Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Szőrös  #40 üzenetére

    Annyira nem idióta kitaláció, üzleti szempontból nagyon is logikus, mivel a WoW valószínűleg elérte a kritikus tömeget, nem tud tovább nőni az MMO piacon, ő gyűjtötte össze a legnagyobb fizetőképes játékosbázist, sőt már évek óta hol stagnál, hol pedig csökken a tábor, de még így is bőven vannak annyian, hogy még kifizetődő legyen. A Blizzard már nem a bővülésen dolgozik, hanem csak az elvándorlást akarja fékezni, lassítani. A többi havidíjas játék még csak megközelíteni sem nagyon tudta ezt a sikert. Ez vagy azért van, mert a WoW olyan istentelenül király és a többiek szart fejlesztettek vagy azért, mert nagyjából ekkora az a piaci réteg, mely hajlandó havidíjat fizetni.

    A többiek rendszerint egy alternatívát akartak nyújtani, egy másfajta játékélményt (na jó, az SWTOR nem, az csak lecserélte a díszletet Star Wars témára), de ehhez az kellett, hogy az üzleti életben a Blizzardnak kellett nekimenni. Ez senkinek nem jött össze a havidíjasok közül. Ne feledjük, hogy amikor a WoW a csúcsra ért, akkor még nem nagyon voltak free-to-play játékok, amik meg igen azok is kezdetlegesek voltak, nem túl bizalomgerjesztőek, így aki MMO-zni akart, az inkább fizette a havidíjat valakinek, de főként a Blizzardnak. A többiek idővel feladták. Miért? És az miért van, hogy akik a kezdetektől free-to-play nyomják, azok megismételték üzletileg a sikert? A World of Tanks-nek van világszerte 60 millió játékosa, ebből rendszeresen fizet 15 millió és még további sok millió hébe-hóba amikor eszébe jut. Tény, hogy a játékosbázis bő 70%-ka soha egy petákot nem fizet, de a maradék 30% így is elég nagy tábor.

Új hozzászólás Aktív témák