolognak nincs valódi logikája. Minthogy nem létező dolog, az időutazásnak sincs logikája.
    Te csinálhatsz neki, ha unatkozol, csak fölösleges....

    :R

    Blacksite-os témádat belinkelhetnéd...

    In space, no one can hear you scream...

  • nostrum

    tag

    válasz katt777 #12 üzenetére

    "De már mondták: mit kószálunk mi össze-vissza ahelyett, hogy arra mennénk, amerre a játék készítői éppen szeretnék (a magunkfajta már csak ilyen gonosz)"

    Stalker vs. TimeShift = Szezon vs. Fazon

    Na és a Neked Év Játéka Bioshockban találtál hibát, vagy ott minden logikus?
    Ki tudtál menni úszkálni az óceánban? Én próbáltam, de nem jött össze... :DDD

    In space, no one can hear you scream...

  • katt777

    félisten

    válasz nostrum #13 üzenetére

    A csövet nem konkrétan egy fizikai csőre értettem. Ennyire nem lehetsz súlyos. :D :R
    Hah, és a másik: ha filmet akarok nézni, filmet nézek. Ha játszom, játszani akarok.
    Lehet korlátozó elemeket odarakni, csak egy kis fantázia kell hozzá.
    Neked semmi fogalmad nincs a relativitáselméletről, az időről (amelynek manipulálásához fizikai eszköz számunkra nincs, de mibenlétéről vannak megalapozott elméletek - amelyeket nem szerény elmém gyártott). És nem az időutazás logikájáról, beszélek, hanem az elemi logikáról, még ha ezt már nagyon szájbarágósan kell is elmagyaráznom: Ha visszamegyek az időben egy korábbi időpontra, akkor az időben akkori állapotot KELL ott találnom. Ahogy egy fényképen is azt az állapotot látod, ami a fénykép elkészültekor a lencse látóterében volt.
    Itt a Blacksite.
    Logikád Bioshockban is cserben hagyott: Ha ebben a mélységben kimennél úszkálni, nem csak a légszomjtól halnál meg. De igaz, tényleg kihagyták az öngyilkosságnak ezt a lehetőségét. Viszont én nem is kerestem, mert hibát keresni egy dolog, hülyeséget meg egy másik.
    Időutazás témában nem ártana évekig tartó, mély kutatásokat végezned, amelyekből kiderülhetne számodra, hogy a jövőben ez a probléma már megoldott, de ebbe a kiterjedt témába még annyira sem kívánok itt és most belemenni, mint bővebben értekezni az idő mibenlétéről.

    [ Szerkesztve ]

    Funkcionális analfabéták kíméljenek!

  • feka007

    nagyúr

    Engem nem ért csalódásként a játék, mert nem vártam tőle sokat, így csak elementem mellette, de szerintem felejtős ahogy van ilyen Crysis meg CoD4 mellett. Ezzel a játékmenettel még két éve szódával elment volna...

    [ Szerkesztve ]

  • katt777

    félisten

    válasz nostrum #14 üzenetére

    Stalkert nem én hoztam föl. :R De az ellenfelek megjelenéséről volt szó, szóval ez a szezon vs. fazon összehasonlítás nem állja meg a helyét.

    Funkcionális analfabéták kíméljenek!

  • Onizuka

    tag

    válasz katt777 #5 üzenetére

    Eltekintve attól, hogy a "4 dimenzió" tudtommal a valóságban nem pontosan arra utal, amire a Doki vagy Te érted, azért neked is venned kiéne egy-két leckét a időutazásból ;) Ha a film logikai szemléleténél maradunk, igen fura lenne, ha a Doki által az 50'-es években megreparált időáramköröket raknák át (tehát nem a fluxuskondenzátort) a másik kocsiba, mert így az egyszer már eltemetett kocsi kerülne vissza a bányába. Kicsit furi lenne, ha azt az immár csaknem 200 éves kocsit találnák meg ismét. Nem. A megoldás a benzin átszivattyúzása a lukas tankú kocsiba, a másik meg marad a helyén :) Persze mivel a film időutazó logikája a tudomány mai állása szerint hülyeség, így minden ilyen fejtegetés -ahogy az enyém is- is kikezdhető...

    'am 22 years old and single!

  • nostrum

    tag

    válasz katt777 #15 üzenetére

    Te hogy játszottad ki a FarCry-t? Megijedtél az első fegyverestől, kiúsztál a legközelebbi kontinensre és lebombáztattad a szigeteket egy régi kommandós haveroddal?

    Akár tudsz fára mászni, akár nem, akár át tudsz ugrani egy kerítést, akár nem, akár be tudsz törni egy ajtót akár nem, a végeredmény az, hogy ha kijátszod a játékot akkor azt tetted, hogy végigmentél a fejlesztők csövén, maximum néhol szélesebb néhol szűkebb, néhol elágazóbb csövet kapsz. De írányítanak... mert te vagy a főszereplő.

    Te ki tudtad logikázni hogy abban a mélységben meghalsz ha kiúszol, de azt nem logikáztad ki hogy egy utasszállító vízbe zuhanását nem lehet túlélni, mert olyan mintha betonra esne...

    Én inkább ÉLEK a jelenben minthogy évekig kutassak az időutazás témában a jelenben.

    Mindenestre megadom magam, mert aki már ennyire okosnak képzeli magát, azzal nem jó még vitatkozni sem...

    Linket kösz... ;)

    [ Szerkesztve ]

    In space, no one can hear you scream...

