Új hozzászólás Aktív témák
-
Füleske
addikt
válasz 7Heads Drago #49 üzenetére
(és Somatom) : A jelenlegi (!) szaldós rendszer nem fog már sokáig működni. De az szerintem nem is várható el a szolgáltató részéről hogy az áram tőzsdei ára a sok új egyéni napelem miatt negatív volt már időnként tavaly is [link] , viszont meg kell vennie kisker áron a termelőtől. Úgy tudom lesz továbbra is visszatöltési lehetőség csak nem ugyanolyan áron veszik meg.
-
Tigerclaw
nagyúr
Villamosiparban dolgoztam 17 evig, Nagyfesz allomasoktol, kisebb vizieromuveken keresztul a lakossagi vegpontokig, digitalis vedelmekkel, automatikakkal, nagy pontossagu eromuvi energiameresekkel, kesobb szeleromuvekkel, gazmotorokkal. Ismerem az eromuvek felepiteset, melyiket hogyan lehet szabalyozni, mik az alaperomuvek, csucseromuvek, mi a halozati energiaegyensuly. hogy miert nem lehet barmennyi napelemet, szeleromuvet felengedni a halozatra. Nemetorszagban nem ritka, hogy nyaron delben kifejezetten megkerik a fogyasztoikat hogy kapcsoljanak be minel tobb elektromos fogyasztot, mert tul nagy a napelemek reszaranya meg ugy is hogy egy csomot exportalnak.
Hidd el, hogy nem legbol kapott dolgokkal dobalozok. Most kb. 2% az uj e-autok aranya, minden futo autot tekintve meg valahol 0,00000...% korul van az e-autok alltal megtett kilometerek aranya. Ha ebbol valaki 10-15 ev alatt 100%-ot akar csinalni, az vagy bolond, vagy koze nincs a temahoz. Meg 10% is nagy dolog lenne.
Ez az utemterv a nyugati EU-s politikusok fejeben fogant, foleg az dizelbotrany es a CO2 ado miatt felgyorsitva, ami miatt tobb orszag, tobb autogyarto PR okbol megigerte, hogy persze, 2030-35-re mar kanaan lesz.
A teljesitheto realitas kb. az hogy mondjuk Europat tekintve 10 ev mulva talan mar nem lesznek tisztan benzines, gazolajos uj autok se gyartva, se forgalmazva. A hibridek is remelhetoleg eleg nagy hasznos elektromos hatotavval birnak majd, mondjuk minimum 50km jo lenne. 2040 kornyeken talan kitilthatok lesznek a tisztan benzines autok, a gazolajosok talan meg hamarabb. A teherautok is hibridek lesznek. Afrikaban, Azsiaban, Del-Amerikaban erre semmi esely, persze orszagonkent ott is lehetnek kivetelek.
Europaban Norvegiarol elhiszem, hogy akar 2030-ra elerhetik hogy csak tisztan elektromos autoik legyenek, de az az egyik leggazdagabb orszag es a lakossaga is kornyezet-tudatosabb. Az autogyarak is mas tempoban valtanak majd. A hirben szereplo Volvo, Mercedes, Audi, Jaguar talan meg tudja lepni ezt 10-15 ev alatt, de egy Suzuki, Skoda, Opel, Renault-nek szoval a mainstream gyartoknak eselye nincs erre.
Nem csodalkoznek ha a CO2 adoban par even belul visszabb lepne az EU, mert az konnyen tonkretehet jopar autogyartot, es azt valoszinuleg nem fogjak csak ugy vegignezni.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
7Heads Drago
veterán
Engem még ami zavar az az energia veszteség a sok átalakítással. A kőolajnál ugyanez nincs meg, ha kész van mindegy hányszor öntöd át ugyanaz marad. Hacsak nem párolog el(pl a benzin). A megtermelt áramot előállitod ezt áralakítja a rendszer az akku méretére ez betöltőd a hálózatba 220-ra majd vissza az autó akkuba. És ennek mindnek van vesztesége.
