Új hozzászólás Aktív témák
-
gabor7th
addikt
"Aki túlzásnak találna egy ilyen jövőképet – írják a jelentésben –, annak érdemes belegondolnia abba, hogy 25 évvel ezelőtt a bolygó népességének nagy része nem is hallott még az internetről, és 15 éve mindössze néhány embernek volt mobiltelefonja. "
Az lehet, de amit akkoriban megjósoltak, hogy milyen lesz a jövő az nagyon félrement.
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
gabor7th
addikt
"15 éve mindössze néhány embernek volt mobiltelefonja."
Minden gyereknek volt már szinte akkor is...
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
gabor7th
addikt
"Az energiafelhasználás minden szintjén folyamatosan nő az igény a nem szénalapú energiaforrások iránt, hogy mérsékelhető legyen a klímaváltozás és annak negatív hatásai. "
Ezzel párhuzamosan viszont a techcégek egy csomó mindent ami korábban nem árammal működött most olyanná tesznek hála az IoT-nak. Ráadásul ezek a zuccok folyamatosan monitoroznak minden felhasználói megmozdulást és küldik a felhőbe (minek ez) és elemezgetnek megállás nélkül. Szóval feleslegesen emelik az energiafelhasználást, ekkor nem izgulnak a jövőért.
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
Cathfaern
nagyúr
Szerintem amíg nem sikerül a jelenlegi akkumulátoroknál drasztikusan jobb kapacitású energiatárolót előállítani és/vagy töltési sebességen drasztikusan növelni (tehát, hogy a megtett táv és a töltéshez szükséges idő együtt nézve összemérhető legyen a kőolaj alapú járművekkel), addig nem fognak elterjedni a tisztán elektromos autók általánosan. Nyilván azokban a családokban, ahol már jelenleg is több autó van, és van amit kizárólag városi közlekedésre, rövid távú ingázásra használnak, ott esélyes, hogy ezeket leváltja az elektromos. De ahol csak egy autó van, vagy több autót is használnak rendszeren hosszú távú utazásra, ott nem alternatíva az elektromos. Nem csak az a gond, hogy gyakrabban kell megállni tölteni, hanem hogy a töltési idő is jelentősen hosszabb, még gyors töltővel is. Ráadásul minél több elektromos autó lesz, annál gyakoribb lesz, hogy a gyorstöltő épp foglalt, tehát nem elég a töltési időt kivárni, hanem még meg kell várni azt is, hogy az előttünk lévő végezzen a töltéssel...
gabor7th
2003-ban 3.-os gimis voltam (megyeszékhelyen), az évfolyamban kb. 10-15 mobiltelefon volt, az is inkább azoknak akik kollégiumban laktak (vagy tehetős szülőkkel rendelkeztek).[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Amúgy azt nem tudom elképzelni, hogy mi kerül egy gyorstöltőben 10 millióba? Egyszerűen nem jön ki a matek, hogy mi annyira drága benne. Még a sima töltő egymilliója is erős túlzásnak tűnik, de legyen, nyilván színarany gyémántberakással, de csak mert pár amperral többet tud, már tízszeres lesz az ár?
Aki él és nem boldog, az téved!
-
dajkopali
addikt
teljesen egyetértek veled, és biztos, hogy hosszú lesz az átállási folyamat - ráadásul párhuzamosan az önvezető autók bevezetésével
de hogy a saját életemnél maradjak: az autó igazán azért fontos, hogy reggel - a csúcsban - a gyerekek eljussanak oviba, iskolába, a feleségem a munkahelyére, majd délután - a csúcsban -, vissza
erre tökéletesen megfelelő lenne - akkor nem is tartanék saját autót - egy megosztásos rendszer, ahol önvezető elektromos autók egy okostelefonos app segítségével végrehajtják ezt a feladatot"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
gabor7th
addikt
És mond csak, akkoriban azt gondoltad, hogy fúúú elképzelhetetlen az a jövő, hogy egyre több embernek lesz mobilja; azt gondoltad inkább az a valószínű inkább egyre kevesebbnek lesz; hisz a cikk szerint ez olyan nehezen elképzelhető volt; szerintem a világon mindenki azt gondolta, hogy hamarosan mindenkinek lesz kis túlzással.
