Új hozzászólás Aktív témák

  • Valentin90

    tag

    Jól hangzik ez az újfajta harcrendszer, kíváncsian várom! Nemrégiben újra végigvittem a Witcher 1-2t és szerintem az 1 harcrendszere jobban sikerült mint a 2é. A 3nak a harcrendszere így első hallásra nekem egy hibridnek tűnik, ami ötvözné a 1 és a 2 elemeit.

  • Rexdemon

    aktív tag

    Kövezzetek meg, de én annak örülnék a legjobba,ha kb olyan lenne, mint anno a BG, vagy,h újabbat mondjak, a Dragon Age, azaz nem ügyességi verseny, hanem felépíted a karaktert, felszereled, "megmondod" neki,h mit hogy használjon, rákattogsz az ellenfélre és "ő" a legjobb tudása és random effektek mellett végrehajtja, lehetőség szerint látványos animációk és mozdulatok/effektek közepette.
    Rexdemon vagyok. Szeretem az hagyományos dolgokat. Ennyit tudok mondani, kérem kapcsolja ki.

    Victory needs no Explanation; Defeats allows NONE.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    "Nehéz nem emlékezni a Skyrimre. Viszont a mi hozzáállásunk a játékhoz teljesen más. Amit ők létrehoztak az egy nyílt világú szerepjáték. Az amit mi készítünk - egy történet orientált nyílt világú szerepjáték. Nekünk mindig is a történet volt a fő szempontunk. Történet alatt nem csak azt értem, hogy mi megy végbe, hanem a döntéseket és azok következményeit, morális problémákat, jó vagy rossz minőségű NPC-ket. A velük való találkozás után megértitek majd, hogy kik ők és miért teszik azt amit tesznek. Nekünk ez a legfontosabb."

    Már nem azért, de ez teljes bullshit. Azt mondja nem olyan lesz, mint a Skyrim, erre felsorol egy csomó tulajdonságot ami egy az egyben igaz a Skyrimre is. Nem mintha bánnám, mert az utóbbi időben a Skyrim világa volt a leginkább magával ragadó szerintem.

    "Az amit mi készítünk - egy történet orientált nyílt világú szerepjáték."

    Akárcsak a Skyrim.

    "Nekünk mindig is a történet volt a fő szempontunk."

    Akárcsak a Skyrim.

    "Történet alatt nem csak azt értem, hogy mi megy végbe, hanem a döntéseket és azok következményeit, morális problémákat, jó vagy rossz minőségű NPC-ket."

    Akárcsak a Skyrim.

    "A velük való találkozás után megértitek majd, hogy kik ők és miért teszik azt amit tesznek."

    Akárcsak a Skyrim.

    Félreértés ne essék. Szerintem ez az irányvonal jó, ez lenne a legjobb ami a Witcher világával történhet. Csak akkor ne kommunikálják azt, hogy ez teljesen más lesz, mint a Skyrim (vagy a többi TES). Mert az elhangzottak alapján nem csak nem különbözik, hanem egyenesen onnan veszik át ezeket az elemeket.

    Egyébként várom. Én még csak most kezdtem bele. Karácsonykor megvettem az összes Witchert Steam akcióban és csak most jutottam el odáig, hogy neki is kezdjek. Az első öt percben magával ragadott, utoljára a Skyrim vagy a Mass Effect volt ilyen.

  • dahneey

    tag

    Remélem tényleg nem olyan lesz mint a Skyrim, ott azért elég gáz volt hogy elkezdem mások leveleit szállítani miközben Alduin idézgeti a sárkányokat.

