Új hozzászólás Aktív témák

  • rambustibi

    őstag

    válasz Strezi #19 üzenetére

    PH: Hogyan zajlik a szoftver és hardver illesztése?

    SimHouse: Az autószimulátor programok, mint például az iRacing, a NetKar Pro vagy az ISI motort használó játékok (rFactor, Race On, GT Legends stb.) jellemzően rendelkeznek valamilyen telemetria outputtal, melyen keresztül rengeteg adat nyerhető ki a szimulátorban futó jármű aktuális mozgásáról (kerekenkénti sebességek, pedálállások, különböző irányba ható erők és gyorsulások, futóműadatok és még sok minden). Ezeket az információkat használja fel a vezérlőegység, mely különböző számítások útján a megfelelő reakciókat küldi tovább az ülés mozgatásáért felelős karoknak. Ezeknek a hatásoknak a finomítása és az egyes komponensek összehangolása a legnagyobb feladat a szimulátor fejlesztésében, hogy minél valóságosabb érzést keltsenek a pilótában.

    Szerencsére világszerte vannak más hozzánk hasonló, lelkes csapatok, akik foglalkoznak ezzel a témával, és megtalálhatók a neten azok a fórumok, ahol megbeszélhetők egymással az elért eredmények és a technológiai részletek. A legtöbb problémára fellelhető rész-, illetve akár komplett megoldás is az interneten (fizetős vagy nyílt forráskódú programok, programrészletek formájában), melyeket aztán lehet tovább csiszolgatni, paraméterezni a saját rendszereken. Valahol olyan ez, mint egy versenyautó beállítása, csak mi fordítva csináljuk. A telemetria alapján nem az optimális tapadási és vezetési konfigurációt keressük (már ami az ülésmozgatásért felelős rendszer finomhangolást illeti), hanem azt, ami tapasztalataink szerint a legélethűebb érzést kelti a vezetőben.

    Azóta hozzá jött az Asetto Corsa. Ha esetleg Attila erre jár, szerintem szívesen ír róla. ;)

    7Heads Drago: +1 ;)

    [ Szerkesztve ]

    Klaus: Audi C5 RS6 2.7V6 biturbo (Audimaxpower Team) "Der will nur spielen"

Új hozzászólás Aktív témák