  • katt777

    félisten

    válasz nostrum #19 üzenetére

    Nem képzelem okosnak magam, csak nem fitogtatom a tájékozatlanságomat. Cső hasonlatot még mindig nem érted, de ezen meg sem lepődök. A több cső (ami ugye már nem is fedi az "egy cső" hasonlatot, teljesen logikusan) létezése a felhasználó számára a választás lehetőségét nyújtja egy program keretein belül, azaz eldöntheted, mi módon oldasz meg egy problémát. Ez persze kreativitást igényel, amely igény a programozók, de még inkább a játékosok részéről nincs mindig meg, mert jóval egyszerűbb egy kijelölt pályán végiggyakni egy game-et (illetve ezt leporgramozni), mintha esetleg gondolkodni (tervezni) is kell közben, mert az fárasztó tud lenni, a kotnyeles felhasználók meg minden kis hibába belekötnek. :D
    Egy utasszállító vízbe zuhanása számtalan módon modellezhető, több esetben lehetséges a túlélés az utasok egy részének számára. A mélyvízi kiszállás mélységi búvárruha nélkül csak öngyilkosság lehet, bármely szárazföldi lény számára (mielőtt most az jönne, hogy de mi van, ha egy halat akarok a tengerbe engedni, mert azt sem lehet). Mindkét megállapítás teljesen logikus, ha gondolkodik az ember, nem csak fröcsög élből. Mondtam már, logikusan cáfolok, nem érzelmektől vezetve érvelek, csak mert bizonyítani akarok valamit magamnak. Mint írod is, nincs kedved gondolkodni (kutatni), így hát ne kérd számon máson, ha valamit nem értesz meg, és csak úgy élsz a jelenben. Nyilván el kell fogadnom, ha nincs ennél többre igényed.
    Vitához megalapozott érvek kellenek, azokat nem lehet könnyen megsemmisíteni. Nem én tehetek róla, ha kapásból cáfolható állításokat hozol fel, és emiatt esetleg okosnak tűnök. :D :R
    Egyébiránt köss bele nyugodtan a Blacksite írásomba is, de kérlek, észérveket hozzál fel, ha valamit bizonyítani, vagy cáfolni akarsz!

    [ Szerkesztve ]

    Funkcionális analfabéták kíméljenek!

  • nostrum

    tag

    válasz katt777 #20 üzenetére

    Erre a kommentem az hogy NO COMMENT. Elég ha visszaolvasod magad... :C

    Emberek... Albert Einstein ÉL!

    Mellesleg láttad a Szörnyecskék 2. részét? Most én a kis logikátlan véglény boldog vagyok, mert rólad eszembe jutott egy rész a filmből...

    In space, no one can hear you scream...

  • Szerintem nagyon jó játék, élveztem minden egyes percét. Végre nem valami unalmas Half Life- vagy FarCry-szerű FPS... A belinkelt képeiden tényleg szörnyű a grafika, de szerintem a beállításaid miatt, mert nálam a bokrok nem is úgy néztek ki... :F

  • nostrum

    tag

    válasz katt777 #20 üzenetére

    Amellett ezzel nem dobálóznék: "még mindig nem érted"
    Te mint logikusan gondolkodó beláthatod, hogy ez nézőpont kérdése, és szerintem "te nem értesz engem".
    Most megyek elolvasom mit írtál a BlackSite-ról és leírom ott hogy miért nem logikus... :))

    In space, no one can hear you scream...

  • katt777

    félisten

    válasz Onizuka #18 üzenetére

    No, akkor most nem csak kikezdem, meg is semmisítem, hogy lássuk, kinek kéne leckét venni időtémában, vagy logikában. Mellesleg jegyzem meg, hogy a 4. dimenziót az általános földi műveletlenség miatt említettem az idő megjelenési formájaként, valójában az időnek a dimenziókhoz (térbeli kiterjedésekhez) az égadta világon semmi köze. Csak ha ezzel kezdem, már ott mindenki elvesztette volna a fonalat.

    A doki az 50-es évekből az 1980-as években készített majd a jövőben szemét üzeműre alakított, röpülő autóval ment vissza a múltba. Én egyébkélnt a fluxuskondenzátor sérülésére emlékszem az 50-es évekből, illetve hogy annak egy változatát építette a kocsiba a doki, de már rég néztem újra a filmet, erre nem esküszöm meg. A fluxuskondenzátor mellesleg az időáramkörök része, az működteti őket.
    Marty kocsija teljesen működőképes volt, még ha megreparálva is, tehát ahogy a doki az 50-es években átszerelte, ugyanígy megtehette volna a vadnyugaton is a "másik", a repülő Deloreannal.
    Hogyan lenne 200 éves a vadnyugaton az alig pár hete eltemetett autó? :Y :Y :Y Ugyanis ott kéne, frissen előásni az ép modellt (amely még repülni is tud, és amiről szintén megfeledkeztek). Tehát a jövőben már nem lenne ott, legföljebb ha a másikat betolják a helyére, akkor viszont az a másik kocsi lenne a helyén. Ez persze megint átszabná a forgatókönyvet, de 4. rész úgysincs, sőt, a logika mellett maradva a 3. is nagyon rövid lett volna, hiszen csak megszerelik, ha kell, átszállnak, és már ott sincsenek.
    "A megoldás a benzin átszivattyúzása a lukas tankú kocsiba" - ezen nevettem a legjobban. Hát nem azért nem működött Marty kocsija, mert elfolyt a benzinje? Te meg beletöltenéd a lyukas tartályba a maradék benzint, hogy megint elfolyjon, és megint ne lehessen használni az autót? Persze egy befoltozott tartály az más, de a film további része logikailag akkor sincs a helyén, mert akkor meg ezzel a kocsival jönnek haza. (De miért tennék, amikor a másik repülni is tud?)