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
k-adi
nagyúr
válasz 7Heads Drago #46 üzenetére
"A telefonján mutogatja a -39 fokot az autója meg -34et mért. "
na látom, megint sikerült megfogni a lényeget mintha az a pár mínusz fok befolyásolna is bármit is, főleg hogy nem kalibrált eszközről van szó de mindegy...........
-
7Heads Drago
veterán
Az lett volna érdekes ha ezért nem kötsz belém.
De ha neked ez okoz örömet hát legyen.
Mellesleg mi a kalibrált? Nekem se valós hőfokot mutatja a telo a legtöbbször. És mindegy hogy autóval vagy ellenőrzöm le ezt vagy hőmérővel ami elvileg kalibrált jó 1 fok a különbség ellenben a telo nem 1 fok eltérést mutat. Ellenben mivel nekem hagyományos autóm van és melegszik a motor csak hideg állapotban adok rá hogy mit ír ki. Az időképes hőmérő nem ott van mellettem és lehetnek bőven eltérések mint ahogy volt a videóban is.
Szép Napot[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
KAMELOT
titán
Inkább olyan mint a 3D tv. Robbant aztán köddé vált.
Teherforgalomban ez meg lehetetlen, mert nagy erőforrás igény kell. Töltést meg inkább hagyjukTigerclaw: +1...CO2 meg egy jó nagy mese. Természet maga szabályoz mindent. El kell olvasni egy 6-os természettudomány könyvet, ott le van írva minden szépen
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Somatom
veterán
Talán ilyen furgonos áruteritéshez lehetne használni, de nemzetköziben sztem sem. Nekünk a 40 tonnás szerelvényen csak egy tank van (-500Kg), nincs pótkerék (-100Kg), és a pótkocsikat alu lábakkal rendelik (-150Kg). Így tudunk vinni +750Kg hasznos terhet. Hogy férne ebbe bele egy akkupakk?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
k-adi
nagyúr
válasz 7Heads Drago #59 üzenetére
Akkora eltérések nem lehetnek a mérések közt, de okéééé, tegyük fel hogy "csak" -34 volt és nem -39 még az is eléggé alacsony.. de tudod mit, ha "csak" -30 (ami már elég nagy eltérés a mérésekhez képest), még az is az lenne.
Ami az akku előmelegítést érinti, az appon is elég alacsony fokot mutatott, valami -24 / -27 fokot ha jól rémlik, na az se valami meleg... ez a lényeg nem a golfod, ami senkit nem érdekel itt se
[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
válasz 7Heads Drago #33 üzenetére
DeA napelem csak egy bizonyos %i-g mdgoldás. Mivel nem szabályozható. És nagy mennyiségű energiát jelenleg még nem tudsz sehogy se tárolni gazdaságosan.
És csak napelem lesz?
Miért akarsz most jelenleg olyan energiát eltárolni amire nincs szükség még? Muszáj mindig az ilyen irreális gondolatokkal jönni?Minden akku degradálodik. A hideg tudtommal a lemerült akkura veszélyes, mivel mélymerült állapotba kerülhet ahonan nehéz a visszatérés. Az autóknál és az akkuparkoknál sztem ez a veszély nem fenyeget normál mükődés esetén.
Pontosan.
A jelenlegi akku technológia nem szereti a hideget.
Az meg egyenlőre csak terv hogy mi lesz 10 év múlva a gyártók részéről. Az is lehet hogy jövő héten mrgoldást találnak a hidrogénes autók problémáira és lemossa az E autót.Nem lesz hidrogén, ezt már minden szakember elmondta. Jobb az aksis megoldás egész egyszerűen. Szárazföldi közlekedésben biztosan nem.
A 3D-s tv re is azt mondták hogy ez a jövő és mégis eltűntek.
