Hozzászólok Aktív témák

  • Feverke

    tag

    A Homeworld 1, nagy kedvenc, ha kicsit is tudja hozni a hangulatat, nalam instant get.
    Ebben a trailerben is a zene meg az osszhatas elegge bejon. Eleg regota varok valami jofajta RTSre ami megtud fogni ugy igazan, es itt ezek a "mothership" fele mozgo bazisok tetszenek nagyon (az eddig latottak alapjan).
    Az pedig, hogy ilyen hamar meg is jelenik csak hab a tortan!

    "In the grim darkness of the far future there is only WAR."

  • Zoltn

    senior tag

    Háát. Ennyi alapján még a csak a demo-t sem próbálnám ki. Pedig a régi Homeworld nagy kedvenc volt. Pont a játék lényege, az űr veszett el itt. :(

    "Music is your only friend. Until the end!"

  • velizare

    nagyúr

    dune 20156. :C meglássuk...

    [ Szerkesztve ]

    Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

  • Gripper

    tag

    válasz LordX #4 üzenetére

    Elolvastad a cikket? :U Nem? :W Pedig ott van benne, hogy ez a Homeworld előzmény története. Amikor még nem volt EGY DARAB űrhajó sem, mert az Impérium minden technika nélkül száműzte a Higaraiak őseit a Kharak bolygóra. A játék azt mutatja be hogy hogy tesznek szert arra a technológiára amit a Homeworldben használnak. Ezért "2D". Ennyi. Máskor tájékozódj mielőtt hozzászólsz.

  • LordX

    veterán

    válasz Gripper #5 üzenetére

    Elolvastam, köszönöm szépen. A Homeworld 1-2 a valaha legjobb 3D-s űrstratégia, szóval bocs, hogy nem tetszik, hogy egy standard RTS-t akarnak eladni ezzel a névvel, akármilyen jó is legyen.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Gripper #5 üzenetére

    Bocsi, de itt több probléma is van ezzel a magyarázattal.

    Először is a videóban is látható, hogy vannak műholdak. Amelyik technológia szint műholdat képes feljuttatni, az már embert is (Gagarin Vosztok űrhajója egy átalakított Zond kémműhold volt).

    Másodszor, repülők, szárazöldi repülőgép-hordozók, hatalmas terepjárók technikai szintjén vannak, ez megint olyan dolog, hogy akkor az űrutazás sem lehetettlen.

    Amennyire én ki tudom silabizálni, a megtalált roncs lényege két dolog, az egyik a Guidestone, amely a Hiigarai-ak anyabolygójára (Homeworld) vezető utat mutatja meg, a másik pedig az űrugráshoz szükséges hajtóművet. A Homeworld 1 ugyebár pont úgy indul, hogy megépítik az Anyahajót (Mothership), amelynek az első dolga az lesz, hogy a naprendszer szélére évtizedek alatt eljutott űrhajóhoz elugorjon.

    Szóval az űrtechnológia adott, az FTL (Faster Than Light) utazásmód volt az, aminek hijján voltak a Hiigarai-ak.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • hun_Banderas

    csendes tag

    válasz Cifu #7 üzenetére

    Szerintem, azért ekkora probléma nincs a magyarázattal. Valóban nem pontos, hisz a videó és az első rész elején elmesélt előzmény történet alapján a bolygó lakói már elértek egy viszonylag magasnak mondható technológiai szintet (kb. mint a mai Föld). Ez egyértelmű, hisz a fejlett űrutazó technológiák visszafejtéséhez szükség van egy bizonyos tudásbázishoz. Tehát vannak már az űrbe telepített eszközeik, sőt valószínű, hogy valamilyen emberi űrutazást is végrehajtottak.

    Azonban a lényeg így sem változik: Messze vannak a hatékony űrutazástól, vagyis a Homeworld 1-ben látható szinttől.
    Véleményem szerint a felfedezés nem csak az FTL hajtómű és a térkép megtalálása terén jelentett igazi ugrást, hanem az űrhajókban felhasználható kismillió más technológia terén is (kb. mint a Mass Effect-ben).