    Na, hogyan is állunk akkor az időutazással és a logikával? :D :R

    Mindezek mellett imádom a filmet, és életem végéig az egyik kedvencem marad!!! :C

    Funkcionális analfabéták kíméljenek!

  • dragonfx

    veterán

    szerintme ja gém, remélem nem akadok el egyhamar,mert akkor del.
    Amugy 1024 medium high és átlag 36 fps...
    Ez is megvan cisnálva rendesen :R

    "Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014

  • Tibiajax

    nagyúr

    Ember, a végéről nem írtál semmit?? Pont ezért olvastam végig, hogy mit fogsz arról írni.. :((( :((( Nem, nem a slusszpoénra gondolok, nem, azt nem kell lelőni. Hanem arra a f*s utolsó enemyre, amit a tetőről kell kinyírni.
    Komolyan mondom, az egész game rendben van, tényleg, nem kell fecsérelni a szót rá, élvezhető, jo, néhol gondolkodtató, de a lényeg, hogy visz magával, és simán végigviszed, pár óra alatt. Viszont! Az a szánalmas, megölhetetlen utolsó plazmaágyús ratyi a végén, hihetetlen, nekem nem sikerült megcsinálnom, mai napig sem, pedig a gamét már végigtoltam egy hónapja. De azota uninstallt kapott, mert azt érdemli, a vége miatt. Szánalmas és nevetséges volt. 4éves csés és sok fps-játékos multtal képtelen voltam megölni, közepes erősségü szinten. És a legrosszabb az az , hogy nem amiatt, mert ügyetlen vagyok, vagy mert ő ügyes, hanem mert igy van megcsinálva a game. 3 ágyú van, ebből kettőt kinyirsz, kicsit vigyázva, bármilyen stratégiával, de ahogy egy marad, álhatsz bárhol, futhatsz akármerre a kis tetőn, már halott is vagy, egy rakétától, ami valahonnan jött. Röhögsz, kínodban és kilépsz a francba. És ez rossz.

  • katt777

    félisten

    válasz Leslie_K. #22 üzenetére

    Írtam valahol, hogy lehet, más VGA kártyán nem úgy néznek ki. Én csak a sajátomon tudtam futtatni, és lehet, hogy ott program vagy a driver miatt bizonyos elemek nem jelentek meg megfelelően.
    Sokadszor kihangsúlyoznám, hogy a cikk az én személyes benyomásaimat tükrözi, senkitől nem vitatom el a játék élményét. Az elején is írtam, hogy azt írom le, számomra milyen élmény volt. Sok játék tetszett már nekem, amelyek másoknak nem, ez így természetes.
    Írtam a végén, hogy a képmentéseket nyugodtan használjátok fel összehasonlításokhoz. Sztem mentsd el azokat a helyeket te is, és írj egy cikket, hogy szerinted a játéknak az 1950XT, vagy az ATI kártyákkal, driverekkel, vagy bármi mással van baja, mert neked totál jó volt a grafika. Odateszed a két képet egymás alá, és máris lehet szidni a játék helyett a drivert, az 1950XT kártyát, vagy ami okozza a grafikai hibákat.
    Én nem bánnám, ha a tesztemnek ezt a részét megcáfolnád, mert mint írtam is, nem a játék fikázása, hanem egy részletekbe menő elemzés volt a célom.

    Funkcionális analfabéták kíméljenek!

  • katt777

    félisten

    válasz dragonfx #25 üzenetére

    Pedig van benne jó pár elakasztó hely. :D Ha beakadnál valahol, csak kérdezz.

    [ Szerkesztve ]

    Funkcionális analfabéták kíméljenek!

  • katt777

    félisten

    válasz nostrum #23 üzenetére

    Stip-stop, enyém az utolsó szó. Mert részedről már csak erre megy ki a játék. :R

    Funkcionális analfabéták kíméljenek!

  • katt777

    félisten

    válasz Tibiajax #26 üzenetére

    Hát, akkor az én Wolfenstein 3D-től kezdődő FPS múltam teszi, hogy nekem sikerült a vége. Persze ki kellett találni, de nem tartott az olyan soká (5 nekifutás volt). :D
    Bizony, ügyetlen vagy. :D :R
    Segítek:
    1. Ott vannak az elektronfegyverek, a dobozokból mindig feltöltheted a tiédet.
    2. A feléd érkező elektrongolyókat kilőheted, de még egyszerűbb 1-2 időstop, és közben megsorozni a kiszemelt ágyút. Egyébként egy sorozás stop nélkül, aztán stop, amikor feléd fordul, még egy sorozás, és szerencsés esetben már végeztél is. Esetleg még pár lövés kell, de csak akkor jön a bombázás, ha megsemmisült az ágyú.
    3. Aztán usgyi a tető jobb külső végébe (oda, ahol bejöttél, csak ki, a végébe, nem hátra!), fej lehúz, bombázás megúsz. (Ugyanis végigbombázza a tetőt, nem egy rakéta jön a semmiből, ezért pusztulsz meg, ha terepen maradsz.) Ha jól emlékszem, egy reklámtábla van itt a fejed fölött, amely megvéd a szilánkoktól és egyebektől, de túl akciódús volt ott a pálya. :D
    4. Bombázások között gyorsan szedd össze a tölteteket, irány vissza a sarok közelébe, és csak onnan kezdd újra a vadászatot.
    A fentiek miatt célszerű a tetőkijárat közelében maradni, különben esetleg nem érsz vissza a fal tövébe (lehet, hogy a baloldal is jó, vagy a rácsos kapu, de nem próbáltam ki), főleg, mivel az időstopot elhasználtad az ágyú pontos kilövésére.
    5. Ha megvan a 3. ágyú, lemész a házba, ki az ablakon, kilövöd az alsót (itt már nem is tud mit tenni ellened, az utcai ellenséget meg hiába lövöd (újabb bug :Y ), és máris nézheted az outro-t. Nem olyan rossz ez a game, hogy a szemétbe menjen, arra ott van a Condemned (most próbáltam ki), vagy a Mortyr 2, és hasonlók.