Ugye most nem egy techgyártók által kitalált marketingfícsőrt hozol fel....Mintahogy nagyon sok egyéb ígéretes technológia is, mert lett helyette még jobb. Felesleges találgatni bárkinek is mi lesz 10 év múlva. 2003ban ha bárkit megkérdeztél volna hogy mi lesz a Tesla-val kevesen találták volna el a jelenlegi helyzetet.
Persze, de nyilvánvalóan úgy találgatunk a jövővel kapcsolatban amit jelenleg látunk. Tehát igen, lehet hogy a hidrogén lesz a jövő. Ahogy lehet hogy a lekvár lesz, vagy a gyümölcslé. Minden lehet, ha nem szakmai szemszögből közelítjük meg a dolgokat.Ezek az akku méret számok magukban semmit se jelentenek. Az energia sűrűségük lenne a mérvadó. Az utalhat az akku technológia fejlődésére. Ezen számok számomra csak azt mutatják hogy fejlödött az autó tervezés és képessek nagyobb akkuk elhelyezésére is.
Fontos lenne az akkuknak hogy berakjanak az elektronikába védelmet. Sok konzum laptop akkuja is ezért hal be, amíg az üzleti kategóriás évekig elmegy 1 akkuval. Nekem az apc szünetmentes 7 vagy 8 évet elment egy akku pakkal. Sajnos az olcsó kategóriás autóknál tartok tőle hogy nem lesz ilyen.
Miért az nem fejlődés hogy ugyanakkora helyre, ugyanakkora súly mellett 2-3szor nagyobb akku pakkokat tudnak rakni???„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
7Heads Drago
veterán
Miért az nem fejlődés hogy ugyanakkora helyre, ugyanakkora súly mellett 2-3szor nagyobb akku pakkokat tudnak rakni???
Ezt érdekelne honnan veszed. De ha lehet tényeket és ne hasból. Sajjnos erről én nem olvastam.
Az általad emlegetett autók: Nissan Leaf tényleg nagyobb akkut kapott csak közben felszedett plusz 200 kg-ot és az autó is jóval nagyobb. Egyáltalán nincs szó róla hogy ugyanakkora helyre raktak volna be nagyobb akkut.
Az I3 kb 140kg ot szedett fel. De sebaj.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Kinder
senior tag
Annyira hiányos tudásór tanúskodó hozzászólásokat, hozzá nem értők szájkratéját olvasom, hogy az már fáj.
Ti ott a monitor előtt ezer százalék, hogy jobban tudjátok - adott hírre reagálva -, hogy a Volvonak mi a jobb.
Gratulálok.
Csak párat kiragadva.pl: "nem fejlődött semmit a mobil akku technológia, mert 10 éve is 1 napot bírt az okostelefon, meg ma is."
Hát bakker, persze, légyszives tedd már bele a 10 évvel ezelőtti ( de akár egy vadi új gyártású, nulla perces, 100%-ra töltött, de 10 éves technológiájú ) akksit egy mostani 16 magos csúcshardver alá, és kezdj már el játszani, aztán csodálkozz, hogy 3 perc alatt kikapcsol a telefon, mert a 10 éves akku technológia annyit bír.
Szóval a mai akkutechnológia kb a 30x-ára fejlődött, de sebaj.Vagy hogy "városba elég a 300km, de kint nem"
Ez a Volvo. Nem egy dízel Skoda, amivel az üzletkötő házal, és napi 3-400 km-t megy ( ezt a távot egyébként európában az autók 0,7%-a sem lépi túl naponta, szóval kb alig van ilyen napi hatótávra szükség. Akinek igen, az egész egyszerűen nem fog elektromost venni, mindenki másnak tökéletes. ). A Volvo személyautókkal a tulajdonosok 99,9999999%-a napi 100 km alatti távot megy, de jellemzően ez csak 30-50 km."degradálódik az akksi a hidegben" ( majd utána írja, hogy nem ért hozzá )
Nem degradálódik. Az egy másik szó. Azt jelenti az akksiknál, hogy már nem tudja leadni a gyári teljesítményét soha többet, csak kevesebbet.