  • #57919488

    törölt tag

    Nagyon a Skyrim körül forog az egész Witcher 3. Ekkora konkurencia volt a 2. résznek vagy mi :F

  • GypsFulvus2

    őstag

    válasz Stauffenberg #3 üzenetére

    Azt kell mondjam, tévedésben vagy. A TES játékok elsősorban sandbox RPG-k. Van egy fő történeti szál bennük, jobban-rosszabbul kidolgozva (a Daggerfallban és a Morrowindben jobban, az Oblivionban kevésbé, a Skyrimben az előbbiek közötti színvonalon), de e játékok kohézióját a szabadság, a teljesen nyílt világ adja meg. A TES játékokban történeti szálak hátterét gyakran nem is közvetlenül, hanem a játékban elérhető lore formájában (könyvek) ismerheted meg, és a játékot akár puszta hentfesztiválként is végigviheted, anélkül hogy ezekkel törődnél. Ha érdekel a világ háttere: tanulmányozd át ezt a kis írásművet.
    A Witcher első része ezzel szemben a narratív, történet-vezérelt RPG-k típuspéldánya volt. Ez utóbbiakra jó példa mondjuk a Planescape Torment (e típus legjobbja), vagy a közelmúltból a DAO. Ezekben nem csak a történet, hanem a szereplők, egyes karakterek és NPC-k sokkal részletesebben kidolgozottak, minden tekintetben. Hasonlítsd pl. össze Leliana-t a DAO-ból Lydiával a Skyrimból. Karakterük jellemét, kidolgozottságát, a velük folytatható párbeszédek mennyiségét és mélységét, stb. Vagy hasonlítsd össze az Oblivion főhősét Geralttal. Mennyi információd van az egyikről, és mennyi a másikról? Gondolom nem kell kifejtenem a különbséget...
    A Witcher 2 már elindult ebből az irányból a sandbox felé, de azért még jórészt ebbe a kategóriába tartozott. Az eddigiek alapján a W3-ban próbálják meg tökéletesen ötvözni e két típust, de hogy milyen sikerrel ez számomra kérdéses. Nem tudok olyan RPG-ről, amelyik ezt korábban megtette volna, ugyanis ez hihetetlen munkaerő, idő és pénzigényes. Nagyon nagy és ambiciózus vállalkozás ez, amelybe eddig a CD Projectnél jóval nagyobb cégek sem mertek belefogni.

    K_Mester: Nem hiszem, csak gondolom feltűnt nekik, hogy eladtak belőle kb 10 milla példányt, és ők is pénzből szeretnének minél jobban élni.

    [ Szerkesztve ]

    "Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz GypsFulvus2 #6 üzenetére

    Miért is vagyok tévedésben?

    Ad1: Nem állítottam az első két részről, hogy olyanok, mint TES sorozat, illetve a Skyrim.

    Ad2: A fejlesztők valahányszor a Witcher 3 open-world sandbox jellegéről beszélnek, folyton kikötik, hogy semmi köze a Skyrimhez, ez teljesen más, közben felsorolnak egy csomó olyan attribútumot, mely a Skyrimre is jellemző. Jelen pillanatban amennyit tudunk róla, az alapján számomra nem körvonalazódik markáns eltérés. Azért mert hangsúlyosabb lesz a fő sztoriszál és a side questek kevésbé, attól még véleményem szerint nem fog sokban különbözni.

    Azt is szeretik hangoztatni, hogy itt morális választások elé kerülünk, melyek majd befolyásolják a történetet... hát ha a Skyrimben nem volt több tucatnyi ilyen döntés és elágazás, akkor valamit nagyon félre kellett értenem.

    Persze majd csak a tényleges játék közben jönnek majd ki a különbségek. Biztosan lesznek, de most még csak az ilyen nyilatkozatokból tudunk bármit is. A fent általam kukázott idézetben csupa olyan kijelentés van, mely cáfolja azt, hogy ez tök más lesz, mint a Skyrim. Mondhatnának több konkrétumot olyan elemekről, melyek tényleg mások lesznek.