    Azért nem írtam ezt le, mert akkor meg azok szidtak volna, akik maguk akartak rájönni a megoldásra. Így majd itt a topicban megtalálják. :D
    Szóval, egy Doom TNT-vel, vagy a Painkiller kalapácsos démonával szemben nem úgy van megcsinálva, hogy ne lehessen megoldani.
    Egyébként én is közepes szinten mentem.

    Funkcionális analfabéták kíméljenek!

  • Onizuka

    tag

    válasz katt777 #24 üzenetére

    "Mellesleg jegyzem meg, hogy a 4. dimenziót az általános földi műveletlenség miatt említettem az idő megjelenési formájaként, valójában az időnek a dimenziókhoz (térbeli kiterjedésekhez) az égadta világon semmi köze. Csak ha ezzel kezdem, már ott mindenki elvesztette volna a fonalat."

    Szóval kiigazítottalak, de azért mindenki más igazából a hülye, nem aki leírta. Oké.

    "Marty kocsija teljesen működőképes volt, még ha megreparálva is, tehát ahogy a doki az 50-es években átszerelte, ugyanígy megtehette volna a vadnyugaton is a "másik", a repülő Deloreannal."

    Egyik De Lorean (helyesen írva) sem repül, mivel mindkettőbe már belecsapott a villány.

    "Hogyan lenne 200 éves a vadnyugaton az alig pár hete eltemetett autó? :Y :Y :Y Ugyanis ott kéne, frissen előásni az ép modellt (amely még repülni is tud, és amiről szintén megfeledkeztek). Tehát a jövőben már nem lenne ott, legföljebb ha a másikat betolják a helyére, akkor viszont az a másik kocsi lenne a helyén. Ez persze megint átszabná a forgatókönyvet, de 4. rész úgysincs, sőt, a logika mellett maradva a 3. is nagyon rövid lett volna, hiszen csak megszerelik, ha kell, átszállnak, és már ott sincsenek."

    Ha nem érted, amit írok, inkább ne válaszolj: Azt mondtam, ha a kocsit amivel a srác visszajött hagynák ott a másik helyében, akkor 2*100 évet tölt el ugyanott a gép. Vili? Ezért kell az alapból eltemetett 'relatíve' újabb vasnak ott maradnia, hogy ugyanúgy találjanak rá, ahogy a film elején az 50'-es években, ne pedig amivel már egyszer visszament onnan -> innentől borulna minden a film logikájával.

    "A megoldás a benzin átszivattyúzása a lukas tankú kocsiba" - ezen nevettem a legjobban. Hát nem azért nem működött Marty kocsija, mert elfolyt a benzinje? Te meg beletöltenéd a lyukas tartályba a maradék benzint, hogy megint elfolyjon, és megint ne lehessen használni az autót?"

    Szerintem már a hülyeség határát súrolja olyan hülyének hinni más embereket, hogy ne jusson eszébe befoltozni egy lukas tankot, már bocs ;)

    "Persze egy befoltozott tartály az más, de a film további része logikailag akkor sincs a helyén, mert akkor meg ezzel a kocsival jönnek haza. (De miért tennék, amikor a másik repülni is tud?)"

    Ezt most itt pontosan nem értem. Ha az "ezzel a kocsival" -ra a film elején javítottra utalsz, akkor ez is történt. Azzal mentek vissza amivel a srác jött. A doki pedig a levelében írja: "Sajnálom, de a kocsi többé nem képes repülni" Tehát egyik se tud így.

    Egy idézettel búcsúzom:
    "Na, hogyan is állunk akkor az időutazással és a logikával? :D :R"

    'am 22 years old and single!

  • feka007

    nagyúr

    válasz Leslie_K. #22 üzenetére

    Hát grafikailag szerintem nagyon ott van, ez az egyetlen ami megfogott engem a játékban, amúgy nálam a közelébe se ér a Far Crynak, Crysisnek, CoD4-nek...

  • Onizuka

    tag

    válasz Onizuka #31 üzenetére

    Egy kicsit még had tegyek hozzá, hogy értehetőbb legyek: A te elméleted elvben működhetne, hogy a Doki kocsijával mennek haza, miután átszerelték az áramköröket a srác kocsijáról, DE! A Doki azt mondaná, ha nem ugyanaz a kocsi marad a barlangban "felborul a tér-idő kontinum" Illetve ne feledkezzünk meg róla, hogy az 1800-as években biza az eszközök jóval fejletlenebbek voltak, mint 100 évvel később. Mikor a tömény szesztől a karburátor bemondja az unalmast, a doki azt állítja, hogy hetekbe telne megbütykölni. Képzelem mit szólna az időáramkörökhöz. Ehhez képest már-már nevetségesen egyszerűnek tűnik egy tankot befoltozni (alighanem a szeszes próba előtt meg is tették, hacsak nem direkben öntötte bele valahogy -erre nem emlékszem), illetve áttölteni az üzemanyagot. Végül is csak annyi kellett volna, hogy a Doki észbekap, mielőtt beletölti azt a szar párlatot és gyorsan lesunnyog a bányába egy kis ólommentes naftáért :)

    'am 22 years old and single!