De ez jelen esetben nem igaz, ugyanis csak csökken a teljesítménye. De amint visszajön az ideális hőmérséklet, hopp, megint 100%-ot tud nyújtani.
Degradálódni a rengeteg gyorstöltés miatt fog, az viszont lényegtelen, hogy -30, vagy 0 vagy 15, vagy 40 fok van az utcán.
Egy 100 km-t tudó 100%-os akksi -5 fokos hidegben mondjuk 65km-t tud, de amint 20-22 fok lesz, tudja a 100km-t, talán többet is.
Egy 65%-ra degradálódott ugyanilyen akksi a legoptimálisabb 20-22 fokban is csak 65 km-t tud, de ezt már vagy 500x töltötték fel."Kamionba nemjó ez az elektromos szarság"
Ki beszélt a kamionokról a cikkben?! Senki. Ezzel a cikkel kapcsolatban a kamion senkit nem érdekel.
Amúgy meg jönnek az elektromos kamionok.
Ez viszont tény. ( na nem a Nikola, mert az végig hazudott )"Ha most mindneki átáll elektromos autóra, nem lehet majd tölteni, összeroskad a hálózat"
Nem roskad. Ma sem roskadna. Ha nincs annyi áram, az okos oszlop lassabban tölt az okos autóba. Éjjel tök mindegy. És erre egy 400 km hatótávú autóval hetente EGYSZER kell időt szánni. Nappal pedig odamész a garantált gyorstöltőhöz, ami drágább ugyan, de még mindig olcsóbb, mint a benzin.Teslám van ( tudom, hülye buzi, lépjünk túl rajta ) , 480 km elméleti hatótávval.
Télen 300 km volt, a mostani tavaszi időben 10-25 fok között 500+ km. ( Nyáron a nagy melegben 400-450 km )
Tényleg semmire sem elég. Ja de.
Mindenre.
Mint ahogy az elektromos Opel Corsa/ Mokka is elég a 300 km-ével, és a cikkben szereplő Volvo is elég a 420 km-jével.[ Szerkesztve ]
-
Kinder
senior tag
válasz 7Heads Drago #66 üzenetére
Igen, nagyobb lett az akku sűrűsége. Mi a gond? Majdnem a 2x lett ennyi idő alatt.
Tényleg nem fejlődik. A súly senkit nem érdekel, fogysztásban nem okoz számottávő növekedés egy elektromos autónál. ( fosszilisnél igen, mert ott nincs visszatermelés ) -
<Lacy85>
addikt
“Hát bakker, persze, légyszives tedd már bele a 10 évvel ezelőtti ( de akár egy vadi új gyártású, nulla perces, 100%-ra töltött, de 10 éves technológiájú ) akksit egy mostani 16 magos csúcshardver alá, és kezdj már el játszani, aztán csodálkozz, hogy 3 perc alatt kikapcsol a telefon, mert a 10 éves akku technológia annyit bír.
Szóval a mai akkutechnológia kb a 30x-ára fejlődött, de sebaj.”
Kár, hogy ennek semmi köze az akksihoz, ugyanis nem az akku technológia fejlődött, hanem a processzorok gyártástechnológiája.
Azért kapsz most 4-8+ magos procit azonos üzemidővel, mert kb. ugyanannyit fogyasztanak, mint ~10 éve a 65nm-es Core Duo-k.
De azért örülök, hogy ennyire képben vagy. -
7Heads Drago
veterán
Kezdjük itt:
Szóval a mai akkutechnológia kb a 30x-ára fejlődött, de sebaj.
Igazából nem mondtál sokat. Tényeket kérlek alátámasztva. 10 éve is lion akku volt most is csak 10 éve 2000mah akkuk voltak most meg kb 4000 mah az átlag. Max az elektronika változott ami felügyeli. Semmi egyéb. Meg persze a kijelző méret szépen megnőtt. Hol látsz te itt 30x fejlődést?
Igen, nagyobb lett az akku sűrűsége.