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
Slack
tag
Érdekesek ezek a jövőt kitaláló jóslatok. Valahogy nem látom bennük az értéket. Ilyeneket Én is tudok mondani, hogy ezt - meg azt ki kell még találni, meg kell még oldani és akkor majd talán x% lesz y év múlva az elektromos járművek elterjedtsége.
Érdekes módon a nagyokosok még azt sem tudják megmondani, hogy a lakótelepen az utcán parkoló autókat, hogy lehet majd tölteni? (Igen, vágom, erre vonatkozik a "ki kell építeni az infrastruktúrát" rész, de valahogy eddig még ötlet szinten se láttam értelmes megoldást.) -
stellaz
addikt
Emlékeim szerint '99-2001 környékén kezdett általánosan terjedni a mobil, akkor jelentek az olcsóbb modellek és a prepaid előfizetések. 2003-ra már valóban nem csak a tehetősebbeknek, vállalkozóknak volt mobil telefonja.
Elektromos autó: azt gondolom, hogy egy pont után nem lesz érdeke a gyártóknak kétféle hajtással kínálni egy modellt, mert egymást kannibalizálják a termékek, de dupla fejlesztési költség, dupla gyártás, logisztika, stb. Ráadásul a törvényi szabályozás miatt is egyre drágább és eladhatatlanabb lesz a hagyományos autó, míg az elektromos egyre olcsóbb lesz.
Pár éve se gondolta senki, hogy a dízelek ilyen gyorsan kezdenek piacot veszíteni, elég volt hozzá egy csaló gyártó, meg egy német bírósági döntés, hogy európa szerte bezuhanjanak az eladások.
#10 slack
Szerintem ez azért nem mondható most meg, mert mi van, ha előállnak egy aksival, ami 5-10 perc alatt feltölthető? Akkor elég elmenni egy elektromos töltőállomásra. Gondolom az első autóknál is feltették a kérdést, hogy hol tankolod, hol használod, meg ilyenek. Aztán megoldották, sajnos jobban is, mint kellett volna.
+ ha egy város hoz egy döntést, hogy mondjuk 2030-től nem hajthat be oda fosszilis tüzelőanyagú autó, akkor az összes képlet, meg elképzelés mehet a kukába.
[ Szerkesztve ]
-
Béééla
őstag
Amíg a melóhelyeken nincs napelemes töltő minden parkolóban (a napelem előállításának sötétzöldségét most hagyjuk) addig a hajunkra kenhetjük a rizsát. Csak az éjszakai műszakosok tudják otthon tölteni nappal a kordét. (ingázókat és nem Debrecenből Győrbe kirándulókat véve)
Az éjszakai villany nem rossz alternatíva, amíg lesz. Sokan elfelejtik hogy mennyi energiát is jelent az autókázás ha villanyra váltjuk.Bélabá
-
gabor7th
addikt
Ráadásul a mai "ez lesz a jövő" jósolgatások igazából vállalati marketing anyagok, amik elég erőszakosak mert úgy fogalmaznak sokszor, hogy "elkerülhetetlenül ez lesz a jövő". Aztán sokszor ez nem jön be. Nem jósolni, alakítani akarják ezzel a jövőt.
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
MCGaiwer
addikt
az egész elektromos autó dolognak egyetlen lényege, hogy a nagyvárosból leküldjék vidékre a szar levegőt...
Főleg ha az atomot is vissza akarják fogni a jövőben.[ Szerkesztve ]
Amazon.co.uk, £50 értékű Gift Card cserélhető/eladó
-
nagyúr
Hosszabb távon (10+ év), szerintem sokkal jelentősebb lesz a megújuló energiaforrás (szél, víz, nap) aránya az energiamixben, mint most. Nem azért mert annyira környezetbarátok lennének a termelők vagy az államok, hanem egyszerűen mert olcsóbb lesz. Drasztikusan csökkent az elmúlt 10 évben az így előállított energia ára, és ez a trend gyorsulva folytatódik...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
"Tényleg az elektromos autó a jövő": nem.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
solti
aktív tag
Ez egy színes telefon. Nekem az első telefonom felsősként asszem egy GA628-as ericsson volt egy pannonos feltöltő kárytával (praktikum privát asszem). A GA628 után jött asszem egy Siemens C25, majd egy kiváló Siemens M35 és az első színes készülékem a már nem olyan kiváló Siemens M55... És ekkor még mindig csak egy csóri főiskolás voltam, szóval gondold át...