  • Ősember

    őstag

    válasz Tibiajax #26 üzenetére

    a vége szerintem is aránytalanul "nehéz" volt. azért teszem idézöjelbe, mert nem a játékoson mulott igazán, hogy mi a helyzet, hanem szerencse kérdése. igaz harmadjára sikerült, szoval az én gyerekkoromban ez nem volt ennyire meghatározo élmény :B
    viszont maga a játék tetszett. :K

    [ Szerkesztve ]

    ______________________________________________________________________ www.rambazar.com - G.Skill minden szinten - 8GB DDR3 15.000Ft alatt!

  • aBONiE

    csendes tag

    válasz katt777 #5 üzenetére

    Ha látnád magadat, akkor a predesztinácós paradoxon miatt nem is tekerhetnéd vissza az időt, hisz tekerned kéne, nem?
    Ugyanaz a tudat nem foghat fel egyszerre két valóságot szerintem.

    Egyébként a cikk jó, Talán túl sok képet raktál bele, ami nem feltétlen baj, de első pillantásra elrettentő lehet.

    [ Szerkesztve ]

  • Antibazsi

    aktív tag

    válasz katt777 #5 üzenetére

    Tény,hogy figyelmetlenül olvastam a hangokra vonatkozó részt...nem is keresek kifogást.

    A sátornál értem,h az a baj átesünk rajta,de szerinted hogy lett volna jobb?

    Amikor leesett a lift én már nem áltam a tekerőnél hanem rohantam a lifthez beszállni,h csak annyi idő tellje el amit még vissza tudok tekerni és azalatt a lift is felérjen...tehát miután beszállok a liftbe és elkezdem visszapörgetni az időt - a te elméleted alapján - azt kellene látnom,h osztódok mint egy papucsállatka és a másik énem hátrafelé rohan vissza a tekerőhöz míg én "zuhanok felfelé" a liftben.Ok, miután felérek és az idő a normális kerékvágásban halad..na,de a közben lennt maradt alteregóm is elkezd rohanni lifthez,h szintén feljusson,aki szintén visszatekeri az időt...elég hamar összejönne egy kis házibuli...:) Szerintem - bár én nem vagyok idő elméleti zseni - amikor visszatekerjük az időt , magunk körül megtörik a tér-idő kontinuum és egy párhuzamos világot hozunk létre(hu,ez már tiszta Sliders),de mivel mi egyszerre csak egy világ ban lehetünk a másik létrejöttét nem látjuk,ezáltal magunkat sem ahogy szaldunk visszafelé.DE! Ha ezután tér-idő ugrást hajtanánk végre,mint pl Hiró a Hősökből,akkor és csak akkor látnánk önmagunkat...de a játékban kizárólag csak az időt manipuláljuk magunk körül.

    "A monotonság nem csupán egy egyenletes vonalat jelenthet."- Nem,de folytonos növekvő-csökkenő esetleg konstans,visszaforduló ága nincs...matematikailag:)...jól kezdted a mondatot,egyenetlen.Ennyi elég is lett volna.Ha vmi egy intervallumon bellül egyenetlen és az ismétlődik nem monoton ...szerintem és matematikailag sem(lásd sin görbe,kivéve ha nagyon nagyon távolról nézed és már egyenesenk látod,de ilyen viszonyitáshoz a játék túl rövid volt)...de ezt visszaolvasva már tényleg nagyon kötözködés :P ,csak azért irom mert én is tanultam analizist.

    válasz (#10) katt777 -re:

    Ha annyira szeretsz mozogni és nem szereted a korlátokat akkor megértem,h nem jött be annyira ez a játék.Én annyira nem akadok meg az ilyenen mert még nagyon sok az ehez hasonló csőben futtatott játék.Hogy az Oblivion a világ egyik legjobb játéka,na ezen végképp nem fogunk összeveszni!(megjegyzem ott a térképhatároknál nem áll semmi az utadba,csak egyszerüen nem tudsz továbbmenni,mintha egy láthatatlan üvegfal lenne)
    Szerintem nagyon korrektul fogadtad a kritikát...rosszabbra számítottam. :P Kritikának is lehet kritikája.Pro-kontra.Amíg ez kultúráltan megy nincs semmi baj. :R

    A vissza a jövőbe témába nem tudok hosszászólni mert oly rég láttam(tán mindegyik részt nem is),h már nem emlékszem.

    [ Szerkesztve ]

    Üdv, Balázs

  • katt777

    félisten

    válasz Onizuka #31 üzenetére

    Nem igazítottál ki. Azért írtam a 4. dimenziót, mert minden félművelt ember erről gondolja, hogy az idő. Ezt próbáltam megmagyarázni.
    A doki kocsija kell, hogy repüljön, mert a villámcsapás a sebesség helyett csak beindította az időáramköröket, tehát semmi hatása nincs a kocsi repülési képességeire. A doki nyilván még le is szállt vele, másképp csak egy roncs marad, nem tudta volna épségben elrejteni, ugye? :C Másrészt Marty kocsijába nem csapott bele semmi, az csak felhasználta a villámnak az út fölött átfeszített vezetéken átfutó energiáját.
    Hogy helyesbítselek, a helyes írásmód DeLorean (nézz utána), csak rutinból benyomtam egy szóközt. (Ne a csupa nagybetűs részt nézd!) De hibáztam, elismerem, csak akkor ne rosszra javíts ki. :R
    Értem, mire gondoltál a 200 évet illetően, CSAKHOGY a kocsit a vadnyugaton kell használni, ott pedig friss és üde mindkettő. Miért kéne bármelyiknek ott maradnia? Mint a doki is elmagyarázta (érthetően), ez esetben egy másik jövőbe térnének vissza, tehát a logika ezúton nem borulhat, különben meg 1985-be térnek vissza, nem 56-ba, tehát ennek utólag semmi jelentősége, hiszen az első részből következően eredetileg nem is volt semmiféle DeLorean a bányában (sem 1885-ben, sem 1995-ben)! És így áll helyre a téridő-kontinuum, hiába volt közben egy másik idősíkon ott egy DeLorean 1955-ben. Ezt illetően tehát bármelyik kocsival visszatérhetnek.
    A lyukas tankba szivattyúzást azért vettem félig komolyan, mert ennél nagyobb ökörséget is láttam már hsz-ban leírva, teljesen komolyan. Szóval nem hiszek hülyének másokat. Ha ilyet írsz, te is ezt kockáztatod olyanok körében, akik azt értik amit leírsz.
    Honnan veszed +1x, hogy nem képes repülni a másik kocsi? A flimkészítők ugyanis annyira megfeledkeztek róla, hogy erre nincs utalás.