Hol mi? Megint semmi alátámasztás nélkül?[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Tigerclaw
nagyúr
Teherautoknal is a hibrid motorok lennenek idealisak, hogy legalabb a gyorsitast elektromosan vegezze, lassitaskor meg termeljen vissza. Egy 50-100kWh-nyi akkupack hasznos lehetne egy kamion eseten. Mondjuk a kamion potkocsik tetejet meg lehet rakni napelemmel is, de a jelenlegi hatekonysaga nem tul magas. Persze tobb mint a semmi.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Noukoum
veterán
válasz 7Heads Drago #66 üzenetére
Természetesen a nagyobb akkumulátornak nagyobb a súlya, bármilyen hihetetlen.
Az autó súlya meg nem csak azért nőtt mert nagyobb lett benne az aksi, ezt se tudom miért kell leírnom.. Méret szintén. De csak a szokásos, kiveszünk egy példát és toljuk a demagóg baromságot. Több topikban is, kérdés az miért hagyják ezt.Továbbra is várom hogy az 5-10 év alatti akkumulátor duplázódás, triplázódás miért nem fejlődés.Tudod mit inkább nem várom.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Sinesol
veterán
"Hát bakker, persze, légyszives tedd már bele a 10 évvel ezelőtti ( de akár egy vadi új gyártású, nulla perces, 100%-ra töltött, de 10 éves technológiájú ) akksit egy mostani 16 magos csúcshardver alá, és kezdj már el játszani, aztán csodálkozz, hogy 3 perc alatt kikapcsol a telefon, mert a 10 éves akku technológia annyit bír.
Szóval a mai akkutechnológia kb a 30x-ára fejlődött, de sebaj."Ez téves, mivel a mai hardverek éppenséggel kevesebbet fogyasztanak, mint a régiek, feleannyit, vagy kevesebbet fogyaszt egy mai csucshardver mint a 10 évvel ezelőtti.
Cserébe ma jóval többet fogyaszt a kijelző, ami kiegyenliti a dolgokat, hasonló fogyasztásra.
Szóval az a 10 évvvel ezelőtti akksi is kb. ugyanaddig birná, sok fejlődés nem volt.
"Nem roskad. Ma sem roskadna. Ha nincs annyi áram, az okos oszlop lassabban tölt az okos autóba. Éjjel tök mindegy. És erre egy 400 km hatótávú autóval hetente EGYSZER kell időt szánni. Nappal pedig odamész a garantált gyorstöltőhöz, ami drágább ugyan, de még mindig olcsóbb, mint a benzin."
Ha nincs annyira sok autó, talán működne, de sokezernyi autó mellett azért bőven esélytelen, még reggel is arra várna mindenki, hogy pár %-ot töltsön az okostöltőd, annyira semmi erő nem lenne a hálózaton. Nappal meg a tizezernyi autó várna sorokban a gyorstöltőkre, biztos nem lennének dugók..[ Szerkesztve ]
-
Tigerclaw
nagyúr
"Szóval a mai akkutechnológia kb a 30x-ára fejlődött, de sebaj."
Ugy olvastam, hogy az utobbi 10 ev alatt kb. duplazodott az energiasuruseg autoba valo Li-ion akkk eseten. Nem 30x csak 2x, de ez is valami. Ha minden 10 evben ezt tartjak az nagyon jo lenne es talan egyben csoda is. Vagy egy hete volt hir, hogy a Tesla kisebb energiasurusegre valt bizonyos modelljeinel, cserebe hogy ne kelljen pl. kobaltot hasznalnia. Szoval ez visszalepes es elore lepes is egyben.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
7Heads Drago
veterán
Tereled a témát.
Te szó szerint ezt írtad: Miért az nem fejlődés hogy ugyanakkora helyre, ugyanakkora súly mellett 2-3szor nagyobb akku pakkokat tudnak rakni???
