Hirdetés

2019. június 16., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Blitz23


Blitz23
(kvázi-tag)

Szevasztok.

Ez a hozzászólás egy mini regény lesz,ami egy beszélgetést indít el. Ez egy vélemény + objektív tények összessége.

Én úgy gondolom,hogy ehhez nagyban hozzájárult a hatalmas hype-vonat,amit sikeresen létrehoztak a különböző marketing fogásokkal+ eltelt 3 év az utolsó project-jük óta. A fanok már nagyon éhesek voltak egy újabb From Software játékra,és ez látszik az eladásokon is.

Az elképzelés zseniális,de a kivitelezés egyáltalán nem indokolja ezt a "csúcsértékelést". Kivittem a Demon Souls-t, a Dark Souls 1-2-3-at és a Bloodborne-t is és ezek alapján azt kell mondjam,hogy közülük a Sekiro a leggyengébb. Megjegyzem, a Sekiro-t is kivittem.

Rengeteg mindent kidobtak az ablakon, az RPG elemeket borzasztóan leegyszerűsítették (Igen, tudom,hogy előre szóltak, ez nem egy RPG) és a zene sem lett éppen csúcs. Ajánlott meghallgatni egy Bloodborme - Gehrman The First Hunter vagy egy DS3 - Soul of Cinder, Prince Lorian számot. Olyan tűz van bennük,hogy a mai napig besz@rok rajtuk. Ehhez képest a Sekiro-ban sok mini bossnál ugyanaz megy, a boss-ok pedig egyáltalán nem kaptak nagyon egyedi zenéket . A kedvencem röhejesen az első (nem a tutorial) mini boss zenéje. Nagyon illett a General elleni harchoz.

A legnagyobb hibája a játéknak,hogy nagyon keményen hiányzik belőle a variáció.Ezért a casual playereknek - mint én - csak egyszeri végigvitelt ér meg, ez pedig elfogathatatlan egy From Software játéktól, nem ezt szoktuk meg. Míg a fentebb felsorolt játékokkal több 100 órát el tudott lenni az ember a PVP-nek,coopnak, a rengeteg karakter variációnak köszönhetően, itt max 20-30 óra a dolog. Lehet mondani akármit, az ugra-bugra és a fejlesztett harcrendszer nem igazolja azt,hogy sokkal kevesebb értéket kap az ember vásárlás esetén. Ez egy játék,de nem csak játék. Ez egy termék,ami értékkel rendelkezik.

A nehézségre nem tudok panaszkodni.Én sz@r vagyok benne ( sok emberhez képest, az utolsó boss fight-nál rengetegszer meghaltam) mégis ki tudtam vinni. Már most rengeteg boss fight videó van fenn Youtube-on,amikben többen is bizonyították: lehetséges sebzés nélkül legyőzni az összes boss-t. Aki panaszkodik a nehézségre az nem fektet bele elég időt a gyakorlásra, nem cheese csak nagyon nehéz.Valakinek több kell, valakinek kevesebb. Ez nem egy könnyen felvehető játék.

Összességében egy..jó játéknak mondanám. 6-os vagy nagyon jóindulattal gyenge 7est érdemel, vagyis épphogy megéri teljes áron beszerezni a játékot. Én megvettem Day 1 PC-re,de PS4-re ajánlott,hogy végigjátszás után el lehessen adni.

Elvileg From Software még 3 (vagy lehet csak 2 és a Sekiroval együtt értették a 3-at anno?) játékon dolgozik,amik közül az egyik szinte biztos,hogy PS4 exkluzív lesz. Na arra leszek kíváncsi.

Köszöntem. :R

(#2) atainprison


atainprison
(senior tag)

Gratula, megérdemelték. Nekem simán 9 pont a 10-ből. A zene és a világ nem tetszett annyira, mint a DS-ekben, de a harc bőven kárpótol. Csak így tovább, remélem mégis csinálnak pár dlc-t hozzá.

(#3) .Z.


.Z.
(fanatikus tag)

És platformokra bontva milyenek a számok? 90% konzol?

(#4) eeXaa válasza Blitz23 (#1) üzenetére


eeXaa
(őstag)

...nekem tűnik csak úgy hogy a Tenchu Z tovább gondolt változata ez a játék?