    Legyen a mottónk: "Na, hogyan is állunk akkor az időutazással és a logikával?" :D :R

    [ Szerkesztve ]

    Funkcionális analfabéták kíméljenek!

  • Antibazsi

    aktív tag

    válasz Tibiajax #26 üzenetére

    Én Duke Nukem 3D-vel keztem,előtte comodor64-en zuztam,de nekem sem volt túl nehéz a vége.Az első ágyú kilövése után szivtam meg egy párszor amig nem jöttem rá,h egyik irányból haladva a másikba rakétázza a terepet.
    Kilövöd az egyik ágyut.Hátraszaldsz - mindegy hova - megállítod az időt és látod,h melyik sarokba fognak érkezni először a rakéták.Az időt csak addig állitsd amig felnézel az égre,h lásd merről szórj először.Irány a másik sarok.Megvárod amig az első pár becsapódik,újra megállítod az időt és odaszaladsz ahol már robbant ,ugyanoda többet nem megy rakéta...a többit én is úgy csináltam ahogy Katt777 leírta.

    Üdv, Balázs

  • katt777

    félisten

    válasz Ősember #34 üzenetére

    Szerintem a játékoson múlik. Rá kell jönni, hova kell bújni, aztán csak kilőni az ágyúkat és rektőzködni 3x. Nincs szerepe a szerencsének, HA az ember rájön a megoldásra. Nem ördöngős. Bár tény, aki azt szereti a végén, hogy minden fegyverrel rá a főellenre folyamatso futás-ugrás kombókkal, annek ez nem biztos, hogy bejön. Nálam azért ez rendben volt, de hát itt megint az egyéni ízlésre lyukadunk ki, amelyen meg nem érdemes vitatkozni.

    Funkcionális analfabéták kíméljenek!

  • katt777

    félisten

    válasz aBONiE #35 üzenetére

    Ugyanaz a tudat nem, de te is az énközpontú szemléletből indulsz ki. Ha ugyanis visszamész, ott a másik énedben egy korábbi tudatod van (egy különálló személyiség), nem a jelenlegi, és mindegyik éned a saját valóságát fogja föl. Te azt, hogy látod korábbi énedet, ő meg azt a jóval meglepőbbet, hogy ő látja a későbbi énjét. Ez kizárja a predesztinációs paradoxont, amely szépen hangzik, csak nincs sok értelme. Az persze nyilvánvaló, hogy ha ez a találkozó azelőtt nem jött létre (tehát a jelenlegi éned nem emlékszik erre a számodra múltbeli találkára), akkor ez egy olyan jövőt fog elindítani, amely ezelőtt nem létezett.

    Képeket bemutató jelleggel tettem fel (és hogy lehessen viszonyítani más VGA kártyákhoz, ha valaki esetleg modernebbel tolja, mint az enyém), én még kevésnek is találtam. Viszont akkor jó, hogy nem tettem fel többet. :R

    [ Szerkesztve ]

    Funkcionális analfabéták kíméljenek!

  • katt777

    félisten

    válasz Antibazsi #38 üzenetére

    Máris van két megoldásunk! :Y :C :D
    A különbség az időkapcsoló bevetésében van.

    [ Szerkesztve ]

    Funkcionális analfabéták kíméljenek!

  • katt777

    félisten

    válasz Antibazsi #36 üzenetére

    Sátor? Hullámzó mozgás föl-le. Az reális lenne, ha már nem szakad be.
    Monotonság:
    Gondolj a CIA vallatásokra. Hosszú, azonos magasságú és hangszínű hang. Aztán X idő múlva egy csörgés. Aztán megint a hang. X idő után megint csörgés (és a két csörgés nem feltétlenül teljesen azonos hangtanilag). És így tovább. Ez monotónia, ezzel (is) kínozzák a foglyokat. Való igaz, nem mértem a nyakonöntés időközeit, egyszerűen monotonnak éreztem, és ha valamit te monotonnak érzel, arról be lehet ugyan bizonyítani, hogy matematikailag nem az, viszont számodra attól még az marad, mert a szónak nem csak matematikai jelentése van (viszont sokan hajlamosak kizárólag saját szakterületükön értelmezni egy-egy kifejezést).
    Időmanipuláció: nyilván mi egyszerre csak egy síkban lehetünk jelen az időben, viszont ez az idő összes további síkjára is igaz, tehát ott is létezik a megfelelő énünk, már amelyik idősíkon létrejött.
    Ha kizárjuk magunkat valamiképp az időből (mint azt a játék felfogása sejtteti), akkor miután végrehajtottuk a manipulációt, a régebbi énünk eltűnik. Csak akkor nem lehetne ott a visszavitt időben, ha az időmanipulációt a cselekvés elején kezdenénk (tehát akkor zárnánk ki magunkat a valóságból), nem a közepén. Tehát az alteregó addig létezik, amíg az időkapcsoló aktiválása tart, utána megszűnik, és mi egyedül maradunk. Így érthető az a logika, hogy nem szaporodunk fel (pedig némely helyzetben jól jönne :D ), viszont attól még mindig nem látjuk rövid életű, múltbéli alteregónkat. De mielőtt tényleg erre hegyeznénk ki a kritikát, lássunk egy játékot, amelyben jobban megoldják! :R Ez tényleg csak nüansz.
    Oblivionnal egyelőre csak 3 várost, és néhány "lair"-t volt időm végiglátogatni, az a játék komoly nekiülést igényel. Nem nagyon jutottam még el a térkép határáig. Abban az nem tetszik, hogy ha találok valamit, akkor is úgy veszi, hogy loptam, pedig ez a hiba a patch-ben állítólag javítva van. De az a láthatatlan üvegfal nem csak valami varázslat? :DD :DD :DD
    Kritikáról írtam feljebb, hogy vállaltam a cikkel, és továbbra sem áll szándékomban bárkit letorkollni, csak érveket cáfolni, illetve tűrni, ha az enyémeket sikerrel megcáfolják. Az érzelmi töltetű kötözködéseket úgy is kezelem. :D