Most meg hirtelen a nagyobb akku nagyobb súlyt írod. Ez véletlenül se ugyanaz... nálam legalábbis. Az egész hsz-em ebből indult ki.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Füleske
addikt
válasz 7Heads Drago #57 üzenetére
"ha kész van"
És addig mennyi a veszteség, járulékos energiafelhasználás ? És a felhasználás hatásfoka mennyi ? -
Füleske
addikt
Ez szvsz senkinek sem a meggyőződése. Sőt azzal sem írok remélem újat hogy hidegben a belső égésű autók is többet fogyasztanak. Hogy miért fogyaszt a villanyautó arányaiban jóval többet a változó körülmények miatt (hőmérséklet, sebesség) ami a belső égésű autónál nem annyira számít az az eltérő hatásfokban keresendő és nem az akkuban. [link]
-
<Lacy85>
addikt
Senkié?
“Ehhez nem ertek. Azt tudom, hogy telefonban, fenykepezogepben hidegben elegge leesik a kinyerheto toltes, de autoknal lehet hogy futik, vagy hasznalat alatt eleve melegiti a belso ellenallasa.”
Erre válasz:
“Villanyautó != nem telefon.”
Valahonnan innen indult az egész. Szóval de, valakinek meggyőződése.
Ezért írtam, hogy a fenti hsz.-t ne nekem címezd. -
Füleske
addikt
Nem látom itt sem hogy leírta volna valaki is hogy ez a meggyőződése. A villanyautó akkuja nem ugyanaz az akku ami a telefonban van. Erre írtad hogy szerinted nem függ attól hogy mibe tesszük. Ez valóban igaz, csak értsd már meg hogy nem ugyanaz a kémia, és a 0 fok az nem ugyanaz mint a - 60. Még ha mindkettőt lítium akkunak is hívják. Ha nem hiszed ott a linkem a 42 - es hsz - ben, elolvashatod.
[ Szerkesztve ]
-
Tigerclaw
nagyúr
Egy kis angol nyelvu, olvasmany a hideg autoakkukra gyarokolt hatasarol: [link]
TLDR: Hidegben az elektrolit folyadek besurusodik es se leadni nem tudja a teljes kapacitasat, se tolteni nem lehet ugy. Kvazi pontosan ugy viselkedik mint a telefon akkuk, mert ugyanaz a fizikai/kemiai jelenseg, csak mig a telefont be lehet rakni a belso zsebbe, ahol a testho melegiti, autok eseten ezt elomelegitessel szoktak orvosolni, ha van ilyen lehetoseg, ami persze szinten energiaba kerul.Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz 7Heads Drago #85 üzenetére
Ahhoz kepest, hogy a bevezeto utan komolyan elfogult nezetet vartam, meglepoen tisztan latja a helyzetet, es vegre azt sem lehet mondani, hogy csak a csoro magyarok szerint olyan draga az e-auto, hogy gazdasagilag keptelenseg egy bizonyos szazalek fele novelni az aranyukat, globalisan, vagy akar csak EU szintjen. Es az a szazalek nagyon alacsony. Most ezt egy valoszinuleg hozzank kepes milliomosnak is tekintheto valaki mondta, akinek meg nagyobb ralatasa is van az iparagra.
Par helyen latok logikai bukfencet.
Pl. attol hogy a cegeknek magasrol tettek az alkalmazottak arra, hogy toltsek a hibrideiket, meg nem kovetkezik az, hogy zsakutca lenne. Ennyi erovel mondhatnam hogy ha nem tankoljak meg a gazolajos auto 1000km-re is nullara csokken, tehat zsakutca az is. Ha a sajat autod, sajat zsebedre megy, fel fogod tolteni a plug-in hibridet es a napi rutin kort a tobbseg le tudja majd hozni tisztan elektromosan...kozben parszaz kilovel konnyebb es gyorsabb is a toltese. A cegeknel is be lehet vezetni olyan szabalyozast, hogy leszoktassa az alkalmazottakat a hanyagsagrol.