  • Wolverine

    félisten

    válasz Rexdemon #2 üzenetére

    Az a probléma, hogy ez itt nem működik. A Dragon Age-ben te döntöd el, mihez ért a karaktered. Itt nem; Geralt mindenképpen egy witcher, aki nyilván a witcherek harcstílusában és fegyvereivel fog aprítani.

    szerk: #7: nem játszottam a Skyrimmel, de tudtommal ott kényelmesen elbíbelődhetsz úgy rengeteg időt, hogy a fő sztorival semennyire sem haladsz. A Witcher 3-ban ez aligha fog menni.

    [ Szerkesztve ]

    "I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)

  • hunbi

    tag

    válasz Stauffenberg #3 üzenetére

    Már bocsánatot kérek de párszáz skyrim játékóra után még lövésem sincs a sztoriról. Jó kb addig jutottam, hogy a fogadós nőt elvittem az elhagyatott erődbe, de ennyi.

    A népesség többsége igen felejthető nekem. Leginkább a könyvek meg naplók meg ilyesmik tetszettek benne a barangoláson kívül.

    Továbbra is azt mondom, hogy a szinkron még mindig elrontja a szerepjátékokat. Félreértés ne essék ííímádom hallgatni a beszélgetéseket, csak annyira limitálja a kommunikáció mennyiségét, hogy az számomra megbocsájthatatlan.

  • GypsFulvus2

    őstag

    válasz Stauffenberg #7 üzenetére

    Azért vagy tévedésben, mert a felsorolt fő attributumok a legcsekélyebb mértékben sem jellemzőek Skyrimra.

    A Skyrim nem egy történet orientált nyílt világú szerepjáték. Ez egy sandbox típusú szerepjáték, s a főszálnak csak egy végződése van.
    A Skyrimban nem a történet a fő szempont. A fő szempont, a játék kohézija a nyílt világ, a főszál bármely tettszőleges pontján felvehető mellékküldetések, és az hogy a főszálat akár száz órákra is hanyagolhatod, vagy elkezdened sem kell, ahhoz, hogy a világot bejárd. Ez egy narratív típusú sztorivezérelt játékban nem lehetséges. Éppen ez az a kritikus pont, ahol egy sandbox és egy narratív RPG szinte összeegyeztethetetlen.

    "Történet alatt nem csak azt értem, hogy mi megy végbe, hanem a döntéseket és azok következményeit, morális problémákat, jó vagy rossz minőségű NPC-ket."
    Éppen erről beszéltem. A Skyrimban, vagy a többi TES játékban elhanyagolható a jó minőségű, kidolgozott karakterek száma. Egyszerűen azért, mert egy sandbox típusú RPG-ben, amelyet radiant AI vezérel, egy erkölcsi, világfordító döntés következményeit a millió NPC-hez igazítani szinte lehetetlen feladat. Míg egy kvázi-lineáris, narratív RPG-ben megoldható, sőt gyakorlatilag kötelező. A következményekről meg csak annyit, hogy a Skyrimban a végkifejletre gyakorlatilag semmiféle következménnyel nem bír, hogy megölöd-e II. Titus Mede-t, a birodalom császárát, vagy életben hagyod... Egy narratív RPG-ben ez megint csak elképzelhetetlen.

    "A velük való találkozás után megértitek majd, hogy kik ők és miért teszik azt amit tesznek."-Akárcsak a Skyrim." Valóban? Miért akar Lydia az élete árán is megvédeni 1 perc ismeretség után? Mit tudsz meg a múltjárók, ki ő, honnan származik, mi alakította ki acélos jellemét? Semmit sem tudsz meg róla. Ő nem egy barát, nem egy testőr, csak egy NPC, semmi több. Hasonlítsd össze Zoltan, vagy Dandelion személyiségével.