(már túl vagyunk a vodás nokia 3210 3 évhez adunk ingyen c25 akción, meg a diák vagy nyissál KH számlát és adunk egy 3210-es akción is ekkor)Lakótelepeken én se tudom elképzelni mi lesz. Most beállok egy kúthoz, és fizetéssel együtt 5, maximum 10 perc alatt megvagyok. Elektromosnál mégis mi a francot csinálok órákon át? Na jó, 1 órán át
-
csakhogy mindenki ugyanakkor akar csúcsban közlekedni oviba, boltba, melóba, mint te. és haza is.
tehát a megosztásos rendszer pont nem működne ezekben az időkben. semmilyen megosztásos rendszer nem működik jól a csúcsterheléskor.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
nagyúr
Nekem 2000-ben volt az első telefonom, egy Ericcson 1018-as. Nem arról van szó, hogy nem léteztek telefonok, hanem hogy minden gyereknek lett volna. Nem volt minden gyereknek. Felének se volt. Harmadának se. Volt valamennyinek, de a mindentől nagyon messze volt még akkor...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
"ha egy város hoz egy döntést, hogy mondjuk 2030-től nem hajthat be oda fosszilis tüzelőanyagú autó, akkor az összes képlet, meg elképzelés mehet a kukába.": vagy a polgármester meg a képviselőtestület megy a kukába...
(#17) pilóta "szerintem sokkal jelentősebb lesz a megújuló energiaforrás (szél, víz, nap) aránya az energiamixben, mint most.": vagy igen, vagy nem. jelenleg arról szól a történet, hogy táncpartikat rendeznek a duna kiszáradt medrében, pakson meg megy a fejvakarás, hogy nincs elég hűtővíz. a nap nem fog időben többet sütni, így ha nem találnak fel valami jó megoldást az áram tárolására, akkor a napelemes rendszerek is mehetnek a levesbe.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Cs1csó
félisten
Rizsa hátán rizsa, az elektromos autó sokkal hatékonyabb, jobban gyorsul a meghibásodás is kisebb, csendesebb gyakorlatilag mindenben jobb mint egy benzines ami az oka hogy még mindig nem tudott elterjedni az az AKKUMULÁTOR TECHNOLÓGIA:
- túl nagy, nehéz is
- túl drága
- túl sokáig kell tölteni
- túl kis távolságra elegendőHa ezen túllendülne az ipar azaz lenne olyan akku:
kicsi, könnyű, gyorsan tölthető, olcsó, nagy távolságokra is elegendő akkor lesz váltás. -
nagyúr
De miért mennének a levesbe a napelemes rendszerek? Nem fog sütni a nap? Akkor úgy is mindegy...
Miért ne találnának megoldást? Simán találnak (már most is van megoldás egyéni szinten, az ipari méretet kell megoldani, de már az is elég jól halad...).Aki él és nem boldog, az téved!
-
mert a nap nem akkor süt, amikor szükség lenne az energiájára. következésképp amikor süt, tárolni kellene, amikor meg szükség van rá, akkor felhasználhatónak kellene lennie. na ez ma nincs.