Ami szinten problema, hogy neki lathatoan minden ugy jo, ahogy van, pontosabban ahogy volt 10-15 eve. Tehat semmi valasza nincs arra, hogy mi lesz ha elfogy az olaj, vagy hogy hogyan lehetne csokkenteni a szennyezest nagyobb mertekben. Szerintem pont erre valasz atmenetileg a hibrid auto, vagy gazdagabbaknak a teljesen elektromos. Az artamogatast teljesen elhagynam. Helyette lehetne valami olyan, hogy a kapnanak X kWh-ra eleg toltest. Mint valami "benzinkartya" csak elektromos autoknak, es mondjuk az elso 3 evben lehetne hasznalni. Ezzel talan jobban beindulna az arak csokkenese. Persze ezt is csak azokhoz az autokhoz adnam, amiket atlagemberek vennenek, tehat nem felso kategorias / sport / terepjaros hibridekhez, vagy Teslahoz. Akinek arra van penze, az koltse a sajat penzet.
A hibridek eseten az a problema sincs, hogy nem fejlesztik tovabb a belso egesu motorokat, amikben meg van nemi potencial. Mivel a hibridekbe kell belso egesu motor, megmarad a fejlesztes es a szakemberek is.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Somatom
veterán
válasz Tigerclaw #88 üzenetére
De hiszen most is kedvezmény van a villanytöltésen. 15KW -tal számolok 7liter/100Km kiváltására. A 7 literen 770Ft a jövedéki adó. 770:15=51,33Ft díjemelés lesz KW -onként, amikor majd ráteszik a jövedéki adót a villanytöltésre. Tehát, most 36Ft helyett, 87Ft lenne az otthoni töltés KW -onként. Erre jönne rá a kutas töltés felára.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
g0dl
addikt
A Ford is hasonlókat jelentett be. Szerintem nagyon bután vezénylik le ezt az átállást.
Úgy tűnik az eu forradalmi hevületében szépén tökön rúgta magát, és kicsinálja saját autóiparát az önkorlátozó szabályozásával.
Kizárólagosnak neveznek ki egy technológiát, amelyhez szükséges nyersanyagok nagyon kevés, és nagyon távoli helyekről szerezhető be. Nem rég olvastam, hogy csak a tesla 20 millióra akarja felfuttatni a gyártását. Apró probléma, hogy a világ jelenlegi éves nikkel termelése ahhoz sem lenne elegendő, és ugye vannak más autógyártók is, és másba is kell az akksi.
Az üzemanyagcellát teljesen félreállították.2025-ben ki fog belsőégésűt venni, és nem mondja inkább, hogy elmegy a mostani még 3-4 évet? Lesz egy nem rövid időszak, amikor amiből még versenyképeset tudnának gyártani ( belsőégésű, vagy hibrid) azt nem tudják majd eladni, viszont elektromosból még a pattintott kőkorszakban járnak.
Mi lesz a hatalmas mennyiségben keletkező használhatatlanná vált akkumulátorok kezelésével?
És milyen környezetvédő, hogy 200 Kg humanoid (kisebb család) megmozgatásához a jelenleginél majd 30-50%-al nagyobb tömegű jármű lesz szükséges. -
Tigerclaw
nagyúr
Nyugaton ketlem, hogy mikozben az e-autokat nyomjak - Nemetorszagban pl. extra arkedvezmennyel - uj adoterhet raknanak a toltesre. Ez ilyen "magyar modszer", mint az hogy a minimalber is SZJA koteles, mig mas fejlett orszagban - ahol joval magasabb a minimalber - nem hogy nem adoznak, de meg melle kaphatnak segelyt is neha.
Azt megertem, hogy a mezeshetek elmultak, nincs ingyen toltes, de hogy normal piaci ar fele nojon az ara extra adok miatt, az nem koser. Igy is gondolom van felara az otthoni tolteshez kepest, mert valamibol meg kellett epiteni a toltopontokat. Amiket uzemeltetni is kell es persze profitorientalt a befektetes.