    Röviden. Lehetett volna készíteni egy olyan előzménytörténetet feldolgozó játékot, ami az űrben játszódik, viszont ha hiteles módon szerették volna mindezt kivitelezni, akkor ez messze elmaradt volna az első részben láthatóaktól. Mi is képesek vagyunk kijutni az űrbe, sőt még a Holdra is eljutottuk. Ennek ellenére messze állunk attól, hogy olyan fejlett űrhajókat építsünk, mint amilyenek a Homeworldben is vannak. Sőt, legyünk őszinték jelenleg a bolygó körüli pálya elhagyása, és a legközelebbi bolygó elérése (de még a Hold újboli "meghódítása" is) komoly nehézségekbe ütközik (hiányzik az elhatározás, és a technológia). Természetesen most az emberi űrrepülésről beszélek, bár emberi-nélküli gépek terén is komoly limitációkat vagyunk kénytelenek alkalmazni (ez alatt a tömeg hatékony felhasználására gondolok).

    Tudom, hogy te komolyan foglalkozol a témával (legalábbis a te neved alatt láttam már jó néhány haditechnikával és űrutazással kapcsolatos írást), úgy hogy szerintem egyetértesz velem abban, hogy a fenti leírás, legalább nagy vonalakban helyes, azaz űrutazás és űrutazás között is van különbség.

    Nekem egyébként tetszik, hogy a készítők készek voltak megtenni egy ilyen lépést. Mindig is szerettem ha egy fikcionális világ keretein belül kikacsithatunk egy kicsit és akár egy teljesen más stílusban élhetjük végig a történetet. Jelen esetben még olyan hatalmas váltásról sem beszélhetünk, mert bár az űrből, a bolygó felszínére tették a helyszínt, a stratégiai zsáner és az alapok megmaradnak.

    Tény, hogy nem mindenkinek fog tetszeni ez a rész, ez már most látszik, de szerintem lehet higgadtan kezelni ezt a kérdést.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz hun_Banderas #8 üzenetére

    Nyilván én sem azt írtam, hogy konkrétan rossz a magyarázat, csak több sebből vérzik.

    Ami itt nyilván komolyabb kérdés, hogy a rajongók mire számítanak. A játék eredetileg ugyebár nem Homeworld név alatt jött volna ki (Hardware: Shipbreakers volt a címe), tehát a kötődés eleve lazább is lett volna.

    A félreértések elkerülése végett én már anno is vártam a játékot, szóval ilyen téren nem oszt és nem szoroz számomra ez, én inkább csak arra szerettem volna rámutatni, hogy nem azért nem űrstratégiai játék, mert a Hiigara nem lépett még az űrkorszakba.

    Azonban nem csak itt, máshol sincsenek elragadtatva attól, hogy a Homeworld névvel, ami ugyebár eredetileg az űrstratégiák meghatározó neve volt, egy "földi" RTS-t hoznak ki.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Gripper

    tag

    válasz Cifu #7 üzenetére

    Teljesen igazad van. Kissé hülyén fogalmaztam. Aki ismeri a HW-t az tudja, hogy a történet szerint az Impérium a Kharakra száműzte és technológiai embargó alá kényszerítette a Higaira lakóinak az őseit. Ezért volt az is, hogy a roncs megtalálása előtt törzsi háborúk dúlták fel a Kharak bolygót. A technológia a totális háborút szolgálta nem az űrutazást. A játék szerintem erre fog koncentrálni. Először minden bizonnyal majd a háborús gépezet fejlesztésere fogják felhasználni amit találtak a roncsban. Ebből következhet a műhold technika, halálsugár, és a többi. Azután színre lép a tudósnő aki megtalálta a roncsot és megpróbálja egyesíteni a harcoló törzseket. A többi meg ahogy mondják történelem. :)

    Persze ez csak erős spekuláció, de szerintem megér egy misét.

Hozzászólok Aktív témák