"Miért ne találnának megoldást?": azért, mert a legegyszerűbb megoldás a 22-es csapdája: akkumulátor. de mivel az elektromos autóba se tudunk rendes akksit gyártani, otthonra se tudunk.
ráadásul van egy olyan probléma is, hogy minél több napelemet raksz le, annál drágább lesz, mert annál jobban belebarmol a hagyományos energiarendszerbe úgy, hogy a problémákat nem oldja meg. tehát nem tudod azt megcsinálni, hogy felépítesz egy nagy napelemes erőművet, és *ezzel párhuzamosan* lebontasz egy fosszilist, mert a nap nem akkor süt, amikor akarod. tehát ha felépítesz egy napelemes erőművet, fent kell tartanod hozzá a fosszilist is, ami gyakran kihasználatlan lesz, így mocskos drága lesz.
ennek az az eredménye, hogy egyéni szinten jónak tűnhet a napelem, rendszerszinten viszont piszok drága és káros. nem véletlen, hogy sok helyen már nincs rá támogatás.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Cathfaern
nagyúr
Azt gondoltam, hogy mindenkinek lesz hordozható készüléke amivel tud telefonálni meg sms-t írni. Az eszembe se jutott volna, hogy egy teljes PC a zsebében lesz mindenkinek, sőt még több is annál, mert helymeghatározás vagy fényképezőgép nem volt az akkori PC-kben (se).
dajkopali
Igen, nyilván ez is alternatíva. Csak kérdés, hogy ahogy bambano is felveti mennyire opció ez. Mert persze egyre többen rugalmas munkaidőben dolgoznak, és nem muszáj pont 8-ra bejárni, és akkor rugalmas árazással eloszlik a tömeg, de hogy a gyakorlatban is kijön-e a matek, azt nem tudom. -
Volkov
aktív tag
2000 és 2003 között rengeteg minden változott.
Igen, 2000-ben alíg volt valakinek. De 2002 (de lehet 2001) karácsonya környékén lett hirtelen 100k feletti árról 19.999 a Pannonnál a 3210 (Praktikum Privát talán), meg a voda elkezdte nyomni a "kapszulás" telókat, s berobbantak az olcsó pre-paid telefonok. Pannonosok Ericsson A2518s, Westelesek Alcatel 302, Voda meg 3210 és Motorola V2288.Nem az elektromos autó a kérdés, hanem az, hogyan tárolod az energiát.
Jelenleg a leglogikusabb az üzemanyagcella, gyorsan tankolható, jól tárolható csak kár hogy nem lehet belőle annyit gyártani amennyi kellene a fránya platina miatt.:)
-
dajkopali
addikt
válasz Cathfaern #26 üzenetére
nyilván hosszú átmeneti időszakkal kell számolni, és ez idő alatt rengeteg probléma adódik majd
magam abban bízom, hogy a központi logisztika (ennek kialakítására már vannak törekvések, hogy szabványos platform alakuljon ki az egyes cégek kommunikációjának támogatására) nemcsak a balesetveszélyt mérsékli majd jelentős mértékben, hanem a forgalomszervezést is képes lesz úgy csinálni, hogy a csúcsforgalom kevésbé legyen csúcsforgalom"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
-
nagyúr
A cikkhez:
Életünk számos területén váltunk új forrásokra, ezek közül pedig a járművek jelentős levegőszennyezése miatt a közlekedés az egyik legfontosabb. Az Európai Unióban például a szén-dioxid-termelés 12 százalékáért az autók a felelősek.
Vagyis konkrétan cirka a tizedéért. Akkor talán nem azt kéne átnézni, hogy mégis mik a legnagyobb szennyezők? Mint tengeri hajózás, fosszilis erőművek, olaj- és vegyipar, mezőgazdaság, stb...
Miért a nehezebbik és kisebbik végén kell látványos erőfeszítéseket tenni?Az autópályák tele lesznek olyan pihenőhelyekkel, amelyeket gyorstöltőkkel szereltek fel, és a városokban ugyanolyan általános látványnak számítanak majd az utcai autótöltő állomások, mint ma a parkolóórák.
És ki fogja ezeket kiépíteni? Miből? Ezek az érdekes kérdések, nem azok az álmok, hogy jajj, de hát úgy is majd 20 év múlva valaki majd kiépíti az infrastruktúrát ahhoz az álomhoz, amit egyesek lefestenek...
Aki túlzásnak találna egy ilyen jövőképet – írják a jelentésben –, annak érdemes belegondolnia abba, hogy 25 évvel ezelőtt a bolygó népességének nagy része nem is hallott még az internetről, és 15 éve mindössze néhány embernek volt mobiltelefonja.