Az meg madness kategoria, ha az otthoni toltest is adoztatnak. Olyan lesz mint a Tanu-ban a fekete vagas. Titokban kell tolteni majd az autot es lehet hogy felnyom a rossz szomszed, hogy feketen toltesz.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
g0dl
addikt
válasz Tigerclaw #91 üzenetére
Az üzemanyag adója az útfelújítás költségei miatt ilyen magas. Az nem elrugaszkodott elképzelés, hogy az elégetett üzemanyaggal arányos az adott járgány közutakat érintő "rongálása".
Elektromosoknál miért lenne ez másként? Az is terheli az utakat (ráadásul általában nagyobb a tömege)Alternatíva, és erre is vannak jelek (eu szabályozás) a megtett utak hiteles (nem visszatekerhető) mérése, esetleg útvonal pontos loggolása (merre jártál) és az arra alapozott útadó. Ez utóbbi felvethet adatvédelmi kérdéseket, de hát a mobilod kapcsán ugyanez már megtörténik lényegében.
-
Somatom
veterán
Nincsenek itt adatvédelmi kérdések. Amit most vezetek kamiont, abban már az új típusú tachográf van. GPS koordinátákat is társít a menetadatokhoz. A rendőrnek pedig meg sem kell állítania az ellenőrzéshez. Követés közben le tudja kérni a menetadatokat a tachográfomból és a laptopja azonnal kidobja, hogy az elmúlt 28 napban milyen hibáim voltak. Ez a számonkérhetőség jövőre 56 napra nő. Innen csak egy lépés, hogy egy autó egy VÉDA kapu alatt elhaladva automatikusan feltöltse a menetadatokat. Onnantól traffipax sem kell a büntihez. Ha az elmúlt 56 napban gyorsan hajtottál, automatikusan jön a csekk. Az útdíjautomata szintén be van építve, ami pontosan mutatja, hogy mikor, merre haladtál. Ha útdíjat tud az alapján vonni, akkor jövedéki adót is.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Tigerclaw
nagyúr
Ott sem kellene igy lennie. Termeszetesen ha utak epitesere, fenntartasara koltik, akkor legyen, de ketlem hogy a jelenlegi magas ado mind erre menne. Nagyreszt inkabb csak egy altalanos adopumpa.
Masreszt ahhoz mar tenyleg nagyon butanak, vagy hihetetlen kornyezet-tudatosnak kell gondolni az allampolgarokat, hogy azt higgyuk hogy megveszik majd az elektromos/hibrid autokat ugy hogy eleve magas a felaruk, de van hatotav gond, toltes gond, es meg nem is olcsobb a hasznalata, mert annyi adot tesznek a toltesre, hogy ugyanott vannak mint a benzinessel. Igy gyakorlatilag nem marad mellette semmi erv, csak az hogy relative kornyezetbaratabb, ami 100-bol 99 embernek nem eleg jo erv. Persze egy Tesla eseten ott van a fun faktor, mert az kvazi sportkocsi is egyben, de a legtobb e-auto nem ilyen.
Ha nem tudunk elszakadni a kapitalista mohosagtol meg ebben az ugyben sem, felesleges is almodozni errol az utrol.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Somatom
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- EAFC 24
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- eMAG/edigital vélemények - tapasztalatok
- Garancia kérdés, fogyasztóvédelem
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Tudományos Pandémia Klub
- Motoros topic
- PlayStation 5
- Júniusban végre bemutatkozhat az új Gears of War játék
- Milyen pendrive-ot vegyek?
- További aktív témák...
- AMD Radeon Pro W7900 48GB GDDR6
- ZBook Firefly 14 G9 14" FHD+ IPS i7-1255U T550 32GB 512GB NVMe SSD IR kam gar
- PowerColor RX 6800 XT Red Dragon 16GB GDDR6 256bit - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- MacBook Pro M1MAX 64gb ram 1TB SSD Áfás
- Konzolok karbantartása - hűtőpaszta csere - takarítás (minden 10. karbantartás INGYENES)