(#5) Blitz23 válasza eeXaa (#4) üzenetére


Blitz23
(kvázi-tag)

Vannak benne hasonlóságok az biztos. Nem hiszem,hogy konkrétan arra alapozták a játékot,de ki tudja.

(#6) eeXaa válasza Blitz23 (#5) üzenetére


eeXaa
(őstag)

...gondolom ezt a játékot sem az epic story miatt játszák az emberek.... inkább az örömteli önszivatás, más szóval kihívás, ála ghost and goblins miatt... nem tudom miért nem lehetett easy módokat belerakni.... nekem ezért felejtős pl. ...lehet jobban látszódna, hogy a sztori kb semmi?

(#7) atainprison válasza eeXaa (#6) üzenetére


atainprison
(senior tag)

Melyik Fromsoftware játék híres az "epic story"-ról? Segítek: egyik sem. Mindegyiknek elég jól kidolgozott lore-ja van, de ezt úgy kivitelezik, hogy csak az érti meg, aki végig olvas minden tárgyleírást, kis elejtett félmondatot értelmez, stb. Ezzel pl. én sem foglalkoztam, mert egyszerűen nem érdekel különösebben. Majd a jól kielemzett videókat, ahol minden apró részletet összeraknak, majd megnézem neten, elég érdekesek szoktak lenni.
Az "örömteli önszívatás" nálad egyenlő a kihívással? Ok :) .
Az teljesen egyértelmű, hogy ez egy rétegjáték, ahogy az összes Fromsoftware játék az, mármint a nehézséget illetően. Ehhez türelem kell, hogy kiismerd a harcrendszert, stb. Persze vannak olyanok is, akik a "csakazértis" végigviszem, "velem egy játék nem cseszik ki" felfogással játszik, na ők lehet, hogy szívatják egy kicsit magukat, mert ahelyett, hogy ésszel játszanának, inkább erőből próbálják megoldani.

Blitz23: "itt max 20-30 óra a dolog"
Ez nem feltétlenül van így, aki mindent felfedez, annak jóval több idő az első végigjátszás. Nekem 47 óra volt, úgy, hogy egyik bosson sem fetrengtem órákat. Az igaz, hogy az NG+-ok már jóval rövidebb idő alatt megvannak, de az más játékokra is igaz szerintem.

(#8) Blitz23 válasza atainprison (#7) üzenetére


Blitz23
(kvázi-tag)

Az átlag 20-30 azok alapján,amit hallottam viszont nekem is több volt,ez igaz. 37 úgy,hogy az utolsó bossal 4 órát b@sz@kodtam. How long to beat oldalon 91 ember átlaga 26 óra. Extrákkal valóban 40 körül van. [link]

De sajnos ezektől független a dolog, egyszeri alkalom a játék. Azt elfogadom,hogy a mai viszonyokhoz képest 20-30 óra jónak számít,de azt már nem,hogy borzasztó lineáris és semmi variáció nincs benne. A többi From Software játékhoz képest tartalom hiányos.

A story from software szintű. Bár nekem az eleje nagyon nem tetszett. Abszolút semmi impaktot nem éreztem,mikor az elején a tutorial boss levágta a kezemet. Nagyon gyorsan történik, összeesünk, aztán kapásból műkézzel ébredünk. Ha valakinek ez spoiler volt,akkor elnézést kérek bár a borítón is látható,hogy valami nem is stimmel karakterünkkel. :DDD

Mindenki máshogy áll hozzá a játék nehézségéhez, én teljesen megértem az easy mód követelését. Az lenne a frankó,hogy ha mindenkinek jó lenne,de ez sokszor nem így működik. Ez van.

(#9) atainprison válasza Blitz23 (#8) üzenetére


atainprison
(senior tag)

"De sajnos ezektől független a dolog, egyszeri alkalom a játék."
Ez teljesen szubjektív, ahogy írtad is az első hsz-ben. A Sekiroban én már az NG+5-ben tartok és még mindig élvezem, a számomra tök jó harcrendszer miatt. A DS-eket max. NG+2-ig játszottam, mert számomra a több build nem jelenti a több (élvezetes) végigjátszást. Én mindig dex buildet használtam, az tetszett. Hiába van kismillió build lehetőség, a többi nem jön be annyira, szóval nekem ez nem ad pluszba hozzá az újrajátszhatósághoz. A pvp engem a From játékokban sosem érdekelt, mert egy unbalanced fos volt az egész (erősen szubjektív ez is). Szóval nekem a pvp egyáltalán nem hiányzik a Sekiroból. Összességében nekem több újrajátszhatóság van a Sekiroban, mint a DS-ekben.