Aki ilyen érvekkel jön, annak meg érdemes belegondolni, hogy melyik mekkora üzleti és életviteli előnye származott abból, hogy bárhol, bármikor elérhető, ahhoz képest, hogy egy meglévő (belsőégésű) közlekedési eszközt egy másik (elektromos) közlekedési eszközre cseréljen. Az internetnek és a mobiltelefonnak nem kellett meglévő, életképes alternatívákkal megküzdenie. Az elektromos autóknak igen.
Ez az, amit az ilyen jelentést írók vagy nem látnak át, vagy (félrevezetően) elhallgatnak.
...@Pilóta (#17 és #24): Drasztikusan csökkent az elmúlt 10 évben az így előállított energia ára, és ez a trend gyorsulva folytatódik...
Igen, csak éppen az ilyen számokból elegánsan kihagyják a különféle állami és EU-s támogatásokat. Így persze, hogy "versenyképes" a megújuló energia. Kivételek vannak persze, lásd Norvégia, ám ott olyanok is a természeti adottságok. Máshol nem igazán versenyképes, a mai napig...
De miért mennének a levesbe a napelemes rendszerek?
A napelemes rendszerek tök jók mondjuk ott, ahol rengeteget süt a nap. De napelemekre nem lehet életképes energiarendszert építeni jelenleg, mert tök jó, hogy verőfényes nappal tömi a hálózatot, de este és felhős időben mi lesz? Fenntartasz egy csomó készenléti fosszilis erőművet, hogy ilyen esetben be tudd őket indítani? Akkor hol marad a hatékonyság?
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
"Mint tengeri hajózás": európán belül a tengeri hajózás nem jellemző
a mezőgazdaságot meg kár piszkálni, ők zabálják meg a széndioxidot.
"Ez az, amit az ilyen jelentést írók vagy nem látnak át, vagy (félrevezetően) elhallgatnak.": az álláspontjukat az üléspontjuk határozza meg...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
nagyúr
európán belül a tengeri hajózás nem jellemző
Ellenben a tengerhajózás igen jelentős tényező az EU esetében, köszönhetően a nemzetközi kereskedelmi gócpontoknak. Az EU területén lévő kikötők és az oda tartó, illetve onnan induló hajók tán említést sem érdemelnek?
a mezőgazdaságot meg kár piszkálni, ők zabálják meg a széndioxidot.
CO2 terén ők is jelentős mennyiséget termelnek, többet, mint elnyelnek az általuk termelt növények. Emelett a nitrogén- alapú légszennyezés és a metán kibocsátása terén élenjáróak.
az álláspontjukat az üléspontjuk határozza meg...
Nyilván. Csak tetszenek az ilyen nagyratörő, de egyoldalú jövőképek. ^_^
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Xaels
félisten
Szerintem ebben van a jövő még akkor is, ha bizonyos részem ellenkezik is. Imádom a benzin illatát és a motor dorombolását, de a városok sokkal élhetőbbek lennének kisebb zajjal és légszennyezettséggel.
Ötletem rengeteg lenne, a lényeg hogy az autózást mást szemszögből kellene közelíteni. A klasszikus állóhelyzetben való töltés helyett lehetne alternatív módokat keresni a menet közbeni töltésre, illetve a töltést sem kellene kutakhoz kötni.
[ Szerkesztve ]
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
-
Apollyon
Korrektor
Ez az egész, elektromos autóé a jövő egy lázálom.
Egyrészt az akkumulátorok gyártásához kobalt kell. Ennek rendelkezésre állása sem végtelen. Másrészt az akkumulátorok gyártása is szörnyen környezetszennyező, már most, és akkor képzeljük el, mi lesz akkor, ha akár több százmillió gépjármű legyártásához lesz szükséges az akkumulátor.
Valahogy nincs átgondolva ez az e-autó jövő, pláne hogy elég vicces a hatótáv a fosszilis gépekéhez képest...
[ Szerkesztve ]
#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
Cs1csó
félisten
-
stellaz
addikt
A dízeleket nem a co2 miatt tiltják ki a német városokból, hanem a szennyező anyagok miatt.