    [ Szerkesztve ]

    "Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

  • whiteman0524

    aktív tag

    válasz Valentin90 #1 üzenetére

    Én is végigtoltam még anno többször is az első két részt és szerintem egy fikarcnyi különbség sincs az 1 és a 2 harcrendszere között. Sőt van egy olyan sanda gyanúm hogy a 3. résszel sem lesz különbség. Ami nem baj, mert nekem úgy tetszettek ahogy voltak, csak nem értem hogy minek ez a nagy felhajtás a harcrendszer körül. Ezt már egyszer eljátszották a 2-nél, azt tessék pont ugyan olyan lett mint az elsőé.. kiválasztod a harmódot, aztán nyomkodni kell a bal egérgombot megfelelő ütemben meg néha jobbra balra kivetődni. Ennyi. Nem tudom hogy mit lehet ezen variálni. Az meg hogy milyen animációval hadonászik Geralt meg az ellen, vagy hogy kettőnél több ellen fog körbevenni az nem fogja megváltoztatni a harcrendszert. Akkor változna a harcrendszer ha evőpálcikákkal kéne nyomkodni a billentyűzetet, vagy esetleg fejenállva egy újjal. Nah az megváltoztatná a harcrendszert :DDD Az hogy kicserélnek benne 1-2 animációt az attól még ugyan olyan lesz.

    [ Szerkesztve ]

  • stewe2

    aktív tag

    válasz GypsFulvus2 #10 üzenetére

    Látom, nemcsak TES-ben vagy otthon :))

    Nincs igazság... Csak erőviszonyok... Lehet nicket kellene váltanom: stewe71...

  • datatomm

    tag

    Film nem lesz ebből? Vagy csak lemaradtam róla?

    Ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan.

  • hunbi

    tag

    válasz whiteman0524 #11 üzenetére

    Pedig szerintem elég sok különbség van. Pl a 2 ben nem döntöd el előre milyen stílust használsz. Akár keverhetnénk is őket, ha lenne értelme (ez egy kihagyott ziccer). Aztán a ritmus eltalálása az újabb részben egyáltalán nem működik mint az elsőben, itt az ellenfél mozgására kell reagálni ami könnyű egy ellen, de borzalmas több ellen. Lényeges különbség a group stílus hiánya aminek következtében Geralt tök béna több ellenfél ellen. És a játék javában ez a leosztás.

    A célpontok kiválasztása és rögzítése is egy agyrém volt, különösen a javítás előtt. Gyakorlatilag célt rögzíteni öngyilkosság máskülönben pedig sosem tudni kit fogsz a következő csapással megcélozni. (remélhetőleg nem egy pajzsos katonát...) Ezért aztán megpróbáltam mindig a lehető legtávolabbi célpont irányába támadni, így aztán főhősünk kilométeres ugrásokkal aprította a gyanútlan ellenfeleket a jobblét felé. Kicsit kiábrándító de ez volt a működő taktika. Vagy folyton a quen jelet használni.

    Különösen mert Geralt megtántorodik egy be nem találó légyfingtól is. Ezért aztán össze vissza gurulásznia kell a porban (hárítani felesleges), nehogy egy eltévedt turha eltalálja mert akkor aztán ezt a pillanatnyi megingást kihasználva felszeletelik az egyszeri parasztok.

    (Ami végül is egy szép visszautalás lenne mert azt hiszem egy egyszeri paraszt villájától harapott fűbe már egyszer...)

    Szóval a 2. rész koncepciója jobban tetszik, de végül a kivitelezésen elcsúszott, és ezért az első részé jobb.

  • Valentin90

    tag

    válasz datatomm #13 üzenetére

    2001ben már volt egy nagyon gyenge próbálkozás.

    [link]

    Kérdés, hogy a játék sikere fel fogja-e vetni újra a filmkészítés ötletét?

    [ Szerkesztve ]

  • GypsFulvus2

    őstag

    válasz Valentin90 #15 üzenetére

    Meg volt ezen kívül egy TV sorozat is belőle, ami állítólag már egész jól sikerült, a beszámolók szerint a mozifilmnél lényegesen jobb (bátr nyílván jobb ha nem vár el az ember egy Trónok Harca színvonalt tőle). Megszereztem angol felirattal, de még nem volt időm megnézni.

    [ Szerkesztve ]

    "Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

Új hozzászólás Aktív témák