    Funkcionális analfabéták kíméljenek!

  • katt777

    félisten

    válasz aBONiE #35 üzenetére

    A Blacksite cikkben egy kép sincs. :D :R

    Funkcionális analfabéták kíméljenek!

  • Onizuka

    tag

    válasz katt777 #37 üzenetére

    "A doki kocsija kell, hogy repüljön"

    Mondom, nem tud. Megírja a levélben. Olvass figyelmesen, ha olvasol. Hogy miként szált le, jó kérdés. Mondjuk azt, hogy még éppen annyit kilehelt magából az anti-grav hajtómű.

    "Másrészt Marty kocsijába nem csapott bele semmi, az csak felhasználta a villámnak az út fölött átfeszített vezetéken átfutó energiáját."

    Itt nálad valami nagy kavar van. Marty kocsija az lesz, amit a bányában találnak, amit ugye anno a Doki rejtett el, ami ugye azért lehet a bányában, mert belecsapott a villám, így visszament 100(vagy kevesebb) évet az időben.

    "Értem, mire gondoltál a 200 évet illetően, CSAKHOGY a kocsit a vadnyugaton kell használni, ott pedig friss és üde mindkettő."

    Lásd előbbit. Az egyik kocsi még viszonylag új, mert most kerül le a bányába. A másik imént került ki a bányából száz év után, és ment vissza. Tehát annyival is öregebb. Ha megint az kerülne vissza a bányába, már 200 lenne az újramegtaláláskor, és itt jön persze, hogy ki miként értelmezi az időutazást. Amennyiben nincs folytatólagosság, úgy valóban nem kell a kocsi, mert nem lesz egy újabb srác, aki érte jön. Ez így első olvasatra rendben is van. ...ám így elgondolkozva. Eddig minden úgy tűnt, hogy mikor visszamentek valahova, az ő változtatásaik mind jelen voltak - lásd találkozik magával. Ahogy ők, úgy a tárgyak is jelen vannak. Ez alapján, ha a vadnyugatról nem haza, hanem az 50-es évekbe mennének, ott lenne Marty és meg lenne lőve, mert ők a múltban ismét változtattak, így nem mehet vissza a Dokiért, mert már nincs mivel... - ez a dokis fejtegetés rémlik, de nem emlékszem rá. Mint mondtam, más kontextusban a te álláspontod is lehet egy teljes értékű igazság, persze nem lenne rossz újranézni, mit is mondott a Doki ezzel a "másik jövővel" kapcsolatban.

    "A lyukas tankba szivattyúzást azért vettem félig komolyan, mert ennél nagyobb ökörséget is láttam már hsz-ban leírva, teljesen komolyan."

    Minden csak hozzáállás kérdése. Valaki a hülyeséget, a belekötni valót keresi, van aki pedig feltételezi, hogy a többi ember is bír legalább annyi logikával, mint ő, így nem gondolja, hogy baromságot ír. Az elvakult egoizmus sokszor csapdába vezet ;)

    Üdv!

    'am 22 years old and single!

  • katt777

    félisten

    válasz Onizuka #44 üzenetére

    Na, akkor itt vagy a levelet vesszük igaznak, vagy a logikát. Találtál egy újabb bakit.
    Marty kocsiját úgy értem, hogy akkor "új", a vadnyugaton. De a valódi korát illetően tényleg igazad van, ezt hirtelenjében "benéztem". :R
    Szerintem nem kell ezekkel a logikai bakikkal törődni (mert ahol kötünk bele éppen, onnantól kellene más folytatást kitalálni), és akkor az egész úgy jó, ahogy van (legföljebb a "hülye" főhősök elfelejtik a másik kocsit :D , na de ki nem felejtett el még soha semmit az életben?). Én egyébként azt bírom benne, hogy akármilyen környezetbe és időbe kerülnek, mindig szinte szóról szóra ugyanazok a párbeszédek zajlanak le, mintha 4-5 jelenetből állna a film, mégis 3, egész estés szórakozás, amelyeket bármikor szívesen újra és újra viszanézel. Na, ezt überelje valaki!
    Nem vagyok sem elvakult, sem egoista. Arra reagáltam, amit írtál, és azért úgy, mert más topicokban volt már szerencsém ilyesmihez, és amikor feltételeztem, hogy az illető tudja, mit akart írni, csak rosszul foglamazott, kiderült, hogy halvány gőze sincs a választ illetően, mert tényleg hülyeséget írt, és úgy is gondolta. Nem személyednek szólt az észrevétel, hanem a leírtaknak, mert elsőre én ugyan nem tudhatom, melyik csapatba tartozol. :R

    Funkcionális analfabéták kíméljenek!