Illetve ez az iparág, ahol látványosan lehet fejlődni állami támogatások végtelen sora nélkül. Kazánt nem cserél otthon senki sem, megfagyni meg nem akarnak, de ha nem lehet ilyen új autót venni akkor vagy gyalogol az illető, vagy vesz egy villanyost. Közben meg nem megy csődbe az autógyártás, ami politikailag és gazdaságilag(rövidtávon legalábbis), fontos.
-
A sok blabla helyett a következőket kérem:
1. 1000km VALÓS hatótáv egyetlen töltéssel ésszerű, nem nulláramerítős ciklus mellett. (ennyit megy a mostani kocsim)
2. Családi kombi 600+literes csomagtartóval,
3. max 25kEUR-s új ár
4. Megbízható akksi mínusz 30 fokban is, és persze ne gyulladjon ki...Amíg ezek hiánytalanul nincsenek meg, leszarom, hogy "intelligens" kompujtert és fullhádé Ó-LED kiejlzőt raktak bele 9.1es hangzással meghogy évente jár egy ingyen felnifényezés (a 300EUR-s nemcsináltunksemmitcsakellenőríztükalámpákat számla után)...
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
nagyúr
válasz t72killer #42 üzenetére
1. 1000km VALÓS hatótáv egyetlen töltéssel. (ennyit megy a mostani kocsim)
És hányszor volt már olyan, hogy tényleg 1000 km-t mentél vele egyhuzamban?
Amúgy valós követelmény a nagyobb hatótáv, de én megelégednék valós 500 km-el.2. Családi kombi 600+literes csomagtartóval,
Ez jogos kérés, de szerintem megoldható.3. max 25kEUR-s új ár
Na ezel lesznek gondok még pár évig, de hamarosan realitás ez is.4. Megbízható akksi mínusz 30 fokban is, és persze ne gyulladjon ki...
Semmi baj az akksikkal -30 fokban azon túl, hogy némileg csökken a hatótáv. (Norvégok elég jól bírják, pedig ott már népautó a Tesla...)
A kigyulladás alatt olyat értesz mint azelektromosdízel 5-ös BMW-k szoktak?[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Pl skoda octavia. És ha nem városi dugó+200km/h szakaszok váltogatásából áll az út, akkor meglesz vele az 1000km is.
#45: hány Tesla és hány BMW 520D szaladgál az utakon? Egyébként ráhibáztál egy valszleg elcseszett szériára. Alapvetően a lítiumakksikkal van gondom, van némi "apró" különbség aközött ahogy a lítiumakksi és ahogy a dízel ég/begyullad. Személyszerint megvárnám, míg valami biztonságosabb akkutechnológiát dobnak piacra.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
nagyúr
stellaz: A dízeleket nem a co2 miatt tiltják ki a német városokból, hanem a szennyező anyagok miatt.
Erre mondom azt, hogy rengeteg más téren szennyező szolgáltatás / iparág van. Mert a CO2 csak egy dolog...
De valahogy azokban messze nincs ekkora hype....Illetve ez az iparág, ahol látványosan lehet fejlődni állami támogatások végtelen sora nélkül.
Az elektromos autózás hosszú idő óta állami támogatásokkal megy. A nélkül nem tarta ott se, ahol ma...
Közben meg nem megy csődbe az autógyártás, ami politikailag és gazdaságilag(rövidtávon legalábbis), fontos.
LoL. Ez mondjuk Németországban vagy Franciaországban fontos lehet az autógyártók lobbija miatt, de ennyi. Számtalan más tényező van még, ami itt számít, vagy legalábbis számítania kellene...
t72killer: 4. Megbízható akksi mínusz 30 fokban is, és persze ne gyulladjon ki...
Especiel a diesel-motoros autóknál az első nem annyira egyszerű ma se, a második pedig konkrétan minden belső égésű motorral szerelt autónál is fentálló gond. A lángoló tesla mellé akkor ez illik ide:
Tehát akkor fúj de gáz, hogy a belsőégésű motorral szerelt autók kigyulladnak néha?
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
őstag
https://24.hu/belfold/2003/06/25/majusban_80_ezerrel_n_337/
2003-ban több mint 7 millió előfizető volt már.
-
stellaz
addikt