[ Szerkesztve ]

(#10) sp8787 válasza atainprison (#9) üzenetére


sp8787
(őstag)

A buildet ne csak ugy ertelmezd hanem pl. a BB-nal egy barmilyen BL60-as full vegigjatszas az olyan mintha egy teljesen masik jatekot jatszanal.
Persze a Sekiroban is lehet szorakozni ilyen upgrade nelkuli vegigjatszassal de kb ennyi is a dolog.

Amugy a BB-t nem illik idehozni tudom mivel ott joval tobb endgame utani tartalom van az osszes From jatek kozul toronymagasan a legtobb. Mig ha oszintek akarunk lenni a Sekiroban ez azert tenyleg tendal a 0 fele.

(#11) atainprison válasza sp8787 (#10) üzenetére


atainprison
(senior tag)

A BB-t nekem magyarázhatod, azzal nem játszottam, mert nincs PS-em :D .
Ha egyszer lesz, tuti beszerzem.
Ja, a Sekiroban sincs nagyon endgame tartalom sajnos. De még egyelőre elvagyok vele, most az a cél, hogy eljussak NG+7-ig és azt megnézem milyen demon bell & charm nélküli kombóval. Egy kicsit biztos fájni fog :) .

[ Szerkesztve ]

(#12) wesder válasza Blitz23 (#1) üzenetére


wesder
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

Hova vitted ki?
Nem inkàbb végigjàtszottad/végigvitted?
Ez a minden jàtékot mindenkinek kicsit olyan mint a TF2-ben a Pyro. Az ő szemszögéből minden vidàm+szivàrvàny, közben meg brutàlisan kivégezte az ellenséget.

[ Szerkesztve ]

"Open windows, closing doors God can't help us anymore" /5FDP - Fire In The Hole/

(#13) Blitz23 válasza wesder (#12) üzenetére


Blitz23
(kvázi-tag)

Telorol:

Igen,ugy ertettem. A kerdesedbol adodoan lejott mire gondoltam, vagyis atment igy is.
1 optional boss-on meg 2 mini optional boss-on kivul mindent lekaszaltam.

En ugy gondolom egy easy mod,mint opcio nem tenne tonkre az alapjatekot. Ha az eladasok megkovetelnek,akkor benne lenne. Semmi baj nem lenne attol meg,hogy nagyobb retegnek hozzaferhetove teszik. Egyebkent pc-n mar van hack,amivel lehet gyorsitani,lassitani az idot az ellensegek es Sekiro szempontjabol is.

A masik kollegara reagalva: orulok,hogy egyenileg te talaltal benne meg szorakozast viszont nalam az NG+ nem egyenlo a + tartalommal. Egy teljesen mas karakterrel kivinni viszont igen. Ez a Sekiroban nem lehetseges es a spanjaimmal se tudok vele jatszani.

(#14) Ken Levine


Ken Levine
(újonc)

Én nagy Soulsborne fannak vallom magam, minden részbe minimum 300 órám van, de valamiért a Sekiro nem vonz. Lehet csak játszanom kellene vele és elkapna a gépszíj, de videók alapján nem tüzelt fel egyszer sem. Túl japán számomra. De mondom, lehet csak ki kellene próbálnom mert a Nioh is "túl japán" kategória volt számomra és mégis tetszett, bár közel sem annyira mint a From Software játékai.
Minden esetre megértem azokat akik visszalépésnek élik meg a Sekiro-t. Úgy érzem ezúttal az újítási kényszer az ellenkezőjét váltotta ki. Egy közepes Dark Souls 4-nek is jobban örültem volna, egy Bloodborne 2 meg maga lenne a mennyország. :)

(#15) Analog79


Analog79
(lelkes újonc)

Mikor lesz már akciós.....valahol. :D

" Rövid az élet, hosszú a sír, mindenki játszon, amennyit bír "

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.