  • Onizuka

    tag

    válasz katt777 #45 üzenetére

    Akkor itt ezt le is zárhatjuk. Teljesen logikus történeteket még az élet is ritkán ad. Asszem újra kell néznem a filmeket, mert már sok-sok éve annak, hogy láttam őket (ha lenne TV-m, biztos sikerült volna már)

    Üdv!

    'am 22 years old and single!

  • Antibazsi

    aktív tag

    válasz katt777 #42 üzenetére

    Sátor:Állítottál már? (na nem úgy...:) )Ha már hullámzik akkor igen gyatrán lenne felállítva,annak durván feszülnie kell,de annak ellenére nem hiszem,h át tudnánk gyalogolni a tetején úgy,h ne szakadjon be.Ha ezt fizikailag megvalósították volna a játékban... :C ...de igy csak átesünk rajta,na mindegy.
    Monotonitás: miután megszólal a másik hang onnantól nem monoton,(a sin görbe is csak akor monoton ha pl pi/2 és 3pi/2 között nézzük) Na de mint te is mondtad nem kell mindent matematikailag nézni.Bár erre CIA vallatásra kiványi lennék...lehet utánna máshogy gondolkodnék a monotonitásról. :))
    Időmanipuláció:Na akkor valahogy csak eljutunk oda,h majdnem egyre gondolunk.Csak szerintem nem kéne látnod magad és nem is szünik meg a másik éned.Hanem azzal,h visszaforgatjuk az időt,egy végtelenszer megismétlődő folyamatot hozunk létre,végtelen párhuzamos világokat,amiknek a "fejlődési ideje" az az idő amig visszafelé mentünk,de ebből mi semmit nem tapasztalunk.
    Amúgy így van! lássunk egy játékot ahol ezt jobban megoldják! :C
    Oblivion:Na akkor ess neki,de nagyon gyorsan!!! :C Én eddig 250 órát játszottam vele,de az újabb kiegészitő küldetéseket még el sem kezdtem...Én patch nélkül mentem,de csak azt jelölte lopottnak amit városon,házakon bellül vettem el.Pl ha a város mellett álló házak udvarában összeszedtem az összes gyümölcsöt és zöldséget,az sem volt lopott:),csak a benti cuccok.Az üvegfal nem varázslat,azt hiszem irja is,h forduljak meg mert elértem a térképhatárt.

    [ Szerkesztve ]

    Üdv, Balázs

  • aBONiE

    csendes tag

    válasz katt777 #43 üzenetére

    Elhatároztam, hogy csakazértsem olvasom el.
    Nade ha már így, akkor mégis :C

  • katt777

    félisten

    válasz aBONiE #48 üzenetére

    Ugye, hogy elismerem, ha jó egy game valamiben? Egyébként Timeshiftnél is megtettem, csak nem erre hegyeződött ki a vita. :D :R

    Funkcionális analfabéták kíméljenek!

  • katt777

    félisten

    válasz Antibazsi #47 üzenetére

    Láttam katonai sátrat, az nem olyan, mint egy sima. Feszes a tető, és ruganyos az anyaga. Naná, hogy egyébiránt nem egy trambulinra gondoltam! :D
    Monotonitásról írtam is, hogy az az, amit annak érzel. Pl. anyám mindig kiakadt amikor az LA Style-tól a James Brown Is Dead című techno klasszikust hallgattam, de én nagyon élveztem, egy haverom meg egy 1 órás kazettára felvette 10x, és azt nyomatta folyamatos lejátszásban. :DD Na, ennyit a matekról. :R
    Időmanipuláció: az a feltevés, hogy egy adott síkból emel ki minket a ruha egy rövid időre, és nem egy másikba tesz át, hanem ide vissza. Ezért tűnik el a manipulált szakasz után az eredeti énünk, viszont ott kell lennie a nem manipulált szakaszban, amit az időt visszatekerve látnunk kéne, az az énünk ugyanis akkor szerves része az idősíknak. Talán ezért is tűnünk el az outro-ban, mert ott végre eszükbe jutott. :C
    Ob.: Pedig milyen jó ötlet lenne azt mondani, itt a világ vége, varázslattal zárták le ősi mágusok, hogy nem pottyanjon le róla az ember fia. :D
    Én egyből küldetésekkel telepítettem, meg pár kiegészítővel (a grafikai enhancement pack-ok meg tudják dobni az amúgy sem semmi látványt), szóval van hova-merre barangolni, de pl. az összeszedendő lovagi cuccok felszedéséhez nincs erőm. Ez fasza, majd jöhetek vissza értük pár szinttel később. Egyelőre a festmény nyomainak keresgélésénél vagyok elakadva, mert a toronyban lévő nyomok után nem találok semmit. Elmentem már ugyanitt kiszabadítani a csajt az elátkozott faluból, csak a lovának nincs semmi nyoma. Vissza kellett töltenem egy hibás mentés miatt, ezért most megint a festményt keresem, és nem szakítom meg a falu miatt, amíg meg nem találom a tolvajt. Csak tudnám, hol és merre lehetnek a nyomok, mert a naplóbejegyzések piszkosul nem segítenek. Ja, és jó lenne ehhez valami magyarítás, mert nem szeretek menet közben fordítgatni.

    Funkcionális analfabéták kíméljenek!

Új hozzászólás Aktív témák