Új hozzászólás Aktív témák
-
Füleske
addikt
-
Füleske
addikt
válasz 7Heads Drago #143 üzenetére
50 % (elméletben) ? Hűha, ez igen ! Amúgy az utolsó bekezdés a lényeg.
-
Tigerclaw
nagyúr
Jo lenne ha konkret ervekkel vitaznal, nem linkeket mutogatnal, ahol egyebkent pont az van leirva amit en is mondtam. Autokban es pl. mobilokban is Li ion csaladba tartozo akkukat hasznalnak kiemelten nagy mertekben. Igen, mas a tokozasuk, sot eleg sok altipus van, es mindre igaz, hogy a hideg hat a kisutesi es toltesi karakterisztikajukra negativ modon. Ez egyszeru kemia, es nem csak en allitom, de pl. a Tesla kezikonyveben is szerepel, ha nekem nem hiszel:
"Do not expose Model S to ambient temperatures above 140F (60C) or below -22F (-30C) for more than 24 hours at a time."
A Bluecar LiPo akkut hasznal, ahogy a legtobb mobiltelefon. A Zebra meg olyan extrem akkutipus amit kb. egyetlen e-autogyarto sem hasznal, foleg katonai hasznalatban van es fel kell melegiteni 300 fokra hogy hasznalni lehessen. Szoval ha tisztan e-autoban hasznalod kell valami masodlagos energiaforras, vagy kemiai megoldas, hogy eloszor felmelegitsd a Zebra akkut extrem forrora. Valoszinuleg ezert sem hasznaljak autokban.Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
<Adamsky>
nagyúr
Én továbbra is úgy gondolom, hogy ezt a villanypónit ciki Mustang-nak nevezni. Sőt - a lovaknál maradva - az a véleményem, hogy pont olyan szép, mint egy lóharapás.
".. ez szimpla marketing húzás volt részükről..és látod bevált"
Persze, tudom, hogy ez marketing, csak engem spec. - ha mondjuk lenne egy Mustang-om (sajna nincs) és egy villanyautót keresnék mellé a mindennapokra, - pont taszítana a név. Nem hiányozna, hogy a márkatársak rajtam röhögjenek ... annak ugyanis, aki tisztában van a "Mustang-sággal" csak mosolyogni tud ezen az öszvéren (tényleg úgy néz ki, mint egy ló & szamár szerelemgyereke) -
7Heads Drago
veterán
Ez is lehet egy probléma a a növekvő energia igények miatt: [link]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Nagyon király. Akkor 1-1 az állás...
147#: Nem vagyok ideges. Viszont nem értem mire fel vagy ilyen lenéző. Nem ettől lesz igaza valakinek. Nagyon magas lóról beszélsz itt a topikban és nem csak velem.
Szép Napot[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Füleske
addikt
válasz Tigerclaw #155 üzenetére
Jó lenne szerintem meg ha Te mutatnál már valamit arról hogy minden Li ion akku egyforma.
"pont az van leirva amit en is mondtam" Pont nem.
A Zebra akkut azért hoztam fel mert van ezzel szerelt autó. Te viszont az autó akkukat ugyan olyannak gondolod mint a mobil akkukat. A Bluecar - t meg pont azért mert az is Li akku de ha szerinted minden Li akku egyforma (LiPo akkus telefonok is voltak, ha ebbe kötnél bele...) akkor miért is kell ezt folyamatosan 80 fokon tartani a működéshez ?
Az autó kézikönyvekben sok minden szerepel amit a gyártó óvatosságból közöl a felhasználóval. De a gyártói kézikönyvet ne gondoljuk már kőbe vésett igazságnak. Megnézném pl. azt a Prince motort ami túléli a gyárilag előírt olajcsere periódust. -
Füleske
addikt
válasz 7Heads Drago #158 üzenetére
Azért nem 1-1 az állás mert eddig Te nem mutattál semmi konkrétat.
Ez nem lenézés, kérlek mutasd be hogy a linkjeim miért nem aktuálisak. Én komolyan várom ezt. Linkelj szakmai ellenvéleményt, frissített tudást, bármit. De ne Blikk szintű félinformációkat, szenzációhajhász újságcikkeket. A valós tudást megköszönöm előre is ! -
7Heads Drago
veterán
Ez is egy lehetőség: [link]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Füleske
addikt
válasz 7Heads Drago #163 üzenetére
Ha nem tudsz/tudtok cáfolni akkor miért változtatnék az álláspontomon ?
-
Füleske
addikt
válasz 7Heads Drago #164 üzenetére
Olvastam erről máshol is, nem gondolom hogy ez a tömegek számára elérhető alternatíva lesz. Hogy mondjuk 50 év múlva a jómódú üzletember néhanapján szép időben előveszi az OT rendszámos belső égésű Porsche - t és ilyen üzemanyaggal csapat egyet, ez elképzelhető.
-
Füleske
addikt
"Apró probléma, hogy a világ jelenlegi éves nikkel termelése ahhoz sem lenne elegendő"
VW tegnapi power day : [link]
"2023-tól a kisebb teljesítményű és olcsóbb autók LFP, azaz lítium-vas-foszfát technológiával készülnek majd, amely olcsóbb, kobaltmentes, nagyobb élettartamú, igaz, picivel szerényebb hatótávot tesz lehetővé. Céljuk, hogy ebben a kategóriában 50%-kal csökkenjen a cellák ára. A mainstream, azaz tömegmodellek magas mangántartalmú cellákat kapnak majd, amelyek szintén kobaltmentesek, és kevesebbet igényelnek drága nikkelből. Itt 30%-os költségcsökkenést várnak. Végül a nagy energiaigényű, speciális cellák maradnak az NCM (nikkel-kobalt-mangán) kémiánál."
Ahogy a Tesla - nál is (a kínai Model 3 már most LFP akkuval szerelt, és most már a töltése is jó az új szoftverrel), másoknál is más-más kémiával fognak készülni az akkuk. LFP cellákhoz nikkel sem kell. Pár százalék fog csak NCM cellával készülni.
A nyersanyag visszanyerés jelenleg 95 % - os, bővebben a fenti linkemen.[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
válasz 7Heads Drago #164 üzenetére
Szintetikus üzemanyag problémák : [link]
-
dabadab
titán
Meg szerintem hosszútávon a belsőégésű motorok egyszerűen kiárazódnak a piacról. Mechanikusan baromi bonyolultak, karbantartásigényesek, kényesek - ha az akksik árát sikerül kellően levinni (márpedig ez olyasmi, ami reális célkitűzés), akkor előbb-utóbb előáll az, hogy a villanyautók lesznek az olcsóbbak.
DRM is theft
-
7Heads Drago
veterán
Mi indokolja az E autók felárát?
Semmi érdekes nincs benne.
Magát az akkut is 1,5-2 millára saccolják a legtöbb autóban, de közben meg mivel lényegesen egyszerűbb az autó azon meg spórolnak.
A jó szoftver megírása meg már minden cégnél és autónál már időszerű lenne. Sajnos erre egyenlőre még nem törekszenek.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
<Adamsky>
nagyúr
Egy kis "update": A Volvo tulajdonosa új autómárkát alapít
Szerintem ezt már - rajtuk kívül - senki sem érti, ill. tudja követni.